بازدید 3216

طنین شعار ضد صهیونیستی در کشورهای مختلف

مردم کشورهای اروپایی، آسیایی، افریقایی و امریکایی در این مدت واکنش هایی را به جنایات رژیم صهیونیستی داشته اند و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷ 10 August 2014
مردم، نهادهای بین المللی و شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف دنیا بویژه کشورهای اروپایی روز شنبه نسبت به ادامه حمله رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و از مردم غزه حمایت کرده اند.

به گزارش ایرنا، 33 روز از دفاع مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی می گذرد و شمار شهدای فلسطینی در این ایام به بیش از یک هزار و 900 نفر رسیده است.

مردم کشورمان و اقشار مختلف سیاسی و اجتماعی از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، با برپایی تجمع، حملات این رژیم جعلی را محکوم کرده و نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

مردم کشورهای اروپایی، آسیایی، افریقایی و امریکایی در این مدت واکنش هایی را به جنایات رژیم صهیونیستی داشته اند و این روند همچنان ادامه دارد.

در 24 ساعت گذشته، اخبار متعددی از کشورهای مختلف درباره تجمع اعتراض آمیز نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه منتشر شده و مردم ، از مردم غزه به لحاظ انسانی و البته مالی اعلام حمایت کردند.

برلین

گروهی از مردم آلمان هم روز شنبه در تجمعی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان دادند.

شهر برلین پایتخت آلمان بعد از ظهر شنبه شاهد یکی از بی سابقه ترین راهپیمایی های اعتراضی در چند سال گذشته بود که طی آن هزاران نفر از مردم این شهر با سردادن شعار ˈاسرائیل کودک کشˈ، جنایات نظامیان صهیونیست در غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

این راهپیمایی اعتراضی که برای چندمین بار طی روزها و هفته های گذشته در برلین برگزار شد از ساعت 15 آغاز و به رغم بارش شدید باران بیش از 3 ساعت به طول انجامید و هزاران نفر از معترضان با شعارها و فریادهای خود از ملت مظلوم فلسطین و غزه حمایت و جنایات غیر انسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی در این منطقه را به شدت محکوم کردند.

راهپیمایان در شعارهای خود از نتانیاهو به عنوان ˈتروریست کودک کشˈ یاد کرده و بارها با شعار ˈ اسرائیل جنایت می کند، آلمان حمایت می کندˈ دولت آنگلا مرکل را به خاطر پشتیبانی از این جنایات ضد بشری و سکوت در برابر نقض حقوق بشر در غزه مورد انتقاد قرار دادند.

روسیه

شماری از مردم مسکو با اجتماع در برابر ساختمان سفارت فلسطین در روسیه حمایت خود را از ساکنان غزه در برابر جنایت نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

این اجتماع عصر روز شنبه برگزار شد و در آن حدود 150 نفر شرکت کرده و جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این اجتماع شعارهایی همچون ˈغزه ما با تو هستیمˈ، ˈترور اسراییل را محکوم می کنیمˈ و ˈمرگ بر اسراییلˈ ، فریاد می زدند.

کمیته حوادث غیرمترقبه انگلیس نیز روز شنبه با اعلام اینکه با گذشت 24 ساعت از زمان اعلام درخواست کمک های بشردوستانه برای مردم غزه ، 4 میلیون و 500 هزار پوند برای این منظور جمع آوری شده است، اعلام کرد که با توجه به ابعاد فاجعه در غزه به کمک های بیشتری نیاز است.

بر اساس اعلام این کمیته، استقبال خوب مردم این کشور از این درخواست، سبب شد که این کمیته امدادی بتواند به ارسال کمک هایش به غزه سرعت بیشتری ببخشد . همچنین به رغم از سرگیری مجدد درگیری های در غزه، سازمان های امدادی در تلاش برای کمک به صدها هزار مردم بی خانمان و نیازمند مواد غذایی، آب ، سرپناه و خدمات درمانی دراین منطقه هستند.

این کمیته امدادی پیشتر اعلام کرده بود : بدنبال چهار هفته جنگ وحشتناک درغزه ، بیش از نیم میلیون نفر در این منطقه آواره شده اند و درحال حاضر بیش از 485 هزار نفر از مردم غزه نیاز به کمک های فوری غذایی دارند و یک میلیون و 500 نفر از ساکنان این منطقه نیز با محدودیت دسترسی به آب و امکانات بهداشت مواجه هستند.

انگلیس

مردم انگلیس نیز روز شنبه با شرکت در تظاهراتی گسترده در قلب شهر لندن، ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین ، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت های آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.

این تظاهرات از برابر ساختمان اصلی ˈبی بی سیˈ آغاز و پس از عبور تظاهرکنندگان در برابر سفارت آمریکا، در هاید پارک لندن، پایان یافت.

ده ها هزار نفر در این تجمع شرکت کرده و تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهای فلسطین باید آزاد گردد، قتل عام کودکان و زنان فلسطینی باید متوقف شود، فریاد می زدند آمریکا، بی بی سی شرمتان باد.

بیانیه مشترک آلمان،فرانسه و انگلیس

وزیران امور خارجه سه کشور آلمان،فرانسه و انگلستان با صدور بیانیه ای از آنچه بازگشت دوباره خشونت و کشتار مردم بی دفاع در غزه به خاطر بی توجهی به آتش بس،خوانده شده است، بشدت ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه سه وزیر خارجه اروپایی که روز شنبه منتشر شده،همچنین بر پایبندی طرفین درگیر در منطقه به مفاد آتش بس تاکید شده است.

در این بیانیه،فرانک والتر اشتاین مایر، لوران فابیوس و فیلیپ هاموند با قدردانی از تلاش های مصر در راه پایان دادن به حملات نظامی به غزه از ادامه این تلاش ها حمایت کرده و برای برقراری آتش بس دائمی در منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

سه وزیر خارجه اروپایی در بیانیه خود همچنین تاکید کرده اند: اولویت اصلی در مذاکرات صلح باید بازگشت به گفت و گو ها برای تشکیل دو دولت مستقل باشد که به گفته آنها تنها راه حل این مناقشه خواهد بود.

هند

هندی ها نیز در تجمعی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند. گروه کثیری از شهروندان پایتخت هند از جمله شماری زیادی از طرفداران آیین هندو روز شنبه در گردهمایی همبستگی با مردم غزه خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند.

در این گردهمایی اعتراض آمیز شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی از جمله نمایندگان پارلمان دهلی نو و اصحاب رسانه و فعالان حقوق بشر حضور داشتند.

بی راجا، نماینده مجلس دهلی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا درحاشیه این تظاهرات ضمن محکوم کردن تداوم قتل عام مردم غزه گفت: دنیا باید رژیم اسراییل را تحریم کند.

وی خواستار ورود عملی کشورهای مستقل و آزاد اندیش جهان برای جلوگیری از نسل کشتی در غزه شد.

ترکیه

یوسف حلاج اوغلو، نماینده مجلس ملی ترکیه از حزب مخالف ˈ حرکت ملیˈ و رییس سابق ˈبنیاد زبان ، فرهنگ و تاریخˈ این کشور گفت که ر‍ژیم صهیونیستی در نوار غزه دست به جنایت جنگی زده است.

وی در گفت وگو با ایرنا بمباران مساجد، بیمارستانها و مدارس در غزه توسط صهیونیستها را بیانگر عملیات نظامی علیه غیرنظامیان دانست و گفت: در غزه یک «تراژدی انسانی» در حال اجرا است و اسراییل جرایم جنگی مرتکب شده و حتی می توان گفت که تل آویو در غزه «دست به نسل کشی» زده است.

دبیر کل اتحادیه عرب

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز خواستار آتش بس فوری و از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن طرح پیشنهادی مصر شد.

پایگاه خبری ˈالمصری الیومˈ به نقل از دبیر کل اتحادیه عرب یادآور شد: آتش بس در نوار غزه امری ضروری است و طرح پیشنهادی مصر باید اجرایی شود.

وی افزود: مردم فلسطین باید به همه حقوق مشروع خود برسند و محاصره ستمگرانه نوار غزه نیز باید پایان یابد تا در نهایت اندکی از درد و رنج های مردم فلسطین کاسته شود.

آنروا

همچنین کریستوفر گونس، سخنگوی آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) روز شنبه اعلام کرد که حصر 7 ساله نوار غزه باید پایان یابد تا امکان ساخت و ساز در این منطقه فراهم شود.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: گونس در این باره یادآوری کرده که بخش های زیادی از غزه، با خاک یکسان شده است و نمی توانیم این منطقه را با دست و بال بسته بازسازی کنیم.

وی هشدار داد که دست کم 65 هزار نفر در طول یک ماه درگیری اسراییل و حماس، شاهد ویران شدن خانه های خود بوده اند.

بانک جهانی

لوموند همچنین به نقل از استین لاو یورجنسن (Steen Lau Jorgensen) نماینده بانک جهانی در غزه نوشت: بازسازی غزه یک ضرورت غیر قابل تردید است.

یورجنسن با اشاره به تخریب زیرساخت های متعدد از جمله تنها نیروگاه برق غزه، مردم منطقه بدون برخورداری از برق، آب آشامیدنی، خدمات بیمارستانی مناسب با دشواری های فراوانی روبه رو هستند.

نماینده بانک جهانی در غزه اولویت نخست بازسازی غزه را مدارس اعلام کرد و افزود: سال تحصیلی جدید چند هفته دیگر آغاز می شود و این در حالی است که بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته اند و تعدادی از مدارس نیز تخریب شده است. فراهم آوردن شرایط ابتدایی زندگی همچون بازسازی منازل، عرضه آب و دسترسی به برق امری ضروری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی