خوانده می‌شوید؛

تا کجا می‌توان و باید درباره تخلفات بورسیه‌ها افشاگری کرد؟

گویی دو طرف برای این زمان از قبل برنامه‌ریزی‌‌هایی کرده باشند که اگر غیر از این بود، افشای بهره بردن افراد وابسته به طرف مقابل از رانت تحصیلی، خیلی پیشتر رقم خورده بود، نه در این روزهای اندک منتهی به استیضاح وزیر؛ اما چه ایرادی دارد؟‌ این خبر با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۶۴۲۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳ 17 August 2014
|
20875 بازدید
|
نخستین استیضاح برای دولت یازدهم در پیش است و به فاصله چند روز تا فرا رسیدن آن، تکاپو برای انداختن/نیفتادن وزیر علوم اینقدر رونق گرفته که کار به افشاگری رسیده و وعده افشاگری‌های بیشتر داده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، استفاده از امتیازات خاص برای پذیرفته شدن در مقاطع گوناگون تحصیلات عالی، موضوع آشنایی است که همه کم و بیش درباره آن شنیده‌ایم؛ اینکه برخی به کمک بندهای نوشته و نانوشته قانونی، از صف متقاضیان متعدد ادامه تحصیلات بگذرند و مدرکی به دست بیاورند که درجه علمی ایشان را بالا‌تر از دیگران نشان دهد.

از دولت سازندگی گرفته تا دوران اصلاحات و پس از آن، دولت عدالت محور و مهر‌گستر، همواره چگونگی پذیرش برخی در مقاطع تحصیلی عالیه چون کار‌شناسی ارشد و دکترا، محل ابهام بوده و جز موارد نادری، کمتر حتی مجال طرح آن‌ها فراهم آمده است؛ چه برسد به آنکه قرار باشد ‌پیگیری شده و برنده و بازنده مناقشات آشکار شود.

اما هر چه این اتفاقات تا کنون به موارد خیلی خاص محدود می‌ماند، با پایان یافتن عمر دولت احمدی‌نژاد و بر سر کار آمدن دولت کنونی، ماجرا شکل دیگری یافت و با ابعادی بسیار بزرگ در جامعه رونمایی شد؛ حکایت سه هزار دانشجوی دکترا که بدون کنکور بورسیه دریافت کرده‌اند.

به توجه به عدد بزرگ مطرح، ‌می‌شد حدس زد واکنش‌های متعددی رقم بخورد؛ اما وقتی کار به استیضاح وزیر کشیده شد، سر و صدایی به پا کرد که تاکنون جز خلق ابهامات بیشتر، چیزی عاید جامعه نکرده است.

هم‌اکنون قرار است وزیر در پایان هفته به مجلس برود و سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح را شنیده و در ‌‌نهایت رأی ایشان آشکار کند که باز وزیر از مجلس خارج خواهد شد یا «وزیر سابق» لقب خواهد گرفت، ولی شواهد‌ نشان می‌دهند ‌تا آن روز راه زیادی ‌مانده است؛ این را افشاگری‌های روزهای اخیر نشان می‌دهد که ادامه‌دار به نظر می‌رسند.

گویی دو طرف برای این زمان از قبل برنامه ریزی‌هایی کرده باشند که اگر غیر از این بود، افشای بهره بردن افراد وابسته به طرف مقابل از رانت تحصیلی، خیلی پیشتر رقم خورده بود نه در این روزهای اندک منتهی به استیضاح وزیر؛ اما چه ایرادی دارد؟
* به نظر شما، آیا ایرادی دارد که طرفین اسرار مگو و پنهان یکدیگر را در رانت خواری‌های تحصیلی آشکار کنند؟

* آیا نباید برای مردم آشکار شود، از میان افرادی که دکتر می‌خوانند و ‌گاه به نظریاتشان به عنوان یک متخصص عالی رتبه در زمینه‌ای خاص می‌نگرند یا حتی از برآیند تصمیماتشان اثر می‌بینند، کدامشان با رانت مدرک گرفته و کدام یک عالمند؟

* مرز تشخیص این امر کجاست؟

* آیا می‌توان راه افتاد و به ‌هر که خواستیم انگ و برچسب بزنیم و مدرکش را بی‌اعتبار بدانیم؟

* با مدرک گرفتگان رانت‌خوار و مدارک تحصیلی بی‌اعتبار چه باید کرد؟

* جریمه و مجازات، ابطال مدرک، رسوایی و...؛ شما چه مجازاتی را برای افراد دارای مدرک بی‌اعتبار روا می‌دانید؟

اگر تهمتی در این میان زده شود چه/ اگر خشک و ‌تر با هم سوزانده شده باشند، چه؟ آیا چنین چیزی پذیرفتنی است و نباید عقوبتی‌ داشته باشد؟

این خبر با دیدگاه‌های شما کامل خواهد شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳۸
انتشار یافته: ۲۰۴
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بورسیه های غیر قانونی خوبه که پیگیری بشه، اما ابتدا از مسئولینی شروع بشه که بورسیه غیر قانونی شدن و با پول دولت رفتن اروپا دکتری گرفتن و الان تو برخی مناصب کشور هستند. به این ها هم لطفا رسیدگی شود، نه فقط 4 تا دانشجوی دکتری بدبخت که هنوز دارن درس می خونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
"فقط 4 تا دانشجوی دکتری بدبخت"
دلم کباب شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
از قبل انقلاب تا امروز تمام بورسیه ها بررسی شود
توسط مجلس، قوه قضاییه و دولت
خیلی ها هستند که الان مسئلن ولی قبل انقلاب توسط فرح بورس شده بودند. خیلی هم زمان جنگ بورس برای بچهاشون بورس خارج میگرفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
واقعا اینکه سرنوشت 4000 نفر رو فدای سیاسی کاری کنیم کار درستیه؟
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بدبخت و خوب اومدی!!! دانشجوی دکترای بدبخت... کاش من هم 1 دانشجوی دکترای بدبخت بودم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
من با آزمون رفتم دکتری. قبل از سال 90 و آزمونی که خود دانشگاه به صورت کتبی و با سخت گیری میگرفت. همین الان هم هیچ جا بورسیه نیستم. شاغل هم نیستم. اون موقع یک عده زیادی فرصت طلب آمده اند و بدون آزمون هم دکتری قبول شده اند و هم بورسیه!!!!
کجای این عدالت است؟
از دولت عدالت محور میخواهم به جد با این ناحقی ها بر خورد کند.
درود بر آقای دکتر فرجی دانا، وزیر شایسته دولت تدبیر و امید که جلوی رانت تحصیلی را گرفته است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اگه مردم محرم هستن باید تمام تخلفات گفته بشه
تازه این چند تا دانشجو با پارتی هایی که دارن فردا میشن مسئول پس بهتره همین حالا تکلیف اینا رو مشخص کننئ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بالاخره باید با این کار قانونی یکجایی مبارزه شود.
نمیتوانید بگویید چون یک کار غلطی قبلا انجام شده باید این روال همچنان انجام شود.
این حرکت دکتر فرجی دانا نقطه عطفی مهم در تاریخ کشور است و باید از ایشان تقدیر نمود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
این یک تخلفات بسیار بزرگ است از یک جناح خاص یکبار 3000 نفر بورسیه شده و تمامی سرنوشت دانشگاه و افکار دانشجویان و به تبع آن مدیران آینده در اختیار گیرند . بنظر می رسد بزرگ ترین تخلف اداری رخ داده باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
دوست عزیز
در نظر کسانی که مدرک دکتری را ورق پاره میخوانند، دکتری امری بی ارزش است و آن را میتوان به هرصورتی و به هر شخصی اعطا کرد.

از نظر کسانی که با مشقت دکتری گرفتند و تقلب جزو خطوط قرمز آنهاست اینگونه نیست و به شدت با آن برخورد میکنند.

خودت قضاوت کن چه کسی گفت مدرک دکتری ورق پاره است و مدرک دانشگاه را بی ارزش کرد؟
چرا این دوستان مجلسی به خاطر این توهین های این شخص آن روزها ساکت بودند و حالا حامی ورود غیر قانونی به مقطع دکتری؟
این ها قانونگذارند یا ضد قانونند؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
جا داشت سازمان بازرسی کل کشور در خصوص این بورسیه غیر قانونی در موعد مربوط اقدام می کرد و چگونه این تعداد بورسیه غیر قانونی علیرغم حضور دائم بازرسان سازمان مذکور در کلیه دستگاه های اجرایی رخ داده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
به نظر می رسد بزرگ ترین آفت نظام راز مگو است . چه بهتر که این موضوع از یک وزارت خانه فرهنگی آغاز شود تا محور یت دولت مردان و تصمیم گیرندگان از این پس بر پایه تخصص و تبحر و تجربه با ریشه و اساس سواد ،علم و دانش باشد . فارغ از سمت و سوی سیاسی این فرصت خوبی است تا اقدامی جسورانه کلید بخورد و به سایر دستگاه ها نیز تعمیم یابد .متاسفانه هزینه گزاف رفتار هایی به این شکل در بلند مدت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد مشکل خواهد کرد زیرا نا کار آمدی و بی دانشی افراد موجبات عدم پیشرفت وناتوانی در آشکار شدن ظرفیت های واقعی را در پی خواهد داشت.
هرچند وفاداری به نظام و دفاع از اولویت های آن رکن اصلی برای هر فرد مسوو لی تلقی می شود اما،نداشتن دانش واقعی و آگاهی کافی در دنیای امروز یک عنصر مهم است که نباید از آن غافل شد. تصور می کنم الخیر و فی ما وقع در این مورد مصداق پیدا کرده یعنی زمان آن رسیده که کاری کارستان شود تا افرادی که در برخی مناصب با چهره پنهان از رانت های غیر معقول استفاده می کنند برای ملت معرفی شوند . اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم اتفاق مبارکی است . انشا الله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
قضیه بورسیه چیه؟ من دانشجوی دکتری ورودی 86 و فارغ التحصیل سال 90 هستم و بعد از قبولی در دکترا ، بورس یکی از دانشگاه های شهرستانها شدم!! لطفاً یا دقیق این افراد رو مشخص کنین که تخلف کردن یا با آبروی بقیه بازی نکنین؛ یا مثلا از عنوان بورسیه خارج استفاده کنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
سلام؛
بنده جزء کسانی بودم که از بورسیه سال 89 انصراف دادم. فقط به علت اینکه نشانه هایی از سیاسی کاری دیدم. پس از مشورت با همسرم و با توجه به اینکه در صورت پذیرش بورسیه احتمالا مجبور بودم روی وجدانم پا بگذارم و سرباز یک جریان سیاسی شوم، انصراف دادم. البته از نظر علمی همچین ضعیف هم نبودم و در حال حاضر هم در یک شرکت صنعتی مشغولم.
خدا رو شکر که وجدانم راحته
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
به طور کلی نمی توان قانون را عطف به ماسبق کرد.

اگر دولت قبل نامه رسمی مبنی بر بورسیه شدن به هر دانشجوی دکتری ای داده باشه دولت قبل نمی تونه اون نامه رو از دست طرف بگیره،

اگه اینجور باشه پس فردا یه دولت دیگه میاد مثلا میگه هر کس خونه 6 طبقه حتی با مجوز قانونی دولت قبل ساخته باید خرابش کنه! قانون نباید عطف به ماسبق بشه.

از این به بعد جلوی بورسیه غیر قانونی گرفته شود. اونایی هم غیر قانونی بورس شدن، بورسشون باطل نشه، اما یه امتیازاتی که همه بورس های قانونی دارن رو نداشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
قانون نه تقلب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
این یک تخلف و جرم است بنابراین ربطی به ما سبق و یا موارد مشابه ندارد. اگر کسی بصورت خارج از سیستم و غیر قانونی فارغ التحصیل شده ابطال مدرک شود.
بچه محل امام رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر ب نکنه خودت هم جزو همین بورسیخ خای غیر فانونی هستی. این دو مطلب رو چطوری با هم مقایسه کردی؟ در مورد بورسیه با معدل کمتر از حد قانونی و سن بالاتر صحبت شده و حتی وزیر هم نمی تونه این دو قانون را زیر پا بگذاره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر خودتم گرفتی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر جان، قانون عطف به ما سبق نمي‌شود. ولي كار ايشان براي بورسيه‌ها كاملا غيرقانوني و پارتي بازي بوده كه احتمالاً جرم محسوب مي‌شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آخه این چه منطقیه تو داری فقط رو اعصابی، یعنی چه که یارو با رانت و پارتی و با حداقل سواد بره بشه دکتر خب تهش چی میشه میاد میشه یکی مثل ... که چون سواد کافی و وافی ندارن ، حیات خودشون رو فقط تو تخریب دیگران می بینن.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اگر کسی یک نامه مبنی بر بورس شدن از وزارت مربوطه گرفته که مهر و امضاء مسئول مربوطه روی نامه است این نامه معتبر و رسمی است، چه در آن دولت و چه دولت های بعد. نامه داده شده را نمی توان پس گرفت. تاوان این کار را باید دولت بدهد نه آن دانشجو.
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بچه محل امام رضا
می دونی اگر تهمت نادانسته بزنی چه گناهی کردی؟
من بعنوان دانشجوی بورسیه از شما دعوت می کنم صفحه ویکی پدیای دکتر هروی را بدقت مطالعه و منابع را بررسی کنید.

درد بزرگ کشور من اینه که مردمش بدون مطالعه حرف می زنن و حرف همدیگه رو تصدیق می کنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
نکنه تو هم یکی از اون 3702 نفری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
با این حساب فرضا اگر یک سال است که بورسیه شده اجازه داده بشه بقیه سالهای تحصیلش هم بطور غیرقانونی از بودجه مملکت استفاده کنه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چرا اینغدر شلوقش می کنید اثلن حم بورسیحه ها مشکلی ندارد. وظیر مهطرم خجالط بکشد.
منی که فرتا اسطاد دانشگاح می شوم نبایت اظ العان به من طوحین شود.

امزاع دانشجوی بورسیحه ی رانطی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آقای محمد جعفر بورسیه شدن که قانون نیست نتوان عطف به ماسبق کرد بلکه یک مجوز اداری است و قانوناً می توان لغو کرد.
جهت اطلاع شما دستگاه نظارتی بسیاری از مجوز غیر قانونی صادر شده را لغو می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
عجب منطقی دارن بعضیا ، پس دیگه با بابک زنجانی هم کاری نداشته باشیم ، از این به بعد .... ، باید با این افراد برخورد بشه تا کسی دیگه جرات استفاده از رانت نداشته باشه،کسی که با پارتی بورسیه گرفته چه زحمتی کشیده که حالا بخواد پایمال بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
عطف به ما سبق نشدن قانون در این مسآله موضوعاً منتفی است. اساساً بحث بر سر این است که یک عده با نقض قانون موفق به اخذ امتیاز شده اند. هر دولتی در هر زمانی و در هر مرحله ای از کشف موضوع، مکلف به ابطال امتیاز غیر قانونی اخذ شده، معرفی متخلف به مرجع قضایی و اجبار متخلف به جبران خسارات وارده است... البته ظاهراً این تصور وجود دارد که با سرهم کردن استدلال های بی ربط می توان از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرد.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
نکنه خودت یکی از اونایی که بورس شدی ، سنگشونا بد جور به سینه میزنی
ناشناس
| United States |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
الان فکر کردی خیلی حرف قلمبه سلمبه ای زدی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بله قانون رو نمیشه عطف به ما سبق کرد ولی،جرم باید اول اتفاق بیفته و بعد مجازات در ضمن اینکار تخلف از همه قوانین بوده دانشجوی دانشگاه تهران و شریف و تربیت مدرس ما الان بدون بورس مونده بقیه بدون ازمون بورس شدن این نه تنها بورس نیست خیانت و حق الناس رو خوردن است برادر
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
تا شفافیت در تمامی مسایل وجود نداشته باشد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.رسانه ها در خط اول آگاهی دادن و طلب حقوق ملت از دولت قرار دارند.تا رسانه ها به این امر مهم توجه نکنند کشور همچنان درجا خواهد زد.آنچنان که تا کنون بوده.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
به نظر من تا اونجا باید پیش بره که بورسیه گیر های نا اهل... برن دوباره کلاس اول ابتدایی البته با یقه سفید !!! آخ چه کیفی داره ...
پاسخ ها
abbas
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
یقه سفید ... دست به سینه... ناخن هاشونم باید بگیرن ضمنا...
خشایار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
وای چه راهکار با حال و با نمکی ... موافقم...
pooneh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آفرین این نظر واقعا نظر صائبی بود
میرحسنییان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
هاهاها... امیدوارم تا دیپلم بتونند پیش برن !!
Reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
احسنت به این تیز بینی واقها معلوم نیست این افراد آیا سواد کافی برای برخورداری از این شرایط را داشته اند..............................!
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
این افراد بخاطر فقر علمیشون معلوم نیست چقدر تا حالا باعث آبررو ریزی کشورمون هم شده اند واقعا شرم آوره
روزگار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
مریم خانم احسنت . نگاه تیزهوشانه ای بود و در آن خیلی حرفها مستتر آفرین .
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
عالی بود و خیلی با مزه کلی خندیدم . حقشونه کسانی که به راحتی از حق عظیم مردم میگذرند و عرش الهی رو به لرزه در میآرند باید در موردشون این رای و نظر رو داد
افخمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
احسنت 10000000 لایک . خیلی موشکافانه گفتی و به قول دوستمون نکات زیادی در آن مستتر بود
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
تابناک جان اگه از نمایندگان هم کسی دخیل بود تو این قضیه لطفا اطلاع رسانی کنید منتظر اسامی فرزندانشان هستیم و شایدم فک و فامیل
مرضیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
یادمه یقه سفید که میپوشیدیم زود کثیف میشد و باید زود به زود شسته میشد خیلی زیبا گفتی اگر همه فکر و نیتمون سفید باشه تخلف نمیکنیم چون زود خودشو نشون میده
yazdan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
Afareen
Eli
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چه نظر جالبی
مرتضی محمدیها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
وقتی تخلف شده وغیر قانونیه تا تهش باید رفت و متخلفا باید معرفی بشن مگه با سرنوشت یه ملت باید بازی کرد .همونی که با پارتی بازی دکترا گرفته باید شرم کنه وبترسه ،نه اونیکه افشا میکنه وپیگیره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
خدایا به افراطیون منطق عطا کن، تا این حرفی که گفتی را منطقی بفهمند نه اینکه جناحی و فارغ از منطق و فکر عمل کنند.
دکتر فرجی دانا نمونه یک انسان عدالت محور است.
خودش به سختی دکتری گرفته و میفهمد دکتری یعنی چه.
......
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
متاسفانه در کشور ما هرکس هر خیانتی به بیت المال می کند هیچ برخوردی نمیشه چون فکر می کنند خیانت همون دزدیه و یا اینکه یارو بره 30 هزار تومان زور گیری کنه و بعد اونو بکشن بالای دار .
ولی چه خیانتهایی که مجازات نمیشن ! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
خوشبخاته ظاهراً قرار است این 4000 نور چشمی و از ما بهتران از دانشگاه اخراج شوند. اگر نشوند قطعاً اعتماد ملی آسیب میبیند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چرا مدارک نمایندگان مجلس، نامزدان ریاست جمهوری و شورای نگهبان از ابتدا با دقت و وسواس بررسی نمی شود تا شاهد بداخلاقی ها نباشیم؟
پیشنهاد می کنم ابتدا مدارک وزرا و سپس مدارک نمایندگان مجس بررسی دقیق شود و کشور را از شر آدم های رانت خوار و متقلب حذف کنیم. سپس می توان در فضای آرام و بدون تنش تحقیق و تفحص و پرسش نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
انشالله پاسخ اینگونه نمایندگان در انتخابات آتی داده خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
حداقل منفعتی که در این دعواهای جناحی وجود دارد این است که موارد اینچنینی زودتر بر مردم آشکار می شود. به نظر بنده باید نام تمام افراد که با رانت مدرک گرفته اند و یا می گیرند رسانه ای شود. فرقی هم ندارد دولت هاشمی، خاتمی، احمدی یا روحانی. بالاخره مفت خوران در هر دوره ای بایستی روزی جواب پس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بعنوان دانشجوی بورسیه با حرف شما کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
رانت ورانت خواری = صفاوصفاسیتی = ناروجهنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
ببینید هرگونه رانت تحصیلی غلط است می خواهد توسط هر کس گرفته شود به نظر من مدرک تحصیلی از کدام دانشگاه گرفته شده و با چه شرایطی مهم نیست بلکه باید یک امتحان جامع و ثابتی در انتهای راه موجود باشد همانند امتحان برد در پزشکان متخصص که اگر فرد آن امتحان را با موفقیت به پایان برد مدرک دکتری تخصص به او اهدا شود که دیگر مهم نیست که فرد چگونه در آزمون قبول شده بلکه در حال حاضر سواد کافی و در حد و اندازه یک phD را دارد و نیز برای اعضا هیات علمی نیز هر مثلا 10 یا 5 سال همچنین آزمونی به صورت کتبی و شفاهی برگزار گردد که معلوم شود فرد به روز و دارای معلومات و وجهه ی کافی برای تدریس در دانشگاه هست و یا نه و مطمئن باشید تا این امر در کشور صورت نگیرد به نظر من تحول مثبتی شکل نمی گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
حتما اونایی که استاد تمام (پروفسور) شدن باید دو سال یه بار امتحان بدن که مطمئن شیم باسوادند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
حالا کی باید این آزمون را از یک استاد تمامی که خودش آزمون در آن رشته تخصصی طرح می کند بگیرد؟
دانشجوی دکتری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
واقعا برات متاسفم. فکر کردی دبستانه؟ تو دوره دکتری، دانشجو در زمینه رساله خودش از استادش هم جلوتر باید باشه. این یعنی در مورد تخصصش فقط با بررسی میزان رجوع بین المللی به آثار منتشر شده‌اش می شه قضاوت کرد؛ نه امتحان و کنکور ...! موضوع اینه که کسی نمی تونه سوال مناسب طرح کنه!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟