بازدید 25583

بحران آب در سدهای لار، کرج و طالقان

مدیرعامل آبفای تهران گفت: ذخیره آبی سد لار و لتیان به پاییز نمی رسد و تا پایان تابستان آب این سدها کنترل شده است. این دو سد بزرگترین و اصلی ترین تامین کننده های آب تهران هستند.
کد خبر: ۴۲۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ 18 August 2014
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۳۰
فقط یاد گرفتیم به هم بگیم وااااای سد کرج و دیدم ...... هچکدوم تا سرمون نیاد باورمون نمیشه من از مدت ها قبل سرفه جویی شروع کردم در همه زمینه ها و برام هم مهم نیست که بقیه میکنن این کارو یا نه
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سرفه جوئی!!!!
املاء:-0-
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
انشاءالله صرفه جویی بکنی و هیچوقت سرفه جویی نکنی
رهاموزیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آففففففرین
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
به جای صرفه جویی سرفه جویی میکنی که هیچ تاثیری نداره دیگه :دی
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما سرفه جویی شما را ارج می نهیم تبارک اله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
جالبه وقتي تذكر هم ميدي بهت مي خندند!
محمدی
| Canada |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خدا وکیلی من وخانواده ام این صرفه جویی را شروع کردیم
للهی باید کمک کنیم
مردم کمک کنیم به همدیگر تا بلای قطعی آب به سرمون نیاد
مهشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من صرفه جویی کردم نه سرفه جویی
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
صرفه جوئی درست است و نه سرفه جوئی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو فعلا ياد بگير صرفه رو چجوري مينويسن نميخواد صرفه جويي ياد ديگران بدي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما صرفه جویی می کنیم ولی تا چند روز دیگه بارون میاد حل میشه؟
ناشناس
| Finland |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فقط یاد گرفتیم از هم خرده بگیریم. حالا ایشان به جای صرفه گفت سرفه. بیایید به سخن وی که متین است بپردازیم. چرا اینگونه رفتار می کنیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بیش از 80 درصد مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی است. صرفه جویی شمن و شما متاسفانه بی فایده است.
راهکار چیز دیگری است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو این اوضاع کم آبی، یک خانواده در شهرک فرهنگیان، با شیلنگ آب ماشین می شوره، بالای دو ساعت آبو باز می ذاره!!!!! کسی هم جرات نداره چیزی بگه، چون خوی وحشی داره!! واقعا لجم میگیره!!!
مصعود
| - |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این سرفه‌جویی هم داصتانی شده‌ها..اخبار تابناک رو که نگاه کنا یکی در میون در مورد همین موضوعه.. من خودم تو خونه‌مون اجازه نمیدم دم به صاعت حیاط رو بشورن و همیشه میگم که بابا اصراف نکنید!
سعید
| Thailand |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یکی‌ از معضلات جامعه ما همین مسخره کردن و متلک گویی هست.حالا یک اشتباه و یک غلط املایی باعث نمی‌شه که این کار خوب این هموطن را فراموش کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
به گفته خوده سازمان آب 30 درصد آب تهران به خاطر پوسیدگی لوله ها توی زمین فرو می ره
اما نمیتونیم وایسیم کسی برامون کاری کنه
1- از امروز توی اپارتمانها مشاعات رو فقط با جارو تمیز کنیم
2- هنگام دوش گرفتن کمتر به حل مشکلات خاورمیانه فکر کنیم
3- گلدانها رو به جاهایی که سایه هستن منتقل کنیم ... چون پاییز هم نزدیکه براشون فرقی نمیکنه
4 - فکر نکنیم تا 33 روز دیگه بارون شروع میشه نه شاید تا وسط آبان یعنی 108 روزه دیگه بارون نیاد ... پس صرفه جویی واجبه
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
متشكرم جناب ناشناس.هميشه هم نبايد راهي رو كه مردم رفته‌اند برويم.من با نظر شما موافقم.
دست مسئولین درد نکنه! حالا هی ساختمون و برج بسازن و هی مردمو از شهرستانا بیارن تهران. مسکن مهر بسازن. پاساژای عظیم بسازن بدون هیچ برنامه ریزی و بدون هیچ پیش بینی خاص!! مصرف مردم زیاد نیست تو تهران(البته ممکنه بعضیا اینکارو کنن) اما جمعیت رو به ازدیاد تهران مطرح نیست؟ غرب تهران مثل جنگل برج داره میره بالا! کی به کیه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
حرف شما درست ولی بارندگی هم بی تاثیر نیست ها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
+++احسنت دقیقا
amiramir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خودشما از كجا اومدي تهران
حالا خودت نه پدرت نه پدر بزرگت
خوب برگرد برو همونجا تا بفهمي چرا بقيه ميان تهران
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
مصرف مردم زیاد نیست؟؟؟؟
داداش بیدار شو از این خواب عمیق! مصرف گرا ترین مردم جهانیم تو همه کالا ها!!

دولت تقصیر مردم می اندازه مردم تقصیر دولت
این فرهنگ ماست
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این نظر منطقیه
مگه میشه آب نخورد حموم نرفت کولر روشن نکرد . . . ؟
همین جمیعیت اتوبان تهران کرج رو مثال میزنم شلوغ کرده هوای کرج و خنکش از بین رفته. وقتی اینجا بارون نمیاد دیگه کجا باید بیاد. بس که جمعیت رو کشوندن به سمت تهران و نشد کرج!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دقیقا .....
تهران شده شهر روستایی نشینا و شهرستانیا....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من کاملا موافق هستم .شهرداری این همه درخت های بزرگ را در خیابان ها(آزادی) قطع کرد تا اتوبوس تند رو بسازه. ضمنا شهرداری بجای چمن ، شمشاد یا درخت بکاره خیلی بهتره ، چمن برای کشور های اروپایی که خلی بارندگی دارن مناسبه
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من وقتی 4 الی 5 روز تعطیل رسمی داریم حتما واسه تفریح میام تهران چون دست کم 90% تهرانی ها رفتن روستاهاشون
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ناشناسي كه توهين آميز نوشته اي: شهرستانيا و روستانشينا... در مرحله نخست اگر بررسي كني خودت هم ريشه ات همانهاست كه البته افتخار آميز است نه آنچنان كه نوشته اي و منظورت بوده زشت. دوم آن كه مگر تهران چي بوده و چي هست كه بعضي ها بهش افتخار مي كنن. اگر هم چيزي شده و پيشرفت هايي داشته به مدد همان شهرستانيا و روستا نشينا بوده و سوم آن كه سابقه تمدني شهرهاي زيادي در ايران از تهران كه سابقه چنداني نداره و روستا يا به اصطلاح قصبه كوچكي در شمال شهر بزرگ ري بوده به مراتب بيشتره. پس از اين لوث بازي ها دست بردار و واقع بينانه تر اظهار نظر كن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
باید ریشه ی مهاجرت را پیدا کرد وگرنه اگر برج و ساختمان ساخته نشود مگر مهاجرت کم می شود؟ دلیل اصلی مهاجرت بیکاری، عدم وجود شغل و کار مناسب با درآمد مکفی در شهرستانها و روستاهاست. وقتی امکاناتی نیست و محرومیت موج می زند، روستاها تخلیه می شود. خود شما حاضری یک ماه بروی زابل زندگی کنی؟
میثاق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
وقتی همه امکانات فقط در پایتخت باشه مشخصه که از روستاها و شهرستان ها برای برخورداری از امکانات میان تهران .
همه مردم ایران حق برخورداری از بهترین امکانات رو دارن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فعلا ایران تو بحرتنه! حالا چون تهرانه مهمه؟؟؟ تهرانیا حقشونه چون زیاد اهل ریخت و پاشن! راست میگین گناهو کم کنید یکم حجاب رو جدی بگیرین تا قهر خدا شاملتون نشه!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو خودت اهل كجائي همشهري؟
چند نسل تو تهران بوده كه بقيه مردم رو روستايي ميدوني؟! اگر مسؤلين همه امكانات رو جمع نمي كردند تو تهران شما و كمي هم به مناطق ديگه ميرسيدند كسي هوس تهران شما به سرش نمي زد. حالا راستش رو بگو ،خودت اهل كدوم دياري؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من میدونم بالاخره هممون میمیریم....اگر از سقوط هواپیما و تصادف و آلودگی هوا و شیر پالم دار و افسردگی و سرطان نمیریم حتما از تشنگی جان به جان آفرین تقدیم خواهیم کرد...امسال ممکنه سخت بگذره سال آینده هم سخت تر ولی یک فکری بحال پنج سال آینده بکنیم.بخدا شوخی نیست.میمیریما
چند ساعت آب را قطع کنید تا مردم جدی بگیرند......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بهتره چند ساعت پست و مقام را از دوستان بگیرن تا برنامه ریزی و اینده نگری یاد بگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
مشکل باید اساسی حل شود. کل مصرف آب توسط خانوارها، 5% آب مصرفی کشور است و 95% آن در کشاورزی و صنایع و ... مصرف شده و بیشتر آن هدر می رود.
تهران به اندازه 5 میلیون نفر آب و هوا دارد نه بیشتر.........
خدایا برکتی به این سدها بده
انشالله امسال بارندگی بیشتر باشه
بیائیم همگی برای برکت سفره های مردم ایران و بارندگی دعا کنیم
در اولین مطالعات طرح جامع کشور حوزه ابریز تهران اعلام شد که در بهترین شرایط ابی امکان ذخیره و بهره برداری برای 7میلیون نفر وجود دارد حال شما مقایسه کنید با میزان جمعیت ساکن در این منطقه از استان البرز و استان تهران و همینطور رشد غیر منطقی کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع اینکه این مشکلات را به نزولات ربط دهیم و خشکسالی ادرس غلط است و همینطور صرفه جویی نیز جوابگوی این وضعیت نخواهد بود انهم در شهر تهران که بنا بر اعلام 30 درصد برجها خالیست و همچنان شاهد رشد برجها در منطقه 22 هستیم که سیراب کردن ساکنان اینده این برجها نیز بر برا موجود افزوده میشود .عدم مدیرت زیستی و پراکندگی منطقی جمعیت در سطح کشور در نهایت به مشکلات زیستی و در اینده به مشکلات امنیتی دامن خواهد زد
وقتی بیشتر سرمایه کشور در تهران متمرکز میشه ،افزایش جمیعت نتیجه اونه
چه بهتر. با مدیرت آب و برق دیمی چندین ساله بالاخره باید به مشکل بیفتیم.
در اولین مطالعات طرح جامع کشور حوزه ابریز تهران اعلام شد که در بهترین شرایط ابی امکان ذخیره و بهره برداری برای 7میلیون نفر وجود دارد حال شما مقایسه کنید با میزان جمعیت ساکن در این منطقه از استان البرز و استان تهران و همینطور رشد غیر منطقی کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع اینکه این مشکلات را به نزولات ربط دهیم و خشکسالی ادرس غلط است و همینطور صرفه جویی نیز جوابگوی این وضعیت نخواهد بود انهم در شهر تهران که بنا بر اعلام 30 درصد برجها خالیست و همچنان شاهد رشد برجها در منطقه 22 هستیم که سیراب کردن ساکنان اینده این برجها نیز بر برا موجود افزوده میشود .عدم مدیرت زیستی و پراکندگی منطقی جمعیت در سطح کشور در نهایت به مشکلات زیستی و در اینده به مشکلات امنیتی دامن خواهد زد
95 درصد اتلاف اب در بخش كشاورزي است. تا از ابياري قطره اي حمايت همه جانبه نشود مشكل داريم
ما مصرفمان را فقط تا سطح پخت غذا پایین آورده ایم حتی استحمام هم چند دقیقه. دیگه بیشتر چجوری میشه. جلوی سریز جمعیت و تراکم دهی باید گرفته شود.
علت کاهش بارندگی را بیگیری فرمایید دانش اموختگان فیزیک و الکترونیک به خوبی میتوانند راهنمایی کنند به شرطی که مسئولین توجه کنند
چرا همه چیز را از مردم توقع دارید
آیا مدیریت شهری دروغ است آیا ظرفیت یک شهر و خدمات برای آن بینهایت است
اون روزی که مدیران شهری این همه پروانه ساخت و ساز صادر میکزدند فکر الان نبودند
حالا از مردم توقع رعایت مصرف را دارید
خراب میکنید میندازین گردن مردم
سرفه جویی رو خیلی وقته اجام میدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در پاسخ به دوستی که گفته چند ساعت آب رو قطع کنید تا مردم جدی بگیرند :

دوست عزیز فکر میکنی این کار چاره نهایی مشکله؟! همسایه ما از اول تابستون رفته یک منبع بزرگ آب خریده تو بالکن خونش نصب کرده منتظر اینه که آب جیره بندی بشه از منبعش استفاده کنه! وای به حال این ملت!
سلام بعلت نزول و ربا و مال یتیم خواری و....است نکنید تا دچار بلا نگردید
در دوره آقای خاتمی برای دو سه سال جیره بندی آب در تهران برقرار بود و بحران از این زمان نیز کمتر بود. مردم هم عادت کرده بودند. چرا زودتر اقدام نمی کنند؟
همه اینها بخاطر گناهان کبیره ای هستش که در تهران اتفاق می افتد. البته من نمی دانم چرا اروپاییها با این همه گناه، اینقدر نعمت دارند.
پس چی میگن کم آبی، این همه آب، من اگه کل سال زیر دوش باشم 365 روزه 24/7 هم باز این آب ها تمام نمی شود.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو دیگه چه آدم بی فکر و خودخواهی هستی تا چنین تفکراتی داشته باشیم آب از آب تکان نخواهد خورد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
محمد جعفر...
خیلی بی مزه شده نظراتت.
انقدر نمک نریز
جعفر محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ایشالا که خدا شفات بده،بدجوری بیماریت عود کرده...........ضریب هوشیت در حدود 10 هستش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
باز محمجعفر !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
حالت خوبه؟
صداوسیما بیاد به جای این همه تبلیغات؛ روزی چند دقیقه در تمام شبکه ها ؛تبلیغ مصرف درست وصرفه جویی کنه
والا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بعد کی پفک تبلیغ کنه؟
هيچ ربطي به بارندگي ندارد .دوستمان اقا مهدي اصل مطلب را بيان كردند.درضمن وقتي مردم نمي توانند ازادانه تفريح كنند بايد يك ويلاي حداقل 1000متري با استخر تهيه كنند هر ويلا يك چاه بدون مجوز ...يعني نابودي قناتها.وقتي نميتوانند ازاد در جامعه تفريح كنند ميشود ماشين گردي در خيابان كه دراينجا هم نابودي سوخت ممكن ميشود.باز هم اگر نتوانند ازادانه تفريح كنند ميشود خانه مجردي وكم شدن مسكن براي متاهلين.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
الان منظورت از "آزادانه تفریح کنند" چیست؟ دیگه مگر کاری مانده که بخواهند انجام دهند و نتوانند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
منظورت از آزادانه تفریح نکردن که باعث کم آبی شده چیه دقیقا؟؟!!
افزایش سطح امکانات رفاهی متمرکز در پایتخت ، موجب تشدید موج مهاجرت شده است. افزایش جمعیت متعاقبا رشد مصرف کلی آب و انرژی را در پی داشته است. این دور و تسلسل تا پایان ظرفیت ذخیره آب و نابودی محیط زیست و آلودگی غیرقابل تحمل هوا تداوم خواهد داشت. مدتهاست که چراغ قرمز بحران برای تهران روشن شده ولی این همه نشانه هنوز کسی را برای یک اقدام عملی موثر تحریک نکرده است. از مسئولین که قطع امید کرده ایم ، مردم هم انگار مسخ شده اند و سیل مهاجرت از شهرها و روستاهای اطراف و اکناف کشور فروکش نمیکند. یعنی واقعا آلودگی هوا ، کمبود آب ، خطر قریب الوقوع زلزله ویرانگر و بیداد گرانی در تهران ملموس نیست؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آدم حسابی تهران چه امکانات رفاهی داره آخه تو به من بگو اولین دلیل برای مهاجرت به تهران دلیل اقتصادی هست چون مردم تهران بیشتر کار می کنند و پولشونو بیشتر از بقیه شهرهای دیگه صرف خوراک و پوشاک می کنند و دومین دلیلش و مهم ترینش مسئله فرهنگ مردم تهران هست که تا حدی فرهنگ در تهران به نسبت بقیه جاهای ایران غربی تره به خاطر همین هست همه میان تهران
آب رو بردن دریاچه مصنوعی چیتگر درست کردن که برج هاشون فروش بره !!!

در پارکهای تهران آب داره هرز میره به سبزه ها آب میدن
قحطی شروع شد برای تشنه مردن آماده ایم
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
عزيز اشتباه مي كني آب چيتگر قابل شرب نيست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دریاچه مصنوعی چیتگر آبش خیلی کمه و از رودخانهی کن تامین میشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
گل گفتی.
قابل توجه دوستان : 93 درصد هدر رفت آب در بخش کشاورزی است دولت باید فکر به حال شیوه آبیاری سنتی در مزارع روستای کند
آب مصرفی کشور شامل حدودا 70 درصد کشاورزی، 25 درصد صنعتی و خدود 5 درصد مصرف خانگی شامل شرب و شستشو است. گیرم مردم 90 درصد نسبت به گذشته صرفه جویی کنند!!!!!!! البته که تعجب دارد.. باز هم اتفاقی نمیافتد. دولت بجای کنترل اب مصرفی کشاورزی و صنعتی و بهینه کردن شبکه ابرسانی که بکلی فرسوده و بخش ریادی خدودا 70 درصد اب زیر زمین هدر میرود به دنبال مقصر جلوه دادن مردم است... صرفه جویی اب مصرفی مردم تاثیری بر این بحران نمیگذارد. مشکل در جای دیگر است
كجا كم آبي اين سدها كه آب دارند اينها تا پنج سال ديگه هم تموم نميشن.
راه حلش تن تاکه بردار من
من از زمانی که از تن تاک استفاده کردم مصرف آبم نصف شد
چگونه جمعيت را افزايش بدهيم ؟ به اندازه جمعيت فعلي آب نداريم !!!!
وقتی بلای بزرگی بسر اید ، دیگر سختی ها فراموش میشود. اب که نباشد دیگر سخن از بیکاری وتورم نمیشود .
من نمیدونم با این بحران بی آبی، تئوری افزایش جمعیت اونم تا 150 میلیون نفر چیه. مشکل آب 75 میلیون نفر آدم رو نمی تونیم حل کنیم!!! اونوقت دنبال افزایش جمعیت تا دو برابر میزان فعلی هستیم تا حتما از تشنگی بمیریم
تهران شده شهر روستایی نشین ها و شهرستانیا!!!!! ببخشید یعنی خون تهرانیا از بقیه مرم ایران خوشرنگ تره که خودتون رو جدا میکنید؟این مردم بیچاره از زور بیکاری و فقر و به دنبال ی لقمه نون و امکاناتی که باس تو شهر رو روستاشون داشته باشن و ندارن پا میشن میان تهران وگرنه شهر شما چی داره؟35 سال دارن نفت و گاز و آب خوزستان رو ودرآمدش رو به کل ایران میدن و مردم خوزستان گرمای طاقت فرسا دارن تحمل کردن و با هزار بدبختی گفتن فدا سرشون اینا مردم خودمونن.حالا هم خوب آبمون که رو دارن میبرن و میخوان کشاورزی رو هم از بین ببرن.گاز دارید؟نفت دارید؟چی دارید جز گنده گویی و پز؟.الحق و بی چشم رو هستید شماها
همچین هم خالی نیستن من همیشه سد کرج اینطوری دیدم هیچ وقت هم کم آبی نبوده ؟!!!
قابل توجه دوستان : 93 درصد هدر رفت آب در بخش کشاورزی است دولت باید فکر به حال شیوه آبیاری سنتی در مزارع روستای کند
خدا عاقبت مارا به خیر کنه ما که صرفه جویی قبلا را شروع کردیم دولت هم باید جیره بندی شروع کنه چه به خط قرمز برسیم یا نرسیم تنها راه همین هست .
الآن ديگر كار از صرفه جويي گذشته است ، بايد مصرف كنترل مديريت شود و الا آب تمام بشود كه مجبوريم بجاي صرفه جويي ، مصرف نكنيم
بنام خدا
تا حاشيه سد ها و شهرها درخت كاري نشود تا مراتع و جنگلها احيا نشود هم ميزان تبخير سطحي سدها بشدت بالا ميرود هم گرماي شهر ها افزايش ميابد و هم منابع اصلي سرچشمه ابهاي رودخانه ها و سدها دجار كمبود بارندگيهاي فصلي و موسمي ميشوند پس بياييد بعنوان يك وظيفه ملي و انساني درخت كاري كنيم چندان هم سخت نيست با كمك منابع طبيعي ميتوان همزمان با يك كوهنوردي و گردش خانوادگي چند نهال در كوههاي اطراف سدها كاشت باور كنيد اگر همه همت كنند در چند سال اينده كوهها ودشتهاي كشورمان سرسبز تر از قبل خواهد شد و فرزندانمان به كمبود اب خواهند خنديد
مامشکل کم آبی نداریم مشکل ما عدم وجود مدیریت مصرف و هدر دهی آب در شبکه های فرسوده انتقال و توزیع است که فشار این عدم کارآیی را به مصرف کننده میاریم
مامشکل کم آبی نداریم مشکل ما عدم وجود مدیریت مصرف و هدر دهی آب در شبکه های فرسوده انتقال و توزیع است که فشار این عدم کارآیی را به مصرف کننده میاریم
پس چرا شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این خصوص اطلاع رسانی ضعیفی دارد . بیلبوردهای سطح شهر پراز تبلیغ بستنی و برنج و چای و . . . است . چرا شرکت آب و فاضلاب برای ده روز تمامی بیلبوردها را اجاره نمی کند و تبلیغات را گسترش نمی دهد . . . . . .
از تهران به سمت بومهن كه مي روي، بر روي كوه هزاران دستگاه آپارتمان مسكن مهر كه در دوره دولت قبل شروع و نيمه تمام است ، آب و برق و ...را از چه منبعي ميخواهند برايش فراهم كنند.بدون برنامه فقط براي بالا بردن آمار هايشان اين كار را كرده اند و مشكلاتش را براي دولتهاي بعدي گذاشته اند.
فقط 6 درصد مصرف آب برای مصرف افراد و 94 درصد بقیه برای امور کشاورزی است.
بهینه سازی مصرف آب کشاورزی را ول کردن و میگن مردم تهران مصرف نکنن.
مامشکل کم آبی نداریم مشکل ما عدم وجود مدیریت مصرف و هدر دهی آب در شبکه های فرسوده انتقال و توزیع است که فشار این عدم کارآیی را به مصرف کننده میاریم
چه عكسهاي زيبايي
وقتی شمال شهر در خانه ها جکوزی و استخر می سازند، همین می شود.
همه اين تصاوير و بحران كم آبي بدليل مديريت ضعيف و نبود مدير دلسوز در كشور است
والا با آب كمتر از اين هم ميتوان هم كشاورزي داشت و هم آب شرب مردم .
تمام دلخوشیمون همین آب بود .اونم داره تموم میشه.
وقتي آب نيست دليل ايجاد اينهمه فضاي سبز و درياچه مصنوعي چيتگر و ... چيست؟
دوستان با 1/5 لیوان آب میشه وضو گرفت، با نصف لیوان آب میشه مسواک زد، با یه سطل آب میشه ماشین شست و ... کلی صرفه جویی دیگه!!! لطفا رعایت کنید
آب خزر رو نمک زدایی کرده و به تهران منتقل کنید(چند آبشیرین کن اسمزی و ایستگاه پمپاژ برای هر منطقه) مطالعات این طرح در کمیسیون مجلس تصویب شده بود و در فاز طراحیست که فکر کنم اگر مساعدت بشه تمام میشه و طرح آماده اجرا خواهد بود، لذا فقط همت میخواهد و نیروی انسانی که فت و فراوونه با پول فروش آب حاصله خرج پروژه در میاد مگه عربستان و امارات عینا همین کارو نکردن
بهترین فرصت برای لایروبی سد هاست این فرصت رو از دست ندید
نماز طلب باران

خواندن این نماز وقتى مستحب است که نهرها خشک شود و باران نبارد و آسمان از ریختن بارانش بخل بورزد بجهت شیوع گناهان و کفران نعمتهاى خدا و ندادن حق مردم و کم فروشى و خیانت در کیل و وزن و ظلم و نیرنگ زدن و ترک امر به معروف و نهى از منکر و ندادن زکات و حکم کردن بر خلاف آن چه خدا نازل کرده و گناهانى دیگر نظیر اینها، گناهانى که خشم و سخط پروردگار را برمى انگیزد و از آمدن باران جلوگیرى مى نماید همانطور که در روایات آمده است.

و کیفیت آن نظیر کیفیت نماز عید دو رکعت است که به جماعت برگزار مى شود و فرادى خواندنش نیز بامید اینکه مستحب باشد اشکالى ندارد.

در نماز باران بعد از حمد و سوره رکعت اول پنج بار تکبیر مى گوید و بعد از هر تکبیر قنوت مى گیرد و در رکعت دوم بعد از حمد وسوره چهار تکبیر و بعد از هر تکبیر یک قنوت انجام مى دهد و در قنوت هاى نماز باران هر دعائى که بخواند کافى است البته بهتر آن است که قنوتها مشتمل بر طلب باران باشد از خداى رحمان و عطوف طلب کند که عطوفت و رحمتش را شامل او و مردم او بسازد و درهاى آسمان را برحمت و باران خود بگشاید و قبل از دعاء در هر قنوت نخست بر محمد صلى الله علیه وآله و آل او علیهم الصلوة و السلام درود بفرستد و مستحبات این نماز چند چیز است .

1-اینکه حمد و سوره آن را بصداى بلند قرائت کند و آن سوره هائى را که در نماز عید فطر و قربان مستحب بود انتخاب نماید.

2-اینکه مردم سه روز روزه بگیرند و روز سوم براى نماز بیرون روند و آن روز دوشنبه باشد و اگر میسر نشد روز جمعه بخاطر شرافت و فضیلتش ‍ بیرون شوند.

3-اینکه امام جماعت باتفاق مردم بطرف صحرا حرکت کند و حرکتشان با وقار و سکینت و خشوع و با حالت درخواست باشد و براى نماز محلى پاک و نظیف را انتخاب کند و بهتر آن است که بیرون شدنشان با قیافه و هیئتى باشد که رحمت خدا را جلب کند مثل پا برهنه بودن و امثال آن .

4-اینکه منبر را هم با خود بطرف صحرا ببرنند و مؤ ذنهاى شهر پیشاپیش ‍ امام جماعت حرکت کنند:

5-اینکه آدابى را که بزرگان شیعه در این باب آورده اند رعایت کنند مثل اینکه پیرمردان و اطفال و معلولین و حیوانات را با خود ببرند اطفال را از مادران و اطفال حیوانات را از مادرها جدا کنند تا صداى ضجه و گریه زیاد شود و بدین وسیله دریاى رحمت الهى بخروش آید و لازم است مسلمانان نگذارند کفار و مسیحیان و یهودیان که اهل ذمه اند و سایر کفار با آنان بصحرا بیایند.

مساءله 1 - بهتر آن است که نماز باران را در وقت نماز عید (یعنى از طلوع خورشید تا ظهر) انجام دهند هرچند که بعید نیست وقت مخصوصى نداشته باشد.

مساءله 2 - نماز باران اذان و اقامه ندارد بلکه مؤ ذن بجاى اذان و اقامه سه مرتبه مى گوید: (الصلوة(

مساءله 3 - بعد از آن که امام جماعت از نماز خارج شد مستحب است عباى خود را پشت و روى کند یعنى طرف راست آن را به طرف چپ و طرف چپ را سمت راست خود بیندازد و بالاى منبر رود و روى بقبله نموده صد مرتبه با صداى بلند تکبیر بگوید سپس روى از قبله بطرف مردم سمت راست خود نموده با صداى بلند صد بار سبحان الله مى گوید و سپس به طرف مردمى که در سمت چپ قرار دارند بر گردانیده صد بار با صداى بلند لا اله الا الله مى گوید آن گاه رو به مردم مى کند و صد بار حمد خدا مى گوید که در گفتن آن نیز عیبى ندارد صداى خود را بلند کرده همچنانکه عیبى ندارد مردم نیز در گفتن این ذکرها امام را متابعت نموده آنان نیز بگویند بلکه حتى مثل امام صدا را بگفتن اذکار بلند کنند واى بسا که بلند کردن صدا زودتر رحمت الهى را جلب نموده امید رسیدن به مقصود را بیشتر کند.

آن گاه امام دستها را بدعا برمى دارد مردم نیز دعا مى کنند و در دعا کردن پافشارى مى کنند و سعى مى کنند در دعا تضرع و زارى کنند از خدا طلب عطف و رحمت کنند التماس کنند و عیبى ندارد که تنها امام دعا کند و مردم آمین بگویند، آن گاه امام شروع مى کند به ایراد خطبه و در خطبه مبالغه مى کند در تضرع و طلب عطف و رحمت و بهتر آن است که بعضى از خطبه هائى که از معصومین وارد شده را انتخاب کند نظیر خطبه اى که از مولایمان امیرالمؤ منین علیه السلام وارد شده و در اولش آمده: (الحمد لله سابغ النعم) تا آخر و بهتر آن است که دو بار خطبه بخواند همان طور که در نماز عید دو بار باید بخواند چیزى که هست خطبه دوم را به نیت رجاء ایراد کند نه بعنوان دستور.

مساءله 4 - همان طور که جائز است این نماز در هنگام خشکسالى از جهت نیامدن باران خوانده شود جائز است در هنگام خشک شدن چشمه ها و چاهها نیز خوانده شود.

مساءله 5 - اگر اجابت این خواسته از ناحیه خداى تعالى بتاءخیر افتاد مردم مى توانند این مراسم را آن قدر تکرار کنند تا رحمت الهى آنان را دریابد ان شاء الله تعالى و اگر در نیافت باز هم نباید زبان به اعتراض بگشایند و یا از رحمت الهى ماءیوس گردند بلکه باید بدانند که قطعا مصالحى مهم تر در بین بوده که خداى تعالى بآن واقف است و مردم از آن خبرى ندارند این نیز جائز است که نماز را همه روزه تکرار کنند ولى روزه سه روزه را تکرار نکنند.

و اما اگر همه روزه و متصل بهم انجام ندادند سه روز دیگر را براى بار دوم روزه مى گیرند ولى نه به نیت انجام دستورى بلکه به نیت رجاء بلکه درتکرار نماز نیز نیت رجاء مى کنند.

تحریر الوسیله امام (ره) جلد یک در قسمت نمازهای مستحبی
باسلام
بحث صرفه جویی فردی و خانوادگی کاملا درست است و قصدم زیر سوال بردن آن نیست. اما با یک بررسی ساده می شود فهمید که بیشتر اتلاف آب در مسیر و خطوط لوله انتقال است بطوریکه در چند سال قبل گفته می شد که بالای 20% است و فکر هم نمی کنم در حال حاضر هم فرق چندانی کرده باشد. لذا ابتداً باید زیرساخت ها را اصلاح کرد و بعد مردم را تشویق به اصلاح الگوی مصرف کرد.
مامشکل کم آبی نداریم مشکل ما عدم وجود مدیریت مصرف و هدر دهی آب در شبکه های فرسوده انتقال و توزیع است که فشار این عدم کارآیی را به مصرف کننده میاریم
سلام نکنه شما هم نزول ورباخوارهستید وبه شما برخورد که نظرم اعلام نکردید
راهکار این هست

۱:قطع آب پرمصرفها به مدت ۳ شبانه روز.

۲:جرمه ۵۰۰ میلیون تومانی برای صاحبان چاه‌های بدون مجوز.

۳:رتبه بندی یا تصاعدی کردن قبوض آب.

یک بار برای همیشه این کارو بکنید ببینید چی‌ می‌شه.
گیریم امسال هم صرفه جویی کردیم به خیر گذشت بالاخره با این روند شدید افزایش جمعیت کشور بحران کم آبی باعث قحطی و مرگ و میر فراوان خواهد شد. داریم با دست خودمون خودمون رو هلاک می کنیم، توان منابع آبی ایران فقط جوابگوی 35 میلیون جمعیت هستش و نه بیشتر.
باید با پمپاژ وسیعی آب دریای عمان و خلیج فارس رو به مناطق مرکزی ایران و دریاچه ارومیه رساند
وامصیبتا
يه خونه ويلايي كه حداثر شش هفت نفر زندكي مي كردند راشهرداري با فروش تراكم تبديل به مجتمع كرده با كلي نفرات بيشتر حالا كم ابيه ترافيكه هواي الوده ست جه خبره يه دارند سود مي برند تهران شده بنج طبقه
آقا یه حرف حساب : 20 ساله پیش مگه ما گاز داشتیم. زمستونها یه بخاری داشتیم بعلاوه چراغ والور. مجبور بودیم لباس گرم بپوشیم, از حداقل فضای خونه استفاده میکردیم تا گرم بشیم. به زحمت نفت رو به دست می آوردیم و به راحتی از دست نمیدادیم. حموم هم با احتیاط می رفتیم تا آبگرمکن آبش سرد نشه. همه عادت کرده بودیم به این سیستم تازه کپسول گاز میگرفتیم و تا اخرین قطره ( برعکسش میکردیم) استفاده میکردیم. شروع کردیم به گاز کشی به تمام نقاط . انرژی مفت و مجانی. کار به جایی رسیده که تو زمستون با لباس تابستونی تو خونه هستیم و تازه وقتی گرممون میشه پنجره رو باز میکنیم یا تو مکانیکی شعله گاز سر به فلک میکشه تا مغازه گرم بشه. اگه اینهمه پول و انرژی رو صرف تولید برق به وسیله گاز میکردند حالا اینهمه نمی گفتن آب نداریم ( استفاده از کولر گازی) یا گاز نداریم. این بحث سر دراز دارد آقایان مسئول.......
وقتي ميان امكانات 28 استان رو در تهران جمع مي كنند مي شود اين.من چند سال تو شهر و استان خودم دنبال كار بودم ولي نتونستم پيدا كنم اما مجبور شدم عليرغم ميل باطنيم بيام تهران مشغول به كار شوم.الان كه نزديك به 12 سال دارم تو تهران كار ميكنم هيچ علاقه اي به تهران ندارم و منتظرم يه انتقالي بهم بدن و يا به بازنشستگي زودتر از موعد برسم و برگردم به شهرستان خودم . مشكلاينه كه خود تهرانيها نمي خوان يه سري از امكانات بره شهرستاهاي ديگه پس بايد نتيجه كار خودشون رو ببينند. در نتيجه مي شود: فرار جمعيت بيكار از شهرستان به تهراننننننن....
دوستان مشکل آب تو ایران مربوط به بخش کشاورزی میشه نا خونه ها دولت باید تو زیر ساخت کشاورزی فعالیت کنه شخصا تو دشت ورامین با این همه بی آبی میبینم زمین های کشاورزی رو با کرت بندی آب میدن روش ۵۰۰۰ سال پیش! وقتی تو ورامین که بیخ گوشه پایتخت و همه ادعا علم و تکنولوژی داران ای وای به حال شهر ها و روستاهای دیگه! خوب همین میشه چه انتظاری دارین.
همین اسرائیل اشغالگر تو یکی از کم آب ترین نقاط زمین بیشتر از مصرف خودش محصول کشاورزی تولید میکنه کمبود آب هم ندارن! ما با این همه رودخونه و وسعت سرزمینی نتیجش میشه این! اگه امروز به فکر نباشن بلاخره مجبورن با کلی هزینه بیشتر ۵ سال دیگه به فکر باشن! چرا ما یاد نمیگیریم زودتر مشکلو تا حاد نشده حل کنیم! جدا از همه میخوام مسولین دانشجوها که رو پروژه های ابرسانی و شیرین سازی آب کار کنن حتا پیشنهاد میدم به صورت جدی هزینه تحقیقات رو اگه دولت هم تامین نمیکنه خیرین تامین کنن مساله مشکل همه ماست!
آقا یه حرف حساب : 20 ساله پیش مگه ما گاز داشتیم. زمستونها یه بخاری داشتیم بعلاوه چراغ والور. مجبور بودیم لباس گرم بپوشیم, از حداقل فضای خونه استفاده میکردیم تا گرم بشیم. به زحمت نفت رو به دست می آوردیم و به راحتی از دست نمیدادیم. حموم هم با احتیاط می رفتیم تا آبگرمکن آبش سرد نشه. همه عادت کرده بودیم به این سیستم تازه کپسول گاز میگرفتیم و تا اخرین قطره ( برعکسش میکردیم) استفاده میکردیم. شروع کردیم به گاز کشی به تمام نقاط . انرژی مفت و مجانی. کار به جایی رسیده که تو زمستون با لباس تابستونی تو خونه هستیم و تازه وقتی گرممون میشه پنجره رو باز میکنیم یا تو مکانیکی شعله گاز سر به فلک میکشه تا مغازه گرم بشه. اگه اینهمه پول و انرژی رو صرف تولید برق به وسیله گاز میکردند حالا اینهمه نمی گفتن آب نداریم ( استفاده از کولر گازی) یا گاز نداریم. این بحث سر دراز دارد آقایان مسئول.......
کشورهایی چون امارات و عربستان و کویت و قطرو........ که در منطقه کویری هستند از بی آبی چیکارمی کنند ؟ من نظرهارو خوندم درسته تهران بی رویه داره بزرگ وبزرگتر میشه ولی پیش بینی این روند برای تهران اصلادوراز ذهن نبود دولتی ها برای حل این مشکل باید از سالها قبل برنامه ریزی می کزدند که نکردند حالادست به دامن مردم شدند که صرفه جوئی کنند .شهرهای بزرگی در دنیا وجود داره که جمعیت شان ازتهران هم بیشتره اما مشکل تهران راندارند چرا برای اینکه برای کلان شهرها پیش بینی همه چیز را کردند از ساخت وساز بگیر تا اتوبان و ....دولت باید برای تهران وشهرهایی مثل تهران هزینه کنه متاسفانه این کارو نمی کنه مثلا خودرو تولید می کنه میده دست مردم بعد میگه ماشین از خونه بیرون نیارید مسافرت نرید اگه خواستید برید با وسائل نقلیه عمومی برید .وامثالهم
مگه مردم چقدر آب مصرف میکنن؟ 90 درصد این آبها صرف مزارعه و کارخانه ها میشه
جالبه که دنبال افزایش جمعیت هم هستند مسئولین...!!! پاسخگوی آب و برق و شغل و مسکن جمعیت موجود نیستند اما دنبال افزایش جمعیت!!! چرا؟
مردم ايران بايد بيش از پيش در ...........................تا سدها پر شوند .
قالیباف را از شهرداری تهران بردارید نصف مشکلات کشور حل می شود
تقصیر وزیر علومه،ما با این همه مشکلات گیر دادیم به وزیر علوم هنوز یکسال نیست که اومده میگن سقوط علمی تقصیر اونه.میگن استیضاح سیاسی نیست.مردم و.......گیر.......
چرا فقط ملت باید به فکر باشند؟پس این مسئولینی که با پول مالیات می خورند و می خوابند مشغول چه کاری هستند؟
سد طالقان نبود که!
به نظر من تا این تهدیدات عملی نشه مردم احساس خطر نمیکنن. یعنی از همین الان شروع کنن به جیره بندی آب تهران .
اینهمه آبو کی خورده؟؟؟
به این میگن مدیریت!
بلاخره باید همه چی مون به هم بیاد.از مصرف برق وگاز وبنزین گرفته تا این آخریا آب
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
ملک با کفر باقی می ماند و با ظلم باقی نمی ماند
دولتمردان آب و فاضلاب دغدغه های هشت ساله این مهندس جوان آب و فاضلاب را جدی بگیرند. این مهدس مورد ظلم و بی عدالتی قرار گرفته است افسرده شده است به خدا توجه به جوانان این مرز وبوم موجب میشود لطف خداوند زیاد و سد ها پاز از آب شود و نزولات آسمانی افزایش یابد خداوند خودش وعده داده است 0912591....63
چشم تنگ دنیا دوست را
یا قناعت پر کند یا خاگ گور
این همه آب چرا شلوغش کردید
مساله نبودن فرهنگ صرجوییه .حالا اگه اونایی که با مسکن مهر صاحب خونه شدنتو خونه های قبلی یا مستاجر بودن آب مصرف نمیکردن؟؟؟!!! این استدلال درستیه به نظر شما؟
فقط تهران . سیاست نداشته مسئولین ما حمله و هجوم به تهران است برای پول ، درس کار ، عشق و حال وبلاخره با این ندانم کاری وسیع و گسترده 20 میلیون نفر در یک لکه جا توی هم میلوند واقعا" سیاست اصلی... که..............دنبال آب و نون توی این قضیه هم مشهوده.
فکر می کنید چند درصد از این کم آبی که شاهدش هستیم و روز به روز داره بحرانی تر میشه سهم آب آشامیدنی و لوله کشی منازله و چند درصد سهم آبیاری سنتی کشاورزی؟
برای حل این بحران می بایست کشاورزی و آبیاری به روش سنتی از بین بره و این کار بدون دخالت دولت و ایجاد بسترهای مناسب برای کشاورزان عزیزمون فراهم نمیشه که نمیشه ...
همون آبی که به دریاچه چیتگر ریختند و الان شده گند آب نتیجه این بی خیالیها و این نا مدیریتهای وزارت نیرو هست.
چرا به مصرف آب در ساختمانهای درحال ساخت توجهی نمیشه و فقط هی به مصرف مردم گیر میدن؟ مثل مصرف انرژی که اونهم بجای توجه به اصراف در نهادهای دولتی فقط مردم طرف نصیحت هستند و ماهم که همیشه آماده ایم همیشه به هم بپریم.
بايد آب واحدهاي پر مصرف قطع بشه. هنوز هستند كسايي كه با آب شهر استخرشونو پر ميكنند يا با آب شهر پاركينگ و حياط ميشورند.
چرا یه برنامه مدون برای به جا آوردن نماز باران توسط صاحبان کرامت اجرا نمیشه؟؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات