بازدید 2650

هاموند: داعش به پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است

کد خبر: ۴۲۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷ 24 August 2014
وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه تاکید کرد که داعش به یک دولت تروریستی به عنوان پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است.

به گزارش  تسنیم فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی تصریح کرد: انگلیس در نظر دارد تا اسلحه و مهمات برای کردهای عراق بفرستد تا آنها بتوانند با شبه نظامیان داعش مقابله کنند.

هاموند در ادامه افزود: "استراتژی ما روشن است. ما منابع زیادی را برای مقابله با این مشکل در بلندمدت سرمایه گذاری می کنیم. انگلیس به مبارزان پیشمرگه کرد که در حال مبارزه با داعش هستند با ارسال تجهیزات نظامی کمک می‌کند".

هاموند گفت: داعش به یک دولت تروریستی به عنوان پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است. تهدید از جانب سوریه و عراق ممکن است یک نسل طول بکشد.

داعش پیش از آغاز اقدامات تهاجمی خود در عراق در ژوئن امسال در سوریه می جنگیده است. داعش طی ماه ژوئن رسما اعلام کرد که در سرزمین های تحت کنترل خود خلافت اسلامی تشکیل داده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی ماه جاری دستور حملات هوایی به مواضع داعش در شمال عراق را صادر کرده است. از 8 اوت تاکنون فرماندهی مرکزی آمریکا بیش از 94 حمله هوایی به عراق انجام داده است که 61 مورد از این حملات برای حمایت از نیروهای عراقی در نزدیکی سد موصل بوده است.

آمریکا هنوز برای حمله به داعش در خاک سوریه به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: قتل جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی توسط مردی که با لهجه انگلیسی صحبت می کند یک خیانت مطلق به کشور ماست.

این اظهارات هاموند در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به سفر اتباع انگلیس به عراق و سوریه برای شرکت در جنگ داخلی این کشورها و بازگشت این افراد برای انجام حملات احتمالی در خاک انگلیس به شدت رو به افزایش است.

داعش اخیرا فیلمی ویدئویی منتشر کرده که نشان می دهد جیمز فولی خبرنگار آمریکایی به طور وحشیانه ای سر بریده شده است. ساندی تایمز به نقل از منابع آگاه دولت انگلیس نوشته است که سرویس های جاسوسی ام آی 5 و ام آی 6 توانسته اند هویت فردی را که مظنون به قتل این روزنامه نگار آمریکایی است شناسایی کنند.

هاموند تصریح کرد: این مساله وحشتناک است که تصور کنیم کسانی که این اقدامات شنیع را انجام می دهند بتوانند روزی به انگلیس بازگردند. این یک خیانت آشکار به کشور ما، ارزش های ما و چیزهایی است که مردم انگلیس به خاطر آن ایستادگی کرده اند.

وی گفت: تا زمانی که دیر یا زود جلوی داعش گرفته نشود آنها به دنبال حمله به خاک انگلیس خواهند بود.

انگلیس اعزام هرگونه نیروی نظامی به عراق را برای مقابله با داعش رد کرده است. بیش از 500 انگلیسی برای شرکت در جنگ سوریه و عراق طی سال های اخیر به این دو کشور رفته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات