بازدید 10407

آقاي رئيس‌جمهور؛ حساب خود را جدا کنيد

محمد قادري
کد خبر: ۴۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱ 12 April 2009

جناب آقاي رئيس‌جمهور!
از آنجا که در سخنان اخير خود، بارها از اخلاق انتخاباتي و لزوم رعايت آن در رقابت‌هاي انتخاباتي سخن گفته‌ايد، لازم دانستم به عنوان يک جوان ايراني که آباداني و شکوفايي ايران اسلامي را آرزومند است و صداقت و يکرنگي را جزء لوازم اين آينده دست‌يافتني مي‌پندارد، نکاتي را از سر دغدغه‌مندي حضور جنابعالي يادآور شوم، به این اميد که مدنظر جنابعالي قرار گيرد.

از ادبيات سياسي نسل‌هاي اول و دوم انقلاب وام مي‌گيرم که در نقد شخصيت‌هاي سياسي، در دوران پس از انقلاب، هميشه نواقص و معايب را به اطرافيان شخصيت مورد نظر نسبت داده و با گفتن اين‌که دور و بري‌هاي فلاني مسبب اين مشکلات شده‌اند، آن شخصيت را از دايره نقد منتقدان بيرون برده و بحث را منحرف کرده‌اند.

حضرت‌عالي قطعاً و قاعدتاً با چنين فرافکني‌هايي روبه‌رو بوده ا‌يد؛ ‌چه، بيش از بسياري از شخصيت‌هاي سياسي ديگر، شهامت نقد ديگران را داشته و برگ برنده شما در انتخابات نهم رياست‌جمهوري نيز ـ به اذعان بسياري ـ همين بوده است.
 
حال در اين مقطع، روي سخنم با شمايي است که حتماً جنس سخنم را به مراتب بيشتر درک مي‌کنيد و قاعدتاً بايد سعه صدر بيشتري هم در پذيرش آن داشته باشيد.

نکته اينجاست که به نظر من، فضاي رسانه‌اي منتسب به شما و يا به اصطلاح حامي شما، عموماً در نقد ديگران پاي را فراتر از نقد گذارده و به تخريب شخصيت افراد مي‌پردازند و به هر بهانه‌اي، شخصيت و آبروي افراد را مورد تعرض و هتاکي قرار مي‌دهند و جالب آن‌که تيغ اين تعرض و هتاکي، بيشتر بر گردن منتقدان منصف و دغدغه‌مندي فرود مي‌آيد که تنها گناهشان دلسوزي براي نظام، جامعه و ارزش‌هايي است که بهاي گزافي به پاي آن هزينه شده است.

آنچه مي‌گويم، واهي و خيال‌پردازانه نيست و شواهد آن هر روزه در رسانه‌هاي دولتي و منتسب به شما قابل مشاهده است. نمي‌خواهم در اينجا نامي از فرد يا رسانه ای‌ ببرم، اما پرسشي که همواره ذهنم را به خود مشغول کرده، آن است که آيا جناب‌عالي چنين برخوردها و تخريب‌هايي را از سوي افراد و رسانه‌هاي يادشده، تأييد مي‌کنيد؟ آيا اساسا اينها را مي‌بينيد يا به دليل مشغله فراوان، از چنين برخوردهايي آگاه نمي‌شويد؟ آيا نصايح و تذکرات شما متوجه ايشان هم هست؟ و آيا اين گفتارتان، تنها متوجه منتقدان دولت است يا اینکه صادقانه با حاميان متخلف خود نيز برخورد مي‌کنيد؟

آقاي رئيس‌جمهور!
از آنجا که نمي‌خواهم باورهاي يک نسل سومي نسبت به منش و رفتار مسئولان نظام خدشه‌اي بردارد، پس صادقانه بگوييد که در واقع، اين برخي از اطرافيان شما هستند که چنين رفتارهايي دارند و شما همانگونه که خود را معرفي کرده‌ايد، تشنه خدمتيد نه شيفته قدرتي که از رهگذر تعرض به آبرو و اهانت به شخصيت رقيبان به دست مي‌آيد.

آقاي رئيس‌جمهور!
مي‌دانم در نزديک به چهار سال خدمات ارزشمند شما و همکارانتان، حملات بسياري متوجه دولتتان شده و ذهن جامعه نسبت به کارنامه دولت نهم، مورد تعرض قرار گرفته است، اما آيا اين دليلي خواهد بود که منتسبان به شما نيز همين رويه را در پيش گرفته و حتي گوي سبقت را بربايند؟ آيا همه را با يک چوب راندن، خلاف انصاف و تقوا نيست؛ آن هم از کساني که بيش از ديگران سنگ دين، اخلاق، ولايت و ... را به سينه مي‌زنند؟!

اگر بنا باشد دوستان شما هم مانند همان‌هايي که غيرمنصفانه و ناجوانمردانه به تخريب شما و دولت شما مي‌پردازند، رفتار کنند، پس تفاوت شما و آنها در چيست؟ در چنين اوضاعي، آيا رفتار دوستان شما، بدتر از عمل آن افراد نيست؟ آيا به نظر شما، اثر سوء اين بي‌اخلاقي از سوي حاميانتان، به مراتب بدتر و فاجعه‌بارتر نخواهد بود؟

آقاي رئيس‌جمهور!
از آنجا که گفته‌ايد تخريب، کار آدم‌هاي عاجز است، پيشنهاد مي‌کنم که يک بار بدون ذهنيت و بدون القاء اطرافيان و رسانه‌هاي منتسب به خود ـ که احتمالاً با انگ ضددولتي بودن، اين يادداشت‌ها را بايکوت مي‌کنند ـ از باب «انظر الي ما قال» اين يادداشت را بخوانيد و به دليل اين‌که شما هم به تقصير «دور و بري‌ها»يتان متهم نشويد، حسابتان را از هتاکان منتسب به خويش جدا کرده تا همه تکليفشان با شما و اطرافيانتان روشن شود و اين عجز و ناتواني به حضرت‌عالي و دولت متبوعتان وارد نگردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سایت طرفدار دولت تخریب نمی کند شخصیت افراد را نابود می کند.
هنوز هم افرادی هستند که شیفته خدمت بودن را باور دارند !!!!!
به امید اینکه اصلا حساب جدایی باشد
جناب برادر عزيز اقاي قادري هميشه ماها نبايد رفتار عده اي را به پاي ديگري حساب كنيم همانطور كه مي دانيد وفرموديد اقاي رييس جمهور از روزي كه انتخاب شدند كه هيچ بلكه از زمان شروع انتخابات، رقباي ايشان شروع به تخريب ايشان نمودند انهم چه تخريبي اگر يادتان باشد وبرنامه سيماي انتخابات را ديده باشيد در تلويزيون اقايان نوبخت و مرعشي به نمايندگي از اقاي هاشمي واقاي كلهر به نمايندگي از اقاي احمدي نژاد انهم برنامه اي كه براي سراسر ايران پخش مي شد اقاي مرعشي مي گفتند رييس جمهور بايد شيخوخيت داشته باشد يا به گفته ساده تر تيپ وقيافه خيلي خوبي داشته باشد ازان زمان اقايان محترم به اين شكل تخريب راشروع نمودند والله من طرفدار اقاي احمدي نژاد نبودم اما از ان زمان به بعد وپخش فيلم انتخاباتي احمدي نژاد طرفدار او شدم وتا الان هم هستم البته بعد از انتخابات كم كم كارهاي ايشان را مشاهده كردم اما در طول اين چند سال هيچ رييس جمهوري را نديدم كه انقدر او ودولتش را تحت فشار فراوان وتخريب قرار دهند اوايل از ناحيه كارگزاران واصلاح طلبان بعد به بعضي از گروه هاي ديگر هم سرايت كرد مگر جرم ايشان چه بود که مانند زمان جنگ احزاب اوايل اسلام به او حمله مي كردند چرا كسي كه ملت او را انتخاب كرد ديگران حاضر نبودند وتا الان هم نيستند بپذيرند كه او رييس جمهور ايران است مگر اقاي خاتمي كه رييس جمهور شد اصولگرا ها با او مخالف نبودند اما بعد پذيرفتند وايشان را در مجلس كمك نمودند اما اصلاح طلبان نه در مجلس ونه بيرون مجلس هميشه عليه ايشان سخن گفتند جطور انتظار داريد كه طرفداران ايشان سكوت كنند انهم زماني كه هجمه هاي زيادي به رييس جمهور اين ملت مي شود كسي كه اينهمه مورد عنايت رهبري است بخاطر اينكه رييس اجرايي اين كشور است مانند ديگر راساي جمهور قبلي كه رهبري از انها دفاع مي كرد در مقابل تضعيف دولتها امروز هم رهبري هم از شخص رييس جمهور وهم از دولت ايشان حمايت نمودند البته من هم با جنابعالي موافق هستم ونبايد حاميان اقاي احمدي نژاد ديگران را تخريب كنند اما اينرا بدان كه انها به ستوه امدند زيرا ماها حق داريم مخالف كسي باشيم اما حق تضعيف كسي را نداريم انهم در حالی كه در دنيا مي خواهند ملت مارا ضعيف كنند انوقت ايا درست است كه خودمان هم خواسته دشمن را كمك نماييم ايا اگر فردا اقاي مير حسين ويا اقاي كروبي انتخاب شدند حاميان احمدي نژاد شروع به تضعيف ايشان بنمايند نه برادر بزرگوار همه ما ها بايد متحد باشيم كه هر كس را ملتمان انتخاب كرد اورا حمايت كنيم درست است كه مشكلات و كمبودها يي هست اما ما ها فرزندان اين ملت هستيم مگر زمان جنگ با هم برادرانه از اين اب و خاك دفاع نكرديم مگر پدران من وشما برادران من وشما پسر عمو هاي من وشما براي عظمت وعزت اين ملت واسلام واين سرزمين كشته نشدند چه شده كه انها را فراموش كرديم ايا فرداي قيامت ازماها سوال نخواهند كرد كه بعد از ما چرا كساني را كه امام وقت شما بعنوان رييس دولت تاييد كرد او را همراهي نكرديد چرا اطاعت از امام زمان خود نكرديد چرا فقط شعار داديد اما در عمل مانديد انوقت مي خواهيم بگوييم اقايان احمدي نژاد يا موسوي ويا كروبي مورد نظر ما نبودند ويا شرمنده وخجالت زده وسربزير مي مانيم بياييم عزيزان براي اباداني اين تمدن هزاران ساله واين دين وايين اسلام وشرف اين ميهن با هم خوب باشيم وانچه از ماها بر مي ايد كمك كنيم انشاء الله..
این مطلب را هم همان اطرافیان نوشته اند که شخص رئیس جمهور را مبرا کنند وگرنه ایشان هم ابائی از کوبیدن دیگران ندارند. با معذرت از آنها که هنوز باور ندارند!
آقاي قادری شعارهاي خوبي داديد اما اين نکته نه تنها براي آقاي احمدي نژاد، بلکه براي همه است. اما تفاوتي که سوال کرديد در آن است که خود ايشان تخريب نکنند متاسفانه امثال آقا محسن رضايي کم احمدي نژاد را تخريب نکردند. يادتان نرفته که ايشان گفت احمدي نژاد نيروي دست چندمي ماست؟
خیلی عذر میخواهم اما مثل اینکه 4 سال پیش را یادتان رفته! اولین فرد از دولت نهم که در حق بزرگان و شخصیتهای نظام با کمال بی انصافی سخن گفت شخص آقای احمدی نژاد بود. لطفا تیتر اخبار آن روزها را یک مروری بفرمایید.
دست بوس شما بدلیل سخنان واضح وکاملاواقعی
خیلی عذر میخواهم اما مثل اینکه 4 سال پیش را یادتان رفته! اولین فرد از دولت نهم که در حق بزرگان و شخصیتهای نظام با کمال بی انصافی سخن گفت شخص آقای احمدی نژاد بود. لطفا تیتر اخبار آن روزها را یک مروری بفرمایید. برای تکمیل حرف این دوست عزیز باید گفت:
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
برآورند غلامان آن درخت از بیخ
خوب بیاد دارم انهائی که همانند اقای رئیس جمهور فکر نمیکنند از طرف ایشان بطور مستقیم و با بیان خود ایشان به بزغاله تشبیه شدند.
اولاميدونم كه چاپ نميكنيد اما شما كه اينطور در رثاي اخلاق قلم فرسوده ايد بفرماييد علت تعطيلي سايت بازتاب چي بود. حتما به علت نقد سازنده تعطيل شد شما حيثيت يك دولت را به خاطر منافع گروهيتون از بين برديد
به نظر من هم بسيار مشكل و حتي بعيد است حساب رئيس جمهور را از تخريب كنان جدا كرد، ايشان خود نيز به اين روش بارها به تخريب و تخطئه مخالفان خويش مبادرت نموده اند به بدترين وجه ممكن...
تخريب نشانه ضعف است و متاسفانه در اين كشور به ويژه در شرايط فعلي بيش از هر زمان ديگري رواج دارد. نتيجه اين حرمت شكنيها را در انظار مردم و در خيابان ها به راحتي مي تواند ببينيد. كوچك و بزرگي در كار نيست، احترامي وجود ندارد، پرخاش بخشي از رفتار روزمره شده است. نوع بياني كه برخي گستاخانه و نامودبانه در گفتار و ادبيات خود دارند تهوع آور است ولي قراين نشان مي دهد كه با دلگرمي و حمايت به تاخت و تاز خود ادامه مي دهند.
هرچه را جدا کنید / حساب وزیر و همسر وزیر و ... را نمی توان جدا کرد
خدابه همه شما انصاف بدهد آن هم به مقدار لازم. انصاف دوست
آیا آقای الهام سخنگوی دولت پاک و مطهر فعلی نیست و ایشان دولت قبلی را سردمدار تخلف بودجه ندانستند. در حالی که تخلف 56% درصدی بودجه 86 در سالهای نفت 100 دلاری آماده رفتن به دادسرا است و ایشان شایسته بود به جای تخریب، در مورد مشکل فعلی توضیح می دادند. در مورد خانم رجبی هم از ایشان انتظاری نداریم.
سلام با احترام جناب قادری من بدون جانبداری یا نظر خاص عرض میکنم. فکرکردم چه موضوعات مهمی را مطرح و خو اهید نوشت. بهمین جهت مطلب شمارا مطالعه نمودم. بدون اینکه شواهدی دال بر معرفی توهین کننده ها بیاورید. در صورتیکه هر روز در مطبوعات مخالف احمدی نژاد پرُ از توهین و تحقیر است؛ شایسته است کمی انصاف داشته باشیم تا سخنها تأثیر داشته باشد......
چه کسی از اول شروع به تخریب آقای هاشمی و خاتمی کرد ؟ چه کسی از لیست رانت خواران و مفسدان اقتصادی سخن گفت و هرگز آنرا افشا نکرد؟ ما ملت ایران آنقدرها هم کم حافظه نیستیم.
با سلام

اولا چه کسی شیخوخیت را خوش تیپی و خوش قیافه بودن معنا کرده است؟ شیخ یعنی بزرگ و نه خوش تیپ.
منظور این بود که رئیس جمهور با وقار داشته باشد. متاسفانه این پیش بینی آنها چه در مورد رئیس دولت و چه بعضی از اجزا و اعضای دولت درست در آمد و برخی حرکات و سکنات آنها مایه طعنه و مزاح گردید.

دوما در طول 30 سال بعد از انقلاب هیچ دولتی دولت های قبلی را به اندازه دولت آقای احمدی نژاد تخریب نکرده است. بطوری که پسر 14 ساله من چند وقت قبل از من سوال کرد اگر این ها تا این حد خراب بودند شما چرا انقلاب کردید؟!! یعنی ذهن این نوجوان معصوم تا به این حد در مورد دوران بعد از انقلاب و بزرگوارانی که مملکت را در آن روز های سخت و بحرانی از گرداب بلا نجات داده اند مخدوش شده است. اصطلاحات مافیای نفت و مافیای قدرت و امثال آنرا چه کسی درباره بزرگان و پایه های انقلاب بکار برد؟
سوما در دوران کدام دولت به نزدیکان اجزای درجه اول دولت اجازه دادند مانند خانم آقای الهام تا این حد با بی شرمی ارکان نظام را هدف تهمت های ناروا کند؟ گویی که اصولا 30 سال پیش انقلابی نشده و تنها مملکت از دست گروهی فاسد ( پناه می برم به خدا،پناه می برم به خدا، پناه می برم به خدا) به دست گروه فاسد دیگری افتاده و الان بعد از سی سال معجزه ای صورت گرفته و ناجی مردم بر روی کار آمده است!!
اما به شکر خدا، تصور می کنم به امید حق، دوران آنانی که در این راه از آلوده کردن نام بزرگان و بی آبرویی برای پایه های نظام و انقلاب و ایران عزیز تلاش فراوان نمودند به پایان رسیده است. انشاالله که خداوند به آنان فرصت توبه بدهد که اگر چنین نشود قیامت آنها واویلا است.
برادر عزیز وقتی خود اقای احمدی نزاد بارها در صحبتهایش به تخریب تمام دولتهای گذشته پرداخته وکارهای دولت خود راچنان بی همتااعلام میکند که انگار دراین 4 سال ایران درتمام زمینه ها جهش داشته؟از حامیان او چه انتظاری میرود؟
والا سخنان خانم ... برای تخریب یک ملت به تنهایی کافی است.
سخنان شما از حب علي نيست، ناشي از بغض معاويه است و نتيجه عقده هاي دروني. لطفاًاز مردم مايه نگذاريد، بگوييد دنبال چه هستيد، مردم بهتر از شما مي فهمند
حساب جدا كردن از مدافع معني ندارد اگر كسي كاري يا حرفي در دفاع مي آورد كه مورد تاييد ما نيست قبل از رقيب به او حمله ميكنيم و او را سر جايش مينشانيم اگر نكرديم او از ماست و قطعا مورد تاييد ما.
اين جوان ايراني جوياي آباداني، احتمالاً فكر نمي كنن يه كم يه طرفه به قاضي رفتن. تهمت ها و افترا هايي كه به دكتر احمدي ن‍ژاد بستن بايد تو كتاب ركوردهاي گينس ثبت بشه. هركي جاي ايشون بود گريه مي كرد و صحنه رو ترك مي كرد ولي چون هدف ايشون خيلي فراتره تحمل كردن. در ضمن هركي نظر خودشو بده و نظرشو به ملت ايران بست نده (لطفا!) البته 1000درصد نظرم چاپ نمي شه
... تابناكي ها بسوزد احمدي نژاد دوباره راي مي اورد
این مقاله و اکثر اظهار نظر ها جنگ زرگری به نفع اقای احمدی نژاد بود
جاي تعجب است كه جناب آقاي موسوي باآن سابقه خوب ولي نقد ناپذير چگونه با نقد تند عملكرددولت به ميدان انتخابات آمده است ؟اميد است سانسور نفرمائيد.
من باور ندارم که آقای رییس جمهور از این مساله ناراحت باشند.
این جماعت حتی تحمل یک سایت خودی مثل بازتاب را هم نداشتند تا چه برسد به مخالف. ای کاش ذره ای از صبوری خاتمی می اموختند.
جناب آقاي قادري اولاْ هتاكي به جناب آقاي هاشمي توسط اصلاح طلبان كه يادتان نرفته است ثانياْ هتاكي به آقاي احمدي نژاد حتي قبل از انتخاب شدن توسط اصلاح طلبان و سيد بزرگوار ايشان كه در پيش بينيهاي قبل از دور دوم ، انتخاب ايشان راانتخاب فاشيست گوشزد كردند را كه يادتان نرفته است ثالثاْ مناظره وهتاكي آقايان نوبخت و بخصوص مرعشي را با آقاي كلهر كه يادتان نرفته است (به والله همان شب من تصميم به راي به احمدي نژاد گرفته وتبليغ هم كردم، در حالي كه قبلش به لاريجاني راي دادم) خود كردگان را تدبير نيست و شد آنچه شد.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری