بازدید 6957

لزوم بازنگری نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی

کد خبر: ۴۴۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸ 11 October 2014

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از نرخ های اعلام شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت، بازنگری در نرخ های اعلام شده را دنبال می کنند، چرا که در غیر اینصورت، شاهد به خطر افتادن امنیت غذایی خواهیم بود.

محمدرضا امیری کهنوج در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به نرخ های اعلامی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: نرخ های اعلام شده از سوی دولت، تفاوت بسیاری با واقعیت های جامعه داشته و این موضوع، باعث کاهش تقاضا برای فعالیت در عرصه کشاورزی خواهد شد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: همواره تعیین نرخ های کمتر از واقعیت، به نابودی تولید منجر شده و از این رو خواسته ما از مسئولان ذی ربط، حمایت از کشاورزان به منظور تامین امنیت غذایی است، چرا که در غیر اینصورت باید منتظر نابودی کشاورزی در کشور باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی نمایندگان، برای افزایش نرخ ها نیز گفت: به طور مسلم قیمت برخی محصولات استراتژیک مانند گندم نیازمند اصلاح است، در سال زراعی گذشته نیز دخالت نمایندگان مجلس به افزایش قیمت منجر شد و ما این روش را برای سال زراعی جاری هم دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین به منظور بازنگری نرخ ها، جلساتی را با مسئولان ذی ربط برگزار خواهند کرد و تمام تلاش ما، رشد قیمت و پوشش هزینه های کشاورز است، چرا که در غیر اینصورت بر خلاف سیاست دستیابی به امنیت غذایی گام برداشته ایم.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس افزود: تعدادی از نمایندگان هم در نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی خواستار بازنگری در نرخ ها شدند و امیدورایم که هرچه زودتر شاهد تحقق این مهم باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی