بازدید 4080

بازساری دو میلیون و 200 هزار مسکن روستایی

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی کشور بازسازی شده است.
کد خبر: ۴۵۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰ 18 November 2014
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی کشور بازسازی شده است.

عزیز الله مهدیان روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از 206واحد مسکن خیرساز استان یزد در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: طرح بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال اول برنامه چهارم توسعه شروع شده و بازسازی سالانه 200 هزار واحد همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات این بخش 12.5میلیون تومان بوده که با تصویب دولت به 15میلیون تومان با کارمزد پنج درصد افزایش یافته است .

مهدیان تصریح کرد: قرار است این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه و تا سال 1405ادامه یافته و بخش عمده مسکن های روستایی بازسازی شود.

وی ادامه داد: سهمیه هر استان از این تعداد واحد مسکونی و بودجه بر اساس شاخص هایی مانند تعداد واحدهای مسکن روستایی، واحدهای غیرمقاوم و آسیب پذیر و واحدهای در معرض حوادث طبیعی تعیین می شود.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب تعداد واحد های مسکن روستایی را حدود پنج میلیون و 200 هزار واحد اعلام کرد که اغلب آنها به بازسازی نیاز دارند.

وی افزود: در مجموع از سال 1384 تاکنون تعداد خانه های بازسازی شده بیش از دو میلیون و 200 هزار واحد بوده است.

مهدیان درباره فعالیت این بنیاد در نقاط حادثه خیز کشور گفت: از آنجایی که ایران یک کشور حادثه خیز است، اعتباراتی را برای این نقاط برآورد و در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تسهیلات، اعتبارات بلاعوض نیز منظور شده و هم اکنون در حال بازسازی مناطق حادثه خیز بر اثر زلزله و سیل هستیم.

مهدیان معاون بنیاد مسکن روز سه شنبه در سفر یکروزه به همراه آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن افتتاح طرح های خیرساز استان یزد از بزرگترین طرح خیرساز این استان نیز بازدید کرد.

استان یزد یک میلیون و 58هزار نفر جمعیت دارد که افزون بر 20 درصد آنها را جمعیت روستایی تشکیل می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی