بازدید 2884

خرید تضمینی دردستورکار قرارگیرد

کد خبر: ۴۵۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 01 December 2014
نماینده مردم ملایر در مجلس با یادآوری اینکه کشمش یکی از اقلام صادراتی و ارز آور کشور است،گفت: تا بلایی که بر سر دامداریها و دامداران بر سر باغداران و کشاورزان نیامده بهتر است دولت خرید تضمینی کشمش را در دستور کار قرار دهد.

علی نعمت چهاردولی در گفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه استان همدان و چند استان دیگر تولیدکننده انگورند و حاصل این تولیدات به کشمش که یکی از اقلام ارز آورد کشوراست تبدیل می‌شود، گفت: دولت باید از کشاورزان حمایت کند تا کشاورز بتواند انگور تولید کرده و کشمش برای صادرات داشته باشیم اما متاسفانه  حمایتی صورت نمی گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سال گذشته در همین موقع قیمت خرید کشمش، بیشتر از 4 هزارتومان بوده است، افزود:  امسال  در حالی که باید با توجه به سطح تورم و افزایش هزینه های تولید این قیمت افزایش داشته باشد نه تنها افزایش نداشته بلکه نسبت به قیمت سال قبل کاهش هم داشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به محض پایان برداشت انگور و تبدیل محصول به سبزه،دلالان بازار کشمش و برخی از کارخانه داران تصمیم گرفتند به دلیل خوب نبودن بازار اروپا و ترکیه، قیمت کشکش را به حداقل یعنی 3 هزار تومان کاهش دهند.

 چهاردولی ادامه داد: در حالی که باید در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید بر حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان،قیمت 4 هزارتومانی سال قبل با توجه به گرانی ها و تورم،هزینه های کارگر، بذر،کود وآب افزایش یابد، این طور نبود و حتی این قیمت بسیار پایین آمد که این وضعیت انگیزه و توان تولیدکنندگان را از بین می برد و مشکلات بسیاری برای باغداران بوجود آمده است.

وی گفت: تنها راه حل این مشکل، خرید تضمینی کشمش است تا دیگر دلالان و کارخانه داران نتوانند به دلخواه خود قیمت ها را بالا و پایین کنند.

چهاردولی با انتقاد از اینکه دولت تازه به این فکر افتاده که برای شیر خرید تضمینی داشته باشد، تصریح کرد: اگر هر چه سریعتر خرید تضمینی کشمش در دستور کار دولت قرار نگیرد بلایی که بر سر دامداریها و دامداران آمد به سر باغداران و کشاورزان هم می آید و این بخش تولیدی هم رو به تعطیلی می رود.

وی افزود: تعطیلی تدریجی باغدارای و کشاورزی نه تنها بحث اشتغال را تهدید می کند بلکه به ارزآوری کشور هم ضربه می زند بنابراین دولت باید هر چه سریعتر در این رابطه اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 54 درصد صادرات همدان متعلق به کشمش است، گفت: در این رابطه به وزرای صنعت،معدن و تجارت و جهادکشاورزی تذکر دادیم، همچنین در جلسه رای اعتماد وزیر علوم از نزدیک مشکل را با معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور در میان گذاشتیم و  200 نماینده نیز با امضای نامه خطاب به رئیس جمهور خواستار حل مشکل کشاورزان و باغداران و تعیین خرید تضمینی برای کشمش شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی