بازدید 12787
۳

احتمال اخراج 760 هزار مهاجر از ایران

یک سخنگوی دولت افغانستان روز چهارشنبه گفت که این کشور درصدد اعزام هیئتی به ایران است تا در مورد تمدید ویزای موقت مهاجران افغان با مقامات ایرانی به گفت‌وگو بپردازد. این مهاجران در خطر اخراج از ایران قرار دارند.
کد خبر: ۴۵۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 04 December 2014
یک سخنگوی دولت افغانستان روز چهارشنبه گفت که این کشور درصدد اعزام هیئتی به ایران است تا در مورد تمدید ویزای موقت مهاجران افغان با مقامات ایرانی به گفت‌وگو بپردازد. این مهاجران در خطر اخراج از ایران قرار دارند.
 
به گزارش دویچه وله به نقل از سازمان ملل متحد، نزدیک به یک میلیون مهاجر افغان در ایران وجود دارند که بسیاری از آنها پیش از سال ۲۰۰۱ یعنی پیش از حمله آمریکا به افغانستان و سرنگونی رژیم اسلام‌گرای طالبان به ایران آمده‌اند. مقامات ایرانی اما شمار مهاجران افغان را حدود ۳ میلیون نفر برآورد می‌کنند.

بر اساس اطلاعات اداره پناهندگان سازمان ملل متحد، اما کسانی که پس از این تاریخ به ایران آمده‌اند، به دلایل مختلف قادر به دریافت اجازه اقامت قانونی در ایران نشده‌اند و این امر مهاجران را برای اجازه کار با دشواری‌هایی روبرو ساخته است.
 
جاوید فیصل معاون سخنگوی رئیس اجرائیه دولت افغانستان در این زمینه گفت: «این هیئت از حکومت ایران تقاضا می‌نماید تا ویزای مهاجران را دست کم برای یک سال دیگر تمدید کند». خبرگزاری "تسنیم"، در ماه ژوئن نوشته بود که ویزای موقت مهاجران غرقانونی افغان از نیمه ماه ژوئن امسال برای شش ماه دیگر تمدید شده است.
 
عدم تمایل برای بازگشت به افغانستان
 
دولت افغانستان می گوید که ۷۶۰ هزار مهاجر "ثبت نشده"‌ی افغان در ایران وجود دارند. به گفته جاوید فیصل ویزای موقت این افراد تا ۲۰ روز دیگر پایان می‌یابد و این به معنای خطر اخراج این مهاجران است. وزارت امور خارجه ایران تا کنون از اظهار نظر در این زمینه خود داری کرده است.
 
افغانستان کشوری است که در آنجا بزرگ‌ترین عملیات سازمان ملل متحد برای عودت مجدد مهاجران و پناهندگان صورت می‌گیرد، اما به دلیل افزایش خشونت‌ها و نابسامانی اوضاع اقتصادی، تنها شمار اندکی از مهاجران و پناهندگان مایل به بازگشت به کشورشان هستند.
 
از سال ۲۰۰۲ به این‌سو کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد بیش از ۹۰۰ هزار افغان را از ایران به کشورشان عودت داده است، اما شمار آنها پایین آمده و سال آینده انتظار می رود که تنها ۲۰ هزار مهاجر افغان به طور داوطلبانه به افغانستان بازگردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۳
از مسئولین تقاضا داریم بیشتر به فکر قشر کارگر و زحمت کش مملکتمون باشند تا بیگانگان که فقط تورم و نابسامانی ایجاد کردند
ما نباید کسانی که به کشور ما پناه اوردند رو بیرون کنیم چه برسد به این که این افراد افغان ها باشند که پیوند تاریخی با ما دارند. یهتر است به جای بیرون کردن ان ها به دنبال استفاده بهینه از این افراد در کشور باشیم تا هر دو طرف سود برند. اگر در سیاست خارجی دنبال بازی برد برد هستیم باید در همه ی زمینه ها بازی برد برد انجام دهیم
سواى تعداد محدودى از اين جمعيت مهاجر افغانى ، اغلب اين مهاجران افراد زحمتكش و سخت كوشى هستند ، و اغلب مشاغل سختى كه ايرانيها تن به ان نميدهند توسط اين مهاجران انجام داده ميشود ، شايسته هست تمامى حق و حقوق يك شهروند ايرانى البته بعد از احراز ذيصلاح بودن ، همانند تمام كشورهاى داراى دموكراسى برايشان فراهم شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی