بازدید 28995
پس از اظهارات یک کارگردان درباره عملکرد دولت احمدی‌نژاد در حوزه فرهنگ؛

برنامه «90» تئاتری‌ها تعطیل شد، منتقدان تئاتر بیانیه صادر کردند+فیلم

نعیمی گفت: در دورانی که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بود، همه ما می‌دانیم که وضعیت چاپ و نشر این مملکت [چگونه بود]، در سینمای مملکت بسته شد، تئاتر ما به چه وضعیتی افتاد... مسئول وقت آمده بود و می‌گفت ما به هملت نیازی نداریم و بعدی می‌آمد و می‌گفت شِکِسپیِر کیه... آقای احمدی نژاد آنقدر که نگران سلامتی آقای چاوز بود، نگران وضعیت فرهنگ این مملکت نبود
کد خبر: ۴۵۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲ 12 December 2014
برنامه «مجله تئاتر» که در سال‌های اخیر علی‌رغم کشمکش‌های فراوان بر روی آنتن می‌رفت و نقشی تا حدودی شبیه به «90» و البته «هفت» را در حوزه تئاتر برعهده داشت، بر اساس بیان بد برخی مسائل و همچنین بیان تند نقدها روی آنتن زنده، تعطیل شد تا بازگشتش به گونه‌ای دیگر و غیرزنده باشد؛ اتفاقی که با واکنش اهالی تئاتر همراه شد و تئاتری‌ها خواستار حفظ پخش مستمر این برنامه در کنداکتور شدند.

به گزارش «تابناک»؛ اهالی تئاتر به جای برنامه‌های فصلی، در چند سال اخیر یک برنامه ثابت داشتند و آن هم «مجله تئاتر» بود؛ برنامه‌ای که در چند سال اخیر عملکردی قابل توجه داشت و به گونه‌ای پیش رفت که نيما دهقان تهيه كننده و منوچهر اکبرلو تهیه‌کننده‌اش توانستند مبتنی بر روند برنامه و اقبال چهره‌های مطرح تئاتر از این برنامه، بدان استمرار ببخشند و این برنامه حکم «نود» اهالی تئاتر را بیابد و در کنار «هفت»، نود نیز یک برنامه ثابت در یک زمان ثابت بر رو آنتن ببرد؛ برنامه‌ای که زنده روی آنتن می‌رفت و همین مسئله بر حساسیت‌ها پیرامون این برنامه افزود.

این حساسیت‌ها از آن حیث بود که اگر احیاناً میهمانان برنامه، سخنانشان را به سمتی می‌بردند که جزو خط قرمزها بود، یا باید برنامه قطع می‌شد یا باید ادامه می‌یافت و سپس تولیدکنندگان برنامه دچار عوارضی می‌شدند؛ اتفاقی که در نهایت پس از برنامه اخیر «مجله تئاتر» رخ داد و در برنامه‌ای که حمیدرضا آذرنگ و حمیدرضا نعیمی میهمانش بودند، گفته‌هایی مطرح شد که بخش‌هایی از آن با لحنی بد بیان شد و سوتفاهم‌هایی جدی را در پی داشت، تا آنجا که پخش این برنامه متوقف شد و بدین شکل تنها برنامه اهالی تئاتر به واسطه گفتار یک شخص، تعطیل شد!

هرچند علیرضا اسحاقی مدیر گروه فیلم و نمایش شبکه چهار از توقف پخش «مجله تئاتر» تا فراهم شدن شرایط تولید سری جدید آن خبر داد و اعلام کرد این تغییرات ربطی به گفتگوی جنجالی چند هفته پیش آن ندارد اما اینکه بلافاصله پس از این گفت و گو، برنامه متوقف شد، نشان می‌دهد که ارتباط کاملاً مستقیمی میان آنچه رخ داده با سرنوشت این برنامه وجود دارد و نمی‌توان پذیرفت که به یک باره مسئولان شبکه چهار به چنین جمع بندی رسیده‌اند که برنامه برای تولید بهتر، متوقف نمایند!

برنامه «90» تئاتری‌ها تعطیل شد، منتقدان تئاتر بیانیه صادر کردند+فیلم

در این برنامه که پیرامون نمایش‌نامه نویسی و اجرای محدود نمایش‌نامه‌های خارجی بود، از دقیقه 35 به سمتی رفت که دیگر کنترلش چندان برای مجری نیز راحت نبود و علی‌رغم تلاش اکبرلو برای تغییر مسیر نقدها به زمان حال، فضا پیچیده‌تر شد. حمیدرضا نعیمی تهیه کننده و کارگردان تئاتر، ریشه وضعیت کنونی تئاتر را بی توجهی به هنر و تئاتر را از دولت اول احمدی نژاد تعبیر کرد.

با این حال آنچه از این صحبت‌ها که تکرارش نیز لزومی ندارد، جنجالی تر بود، نقدهای او به وضعیت فرهنگ در دوران احمدی نژاد در «مجله تئاتر» بود. نعیمی در این باره گفت: «در دورانی که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بود، همه ما می‌دانیم که وضعیت چاپ و نشر این مملکت [چگونه بود]، در سینمای مملکت بسته شد، تئاتر ما به چه وضعیتی افتاد... معاونت فرهنگی (وقت) دو سال تمام زندگی شهرستانی‌ها را تباه کرد، به دلیل اینکه آنها را به دنبال نخودسیاهی به اسم استقرار گروه‌ها فرستاد و دو سال از زندگی تئاتر شهرستان را نابود کرد. در چنین شرایطی بی توجه به هنر تئاتر هم باعث شده بود...»

نعیمی ادامه داد: «مسئول وقت آمده بود و می‌گفت ما به هملت نیازی نداریم و بعدی می‌آمد و می‌گفت شِکِسپیِر کیه و چرا شِکِسپیِر داریم؟ بعد یکی از هنرمندان گفت: بابا به خدا تلفظ این واژه شکسپیره... اول از همه یاد بگیرید نام این آدم را درست تلفظ کنید. در چنین شرایطی بی‌توجهی به فرهنگ، هنر، شعر، ادبیات، سینما، معمول است که تئاتر لطمه می‌بیند، موسیقی لطمه می‌بیند. آقای احمدی نژاد آنقدر که نگران سلامتی آقای چاوز بود، نگران وضعیت وحشتناک تئاتر و سینما و فرهنگ این مملکت نبود. تئاتر ما به جایی رسید که دیگر کاملاً نابود شد و وقتی دولت آقای روحانی شروع شده، هنوز تاوان آن را (وضعیت گذشته) را پس می‌دهیم.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «در تئاتر ما اشخاصی هستند که هرماه 500 هزار تومان درآمد ندارند، یعنی کمتر از پایه حقوق کارگری. وقعیت وضعیت این است، آیا درام نویس من می‌تواند از این همه درد بنویسد؟ متهم به سیاه نمایی، متهم به ریختن آب به آسیاب دشمن می‌شود...»

برنامه «90» تئاتری‌ها تعطیل شد، منتقدان تئاتر بیانیه صادر کردند+فیلم

این کارگردان تئانر در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «وقتی من در مقابل آقای ملک محمدی (نماینده مجلس) و گفتک حاج آقا شما برای چه می‌گویید این نمایش فاسد بود، گفت: عکسش را دیدیم. آقای مسافر (مسافر آستانه رئيس وقت مركز هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد) گفتند: من سی دی نمایش را در مجلس به شما ارائه دادم؛ آیا فیلم را دیدید؟ (ملک محمدی) گفتند: نه. (مسافر آستانه) گفت: شما بر اساس یک عکس حکم می‌دهید، نه بر اساس فیلمی که من به شما دادم. در چنین شرایطی نمایش نامه نویش این مملکت می‌گوید: خب، من می‌روم فیلم‌های بی‌خاصیت می‌نویسم، می‌روم تله فیلم می‌نویسم، می‌روم سریال می‌نویسم... .»

نعیمی ادامه داد: «هنرمند تئاتر به عبدل آباد می‌رود و هفته‌ای یک ماشین می‌خرد که دو هفته‌ بعد بفروشد و پانصد هزار یا یک میلیون تومان نفع کند و بتواند زندگی‌اش را بچرخاند که بتواند تئاتر کار کند. وقتی حمید آذرنگ دارد می‌گوید هویت و ارزش گذاری یعنی اینکه ما هیچ جایگاهی نداریم. هیچ جایگاهی... .»

در ادامه حمید آذرنگ رشته کلام را به دست گرفت و در بخشی از صحبت‌هایش تاکید کرد: «مشکلات ما تنها مربوط به آن دوران هم نیست... وقتی خواسته‌ها ما از دولت‌ها همیشه ریز، کوتاه و کمتر از قامت تئاتری بود، چه فرقی می‌کند که احمدی نژاد یا شخص دیگری هم باشد، به همان قامتی که ما برای (تئاتر) تعریف می‌کنیم برایش ارزش قائلند. من فکر می‌کنم بخشی از فلش سمت ماست... »

البته ظاهراً پس از این سخنان پرونده برنامه «مجله تئاتر» به طور کامل بسته نشده و احتمالاً به سرنوشتی مشابه برنامه «هفت» پس از رفتن جیرانی و آمدن تیم جدید مبتلا خواهد شد! مدیر گروه نمایش شبکه چهار در این باره عنوان کرده است: «ضروری است که موضوعات در برنامه «مجله تئاتر» دارای عمق بیشتری باشند و گفتگوها نیز از حالت استودیویی خارج شده و در فضاهای تئاتری انجام شوند... ممکن است «مجله تئاتر» دیگر زنده نباشد اما ماهیت زنده برنامه حفظ می‌شود. البته اینطور نیست که بگوییم برنامه کلا زنده نیست اما بنا را بر این داریم که مباحث مطرح شده عمق بیشتری پیدا کنند.»

پس از این اتفاق، برخی اهالی تئاتر به سرعت در گفت و گوهایی خواستار حفظ پیوستگی پخش این برنامه شده‌اند و در نهایت انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر پیرامون توقف پخش برنامه مجله تئاتر از شبکه 4 سیما بیانیه صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است: «رکن اصلی «تئاتر» گفت‌و‌گوست. تئاتر به «شهر» می‌آموزد چگونه گفت و گو را تاب آورد و فضایی را تجربه کند که انسان‌ها بتوانند از قدرتی که خداوند به عنوان اشرف مخلوقات به ایشان عطا کرده استفاده کنند. برنامه «مجله تئاتر» که تا چندی پیش از شبکه 4سیما پخش می‌شد،فضایی برای تمرین گفت و گو میان اهالی تئاتر، مدیران هنری و مخاطب به‌شمار می‌آمد.

امروز با توقف پخش برنامه، این فضای گفت و گو مسدود شده‌است و هنر تئاتر تنها مجرای ارتباطی تخصصی خود را از دست داده‌است. مجرایی که تاکنون کوشیده‌است، در حد مقدورات، پلی موفق میان مخاطبان و اهالی هنر پدید آورد. از سوی دیگر شرط مدیران رسانه ملی برای «تولیدی»شدن برنامه شائبه‌ای بوجود می‌آورد که می‌تواند اصل فضای آزاد گفت و گو را زیر سئوال برده و این امکان را بوجود آورد که سوء‌استفاده‌گران بیگانه منتظر فرصت وارد عرصه شوند. جناب سرافراز، رئیس محترم رسانه ملی، انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر به‌این وسیله خواستار از سرگیری پخش برنامه «مجله تئاتر» به‌صورت زنده در راستای حفظ و اعتلای فضای گفت و گو و ارتباط موثر میان مخاطبان و اهالی تئاتر است.
»

تعداد بازدید : 22
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸۷
در پاسخ باید گفت قطع کردن برنامه عیوب را برطرف نمی کند . آینه چون نقش تو بنمود راست .....خود شکن آیینه شکستن خطاست . لاقل یک نفری را به عنوان مسئول بگذارید که دو تا کلمه فارسی بلد باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
آینه کجا بود آقا؟
اینا فقط تابلوی خودپرستی و خودنمایین!
طرف میخواد علیه اذان قیام کنه! خوب میخوام نری تئاتر شهر! خیلی آثار ارزشمندی از خودتون در میکنید؟
90درصد تئاتر ما شو رقص و لودگیه! تاقچه بالا هم میذارن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
معلومه دانش شما از تئاتر به عکس های خبرگذاری.... محدوده 00:13
shahab
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
البته دوست ناشناس من ، خبرگزاری درسته نه خبرگذاری!
معلومه شما هم علمتان خیلی زیاده!
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
من خودم از نزدیک با این فضا آشنا هستم . . .
چیزی به نام کار هنری به ندرت پیدا میشه .
متاسفانه چون محدودیتها گسترده و سفت و سخته ، هرکی که روی خط قرمزها حرکت میکنه فک میکنه کارش هنری تره!
البته مخاطبین هستن که همچین باوری رو به کارکنان تئاتر القا میکنن .
.
از تئاتری که پربیننده ترین نمایشش بخاطر بازی یک بازیکن بازنشسته ی فوتبال پربیننده بشه ، انتظار هنری بودن نداشته باشید . . .
سید امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
پایین بومتونو دیدیم بالا بومتونم دیدیم. آمار فروش و میزان تماشاگر هم توی تئاتر و هم توی سینما مشخص کننده همه چیز هست. این چیزا همه اش شده یه بهانه برای یه عده غربزده. چند تا تئاتر انقلابی کار کردن این حضرات؟ چه تو زمان احمدی نژاد چه تو زمان غیر احمدی نژاد. یه مشت استاد طوفان که فقط بلدن پشت هملت و شکسپیر و این مزخرفات قایم بشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
هنرمند روی صحنه حق اظهار نظر و نقد رو نداره، تو متن حق نداره، تو مجله حق نداره، تو صدا و سیما حق نداره پس تریبون هنر کجاست؟
کی فرصت اظهار نظر و نقد و بیان خواسته ها داده می شه؟
شما را به امام حسین علیه السلام اینقدر نگویید احمدی نژاد، چه کرد و چه نکرد. به خدا آقای احمدی نژاد بهترین بود در همه ی زمینه ها ... خداوند طول عمر با برکت و با عزت به این خدمتگذار سال های خدمت اسلامی بدهد.انشاالله. خیلی ها این را متوجه نمی شوند زمانی متوجه می شوید که دیگه گذشته.با این قضاوت های دروغین روز قیامت شرمنده می شوید تازه در عالم برزخ که خیلی سخته.والله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
طبق معمول منفی و مثبت ها محبوبیت رییس جمهور سابق رو به نمایش گذاشت ...
شهروند این مملکت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
به خدا تا قیامت نظرت منفی میخوره اخوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
حق با شماست، واقعا درباره احمدی نژاد خیلی بی انصافی میکنند. هر آدمی خوبی و بدی داره. ولی بعضی ها همه خوبی های احمدی نژاد رو بخاطر اهداف سیاسی زیر سؤال میبرند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
مثل اینکه از همین نامه ها که تو فیلم میگن اسم شمام توش گذاشتن اون زمان
میلاد میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
حتی خودت هم هنوز نمی تونی دلیلی قانع کننده برای گفته هات بیاری و می گی یه زمانی متوجه می شید . درواقع خودت منتظری یه روزی دوتا دلیل برای خوب بودنش گیر بیاری
malip
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
اون روستایی کپر نشین دسترسی به adsl یک مگ و دو مگ نداره اگه داشت اونوقت اندازه منفی ومثبت ها دیدنی بود .
قهوه تون سرد نشه!!!
مصیب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
Malip جان- اون روستایی هم اگه اینترنت و دسترسی به اطلاعات ازاد داشت با حرف تو موافق نبود. میدونست که بعضی ها ۸ سال ما را به عقب برگرداندند.
منظورتون از « قهوه تون سرد نشه» چیه.؟ از کی تا حالا قهوه نوشیدن نشانه مرفه و بی درد بودن شده؟!
ناشناس
| United States |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
اقای malip روستاهای بالای چنده خانوار الان اینترنت دارند تابناک با دایل اپ هم باز میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
الان روستاها هم اینترنت داره . من یک روستا ی ام .دوما احمدی نژاد خوبی وبدی های هم داشت که هردو فراموش نخواهند شد.البته نباید فراموش کرد که در نقش رابین هود وزورو خوب ظاهر شد اما ازجیب خود فقرا زد نه ثروتمندان نه تنتها ازجیب ما زد بلکه جیب تاجرا هم پر تر شد.سومااحساسی نظرندین.چهارما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
بسیار بجا گفتی دوست من. تاریخ در مورد شخص مورد نظر شما قضاوت میکنه. فقط همین یک جمله بس که طی مدت 8 سال قریب 1000 میلیارد دلار پول نفت فروخته شده رشد اقتصادی 5- را به ارمغان اورده.بقیه پیشکشمان.
کیهان
| Italy |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
زنده باد احمدی ...!
کیهان
| Italy |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
اون روستایی کپر نشین نیس، تویی که داری وسط جهنم و آلودگی زندگی میکنی؟ زنده باد روستاییهای بامرام!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
ملیپ جان (قهوتون سرد نشه .. جیرمون کم نشه ااا
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
یعنی شما واقعا اینقدر نگران برزخ وقیامت ما هستید؟؟!
سالار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
دور بعدي انتخابات رياست جمهوري ميزان محبوبيت احمدي نژاد مشخص ميشه.تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.بعضي ها فكر مي كنند مردم همين چندتا كاربر علاف اينترنتي هستند كه مثبت و منفي ميدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
قسم دروغ نخور!احمدی نژاد برزخش خیلی سنگین تر از ماست چون او مسئول بوده و باید جوابگوی کارهایش که روی زندگی هفتاد میلیون نفر اثر داشت باشد
حقیقت تلخ است...
درودبر احمد نژاد مرد کارو تلاش بکوبید که او عزیز میشود د
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
مرد کارو تلاش برای جیب زتجانی و امثا لهم !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
بووووووووووووووووووووق
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
هشتصد میلیارد دلار چی بود جریانش؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
منم کوبیدم یه منفی مشتی به افتخار شما و ایشون
اظهارات میهمانان برنامه کاملا صحیح واصلا تند تبودواقعیت ممکن است تلخ باشد .دشمن.... از ادامه اشتباهات ومطرح نشدن وحل نشدن آنها بیشتر سود میبرد یا مطرح شدن آنها که مقدمه ای در جهت حل آن است.
جالب است که بدانید و میدانم که می دانید.این بحث ها را از که می خواهید پنهان کنید...
کاری ندارم که آقای احمدی نژاد نگران فرهنگ مردم ایران بودند یا نه.
اما آقای نعیمی،مگر نمایشنامه هاملت و نویسنده انگلیسی اش شکسپیر جزوی از ما هستند که شما سنگشون رو به سینه میزنین .شکسپیر و هاملت چه ربطی به فرهنگ ایرانی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
خانم یا اقای محترم مگر در این کشور هر چیزی باید مربوط به فرهنگ ایران باشه؟ شکسپیر یا هر شخصیت دیگر حرف جهانی داره و همه جای دنیا از ژاپن تا امریکا ازش بحث میکنند و نمایشنامه هاش اجرا میشه. .... تا کی شما ها و هم قطارهای شما باعث عقب ماندگی و عدم ارتباط ایرانیها با بقیه دنیا بشین.!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
اگه شکسپیر و هملت به ما ربطی نداشته باشه . خیلی چیزای دیگه هم به ما ربطی نداره
همایون
| United States |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
هاااملت :ی؟ مثل همون شٍکٍسپیٍر . بابا دمت گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
بخشی از ادبیات جهان مانند شاهنامه فردوسی و گلستان سعدی و آثار شکسپیر میراث مشترک بشری هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
دوست عزیز شرکت در کنکور‏ قبولی در دانشگاه و تحصیل پیگیرانه را برای شما آرزومندم...البته دانشگاه ها...نه....! آره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
سینما و تئاتر و اینترنت و هواپیما هم حتما به ما ربطی نداره؟ استدلال از این سست تر ندیده بودم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
اگه انگلیسیه شاهنامه بخونه یا خیام ( که میخونه) آقای فلاح تو لندن و معصومی نژاد توی رم و بخش خبر 20:30 از خوشحالی ذوق مرگ میشن.
چطور این خوبه ولی اون بده؟
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
برادر من اگه شكسپير و هملت ربطي به ما نداره پس حافظ و سعدي و فردوسي هم ربطي به غير ايراني ها نداره! همه ما انسانيم و ساكن يك زيمن، اين مرز هاي جغرافيايي رو در قاموس روابط انساني اين همه جدي نگيريد.
جاوز بود که نفت گران بوذ......\
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
چاوز بود که پول مفت بود. اون هم رفیق اون بود . اون هم رفیق اون یکی.
گرفتی چی شد؟
چقدر تحمل ها کمه
با عرض سلام برا بعضیا فقط اتل متل توتوله را داستان نویسی کنید چون ...
اگر کسی می آمد و درباره ی دولت اصلاحات حرف می زد برنامه تعطیل می شد؟
آقای ... به این تبعیض ها پایان دهید. بگذارید مردم به جای بی بی سی و صدای امریکا از صدا و سیمای خودمان این حرف ها را بشوند. مرتب همه چیز را زیرزمینی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
جایزه هم میدن تا دلت میخواد برچسب بزن به محمد خاتمی
ای ول اقتدار!!!
سوراخ شدن لایه ازون هم تقصیر احمدی نژاده.
ولی آقایون دیگه کپن احمدی نژاد تموم شد، با خراب کردن احمدی نژاد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
بله اونم تقصیر احمدی نژاده. با تولید این بنزین های غیراستاندارد.
در جواب تمام این اظهارات .
از ماست که بر ماست .
خخ
جامعه اي كه امكان نقد متصفانه توش نباشه دو به جلو نميره
چرا از نقد بايد ترسيد....
درود بر آ قای احمدی نژاد که تو این هشت سال کارهایی برای مملکت کرد که تو این 36 سال آمریکا و اسراییل نتونستند سر مملکتمون بیارن درود وصد درود
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
آورین
خوشم اومد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
اشتباهی دستم به منفی خورد
حقیقت همین است
برا من خیلی سواله که هملت وشکسپیر چه ربطی به فرهنگ ایران داره که یه عده ای اینننننققققققدر نگرانش هسن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
خیلی جالبه، تمام کسانی که سنگ دوره احمدی نژاد را به سینه میزنند نمیدونن که هملت و شکسپیر چه ربطی به فرهنگ ایران داره. براستی میشه که وسعت دید اینقدر محدود باشه؟ همینه که معتقدند دوران احمدی دوره طلائی؟ ایران بود.
مريم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
خب شما ربطشو بگيد تا ما هم بدونيم ... نسبت دارن با فرهنگ ما ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
ربطش اینه که شخصیت آدمهای نژادپرستی مثل شما رو برای ما روشن میکنن!
سلام به دوستان
احمدی نژاد آدم خوبی بود درست، ولی حد واندازه اش در حد یک ... بود نه در حد ریاست جمهوری ،اینه که منتقدش هستند چرا شما دوستداران عزیز آقای احمدی نژاد بد برداشت میکنید،در ثانی اگر ادم منصف و خوبی بود نباید توانایی مسوولیت ریاست جمهوری را نداشت خودش را در معرض انتخاب مردم قرار میداد و این یعنی چی آیا باز هم جای دفاع دارد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
احمدی نزاد نه در حد استانداری بود نه در حد شهرداری و نه حتی رئیس جمهوری بعضی ها با منافع کشور بدجور بازی کردند و تاوان اون رو هم فقط مردم دادند نه خودشون
درود و سلام من به دکتر احمدی نژاد مردی از جنس مردم نه کسانی که با شعار مردم را گول می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
از جنس ب ز ،نه از جنس مردم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
سلام سلام..
ملت خسته از بگوییدها ونگوییدها و....اینجا چین یا روسیه نیست اینجا میهن عزیزمان ایران است ....
در دورانی که درامد کشور از فروش نفت خوب بود و میشد که ایران جهشی به سمت جلو داشته باشد متاسفانه با این درآمد چه کردیم .واقعا دلم میسوزه چرا باید با این درآمد بالای نفت طی 6 سال اول دوران احمدی نژاد شرایط مملکت این گونه میشد . نمی دانم طرفداران این آقا چه توجیهی دارند . مگر در این مملکت زندگی نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
خب پولهارو به اینها خورانده اند دیگه!
دوست داران آقای احمدی نژاد توجه داشته باشند که در 8 سال خدمت صادقانه، دزدی های میلیاردی درآن دولت اتفاق افتاد کهدر هیچ کشوری سابقه نداشته است. آره براستی ما در این 8 سال رکوردار همه چی هستیم ، چه رسد به نمایش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
در دولتهاي ديگه هم اتفاق افتاد ولي صداش در نيومد برادر من ، چون احمدي نژاد از اليگارشي قدرت نبود و تمام بافته هاي دوران سازندگي و اصلاحات رو پنبه كرد و لازم به ذكر تمام اتهامات احمدي نژاد در حد حرف باقي مونده و مستندات ارائه نشده مثل دروغ بزرگ بورسيه ها
باتعطیلی برنامه تاتر بخش بزرگی ازبینندگان رادعوت به تلویزیونهای دیگه مکنید واین گونه تلویزیونهای دیگه مثل قارچ رشد کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
خودشنم می دونند ببیندگانشون از کجان! زیر نویس های پیام بینندگان شبکه آی فیلم رو بخونید متوجه می شید!
دوستان عزیز بنده معتقدم طرح مسائلی اینچنین که قاطعانه بدیها و نقصان را به گردن شخص یا اشخاص غایب از جمع انداخت فی نفسه درست نیست ....(هر چند که طیف وسیعی با نظراتمان موافق باشند)
اما یقین دارم توسعه و ترویج فعالیتهای فرهنگی و هنری به گونه ای اثر بخش و هدفمند در هیچ دولتی تا کنون در اولویت برنامه ها نبوده که اگر جز این بود نابسامانی و ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی اینچنین در جامعه احساس نمیشد ..
از کودکی پدر برایمان کتاب میخرید ما را به کتابخانه ها میبرد و با کتابخوانها اشنا میکرد ..این یعنی اولویت تربیتی پدر نسبت به بچه ها بنابراین پدر با یک باور قلبی ما را با این موضوع مانوس کرد ...خوب الان ما در دوره جوانی دوست خوبی داریم .
این یک مثال بسیار ساده از یک جامعه کوچک
با تعطیل کردن این برنامه به گونه ای فقط صورت مساله پاک میشه مثل خیلی چیزای دیگه...!
آفرین چقدر دو طرف منطقی حرف میزنن احسنت براشون دست بزنید. تاتر از زمان قدیم تو نهاد بشر بوده چه در یونان با دیونوزوس و چه در ایران با تعزیه. شکسپیر ، حافظ ، برشت ، فردوسی ، اینان همه صاحب سبک بوده اند و قابل تقدیر هر چند که جایگاه انسانیشان دست من و شما نیست که قضاوت کنیم همچنانکه جایگاه انسانی احمدی نژاد که به هر صورت با رای مردم هشت سال رییس جمهور بود با همه خوبی ها و بدیهایش دست من و شما نیست ، پس نه بیخود حرف از شکسپیر را خلاف انسانیت و فرهنگ ایران بدانید و نه احمدی نژاد را قضاوت کنید.او نیست در این فضا اما خدایش هست .گفتم که الف گفت دگر هیچ مگو در خانه اگر کس است یک حرف بس است .سپاس
این که هنوز کسانی هستند که عمق فاجعه رو درک نکردند و هنوز از احمدی نژاد حمایت می کنند هم باعث تعجبه هم باعث تاسف و هم باعث عبرت.
احمدی نژاد اگر مصاحبه کنه میگه من در کل تاریخ بشری تنها کسی بودم که فرهنگ رو نجات دادم انقدر این ادم ... تشریف دارن
این برنامه یه اقای وزنه برداری مثه جناب گبرلو احتیاج داره تا بیافته به جاده ی صراط
1. شیطنت تابناک توی تیتر قابل تحسینه.
برنامه به خاطر انتقاد از آقای احمدی تژاد تعطیل نشد بلکه بخاطر بی ادبی آقای نعیمی- هم در لحن و هم در بیان جملات- نسبت به مسجد و اذان این اتفاق افتاد...
2.1. البته بماند که این مسجد هم خودش قصه پر غصه ای داره که بماند برای وقت خودش...
2.2. بسته شدن برنامه برخاطر یه آدم بی ادب هم عین بی مسئولیتی و بی فکریه...
2. یه سوال ساده پرسیده شده" شکسپیر و هملت چه ربطی به قرهنگ ایرانی داره؟" اونوقت حضرات منورالفکر به جای جواب درست دادن، طبق معمول شروع کردن آسمون ریسمون کردن. جواب ها رو یک بار دیگه ببینید.
این تئاتری ها انگار از دماغ فیل افتادن انتظار دارن دولت همیجوری پول بهشون بده
احمدی نژاد مصیبتی بود که هر چند قرن یکبار بر سر مردمانی نازل میشه بلکه به خود بیان چیزی شبیه ... و ,,, و...متاسفم که این بلای آسمانی مصادف با دوران عمر من شد..
رود بر مرد خدا دكتر احمدي نژاد كه مثل او ديگري رئيس جمهوري نخواهد اومد.
سلام .شبکه چهارروزگاری بهترین شبکه در تولیدبرنامه های چالشی بود حالاشده یه شبکه خنثی وبی بووحاصیت.این آقیای مهمان خرف های بسیار بدی در باره نماززد اما کلا همه برنامه های خوب واثرگذار شبکه چهارنابود شده
تابناک بازم بخون اما منعکس نکن !!! من نویسنده مطرح کودک !! دارم برای مردم شلوار و چادر میدوزم و گاه با عینک و ماسک سفید توی مترو کتابهای خودمو میفروشم !! و این در حالی هست که کسی از نوع زندگیم هیچ خبری نداره . تازه فکر میکنن خیلی وضعم خوبه !! حسادت هم که قربونش برم تا سر قله قاف ! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ! و این در حالیه که یک عده نانویسنده با پارتی بازی و هزار مساله دیگه ! ماشین جوجه کشی منتها از جنس کتاب کودک راه میاندازن و میلیون میلیون پشت سرهم پول میگیرن ! اونوقت بنده و امثال بنده باید گوشه خونه بشینیم و حرص بخوریم و دق و سکته کنیم .حالا تیاتری های گرامی دیدید ؟ شماها تنها نیستید .
جلبه یک سری دوستان از همین چند جمله آقای نعیمی قضاوت می کنن . این نشانگر نوع دیدگاه است . این مشتی بود نمونه خروار . آخه نگاه اینقدر سطحی ؟؟؟؟
کسای که میان اینطوری از اقای دکتر دفاع میکنن شک نکنین از تحریم ها و شرایط بحرانی که این اقا برای مملکت درست کرده بود به سود های هنگفت رسیده بودن
اقا اين حرفها رو بيخيال ! مهم مرحوم چاوز بود ، كه اونم رفتو هم مادرش رو داغدار كرد ! و هم اقاي احمدي نژادو !!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات