بازدید 2308

طرح نمایندگان مجلس برای افزایش میزان غنی‌سازی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً برخی نمایندگان مجلس طرحی را دنبال می‌کنند که اگر غربی‌ها در زمینه تحریم‌ها گام جدیدی بردارند ایران فناوری هسته‌ای را در هر درجه‌ای از غنی‌سازی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۴۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 15 January 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً برخی نمایندگان مجلس طرحی را دنبال می‌کنند که اگر غربی‌ها در زمینه تحریم‌ها گام جدیدی بردارند ایران فناوری هسته‌ای را در هر درجه‌ای از غنی‌سازی ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار کرد: در گذر زمان پس از انقلاب چند مقطع حساس برای کشور ما وجود دارد که با تدبیر رهبری انقلاب و همت ملت و هماهنگی نخبگان سیاسی کشور، از این گردنه‌ها به خوبی عبور کردیم.

وی افزود: گذر از رژیم گذشته نخستین گردنه بود که علمای اسلام در این زمینه نقش بسزایی داشتند و نقش رهبری انقلاب هم بسیار ویژه بود که همت ملت پشتوانه آن بود و توانستیم رژیم ستمشاهی را کنار بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عظمت این اقدام بسیار زیاد بود گفت: اگر هم در این زمینه دچار فراموشی شویم ولی از تاثیر این پدیده عظیم در دنیای اسلام و جامعه بشری چیزی کم نمی‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال ایجاد مشکلات فراوان برای نظامی بوده‌اند که بر روی اسلام و شعار نه شرقی نه غربی تاکید دارد؛ نظام اسلامی به پیکره جریان استکباری لطمه می‌زند و همین امر بسیج استکبار برای مقابله با انقلاب را در پی دارد.

لاریجانی تصریح کرد: قربانیان اصلی ترور ایرانیان هستند که پس از انقلاب جریانات زیادی علیه آنها توسط دشمنان به راه افتاد و کسانی که امروز نگران ترور هستند آن زمان از تروریست‌ها حماست می‌کردند؛ ملت ایران موجودی مزاحم به نام بنی صدر را دفع کردند ولی بعدا جنگ علیه جمهوری اسلامی تحمیل شد.

رئیس مجلس با اشاره به نقش گسترده آمریکایی‌ها در جنگ عراق علیه ایران گفت: آمریکا به صدام گفته بود جنگ را علیه ایران شروع کنید ما پشتیبانی عملیاتی، نظامی و استراتژیک خواهیم داشت؛ حتی فرانسه هواپیمای اجاره‌ای در اختیار رژیم بعث گذاشت و آلمان هم سلاح شیمیایی به صدام فروخت.

وی با بیان اینکه جریانی وسیع و منطقه‌ای علیه ایران اسلامی در زمان جنگ شکل گرفته بود خاطرنشان کرد: با این حال هدایت‌های امام راحل، روحانیت در صحنه و همبستگی نخبگان سیاسی که البته در زمان بنی صدر شاهد آشفتگی آن بودیم، کشور را نجات داد.

لاریجانی با اشاره به تجربه‌های خوب بازسازی کشور پس از جنگ عنوان کرد: ایران در زمینه دانش‌های بنیادین پیشرفت‌های قابل توجهی داشت به نحوی که وزن جمهوری اسلامی در منطقه به حدی رسید که توانست خطرات و تهدیدات را دفع کند؛ ایران اسلامی امروز تهدید نظامی بالفعلی ندارد و اگر هم سر و صدایی در صحنه بین‌المللی می‌شود ژستی بیش نیست زیرا از دست ایران ناراحت هستند ولی نمی‌توانند کاری علیه جمهوری اسلامی کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه دشمنان می‌گویند ایران با طرح‌های ما در منطقه مبارزه می‌کند و آنها را از بین می‌برد گفت: در مذاکرات هسته‌ای نیز از زبان خودشان می‌شنویم که همین مسائل و نگرانی‌ها را دارند.

وی افزود: در یکی از مذاکراتی که من در آن حاضر بودم به طرف مقابل گفتم مشکلی اصلی خود را بگویید و او هم گفت می‌دانیم سلاح هسته‌ای ندارید و به دنبال آن نیستید اما مسئله اصلی ما این است که شما توازن منطقه‌ای را بر هم زده‌اید.

لاریجانی با بیان اینکه درد دشمنان این است که وزن ایران بالا رفته است گفت: بیداری اسلامی طرح‌های دشمنان را بر هم زده و آنها نگران این مسائل هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در دالان مذاکرات هسته‌ای هستیم خاطرنشان کرد: دوره حساس و سرنوشت‌سازی را می‌گذرانیم؛ دشمنان ابتدا به دنبال این بودند که ما دانش هسته‌ای را به دست نیاوریم و در این راستا گاهی تهدید نظامی هم می‌کردند ولی مقاومت ملی، دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید با آرامش و عقلانیت در مذاکرات، برخی اشکالات گذشته را برطرف کرد گفت: البته باید دستاوردها را هم حفظ کرد و مشکلات به وجود آمده برای کشور را برچید؛ در طول تاریخ پس از انقلاب مذاکراتی مشکل‌تر از این نداشته‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی