بازدید 19550

تبرئه از اتهام ٢٠ساله قتل و تجاوز

کد خبر: ۴۷۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 10 February 2015
مردی که از حدود ٢٠سال قبل به تعرض و قتل دختری نوجو‌ان متهم و حتی به‌صورت غیابی به مرگ محکوم شده بود سرانجام از اتهاماتش تبرئه شد.

به گزارش شرق، سال٧٤ بود که ماموران پلیس سنقر باخبر شدند دختری نوجوان به نام «لیلا فتحی» گم‌ شده ‌است. خانواده این دختر مدعی‌ شدند لیلا به عنوان میهمان از بندرعباس به خانه خواهرش در سنقر رفته و روز حادثه نیز برای جمع‌‌کردن گل‌و‌گیاه راهی کوهستان شده بود اما گم شد. ساعاتی بعد از این گزارش، تحقیقات ماموران برای پیداکردن لیلا آغاز و جسد این دختر در پایین کوه پیدا شد.

جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و تحقیقات ماموران ادامه یافت. در گزارش متخصصان پزشکی‌قانونی عنوان شد لیلا به‌دلیل ضربه‌مغزی جانش را از دست داده‌ است اما نکته‌ای نشان می‌داد ضربه به عمد به سر مقتول وارد شده‌ و آثار تجاوز روی بدن مقتول بود. پزشکان تایید کردند این دختر مورد آزار جنسی قرار گرفته ‌است. ١٩روز بعد از آغاز تحقیقات اطلاعات محلی جمع‌آوری و مشخص شد پنج‌مرد جوان روز حادثه در اطراف کوه دیده ‌شده بودند. این افراد بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. از میان پنج‌متهم، سه‌نفر در بازداشت ماندند و دونفر دیگر در همان تحقیقات اولیه تبرئه و آزاد شدند.

تحقیق از متهمان که هادی، محمدصفر و حسن نام داشتند، ادامه یافت. در این میان به دلیل وحشت ایجادشده در منطقه و بی‌تابی‌های فراوان مادر مقتول پرونده به دستور رییس وقت قوه‌‌قضاییه از سنقر به تهران فرستاده ‌شد. هادی، متهم ردیف اول در بازجویی‌ها به قتل و تجاوز به لیلا اعتراف کرد و جزییات را توضیح داد.

او گفت: از ترس اینکه مبادا لیلا به خانواده‌اش درباره تجاوز حرفی بزند اقدام به قتل کردم. هرچند متهم در بازجویی‌ها چند ‌بار اعتراف کرد در قتل و تجاوز تنها بوده و دو دوستش نقشی نداشتند اما صفرعلی و حسن نیز به مشارکت در جرم متهم شدند.

این‌دو، یک‌بار تبرئه شده ‌بودند اما دیوانعالی کشور رای را نقض کرد و پرونده یک‌بار دیگر برای رسیدگی به شعبه١١٥٦ دادگاه عمومی بعثت فرستاده ‌شد. این در حالی بود که خبر رسید هادی در زندان خودکشی کرده‌ و در نامه‌ای که از او باقی مانده بار دیگر نوشته است دو دوستش نقشی در قتل و تجاوز نداشتند. به این ترتیب صفرعلی و حسن تبرئه شدند اما باز هم با اعتراض اولیای‌‌دم، پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شد، در این میان مادر لیلا با پوشیدن کفن مقابل دادگاه جنایی رفت و خواستار مجازات متهمان شد.

در ادامه، پرونده با نقض رای برائت متهمان برای رسیدگی مجدد به دادگاه بدوی بازگشت. محمدصفر یک‌بار دیگر بازداشت شد اما ماموران نتوانستند حسن را که محل زندگی‌اش را تغییر داده‌ بود دستگیر کنند. قاضی دادگاه این بار اعلام کرد تنها راه اینکه بتوان تشخیص داد متهمان، مجرم هستند یا خیر، برگزاری مراسم قسامه‌ است.

این مراسم برگزار شد و دو متهم به قصاص محکوم شدند. چند سال بعد محمدصفر نیز اعدام شد اما حسن همچنان فراری بود تا اینکه با توجه به اینکه ازدواج کرده و نامش در اداره ثبت احوال به ثبت رسیده ‌بود پلیس او را شناسایی و بازداشت کرد. از آنجایی که حسن به صورت غیابی محاکمه و محکوم شده‌ بود، بعد از دستگیری درخواست واخواهی داد. در این مرحله بود که حسن ‌تردست، وکالت این متهم را برعهده گرفت. یک‌بار دیگر مراسم قسامه برگزار و باز هم حکم بر قصاص متهم صادر شد.

تردست با ارسال لایحه‌ای به دیوانعالی کشور خواستار نقض حکم قصاص شد. او در ایراداتی که عنوان کرده‌ بود، آورد: اول اینکه متهم ردیف اول این پرونده یعنی هادی در چندین‌مرحله اعتراف کرده در ارتکاب جنایت تنها بوده، دوم اینکه حسن و محمدصفر در هیچ ‌مرحله‌ای به تجاوز و قتل اعتراف نکردند، سوم اینکه در مراسم قسامه‌ای که برگزار شد اولیای‌دم ٥٠نفر را معرفی کردند اما چندنفر از این افراد نسبت سببی با مقتول داشتند نه نسبی. همچنین چند نفری هم عنوان کردند اصلا موکل مرا نمی‌شناختند بنابراین رای صادره براساس قسامه درست نیست.

بااین‌حال دیوانعالی کشور حکم قصاص را موردتایید قرار داد و پرونده را به اجرای احکام ارسال کرد اما زمانی‌که پرونده برای استیذان نزد رییس قوه‌‌قضاییه فرستاده شد‌، رای صادره خلاف قانون و شرع تشخیص داده و نقض شد. به این ترتیب یک‌بار دیگر رسیدگی به این پرونده به دادگاه بدوی سپرده‌ شد.

متهم و وکیل‌مدافعش یک‌بار دیگر پای میز محاکمه حاضر شدند و تردست دلایل بی‌گناهی موکلش را توضیح داد او گفت: «حسن هیچ‌‌وقت به تجاوز و قتل اعتراف نکرده‌ و فردی که به‌عنوان متهم ردیف اول شناخته‌‌شده اعتراف کرده در تجاوز و قتل دختر تنها بوده و حتی هنگام خودکشی هم در نامه‌ای بر این موضوع تاکید کرده ‌است؛ بنابراین دلیلی برای اینکه ثابت شود موکل من مجرم است وجود ندارد و او فقط به‌دلیل شکایت اولیای‌دم در زندان مانده‌ است. ضمن اینکه مراسم قسامه که طی آن موکل من به قصاص محکوم شد نیز به درستی برگزار نشده‌ است.»

حسن نیز گفته‌های وکیلش را تایید کرد و همچنان مدعی‌ شد بی‌گناه‌ است؛ به این ترتیب رییس شعبه١١٤٢ دادگاه عمومی کیفری بعثت رای بر برائت متهم صادر کرد.

حسن تردست وکیل متهم روز گذشته به خبرنگار ما گفت: «این سومین‌‌بار است که موکل من تبرئه می‌شود دوبار پیش از این صفرعلی و حسن تبرئه شده ‌بودند که پرونده با نقض حکم برائت دوباره به جریان افتاد اما این بار در مرحله استیذان ایرادات اساسی به آرای قبلی وارد و پرونده نقض شد و دلایل من و موکلم برای بی‌گناهی مورد تایید قرار گرفت؛ به این ترتیب بعد از اخذ آخرین دفاع برای سومین‌بار رای برائت صادر شد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۱
در اینکه شخص بیگناهی بمدت 20 سال در حالت اعدام و تبرعه سرگردان باشد باید به قوه قضاییه تبریک ویژه گفت
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تبریک بیشتر به قاضی های عزیز که با توجه به حکم نهایی برای حسن مشخصا صفرعلی مادر مرده را بی گناه اعدام کردند!!!!
جواب خون این آدم رو آیا جناب قاضی با مادر مرحومه خواهند داد؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اون بابا كه اعدام شد صفر اگه بيگناه باشه چي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اين متن يك طرفه از طرف وكيل تردست نوشته شده بود
تا اونجا كه يادمه گفته مي شد هر سه نفر به آن دختر بچه تجاوز كرده كرده بودند،خود متهمان اعتراف كرده بودند، واقعا براي اين وكيل متاسفم كه حقيقت را جور ديگه نمايش ميده،اگر باوز نداريد به جرايد اين مدت مراجعه كنيد،
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
دوستان واقعا از همتون که زحمت کشیدین و اشتباهات گذشتتون را جبران کردین و این همه به من + دادین سپاسگزارم وقتی این همه + دیدم ذوق زده شدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مه صفا کجایییییییییییییییییییییییییییی؟
زینو ماهیا رو ول کرده
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
زینال تو خودتی که از اشتباهات گذشته ت درس گرفتی و بعد از انتقادات وارده بهت، با نظرات منطقی تر به سمت ما برگشتی. و معلوم شد که اینجا کسی باهات خصومت نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
زينال عزيز به شما تبريك ميگويم. گويا اتصالات مابين نورونهاي مغزت در حال تكميل شدن و ارسال پالسهاي فكري به سيستمهاي بدنت هستن. يا من اسمه دوا و ذكره شفا! هميشه شاكر خداوند باش كه به تو فرصت داد تا شروع به انديشيدن كني.
ميم الف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
فقط يه چيزي عجيبه مگه ميشه سه نفر دوست با هم برن كوه بعد يكيشون جدا شه بره تنهايي به يه دختر تجاوز كنه و برگرده اون دوتا هم چيزي ندونن
روشنک سفیدابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
همه نظرات رو خوندم. به نظرم دوستی که میگفت "اگه حسن و محمدصفر گناهکار نیستن و نبودن، باید جلوی تجاوز و قتل دختربچه رو میگرفتن" داره کاملاً درست میگه. فقط متجاوزین هستن که از تماشای این صحنه های شیطانی لذت میبرن. اون ها مانع نشدن چون خودشون هم در حال لذت بردن بودن. با عذرخواهی از خانواده داغدار مقتول برای این نظرم
به این میگن قانون ! 50 نفز که اصلا چیزی ندیدند و اصلا نمیشماسن دست رو قرآن می زارن که اون شخص قاتله !

خلی راحت نفر دوم رو اعدام کردند و قصد داشتند این رو هم اعدام کنند .
وقتی قاضی دلیلی بر اثبات جرم نداره چه دلیلی داره 50 نفزاز خدا و همه چیز بی خبر بیان و باعث مرگ فرد دیگه ای بشن
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
دین اینو میگه اگه قبول نداری دینتو عوض کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
زینال جان ، روزی می رسد که مردم دین را به سود خود تفسیر میکنند . حتما این جمله برای شما بسیار آشناست !
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اولا که در قرآن نیامده مراسم قسامه
دوم هم که مواردی مثل جذیه گرفتن از غیر مسلمون که در قران اومده الان به خاطر قانون گرفته نمیشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
فردا عوض می کنم زینال جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
دین من با شناختی که ازش دارم هیچ وقت حرف غیر منطقی نمیزنه
کل ما حکم بالعق حکم بالشرع ...
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
بندري جون دين اينو نمي گه برداشت امثال شما از دين اينه
سعید
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
جناب زینال بندری کجای دین اینو میگه؟ شاید دین جدید بندری باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| United States |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
زینال جونم اگه دینمو عوض کنم که درجا می کشیم
هادی نجفی-کارشناس ارشد حقوق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نه هموطن----قسامه زمانی انجام می‌شود که قاضی مورد قتل یا جراحت وارده را از موارد لوث تشخیص دهد.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
اين كه خوبه قديما(منظورم حدود 25 سال پيش) با سه يا پنج نفر مراسم قسامه اجرا ميشد!!!!!!!
من سال 74 این خبر تلخ رو شنیدم و از اون سال به بعد هر از چند گاهی اخبار مربوط به این پرونده در روزنامه ها و اینترنت منتشر میشد تا امروز. به نظر میرسه که قاتل و متجاوز، همون فردی بوده که خودکشی کرده و دو نفر دیگه فقط دوست این فرد بودن و دخالتی در جرم نداشتند. من درک میکنم این اتفاق وحشتناک تر از اونه که آدم بتونه تاثر خودشو با کلمات بیان کنه ولی به نظرم مادر این دختربچه به خاطر اینکه اون شخصی که این ظلم رو در حق بچه ش کرده پیش از محاکمه در دادگاه و اجرای حکم، خودکشی کرده نتونسته دلش رو راضی کنه و به خاطر همین در تمام این سالها مصرانه و پیگیرانه بدنبال اعدام دو متهم دیگه بوده که تبرئه شده بودند. این مادر موفق شد نهایتا حکم اعدام محمدصفر صادر بشه و این آدم سال 86 در حالیکه تا لحظات آخر هم اصرار میکرد که هیچ نقشی در ماجرا نداشته اعدام شد و فکر میکنم به این حکم تبرئه برای چندمین بار هم راضی نشه و تا این یکی رو هم بالای دار نبینه دست از تلاش و پیگیری برنمیداره. باز هم میگم که من این خانم رو درک میکنم اما دردی که میکشیم نباید باعث بشه که حقایق رو نبینیم این خانم به خاطر اینکه قبول کرده و اجازه داده دختر بچه ش تو یه روستای خیلی دور از محل زندگیش، برای گذروندن تابستون پیش فامیلاش بمونه عذاب وجدان داره و همه میدونیم که این چقدر تصمیم اشتباهیه که یه دختر کوچیک از پدر و مادرش دور بشه و معلومه که دیگه کسی به اندازه پدر و مادر از بچه مواظبت نمیکنه و من نمیدونم که چطور این خانم چطور اجازه داده. حالا هم با توجه به این موضوع و خودکشی مجرم اصلی، این خانم میخواد فرافکنی کنه و علاوه بر یه فرد بیگناه قبلی، این یکی رو هم بفرسته بالای دار
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
زیبا بود ولی آیا قراره شما به جای دو سطر خلاصه و مفید همیشه طومار تحویل ما بدی؟
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقا زینال، بعضی حرفها را نمیتوان در دو سطرگفت. نوشته این خانم خیلی خوب بود.
مضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مادر هیچ تقصیری در اینکه بچش مورد تجاوز قرار گرفته نداره. قرار نیست که همه جا 5تا بادیگارد دور بچه باشن نکنه یکدفعه چیزی بشه. ما هم تابستون میرفتیم خونه فامیلمون و خیلی خوش میگذشت. میخوای کلا دختر بچه ها رو بکنیم تو یک اتاق در رو قفل کنیم و کلیدش رو قورت بدیم؟ مگه طالبانیم که همه خوشیها رو از بچه بگیریم نکنه یک روزی همچین اتفاقی بیفته. اینجا کسی مقصر نیست جز متجاوز. حتی نیروی انظامی هم مقصر نیست چون نمیشه همه جا و همه وقت مامور گذاشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
مضی به هیچوجه قصد، مقصر جلوه دادن بچه و یا خانواده ش نیست
ناشناس
| United States |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
مضی (اگه درست خونده باشم اسمتو) فردی که تجاوز میکنه و مرتکب قتل میشه نصیبش فقط طناب دار و آتیش جهنمه و شخصی هم که مورد تجاوز قرار می گیره به هیچ وجه مقصر نیست و این اظهار نظر کاملا درست و قابل قبوله. ولی الان فعلا اینجا صحبت سر اینه که این دو تا بابایی که مرتکب جرم نشدن یکی شون اعدام شده اون یکی هم معلوم نیست آخرش چی میخواد بشه
باید اعدام بشه این جانی وگرنه ما خودمون میکشیمش
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
قانون حکم داده تو اگه قانون را قبول نداری بهتره به داعش ملحق بشی
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
واااااااااااااااااااااااای
بچه هااااااااااااا!!!!!
زینال منطقی شده!!!!!
جای بسی تعجبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
چرا باید اعدام شود؟هیچ شاهد یا مدرکی وجود ندارد ؟ دومین نفر را هم بی خود اعدام کردند حال باید از اینکه 20 سال عمر یکنفر را هدر دادند عذر خواهی کنند و دیه کامل فرد دوم به خانواده اش پرداخت گردد مسخره است بدون شاهد دلیل یا اعتراف یک نفر را بکشند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
پس خود تو هم یه جانی روانی هستی دیگه...دلیلی واسه قاتل بودن اون داری؟
اين خانواده بيست ساله که دارن پرونده قتل مظلومانه دختر بچه 12 سالع اشون رو پيگيري مي کنند. تمام زندگيشون رو از دست دادند تا بتونند تفاصل ديه رو بپردازند و مدتها در بيابانهاي ساوجبلاغ چادر زده بودند تا قوه قضايه حقوق آنها را احقاق کند اما گويا مجددا شاهد تردستي ديگري هستيم...
پاسخ ها
بت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اوه اوه گفتی ساوجبلاغ و تموم کردی قضیه رو
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
یعنی قانون کشکه؟
vatan
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
tajavoz ke dige tafazole diye nadare
وای...
مگر طبق قانون معیار این نیست که همه بیگناهند مگر اینکه خلافش ثابت شود ، چگونه این شخص را گناه کار اعلام کردند تا خلافش را ثابت کند
پاسخگوی این بیست سال عمر هدر رفته زیر تیغ کیست ؟
پاسخ ها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اگر حسن و صفر علی بیگناه باشن ، باید آن روز جلوی دوستشون رو میگرفتن..
چرا امر به معروف نکردند یعنی داد و فریاد دخترک را نشنیدن.
حالا کی جواب 20 سال عمر تلف شده این جوان رو میده؟
گزینه 1- خانواده مقتول
گزینه2- قوه قضائیه
گزینه3- هیچ کدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
هیچ کدام
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقای ناشناس اینجا جلسه کنکور نیست به قانون تمکین کن ببین قانون چی گفته
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تبرئه شده بعد ازدواج کرده کجا زندان بوده تازگیها دستگیرش کردن
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
20 سال عمرش تلف نشده چون این 20 سال رو اصلا تو زندان نبوده که. تبرئه شده بوده و آزاد بوده تا اینکه دوباره با شکایت مادر، پرونده به جریان میفته و دستگیرش میکنن. البته فکر میکنم الان یکی دو سالی هست که تو بازداشته
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
اقای بندری اگه قانونی وجود داشت که اون بیچاره بیگناه اعدام نمیشد
تابناک به جان عمه تان منتشر کنید اخه زینال بندر خرگوش ایران انوقت سرمان را از دست مدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
هرکی به جان عمت قسم بخوره منتشر میکنی ؟
حداقل چیزی رو منتشر کن که معنی داشته باشه
007
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
باور کن الان 20مین میشه که زوم کردم رو کامنتت ولی هر کاری میکنم متوجه نمیشم یعنی واقعا برام سواله که چی تو دلت بوده میخواستی بگی نتونستی بگی
اونوقت تکلیف اون یکی بخت برگشته که اعدام شد چی میشه؟دوبار این بندگان خدا تبرئه شدن ولی باز اولیا دم شکایت کردن و دوباره اینارو گرفتن و به مرگ محکوم کردن!....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
من از يك نفر ساكن سنقر شنيدم كه اين نفر آخر پارتي گردن كلفت داره كه تا حالا نه دستگير شده و نه اعدام ميشه.
از اون جالب تر نفر دوم پرونده را هم اعدام کردند ؟! . پرونده هم مختومه شد ، یارو نه سر پیاز بود نه تهش ، به این می گن تحقیقات متقن و دادرسی عادلانه !!!
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
قانون این کارو کرده تو اگه قبول نداری دلیل نمیشه قانونو مسخره کنی
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
یعنی تو از اون سر دنیا میخوای بگی قانون ما عادلانه نیست؟توبه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
لطفا اسم سايتو عوض كنيد به جاي تابناك بذارين زينال بندري
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
زینال بندی تو دیگه کی هستی؟
تمام قانوننو تو یه تنه بستی؟
این حسن آقا همندی نیست که پارتی داشت
و از مجازات فرار کرد
و تمام گناه انداخت گردن هادی و هادی هم ...
بیچاره نفردوم .قاتل هم گفته وهم اقرار کتبی کرده که این دوتا نه تجاوز کردن ونه قتل ....
دین قسامه را میگه و حتما در کنار آن شرایطی هم گذاشته که سر فرد بی گناهی بالای دار نرود . لطفا آقایون قوه قضاییه و وکلا موضوع را تشریح نمایند
با توجه به اعدام فرد دوم پس اینکه میگند سر بیگناه تا پای دار میره ولی بالای دار نمیره دروغه...........................................................
پاسخ ها
گلگیر عقب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
به بند2 ماده 4 مراجعه شود
مطابق این گزارش، مسئول اثبات بی گناهی متهم وکیلش بوده، در حالی که این دادستان است که مسئول اثبات مجرم بودن متهم را دارد و اصل بر برائت است تا اثبات نهایی جرم.
آیا مادر کینه توز مقتوله عاقبت کفنش را در می آورد و کوتاه می آید؟
این رینال بندری از پرسنل خودتونه؟
که همه پیامهی سخیفش منتشر میشه
پاسخ ها
جعفر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ـآقای اشکان اگه مردی بگو آیا پیامی زیباتر از پیام دایی زینی وجود داره سخیف پیام تو است که عرضه نوشتن یک پیام را نداری و فقط حسودی
ایشان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
این جعفر و زینال دیگه گندشو در آوردن،اینارو خود تابناک فقط برای هیجان دادن به سایت گذاشته مثلا. چه هیجانی!!!
باهم دعوا ومجادله نکنید حتی اگر انسانها اشتباه کنند خدا اشتباه نمیکند صبور باشید چون عادل حکیم دراسمانهاست انتقام وجزا را اومیگیرد صبور باشید.. وبیست سال رنج ونفرت هیچ چیز را عوض نکرد چون انسان همیشه درست هیچ چیز راتشخیص نمیدهد
آقازینال کجای دین وقرآن نوشته؟
از این پس بجای زینال بندری بنویسید زینال تابناکی



الکی مثلاتابناک از زینال خوشش میادواز خودشونه!
زينال بندري مدير مسئول سايته ؟
اون متهم ردیف اول هم خودکشی نکرده بود بلکه کشتنش و یه نامه از قولش نوشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
شاید
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خدا به همه چیز آگاه است
بنده دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه تهران و وکیل دادگستری هستم اعدام بر اساس قسامه در قران نیامده بلکه بر اساس روایت که سندش ضعیف و فقها نسبت به اثبات قتل با قسامه تردید و حتی بعضا غیرممکن می دانند.نتیجه انکه قسامه چیز مطلقی نیست
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقای دکتر عزیز باید بدونی مراسم قسامه یکی از بندهای مهم قانون مجازات اسلامی است یعنی می فرمایید ما قانون را گزینشی عمل و اجرا کنیم؟
دوست داران زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
زینال دوست داریم..
اين اتفاقي كه واسه صفرعلي مادر مرده افتاد دليل متوقف شدن اعدام در خيلي از كشورهاست. چون اونا جون مردم رو به يه ضرب المثل بند نمي كنن و تمام تلاششون اينه كه از اعدام افراد بي گناه جلوگيري بشه. چون يك قاتل در زندان بهتر از يك اعدام شده بي گناهه.
یعنی چی اونوقت . خون صفر علی گردن کیه؟؟؟خواستم ئببینم قضات محترم وژدان درد ندارن الان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
وجدان.
زینال مگه تو مبصر کلاسی با اون نظرات چپ اندر قیچیت
همه کاره بیکاره
اصلا قسامه چیه؟
پاسخ ها
sara
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اجرای قسامه در پرونده‌هایی با موضوع قتل عمد به این شكل است كه 50 نفر از بستگان نسبی و مرد مدعی (اولیای دم) باید سوگند یاد كنند كه متهم مرتكب قتل عمدی مقتول شده است. نكته دیگر آنكه اشخاص قسم‌خورنده باید از روی جزم و یقین قسم بخورند نه از روی گمان و احتمال؛ قتل عمد به اثبات می‌رسد و حكم قصاص صادر می‌شود. نكته مهم این است كه قسم‌خورندگان هنگام وقوع جنایت در محل حاضر نبودند اما بر اثر مسایلی كه از قبل وجود داشته مثل نزاع‌ها و تهدیدهای قبلی برایشان یقین حاصل شده كه متهم قاتل است.
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
قسامه درجایی بکار میرود که متهم به قتل مصر است که قاتل نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
قسم خوردن با قرآن
احتمالا اين زينال دستپخت خود تابناكه
حکم اعدام بایدبه حبس ابد تبدیل بشه تااگر قاضی اشتباه کرد حکم قابل برگشت باشه.مگردرمواردی که جرم مشهودباشه وشبه ای نباشه.
ادم بي گناه پاي دار ميره بالآي دار نميره ظاهرا أينجا مصداق نداره خودم ٥ ساله درگير داستانه مشابهي هستم ظاهرا بايد ١٥ سال ديگه دوندگي كنم
الان همه جای دنیا ازمایش دی ان ای انجام میدن. چرا قاضی دستور آزمایش نداده؟ مگه میشه توی یخ مسئله به این مهمی با قسامه تصمیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اخه ازمایش دی ان ای چه ربطی به قضییه داره مگه قراره پدر مادر کسی مشخض بشه؟
نميدونم چرا عده اي انتظار دارن مجرم وقتي دستگير ميشه خودش به راحتي اعتراف كنه؟!!! الانم انتظار دارن بعد از اونهمه سال متهم بياد بگه من متجاوز بودم!
حکم تبرئه کاملا درست است چون هیچگونه شواهد وقراینی دال بر گناهکار بودن حسن وجود ندارد واو در تمام مدت این بیست سال هیچگونه اعترافی نداشته وخود را از این اتهام پاک ومبرا میداند . وشخص قاتل قبل از خودکشی بارها مکررا قتل را به تنهایی به عهده گرفته است .ومحمد صفر در سال ٨٦ باقسامه ٥ نفر و ناعادلانه وبیگناه به اعدام محکوم وبه دار اویخته میشود
اگه نفر سوم بی گناه بوده چرا فرار کرده و اسمش رو هم عوض کرده
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
فرار نکرده بوده. تبرئه شده بود آزاد شده بود داشت زندگیشو میکرد که دوباره پرونده به جریان افتاد و گرفتنش
چطور با اینهمه آزمایشهای دی ان ای که به ساد
گی همه چیز را نشان می دهد متجاوز را نشناختند و حتی یکنفر را به خودکشی کشاندند و مادر مقتول ... دادگاه راگمراه کرده و چند نفر را به کشتن و زندان کشانده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
به خودکشی کشاندند دیگه چیه؟! خودش به جرمش اعتراف کرده بوده نامرد
شايد اين حرف بارها زده شده باشه. اما بايد روانشناسي و جامعه شناسي حرفه اي انجام بشه ببينن دليل اين جور اتفاقا چيه. باور كنيد اگر اين كار اصولي انجام بشه اينجور اتفاقات بندرت پيش مياد. الان يك نفر كشته شد. يه خانواده يه عمر درگيرش بودن. تبعاتش چند نسل ممكنه ادامه داشته باشه....
به نظرم قسامه چيز عقلاني نيست. موقع قتل مگه كدوم يكي از اينا اونجا بودن و ديدن؟ البته درك احساس مادر و خانواده مقتول واقعا سخته.
در هر صورت كار علمي و ريشه اي نشه اين موارد بيشتر هم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
شر نگو
تمام کشورها از این اتفاقات هست بلکه بدتر
صفرعلی به حکم صادره توسط قاضی نصراله الهی زاده رئیس شعبه 1156 دادگاه جزایی تهران به اعدام شد البته فشار های وکیل اولیای دم خانم شیرین عبادی هم در صدور رای توسط آقای الهی زاده بی تاثیر نبود و حتی منجر به بازداشت وکیل متهم صفر علی نیز گردید . البته بعدا" آقای الهی زاده بدلیل تخلفات عدیده بموجب رای دادسرای انتظامی قضات محکوم به انفصال از خدمات قضایی شد
از اون جالب تر نفر دوم پرونده را هم اعدام کردند ؟! . پرونده هم مختومه شد ، یارو نه سر پیاز بود نه تهش ، به این می گن تحقیقات متقن و دادرسی عادلانه !!!
مادر مقتول با جنجال وهیاهو وکفن پوشیدن وداد وبیداد اذهان عمومی را مخدوش نموده وبااین اقدامات در سال ٨٦جوان بیگناهی را به کام مرگ فرستاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
چندان بیگناه نبوده ..
واقعا برام جای سوال داره که الان این حسن با اون صفرعلی چه فرقی داشت که اون بیچاره رو اعدام کردن ولی اینو تبرئه کردن. صرفا بخاطر داشتن یک وکیل خوب ؟؟؟

اگه دختر اون خونواده به ناحق کشته شده , مرد یک خونواده هم ( صفرعلی) بی گناه اعدام شده.

در ضمن منطقی شدن و عقلانی شدن زینال بندری رو به عموم تابناکیان تبریک و تهنیت میگم
مگه داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به نظرمن کارامریکا واسراییل
یعنی صفر علی بدبخت الکی و یهویی اعدام شد!!!!
پاسخ ها
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
باید جلوی هادی رو میگرفت..
بابا همه اين حرفها را ول كنيد و همگي قرار بزاريم روز آزادي اين بنده خدا بريم جلو پله هاي دادگستري سنقر يك مرتبه مادر اون دختر خانم با سه چهار تا قلچماق نريزن سر اين بنده خدا را با ساطور قطع كنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
ببخشید ولی حرف خیلی زشتی در مورد یک مادر داغدار زدید اون مادر حتما چیزی می داند که اینگونه اصرار می کند چرا به ادمهای دیگر گیر نمی دهد
زینال جان دوست داریم.....
اگه بیگناه بود چرا فرار کرد؟
اگه گناهکاربودکه حله.اعدام شده وبه سزای عملش رسیده.وامااگربیگناه بوده اون دنیاازمزیت بی گناهیش استفاده میکنه وبخشوده میشه
اعدام بر اساس قسامه هیچ پایه نقلی( قرآن و روایات ) و عقلی نداره
نظریه پزشکی قانونی میگه «ضربه» پس وقتی یه ضربه به سرش وارد شده و اون ضربه باعث مرگ مغزی اون مرحومه شده ثابت میکنه که مباشر قتل فقز میتونه «یک نفر» باشه. که اون یک نفر هم اقرار کرده و خودکشی. واقعا متاسفم..
زینال بندری با زبان بسیار ظریف طنز مشکلات جامعه رو بیان می کنه به نظر میاد ادم با سوادی هم هست
من دانشجوی دکترای حقوق بین الملل گرایش قسامه هستم. بر اساس تحقیقات 4 ساله ام در دنشگاه آکسفورد مراسم قسامه در صورتی که به قتل منجر شود فاقد ارزش قانونی است.
اولا اگر گفته اش حقیقت باشد کم مقصر نیست. مثل گاو ایستاده تماشا کرده که یک دختر بچه بطرز فجیع کشته بشه همین برای مفسد بودنش کفایت میکنه ( حامی فساد خود مفسد است)
دوما" در صورت تبرئه این شخص اشخاص قسامه دهنده محرم محسوب میشوند و محاکمه در انتظار آنهاست...
نتیجه اینکه ماجرا به همین سادگی که تردست خان بیان کرده اند نیست
اقا الکی خوشحال نشید زینال منطقی نشده احساس میکنم نقشه ی جدیدی تو سرشه یعنی چجوری بگم میخواد همون راه قبلیشو ادامه بده ولی با یه شیوه ی جدید به جووونه خودم
تابناک چرا نظر این"زینال بندری"تایید میکنی هی؟خودت خو میدونی اصن چرت و پرت میگه پس چرا تاییدش میکنی؟باور کن حالمونو بد کرد.ای کاش یه گزینه میزاشتی ک ریپورت کنیم این آدمارو! -_-
DNA
بجا مونده روی بدن مقتوله از فرد یا افراد متجاوز می تونست متجاوز و پیدا کنه
؟؟؟؟
با توجه به اینکه تا نباشد چیزکی مردم نگوین چیزها ،هر سه نفر در قتل و تجاوز شریک بوده اند و باید اعدام بشوند
من از طرف اهالي روستاى سهنله اين متن رانوشته ام اين جوان (حسن)کاملابي گناه است وهمه اهالى روستا هم به بيگناهى اين بنده خدا اگاه هستند واين براى بار سوم است كه اين جوان تبرئه ميشود .و خانواده حسن ,خانواده اى مذهبى ومتدين هستند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات