بازدید 1773
به بهانه ادامه تعقيب و گريز در جذاب‌ترين بوندس‌ليگاي تاريخ

هيجان به زبان آلماني

کد خبر: ۴۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۹ 14 May 2009
عجب ليگ جذابي. مدعيان نه‌تنها در عرصه امتيازگيري، بلكه در تفاضل گل هم كم‌نمي‌آورند و اين‌گونه رقابت شديد 4 تيم در صدر جدول، دوست‌داشتني‌ترين بوندس‌ليگاي تاريخ را رقم زده است.

به نوشته خراسان، ولفسبورگ به پشتوانه كارخانه اتومبيل‌سازي فولكس واگن و مهاجماني مانند ژكو و گرافيته چشم‌ها را خيره كرد. آن‌ها اين هفته نوار پيروزي‌هاي متوالي دورتموند را پاره كردند تا همچنان صدرنشين باقي بمانند. در سوي مقابل بايرن پوپ هاينكس، مقابل بايرلوركوزن (رقيب رقابت نفس‌گير صدر جدول در اوايل هزاره جديد) پيروزي 3 بر صفر ولفسبورگ را تكرار كرد. آن‌ها اكنون مي‌دوند تا بلكه با فتح بوندس‌ليگا، ريبري را از فكر كردن به پيشنهادهاي سنگين پرس، رئيس آينده رئال‌مادريد باز دارند. در جاي ديگر هرتابرلين از ميزبان خود، كلن يك مغلوب ساخت و همچنان پشت سر صدرنشينان هم‌امتياز باقي ماند. 3 ضلع مدعي چگونه رقيب هم شدند؟

ولفسبورگ؛ سوداي شگفت
در اوايل فصل خيلي آهسته و پيوسته حركت كردند و هواداران نه‌چندان فراوان باشگاه را در روياي راهيابي به جام يوفا فرو بردند اما ناگهان گمنام برخاستند. ژوكو ديگر پاي تمرين‌هاي سنگين ماگان غش نكرد و گرافيته متوجه شد سرانجام جايگاهي استوارتر از كره‌جنوبي براي نمايش لياقت‌هايش يافته است. گل‌هاي فراوان زهرآگين‌ترين خط حمله فعلي بوندس‌ليگا درآميخته با غفلت و افت بزرگان، ولفسبورگ را به بالاترين نقطه جدول رساند. سبزپوشان فوتبال آلمان از زمان رسيدن به صدر جدول هرگز به زيركشيده نشده‌اند و اين ثبات هرچند مقطعي مي‌تواند دارودسته ماگات را مرد هفته‌هاي پاياني و احتمالا قهرمان شايسته فوتبال آلمان جلوه دهد.

بايرن مونيخ؛ هميشه هستند
از قيل و قال اظهارات اولين كنفرانس مطبوعاتي كلينزمن مبني بر احياي سيستم 2-5-3 در بايرن تا تغيير عجيب آرايش تيم و عدم پايبندي به قول و قرارهاي اوليه، بايرن فصل پرجنجالي را پشت سرگذاشت. اپيزود مياني جديدترين نمايش هاليوود آلمان (لقب اين تيم) جنبه‌هاي تراژيك و بي‌سابقه‌اي مانند قبول سنگين‌ترين شكست خانگي چند دهه اخير مقابل وردربرمن و دريافت 5 گل درخانه ولفسبورگ داشت و اپيزود پاياني اخراج كلينزي بود. نگراني؟ در ليگ پررقابتي مانند آلمان، برخوردار بودن از شخصيت قهرماني حكم پيمودن راه صد ساله طي يك شب را دارد و تا وقتي توني گل بزند، ريبري سرحال باشد و رنسينگ هرچند وقت يك‌بار بدرخشد، بايرن مي‌تواند در رده دوازدهم هم سوداي قهرماني را در سر داشته باشد! آن‌ها دوبار در هفته‌هاي پاياني فصول دوران معاصر قهرماني را از رقيب گرفتند. اين بار هت‌تريك رخ مي‌دهد؟

هرتابرلين؛ ديوار فرونريختني
نه اسم و نه رزومه كاري لوسين فاوره، نظر هواداران هرتابرلين را جلب نكرد اما اين مربي گمنام آن‌قدر مهارت داشت كه از ورونين، شماره 10 ليورپول بهترين استفاده را ببرد و بازيكن قرضي باشگاه هم به پاس اين همه اعتماد، گل صعود پايتخت‌نشينان به صدر جدول را درون دروازه رقيب جاي داد. در هرتابرلين ستاره بزرگي وجود ندارد و شايد توازن خاص آن‌‌ها نماد فصل بي‌قواره بوندس‌ليگا باشد. آن‌‌ها در جمع 4 تيم اول صاحب كم‌ترين گل زده و كم‌ترين گل خورده هستند. ما خيلي خوب مي‌دانيم بازي مقتصدانه به خصوص در مقاطع پاياني فصل چقدر خوب جواب مي‌دهد؛ مگر اين‌كه ديوانگي بوندس‌ليگا ادامه داشته باشد و ديوانه‌هايي مانند بايرن، ولفسبورگ و حتي اشتوتگارت، عاقبت‌‌بخير شوند. فقط حيف كه دورتموند با شكست از صدرنشين شانس انجام معجزه را هم از دست داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری