بازدید 2070

دیوار "تربیت" آموزش و پرورش کوتاه است

کد خبر: ۴۸۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹ 04 March 2015
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: تنها آموزش وپرورش متولی تربیت نیست، مگر می‌شود نقش تربیتی معلم را از او بگیریم؛امورتربیتی جزئی از عوامل موثردر سیستم تربیتی است وبقیه عوامل جامعه هم باید بسیج شوند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کفاش در مراسم منادیان تربیت استان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای فرهنگی و411 شهید امور تربیتی اظهار کرد: هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، صدقه جاریه شهیدان رجایی وباهنر است، در دنیا رسم است که گذشته پرافتخاررا ارج می نهند ، مقاومت وایستادگی در مقابل استکبار را از دفاع مقدس آموختیم.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی وباهنر ،کار بسیار بزرگ وموثری بود و برای تربیت جوانان ایران اسلامی در سال های آغازین انقلاب لازم وضروری بود، اما در حال حاضر فصل جدیدی در دنیا حاکم شده است وباید برای امور تربیتی روش های جدیدی را بکار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در عصرحاضر بایدتربیت با امورتربیتی تفکیک شود، امور تربیتی ساختار است، تعمیم و تلفیق، حفظ امور تربیتی وکیفیت بخشی امور تربیتی وظیفه همه ماست.

کفاش افزود: تنها آموزش وپرورش متولی تربیت نیست، مگر می شود نقش تربیتی معلم را از او بگیریم؛گاهی اوقات نقش تربیتی معلمان؛ لباس پوشیدن، حرف زدن معلم، شکل فیزیکی مدرسه، رنگ آمیزی، چینش اتاق و....از کل مجموعه امور تربیتی بالاتر است؛ امورتربیتی جزئی از عوامل موثردر سیستم تربیتی است وبقیه عوامل هم باید بسیج شوند؛مشکل ما در امور تربیتی این است که دیوار ما در مقوله تربیت کوتاه است و همه از ما مسائل تربیتی را مطالبه می کنند.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیرآموزش وپرورش گفت: خانواده‌ها، رسانه‌ها، نهاد روحانیت، نهادهای معتمد جامعه، دانشگاه‌ها چرا باید ازاین امرکنار بکشند، در زمان بروز معضلات و مشکلات همه مسائل را به آموزش وپرورش نسبت می دهند ولی در زمان خوشی‌ها و موفقیت‌ها خودشان را دخیل می‌دانند، ما ادعا داریم در ساعاتی که دانش اموز در اختیار ما است پاسخگوهستیم، اما سوال این است که بخش ها و قسمتهای دیگر در این مقوله چه مسئولیتی دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش افزود: امروز مسئله تربیت امری ملی و همگانی است، دیگر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در این مقوله چه سهمی از منابع خودرا در این مسیر می‌آورند و چه باری از مسائل تربیتی را به دوش می‌کشند.

کفاش در ادامه با اشاره به نقش تشکل‌های دانش آموزی گفت: ما در مدارس فقط چهار تشکل فعال داریم وهمه مدارس باید در این چهار بخش فعالیت کنند، تشکلهای بسیج، اتحادیه انجمن اسلامی و پیشتازان و فرزانگان برخلاف قبل از انقلاب که بیش از 23 تشکل در مدارس فعالیت داشتند که اکثر آنها وابسته به دربار شاهنشاهی بود، ما این تشکل ها را در چهار گروه محدود کردیم، باید کارها را به دانش آموزان بسپاریم و تشکل های دانش آموزی را فعال کنیم.

وی اظهار کرد: بالابردن کیفیت فعالیتهای تربیتی در مدارس و نشاط در مدرسه مهم است کسانی که کار را بلد هستند و طرح و برنامه دارند دعوت کنیم و مدارس را در این زمینه غنی کنیم، نشاط در مربی و فعالیتهایی که موجب شادابی فضای مدرسه می‌شود مهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست