مانور جنگی F16 و میگ 29 توسط اسرائیل برای مقابله با ایران

جنگنده‌هاي ميگ 29 در سال 1983 وارد ناوگان هوايي روسيه شد. از آن زمان تا كنون حدود 1600 هواپيماي ميگ 29 توليد شده كه نهصد فروند آن به خارج از اين كشور صادر شده است... هر چند صحبت از اهداف خاص این مانور می‌شود، اما منابع رسمي رژیم صهیونیستی، اين مانور را تنها نوعي تمرينات عادي سه روزه اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۴۹۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۶ 19 May 2009
|
53693 بازدید

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ یک پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی فاش کرد كه خلبان‌های اف 16 اسرائیل با انجام مانورهایی در برابر یك یا چند میگ 29 كه از كشوری ناشناس به امانت گرفته بودند و توسط خلبان‌های اسرائیلی هدایت می‌شدند، به تمرین تاکتیکی پرداختند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی «استراتژی پیج»، اسرائیلی‌ها از انجام این مانور، چند هدف را دنبال کرده‌اند؛ نخست این كه چند دشمن عمده اسرائیل از جمله لبنان و سوریه و ایران و سودان این نوع هواپیماها را دارند؛ بنابراین، آشنایی با نحوه عملیات با میگ 29 با قرار دادن خلبانان اسرائیلی در پشت آنها، می‌تواند توانایی عملیاتی اف 16‌های اسرائیل علیه آنها را افزایش دهد.

دوم آنکه این تجربه در صورتی كه اسرائیل بر پایه طرح‌های موجود به تأسیسات اتمی ایران حمله هوایی كند، می‌تواند بسیار کارساز باشد.

این سایت نظامی می‌افزاید: در سال 1983 جنگنده‌های میگ 29 وارد ناوگان هوایی روسیه شدند تا نیرویی در برابر هواپیماهای اف 16 آمریكا باشد. از آن هنگام تاكنون، حدود 1600 هواپیمای میگ 29 تولید شده كه نهصد فروند آن به بیرون از این كشور صادر شده است. این جنگنده 22 تنی، تقریبا قابل مقایسه با اف 16 است، اما تا اندازه زیادی بسته به اینكه از كدام مدل آن استفاده شود.

این در حالی است که روسیه هزینه بسیاری صرف به روز كردن میگ‌های 29 می‌كند تا هر چه بیشتر توانایی‌های آن را افزایش دهد.

میگ 29 در اصل برای 1500 ساعت پرواز ساخته شده بود و در اوایل دهه 80 میلادی روسیه انتظار داشت تا این هواپیما سالانه یكصد ساعت یا كمی بیشتر پرواز كند. هم اكنون با تغییراتی كه در سیستم این هواپیما داده شده، توانایی پرواز آن تا چهار هزار ساعت افزایش یافته، در حالی كه این میزان برای اف 16، هفت هزار ساعت است.

«استراتژی پیچ» در ادامه گزارش داد: البته این كار چندان هم ساده نیست، چرا كه سابقه میگ در بروز نقص‌های مكانیكی و الكترونیكی چندان سابقه خوبی نیست. این هواپیما در مقایسه با اف 16 یا دیگر جنگنده‌های غربی، توانایی حدود دو سوم آنها را داراست. البته برخی جزییات طراحی این هواپیما حل شدنی نیست؛ مانند تولید دود سیاه قابل مشاهده توسط موتورهای آن.

اما باید افزود که به طور كل، میگ 29 و اف 16 یا اف 15 با هم برابری می‌کنند، اما در بیشتر نبردها، این میگ 29 بوده كه خلبان‌های ناواردتری داشته و شكست خورده است.

در همین حال، دیروز العربیه نیز مدعی شد که نیروی هوایی اسرائیل از بامداد دیروز، مانور گسترده سه روزه‌ای را برای به دست آوردن آمادگی جهت حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران به وسیله هواپیماهای اف 15 آغاز کرده است.

این شبکه عرب زبان همچنین گفت: هدف از انجام این مانور، اجرای تمرین‌های بیشتر توسط پرسنل نیروی هوایی اسرائیل برای به دست آوردن آمادگی دفاعی در برابر هرگونه حمله به ویژه در ارتباط با مسأله حمله هواپیماهای جنگنده اف 15 به تأسیسات هسته‌ای ایران اعلام شده است.

گفتنی است، منابع رسمی رژیم صهیونیستی، این مانور را تنها نوعی تمرینات عادی سه روزه اعلام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
لبنان فقط تعدادي ميراژ دارد كه آنهم از رده خارج و غير عملياتي هستند و سودان هم بعيد است داشته باشد.در مورد نكات فني هم تعدادي غلط داشتيد لطفا اصلاح كنيد.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
تا دير نشده بازار و گرم كنيد!!
چند تا ميگ 30 و 31 و 32 و... سفارش بدين ، تا دير نشده بجنبيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
سگی که پارس می کنه جرات گاز گرفتن نداره .
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
عجب چی میشه اگر حمله کنه ، سعی کنید یک جوری اینارو منصرف کنید وگرنه.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
روزي كه اسرائيل چنين حركتي را انجام دهد قطعا بر اثر اتش موشكهاي ايراني تبديل به ويرانه اي خواهد شد و در آن زمان واقعا كشوري به نام اسرائيل از نقشه دنيا محو خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
اولا که اف 16 مشابه اف 5 بوده اما بسیار توانمند تر و قادر است در تمامی شرایط جوی عملیات بمباران و شکاری انجام دهد (شکاری- بمب افکن) اما میگ 29 مشابه اف 15 بوده (بسیار شبیه به هم هستند) و باز هم عملیات شکاری-بمب افکن را انجام می دهد. حالا شما فرض کنید که آیا یک زانتیا سرعت بیشتری دارد (اف16) یا یک پاترول(میگ 29 یا اف15) آیا ماموریت پاترول رو با زانتیا می شود یکی دانست؟ اف 16 هماپیمایی شکاری ست که بمباران هم می کند اما اف15 یا میگ 29 هم بمب افکن هستند و هم شکاری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
تجهیزات جنگی یک روی سکه است روی دیگر سکه اراده و خواست افرادی است که آن تجهیزات را در اختیار دارند. اگر اعتقاد و ایمان و آمادگی وجود داشته باشد وجود سلاح مدرن تضمین کننده پیروزی نخواهد بود. در سانی امکان حمله وجود ندارد چون دلیلی برای آن وجود ندارد. با این حال آمادگی نظامی و کوشش های فعال و صادقانه دیپلماتیک مانع هر گونه اقدام احتمالی خصمانه خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
اسراییل از لحاظ موقعیت ژئوپلتیک بسیار آسیب پذیر است و هر وقت قصد برخورد نظامی با هر کشوری را دارد وضعیت جغرافیایی خود را حتما" در نظر دارد چرا که وسعت و موقعیت قرار گرفتن این کشور آسیب پذیری آن را دو چندان کرده و اسراییل قطع یقین برای آفند احتمالی اگر بخواهد انجام دهد پدافند در معادلات آنها نقش مهمتری دارد لذا با این توضیحات بعید بنظر می رسد که حمله ای صورت گیرد و بیشتر مرعوب کردن طرف خود است تا اقدام نظامی و این مقدماتی است برای مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا و جای نگرانی نیست ولی با تمامی این توضیحات نباید در هیچ شرایطی دشمن را دست کم گرفت و غافل شد که اصل غافلگیری برای آنها خیلی مهم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
آقا پارس نه
فارسي را پاس بداريد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
مورچه رو چه به گاز گرفتن شیر!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟