بازدید 18552

فروش اس-۳۰۰ به ایران در‌صورت رفع تحریم‌ها

منابع دفاعی روسی اعلام کردند که اگر سازمان ملل تصمیم بگیرد ممنوعیت فروش سلاح به تهران را رفع کند، مسکو ممکن است اجرای قرارداد فروش سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۳۰۰ را به ایران از سر بگیرد.
کد خبر: ۴۸۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 03 April 2015
منابع دفاعی روسی اعلام کردند که اگر سازمان ملل تصمیم بگیرد ممنوعیت فروش سلاح به تهران را رفع کند، مسکو ممکن است اجرای قرارداد فروش سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۳۰۰ را به ایران از سر بگیرد.

 به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، یک کارشناس برجسته امور دفاعی روسیه امروز جمعه گفت که تنها اگر سازمان ملل تصمیم بگیرد ممنوعیت فروش سلاح به ایران را رفع کند، روسیه ممکن است قرارداد فروش سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-300 به ایران را از سر بگیرد.

مذاکره‌کنندگان ایرانی، آمریکایی و دیگر قدرت‌های جهانی روز گذشته بر سر یک چارچوب برای یک توافق نهایی به منظور کاهش و محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.

ایران با پذیرش محدودیت‌های چشمگیر تأسیسات هسته‌ای خود برای دستکم یک دهه و پذیرش بازرسی‌های بین‌المللی موافقت اصولی کرد.

در مقابل، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه اعمالی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا رفع می‌شوند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران نیز می‌تواند رفع شود.

ایگور کوروتشنکو، رئیس اندیشکده مرکز تحلیل تجارت جهانی سلاح در مسکو گفت: برداشتن تحریم‌ها علیه ایران، شامل تحریم تسلیحاتی می‌تواند نتیجه کاملاً منطقی آن باشد."

وی افزود: "از جمله مسائلی که برای ما اهمیت کلیدی دارد موضوع صادر کردن موشک‌های اس-300 به ایران است ... توافق (منعقده در این زمینه) بر اساس بندهای (شرایط) مورد توافق برای تهران و مسکو، از سرگرفته شود."

در سال 2007، روسیه قراردادی را برای فروش موشک‌های اس-300 به ایران به ارزش 800 میلیون دلار را امضا کرد. مسکو در سال 2010 و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای متوقف کردن فروش سلاح به ایران به خاطر برنامه انرژی هسته‌ای مناقشه‌برانگیز آن، این قرارداد را معلق کرد.

پس از آن ایران علیه شرکت دولتی صادرات سلاح روسیه "روسوبورون‌اکسپورت" در دادگاه مصالحه و داوری ژنو اقامه دعوا کرد؛ پس از آن روسیه نیز به ایران پیشنهاد یک مصالحه را داد که براساس آن سامانه موشکی دفاع هوایی آنتی-2500 را به ایران تحویل دهد. اما ایران این پیشنهاد را رد کرد و بر اجرای توافقنامه اصلی تأکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۳۰
بابا موشک میخوایم چیکار؟چارتا هواپیما درست حسابی بخرن.
فروش؟ نامردا مگه یه جنسو چند بار میفروشن؟ باید تحویل بدین.
ما اس 400 میخوایم! اس 300 قدیمی شده دیگه
این مال اون موقع بود الان دیگه s 400 بده روسیه جان
به شما اصلا اعتمادی نیست،خودمون سیستم" باور" رو میسازیم یا فوقش پاتریوت رو از خود آمریکا میگیریم!!!ولی با روسیه نباید قرار داد بست 100 بار زیر عهد و پیمانشون زدن
شایدم ایران از آمریکا پاتریوت بخره تا با اس 300 موازی کار کنه :) :)
روسیه نمیخواد لطف کنه باید به فکر پرداخت جریمه 4 میلیارد دلاری باشه.
اس 300 مال 6 سال پیش است یا بیشتر این تکنولوژی کهنه دیگر بدرد امروز نمیخورد و بهتر است پول کشور زا صرف بازسازی یا خودکفایی کنیم
اینم از رذالت روسها ، اینو الان میگن که اسراییل و عربستان و بندازن به جون توافق
اینم از رذالت روسها ، اینو الان میگن که اسراییل و عربستان و بندازن به جون توافق
بجای اس 300 بهتره در وحله اول به فکر خرید هواپیماهای نو و تجهیزات پیشرفته برای صنایع و کشاورزیمون باشیم .
قرنهاست روسیه ازایران سواستفاده کرده امامتاسفانه باز هم درس نمی گیریم بابا روسیه یه مفت خور ودلال در خاورمیانه است
اینهم شیطنتی است که از طرف روسیه در جهت انجام نشدن توافق صورت می گیرد تا اسراییل ومخالفان در امریکا را تحریک کند. در واقع این خبر در این موقعیت بیش از انکه به نفع ایران باشد به ضرر ایران است مطمن باشین نه چین ونه روسیه خیلی دوست ندارند این وضعیت بهم بخورد ولی از طرفی هم نمی توانند این واقعیت را اشکار کنند
عجب پدرسوخته ای هستند اینها. تا حالا سامانه ای که برای دفاع از خودمان هست به ما نمی دادند. حالا که اسراییل در اثر نزدیکی به توافق سگ هار شده و میترسد، ناگهان نگران تحویل این سامانه شدند و عجله دارند!!! تو را به خدا دنیا را ببینید. در دور بعدی به جای فرانسه باید نگران اینها باشیم و چین
دیگه بخوره تو سرشون روسای بی اصل
ایران باید دنبال شکایتش باشه . این روسهای خاین حالا که خودشون دارن طعم تحریم رو می چشن باید بیشتر تحت فشار باشن .
حتی اگر ما نخواهیم؟!
امکان دارد ؟
از مسئولین محترم کشور در این زمینه از جمله کارشناسان امور دفاعی ، حقوقی و امنیتی قاطعانه و مصرانه تقاضا می کنم در پاسخ به نادیده انگاشتن حقوق ملت ایران در شرایط تنگاه های تحریمی برای عدم تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 300 از سوی روسها اکنون نوبت ایران است که دیگر زیر بار آن قرارداد برای تحویل اس 300 نرود چون دیگر تقریبا آنها در برابر سامانه های پدافندی جدید مثل اس 400 ها تقریبا از رده خارج هستند و باید اصرار بر دریافت این نوع سیستم های پدافندی جدید باشد در غیر این صورت روس ها باید غرامت لازم را به ایران بپردازند و قرارداد لغو شود و ایران عطایش را به لقایش ببخشد .
یادتون نرفته که روسیه وقتی هم که تحریمهای سازمان ملل نبود سر ساخت نیروگاه بوشهر چه بازی هایی که در نیاورد سرمون .
نوشدارو پس از مرگ سهراب!؟
پولمونو پس بدین!
با سلام
روسیه غیر قابل اعتماد و همکاری با آنها صرفا برای تامین منافع ملیست. وگر نه تاریخ سیاسی معاصر مملو از منفعت طلبی عزیزان روسیست.
عمرا.

فقط S-400
چهره روسیه را خوب بشناسید.
مگر تحریم های سازمان ملل شامل موشکهای آنتی-2500 نمیشد؟ از روس ها متقلب تر در معاملات چینی ها هستند که متاسفانه با رویکرد خصمانه غربی ها تنها این دو کشور متحد؟ استراتژیک ما باقی ماندند و بالاترین سوءاستفاده را از وضعیت کشورمان بردند.
نه خیر وقتی مذاکرات تمام شد نیازی به اس 300 روسی نداریم و باید جریمه نقدی اون یعنی 4 میلیارد دلار رو ازشون بگیریم
زمان اعلام این خبر توسط روسها باعث میشه به نیت روسها شک کرد
only S_400
دیگر چه نیازی به اس 300 است پولش را خرج صنعت بکنید
خوشم میاد از این روسها از هر فرصتی استفاده میکنند تا چیزی به جیب بزنند !!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات