بازدید 31944

افزایش حقوق معلمان از ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: حقوق معلمان ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۸۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 05 April 2015
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس احکام جدید، حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ تا۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴ % افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن اضافه می شود.

علی اصغر فانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و  افزود: براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

وی گفت: شاخص های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می کنیم و به تصویب دولت خواهیم رساند.

فانی افزود: برای اجرای زودتر طرح رتبه بندی معلمان این طرح را در دولت تصویب کردیم اما در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

فانی به جذب نیرو در این وزارتخانه نیز در سال 94 اشاره کرد و گفت: قول استخدام 5 هزار نیرو در آموزش و پرورش را از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته ایم و به زودی آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی خواهد بود.

5 اولویت آموزش و پرورش در سال جدید

ساماندهی نیروی انسانی، افزایش مشارکتهای مردمی، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش در سال 94 است.

علی اصغر فانی، به اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته از131راهکار سند تحول40 راهکار اجرایی شد و امسال تصمیم داریم این راهکارها را افزایش دهیم.

وی افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده کرده ایم و به زودی تصویب خواهیم کرد.

فانی گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت درسال 93 به تصویب رسید، نیز امسال با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دنبال خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۷
انتشار یافته: ۲۳
ضریب فوق العاده شغلی که نسبت به سایر کارکنان تا حالا برای معلما نصف یا ثلث حساب می کردند حالا تو بوق می کند که حقوق معلما رو زیاد کردیم
فرهنگیان درسال 6ماه کارمیکنند چرا
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
چون نظام آموزشی 6 ما هه است
از قول تا عمل فاصله زیاده. هر سال از این سخنان گفته میشه ولی باید در عمل دید چکار می کنند. کاش یه مقدار به حقوق سایر ارگانها و سختی کار معلم هم نگاه کنند. هیچ کارمندی قادر نیست حتی یه روز دشواری کار معلم رو در کلاس تحمل کنه. ای کاش مقداری تعیض ها کم بشه. ما همه توی یک کشور داریمزندگی می کنیم ولی دریافتها اینقدر متفاوت؟؟؟؟!!!
خدا کنه به این قشر دلسوز و مودب و محترم توجه بشه. قشری که بخاطر ادبشون حاضر به تحمل شرایط دشواری هستند...
اگر راست می گویید چرا زوتر ودر فروردین طرح رتبه بندی اجرا نمی شود
چراهمیشه اگرافزایش حقوقی برای معلمان باشددربوق وکرنامی شودتاعرشیان هم بفهمندلطف دولت شامل حالشان شده ولی راجع میزان افزایش حقوق دیگرکارمندان مثل شرکت نفت وگازوبانک ودادگستری ودانشگاه هاوغیره هرگزچیزی گفته نمی شودتالااقل مافرهنگیان هم بفهمیم آنهاچه میزان افزایش حقوق دارند
این بازنشسته ها چی چون با حقوق کم سی سال خدمت کردند
با احکام جدید حقوق معلمان بین 70 تا 300 هزار تومان افزایش پیدا می کند.حقوق خود من 140 هزار تومان افزایش داشت.بیشترین حقوق در بین معلمان با سابقه به زحمت به سه میلیون تومان می رسد.حالا شما حساب کنید 14 *3000000 چقدر می شود؟حال آنکه این 14 درصد شامل سه بند حق شغل ،حق شاغلو فوق العاده شغل می شود.پس 600 هزار تومان را از کجا آوردید؟!
متاسفیم که هنوز چیزی نشده اعلام میگردد و این ظلمی است در حق معلمان. در حالی که در سایر دستگاه ها 25 الی 35 درصد فوق العاده خاص که مبلغ آن بالای 700هزار تومان هست از 93 داده می شود و هیچ رسانه ای نمی شود ولی بیچاره معلم هنوز وعده و وعیده کلی ......... متاسفیم. ضریب برای همه دستگاهها اعمال میگردد ولی ضریب معلمان در بوق ....... متاسفیم بیچاره معلم بدبخت معلم شرمنده معلم .........
ما با حقوق 800 هزار تومن زندگی نمی کنیم فقط زنده می مونیم.
یک معلم شهر تهران با 17 سال سابقه کار
کسی هم به فکر پاداش پایان خدمت بازنشسته ها باشد من بازنشسته سال 91 آقای وزیر محترم که پاداشم را نگرفته ام هنوز ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
اگه اضافه بشه. میشه نصف حقوق کارمندان سایر ارگانها واقعا فرهنگیان چقدر بدبختند که 2 ریال به حقوقشون اضافه میشه خواجه حافظ شیرازی خبر دار میشه اینقدر با ابروی فرهنگیان بازی نکنید؟؟در ضمن ایا مسولی رسانه ای کرده که کارمند مثلا دارایی و ثبت و....چقدر اضافه میگیره ؟؟؟؟
اینقدر افزایش حقوق معلمان را در بوق و کرنا نکنید،گفته از اول مهر تازه اگه مجلس تصویب کنه،اکثر معلمان هم 160هزار تمن که با کسوراتش میشه صد تمن،مگه افزایش حقوق سایر کارمندان دولت رسانه ای می شه؟حق التدریس معلمان که بارها اعلام کردند تا آخر اسفند پرداخت میشه چی شد؟
همه به فکر مشکل معلمان هستند. همه به فکر مشکلات پرستاران هستند. همه به فکر درآمد پزشکان هستند. اما کارشناسان و کارکنان غیر هیئت علمی و غیر پزشک دانشگاه های علوم پزشکی با حد اقل ها دارند زندگی می کنند و به نسبت همان معلمان که قرار است افزایش حقوق فلان قدر بگیرند، از سطح درآمد بسیار پایینتری برخوردارند. کاش یکی هم به داد ما می رسید.
اگر قرار بود این جوری حقوق اضافه شود هیچ لزومی نداشت در بوق کرنا کنند بارها گفته اند حقوق معلم چند برابر می شود آخرش یا هیچی نبوده یا مقدار ناچیزی زیاد شده
خواهشمند است تکلیف کسانی که از اول مهر 94 باز نشسته می شوند را در رابطه با طرح رتبه بندی مشخص نمایید.با 600 هزار تومان هم مشکل حل نمی شود چه برسد به 150
فقط 14 درصد را اعمال کرده اند حتی ضرایب فوق العاده شغل را که قرار بود اصلاح کنند اجرا نکرده اند
خدا بده برکت بدبخت قشر کارگر بوق و کرنا کردند برای چندر غاز افزایش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
وقتی معلما بهتون میگفتند درس بخونید که پزشک ومهندس بشین برای چنین روزهایی بود هر که هر چه کاشت همان درو میکند.
ما که حکم گرفتیم به غیر از 14 درصد تغییر دیگه مشاهده نکردیم 190 تومن اضافه شده بود
تبعیض را در بین کارمندان کم کنند بانک وسایر ارگانها خیلی وقت است که افزایش داشتند و هیچ کس خبر ندارد
من مربی پرورشی هستم با مدرک لیسانس فقط به خاطر اینکه 4ساعت فعالیت پرورشی دارم امتیاز فوق العاده شغلم افزایش پیدا نکرده همون800 امتیاز قبلیم برام در نظر گرفتن. ودر مجموع 150هزارتومن به حقوقم اضاف شده حالا چرا وزیر میگه حده اقل 160 هزارتومن افزایش پیداکرده؟؟؟؟؟
ضریب فوق العاده شغلی که نسبت به سایر کارکنان تا حالا برای معلما نصف یا ثلث حساب می کردند حالا تو بوق می کند که حقوق معلما رو زیاد کردیم
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات