بازدید 10966

رسالت: هشدار آيت الله را جدي بگيريم

کد خبر: ۴۹۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 14 April 2015
«هشدار آيت الله را جدي بگيريم» عنوان يادداشت روز روزنامه رسالت به قلم محمدکاظم انبارلويي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

آيت الله هاشمي رفسنجاني در مراسم بزرگداشت بانوي انقلاب اسلامي، خانم خديجه ثقفي، نسبت به خطر انحراف از راه امام خميني (ره) هشدار داد. وي گفت: "اگر راه امام (ره) منحرف شود خطرات بسياري ايجاد مي‌شود، بايد در جلوگيري از تحريف‌ها کوشا باشيم."

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: "سال 84 راضي نبودم به رقابت‌هاي انتخاباتي وارد شوم اما خانم ثقفي (همسر امام) مرا خواستند و فرمودند: امام (ره) اين انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند. آيا مي‌دانيد اينها چه کساني هستند و با انقلاب چه خواهند کرد؟ و با اين حرفشان تکان خوردم و اشک به چشمم آمد و قبول کردم." وي در اين همايش براي چندمين بار از راي مردم به عنوان حق الناس ياد کردند و انکار آن را بزرگترين منکر و ظلم ناميدند. (1)

در مورد مطالب جديد آيت الله هاشمي رفسنجاني نکاتي است که تامل در آن خالي از فايده نيست؛

1- هشدار در مورد انحراف از راه امام(ره) ستودني است. بايد در هر زمان از باب تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر، آن را مغتنم بشماريم. اما حضرت آيت الله انحراف از راه امام (ره) را مطرح نمي‌فرمايند بلکه سخن از اين است که اگر راه امام منحرف شود!

مگر راه امام منحرف مي‌شود؟ راه امام (ره) راه خدا، قرآن و پيامبر و اهل بيت عليهم السلام است. در آن انحراف نيست.

ظاهرا حذف حرف "از" از کلام ايشان ممکن است مشکلاتي پديد‌ آورد که ورود به آن خيلي خوشايند نيست.

2- راه امام (ره) چيست؟ انحراف از آن کدام است؟ بزرگترين معجزه امام (ره) در قرن ما تاسيس يک نظام الهي است که با نظام‌هاي متعارف کنوني جهان وجوه تمايزي دارد که حفظ اين وجوه و نيز اصل خود اين نظام از منظر راه امام از اوجب واجبات است.

بايد ديد آيت الله هاشمي رفسنجاني در فتنه سال 88 که دشمنان قسم خورده نظام اقتدار و امنيت ملي نظام جمهوري اسلامي را هدف قرار داده‌ بودند به اين هشدار خود عمل کردند؟!

وقتي حراميان در خيابان‌هاي تهران شعار مي‌دادند؛ "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" و وقيحانه فرياد مي‌زدند: "مرگ بر اصل ولايت فقيه"، آقاي هاشمي رفسنجاني که در همه صحنه‌ها چه پيش و چه پس از انقلاب در برابر منافقان و نامحرمان سينه سپر مي‌کردند، کجا بودند؟ برخي فرزندان او در لابه لاي فتنه‌گران که اصل نظام را نشانه گرفته بودند، در اردو کشي خياباني چه مي‌کردند؟

آيا فيلم و عکسي از ايشان که نشانه حمايت از نظام مظلوم جمهوري اسلامي در فتنه 88 باشد وجود دارد؟ غير از فرمان شورش خياباني که ساعات نخست راي گيري انتخابات رياست جمهوري سال 88 توسط همسر محترم ايشان صادر شد و نيز قبل از آن نامه بدون سلام و بسم الله ايشان که خبر از ظهور آتشفشان‌هاي جديد مي داد، سند ديگري هست؟!

هشدار آقاي هاشمي را بايد جدي گرفت و از خط امام و راه امام فاصله نگرفت. مهمترين مولفه خط امام و راه
امام (ره) حفظ نظام است، چرا که امام (ره) فرمود:

- "حفظ نظام جمهوري اسلامي از اهم واجبات عقلي و شرعي است که هيچ چيز به آن مزاحمت نمي‌کند." (2)

- "حفظ ثغور اسلام جزء فرايضي است که هيچ فريضه‌اي بالاتر از آن نيست، حفظ اسلام است." (3)

چرا آقاي هاشمي در سال 88 از اين فريضه الهي که در خط امام (ره) يک شاخص است غفلت کردند و تاريخ خدمات خود به انقلاب را مخدوش نمودند و حاضر نيستند حتي آن را به نوعي ترميم کنند؟

3- ايشان در مورد نامزدي خود در سال 84 مطالبي به همسر گرامي امام (ره) نسبت مي‌دهند که موجب وهن و تحقير نامزدهاي مطرح در اين سال مي‌باشد. بانو ثقفي الآن در قيد حيات نيستند تا نسبت به صحت و سقم آن اظهار نظر کنند.

اگر اين نقل قول درست باشد و ايشان نسبت به آينده برخي از نامزدها به ايشان هشدار دادند که قرار است با انقلاب چه کنند، يکي از آن نامزدها آقاي کروبي بوده است. چرا ايشان برخلاف توصيه همسر امام (ره) در فتنه 88 در مورد خيانتي که کروبي به راي ملت کرد و با منافقان و ضدانقلاب‌ همراه شد، چيزي نگفتند و جلوي محاربه او با نظام را نگرفتند؟

ثانيا: به غير از آقاي کروبي، عناصري چون آقايان لاريجاني، محسن رضايي، قاليباف و... نامزد بودند. آيا بانوي انقلاب در مقام تحقير اين افراد بودند که سابقه آنها در خدمت به انقلاب و کشور روشن است؟ آيا دليل اينکه سال 92 هم مي‌خواستند نامزد شوند همين است؟ يعني آقاي روحاني را لايق اين سمت نمي دانستند؟!

4- مسئله حق الناس بودن راي ملت که از سوي مقام معظم رهبري مطرح شده است و براي چندمين بار مورد تاکيد آقاي هاشمي قرار گرفته چيز بسيار خوبي است. آيا از نظر ايشان سال 84 که مجري انتخابات، دولت خاتمي بوده است راي ملت به عنوان يک امانت و حق الناس رعايت شده است يا نه؟ اگر شده است چرا وي و برخي افراد خانواده وي آن را زير سئوال مي‌برند؟ چرا حق مردم را در تعيين سرنوشت خود به رسميت نمي‌شناسند؟ چرا همين حق را سال 88 به رسميت نشناختند و از پروژه‌ "دروغ تقلب" به عنوان رمز آشوب حمايت نموده و يا در خوش بينانه‌ترين تحليل‌ها سکوت کردند؟!

آيا راي ملت فقط در يک دوره خاص، حق الناس است و در ادوار ديگر حق الناس نيست و مي‌توان نظام را تا مرز بغي و محاربه در معرض تاراج گرگ‌هاي جهاني قرار داد؟

گذشته‌ها، گذشته است. اصل هشدار آقاي هاشمي رفسنجاني را بايد جدي بگيريم. انحراف از خط امام و راه امام خطرات بسياري ايجاد مي‌کند؛ اولين خطر آن اين است که وظيفه حفظ "نظام" فراموش مي‌شود و جاي آن را به حفظ "خود" مي‌دهد. تاريخ اسلام و ايران گواهي مي دهد اگر نظام حفظ نشود، "خود" هم حفظ نخواهد شد. براي حفظ خود هم که شده است بايد از نظام صيانت کرد.

پي‌نوشت‌ها:

1- جرايد کشور 24/1/94

2- صحيفه امام خميني 1378 ـ ج 9 ص 153

3- صحيفه امام خميني 1378 - ج 16 ص 465

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات