بازدید 24436
۱

پرسپولیس 300 میلیاردی و استقلالی که فعلا خریدار ندارد

سرانجام روز سرنوشت‌ساز برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرا رسید و سومین مزایده این دوباشگاه ابن‌بار بار خریداران دست به نقد برگزار شد و از میان چهار خریداری که به میدان امدند سه تن برای خرید قرمزها اعلام امادگی کردند و یکی برای استقلال. با این حال به دلیل نقص مدراک مزایده استقلال لغو شد و به هفته بعد موکول شد.
کد خبر: ۴۹۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 29 April 2015
امروز روز سرنوشت ساز مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود و برخلاف دور قبل که این دو باشگاه هیچ مشتری نداشتند امروز چهار نام برای خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به میان امد. چهارنامی که سه‌تایش خریدار پرسپولیس بودند و یکی خریدار استقلال. با این حال سرانجام به دلیل اینکه تنها خریدار استقلال و یکی از خریداران پرسپولیس قسط اول خود را واریز نکرده بودند از مزایده امروز خارج شدند.

به گزارش تابناک، دقایقی پیش نام شرکت کنندگان در مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد و بعد از باز شدن پاکت‌ها مشخص شد که علیرضا معظمی‌نیا، شرکت بهنام پیشرو کیش و شرکت استیل‌آذین ایرانیان برای خرید باشگاه پرسپولیس رقابت‌خواهند کرد و شرکت شورایکو هم برای خرید استقلال پیش‌قدم شده است.

شورایکو در زمینه انجام عملیات حفاری ، سیستم های تکمیل چاه ، تهیه قطعات و لوازم حفاری و طراحی مهندسی ضد خوردگی فلزات در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می کند. دفتر مرکزی این شرکت که به مدیریت  اسکندر شوراب اسکندری اداره می شود در تهران ، خیابان استاد مطهری ، خیابان اورامان ، قرار دارد.

ساعاتی پیش همچنین خبرگزاری‌ها از اقدام سیروس محجوب، مالک باشگاه ملوان بندر انزلی برای شرکت در مزایده و تلاش برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس خبر دادند که محجوب این ادعا را رد کرد و اعلام کرد که نه پاکتی را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل داده و نه تمایلی برای خرید باشگاه پرسپولیس دارد.

نکته قابل توجه اینجاست که برنده شدن در مزایده به معنی مالکیت این دو باشگاه نیست و تضمینی برای واگذاری باشگاه به فرد برنده به‌شمار نمی‌آید چرا که هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و وزارت دادگستری باید اهلیت برنده را تایید کنند.

رقم پیشنهادی دو خریدار باشگاه پرسپولیس اعلام شد

عبدالله اشرف پورحسینی پس از جلسه باز کردن پاکت‌های پیشنهادی برای خرید دو بشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: برای ما محرز بود که دو نفر از شرکت کنندگان در مزایده به موقع پول سپرده شرکت در مزایده را واریز نکردند، به خاطر همین این دو شرکت کننده از مزایده خارج شدند.

وی ادامه داد: یکی از این دو شرکت کننده متقاضی خرید باشگاه استقلال بود که به خاطر مشکلی که وجود داشت پیشنهاد ارائه نشد به خاطر همین واگذاری باشگاه استقلال در مزایده‌ای دیگر که روز چهارشنبه برگزار می‌شود صورت خواهد گرفت. باید ببینیم در آن روز بحث مزایده مطرح می‌شود یا روش دیگری برای خصوصی‌کردن باشگاه استقلال. در هر صورت ما در هر مورد تابع تصمیمات هیئت محترم واگذاری هستیم.

پوری‌حسینی تصریح کرد: برای خرید پرسپولیس 3 پاکت وجود داشت که یکی از پیشنهاد دهنده‌ها به خاطر مشکلاتی که برایش به وجود آمد نتوانست خودش را به موقع به تهران برساند. فیش واریزی سپرده شرکت در مزایده همراه او بود اما به موقع به جلسه نرسید تا علی‌رغم میل باطنی نام این فرد را از جمع متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای باشگاه پرسپولیس دو پیشنهاد وجود دارد یکی پیشنهاد 298 میلیارد تومانی و دیگری پیشنهاد 296.666.666.666 تومان است. از بین این دو متقاضی احتمالا یکی از آنها پول سپرده شرکت در مزایده را به موقع واریز نکرده است. به هر حال یکشنبه آینده در خصوص این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود ولی اگر به هر دلیلی تا یکشنبه نتوانستیم نام خریدار را تا یکشنبه اعلام کنیم آن وقت دوشنبه یا سه‌شنبه این کار را انجام می‌دهیم. 

پورحسینی در پاسخ به این سوال که معظمی‌نیا که دیر به برگزاری مراسم مزایده رسید می‌تواند در مزایده شرکت کند یا نه، گفت: حضور معظمی‌نیا در این مراسم الزامی نبود چنانچه او سپرده شرکت در مزایده را واریز کرده باشد آن وقت پاکت او خوانده می‌شود. 

وی در واکنش به این سوال که چنانچه معظمی‌نیا بیشترین رقم را مدعی شده 300 میلیارد پول نقد دارد پیشنهاد دهد آیا باشگاه پرسپولیس به او واگذار خواهد شد یا نه، گفت: معظمی‌نیا چنانچه سپرده شرکت در مزایده را واریز کرده باشد و بیشترین مبلغ را پیشنهاد دهد قاعدتا می‌تواند در مزایده برنده شود. برنده نهایی باید اهلیتش مورد تایید وزیر باشد و فقط در این صورت باشگاه در اختیار او قرار داده می‌شود. 

خریدار پرسپولیس خاطره 6تایی‌ها را زنده کرد

بعد از باز شدن پاکت‌ها در مزایده امروز سرخابی‌ها یک نکته جالب توجه همه را جلب کرد. عددی که یکی از خریداران برای خرید پرسپولیس ارائه داده بود. 296.666.666.666 تومان عددی بود که یکی از خریداران ارائه داد و به نظر می‌رسد این خریدار پرسپولیس عدد مورد نظر خود را با توجه به پیروزی معروف 6-0 پرسپولیس برابر استقلال انتخاب کرده بود. به نظر می‌رسد این خریدار برای جلب نظر هوادران پرسپولیس رقم پیشنهادی خود را به این ترتیب ارائه داده است. با این حال عدد او در مقابل عدد خریدار بعدی که 298 میلارد را پیشنهاد داده عدد کمتری است.
خریداری که با 300 میلیارد پول نقد رسید
یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس با ۳۰۰ میلیارد پول نقد به جلسه مزایده فروش این باشگاه آمد. علیرضا معظمی‌نیا یکی از  متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس که کمی دیر به جلسه بازکردن پاکت‌ها برای شرکت در مزایده رسیده بود با اعلام پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی از مزایده کنار گذاشته شد تا متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس از سه به دو نفر کاهش پیدا کنند. نکته جالب اینجا بود که پس از جلسه باز کردن پاکت‌ها و در شرایطی که نشست خبری پوری‌حسینی در حال برگزاری بود معظمی‌نیا به جلسه آمد و اعلام کرد که به خاطر تأخیر در پرواز به جلسه نرسیده است. او همچنین مدعی شد همراهش 300 میلیارد تومان پول نقد است تا باشگاه پرسپولیس را بخرد! این در شرایطی است که بالاترین پیشنهاد برای باشگاه پرسپولیس 298 میلیارد تومان بوده است. البته پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که معظمی‌نیا به علت تأخیر در پرواز و نبودن در جلسه باز کردن پاکت‌ها نمی‌تواند در مزایده شرکت کند. 

مزایده باشگاه استقلال چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود

عبدالله پوری‌حسینی با اشاره به اینکه تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال مبلغ فیش موردنظر را واریز نکرده بود، اعلام کرد که برای استقلال مزایده چهارم برگزار خواهد شد. طبق اعلام پوری‌حسینی این مزایده چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
خداوند رحمت کند آقای اسکندرشوراب اسکندری رو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار