بازدید 1592

پارلمان افغانستان: پیمان امنیتی کابل ــ واشنگتن لغو شود

کد خبر: ۴۹۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 02 May 2015
اعضای پارلمان افغانستان در اعتراض به افزایش ناآرامی‌های ولایات شمالی این کشور و بی‌توجهی آمریکا در قبال تعهداتش به نیروهای نظامی افغان، خواهان لغو پیمان امنیتی کابل ــ واشنگتن شدند. 

به گزارش «تابناک»، اعضای پارلمان افغانستان امروز در صحن علنی این مجلس اعلام کردند: علت اصلی بروز ناامنی‌های افغانستان و خصوصاً مناطق شمالی این کشور، عدم‌پایبندی آمریکا به توافقنامه امنیتی کابل ــ واشنگتن است.

دستور‌العمل پارلمان افغانستان در نشست علنی امروز بررسی وضعیت امنیتی این کشور می‌باشد.

بر همین اساس نمایندگان مردم افغانستان از مسئولین ارشد امنیتی دولت کابل خواسته‌اند تا با حضور در پارلمان، پاسخگوی مشکلات و ناآرامی‌های اخیر این کشور باشند.

«فاطمه عزیز» نماینده مردم ولایت «قندوز» در پارلمان افغانستان با اعتراض شدید به وضعیت وخیم مناطق شمالی افغانستان گفت: پیمان امنیتی کابل ــ واشنگتن از روی ناچاری و با عجله از سوی حکومت وحدت ملی افغانستان به امضا رسید.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا به پیمان امنیتی کابل ــ واشنگتن عمل می‌کرد، اکنون وضعیت امنیتی مناطق شمالی افغانستان با وخامت مواجه نمی‌شد.

عزیز افزود: تاکنون پیمان امنیتی میان افغانستان و آمریکا از سوی واشنگتن اجرایی نشده و به‌جز قندوز نیز وضعیت امنیتی در سایر ولایات شمالی همچون «فاریاب» و «سرپل» نیز وخیم است.

فاطمه عزیز نماینده مردم قندوز در پارلمان افغانستان گفت: به‌دلیل افزایش ناآرامی‌ها در افغانستان پس از امضای پیمان امنیتی کابل واشنگتن این توافقنامه باید فسخ شود.

«کبری مصطفوی» نماینده مردم ولایت «میدان وردک» در نشست علنی امروز پارلمان افغانستان نیز اذعان داشت: باید پارلمان افغانستان طرحی را برای ساماندهی این کشور در بخش‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و رسیدگی به امور جوانان ارائه دهد.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی و ناآرامی‌های افغانستان خاطرنشان کرد: حکومت افغانستان موظف است تا تکلیف 31 مسافر ربوده شده توسط افراد مسلح ناشناس را هرچه سریع‌تر مشخص کند.

مصطفوی در اعتراض به بی‌توجهی «محمد اشرف‌غنی» به مسائل داخلی افغانستان تأکید کرد: رئیس‌جمهور افغانستان باید پیش از اینکه به سفرهای خارجی خود بپردازد، به مسائل داخلی این کشور توجه داشته باشد.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل