عبدي: بايد نفت را از سر سفره دولت برداريم

ما رئيس‌جمهوري مي‌خواهيم كه حتي اگر خواست دروغ بگويد عرق شرم بر پيشاني‌اش بنشيند رئيس‌جمهوري مي‌خواهيم كه با مرام باشد و اگر نمي‌تواند زنداني‌اي را آزاد كند لااقل دل بسوزاند نه اينكه در پس پرده خوشحال باشد.
کد خبر: ۴۹۶۷۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۸ 27 May 2009
|
6488 بازدید
مشاور ارشد كروبي گفت:بايد در اين انتخابات بتوانيم اين مساله را جاي بياندازيم كه نفت را نمي‌خواهيم سر سفره ملت بياوريم بلكه از سر سفره دولت برداريم زيرا دولت بايد به معناي واقعي خدمتگذار مردم باشد و به نوعي ماليات‌گير جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس عبدي در همايش دانشجويي حاميان مهدي كروبي با بيان اينكه سياست‌هاي رسمي تلاش مي‌كند كه انتخابات را سرد پيش ببرد اظهار داشت: بر اين اساس تلاش مي‌كنند نامزد مورد حمايت خود را براي 4 سال ديگر به مردم غالب كنند ولي آنچه كه مشخص است حضور جوان‌ها و اقشاري از آنها كه به عبارتي از انتخابات قهر كرده بودند در عرصه است.
وي با تاكيد بر اينكه مطالبه‌محوري فارغ از اينكه چه كسي برنده انتخابات شود به عنوان ركن اساسي سياست انتخاباتي از طرف همه گروه‌ها پيگيري مي‌شود اظهار داشت: تصورم اين است كه در 22 خرداد كساني كه سعي مي‌كنند چهار سال دولت نهم را براي چهار سال ديگر تمديد كنند پاسخ خود را از طرف كساني كه با هدف تغيير و احياي حقوق شهروندي و احياي هويت انساني به صحنه آمدند خواهند گرفت.
مشاور ارشد كروبي در خصوص برنامه‌هاي اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري به مساله جايگاه نفت در برنامه‌هاي وي اشاره كرد و گفت: شعار محوري دولت نهم اين بود كه نفت را سر سفره مردم بياورد ولي شاهد بوديم سفره‌هاي مردم را بردند.
عبدي تاكيد كرد: بايد در اين انتخابات بتوانيم اين مساله را جاي بياندازيم كه نفت را نمي‌خواهيم سر سفره ملت بياوريم بلكه از سر سفره دولت برداريم زيرا دولت بايد به معناي واقعي خدمتگذار مردم باشد و به نوعي ماليات‌گير جامعه باشد.

وي با تاكيد بر اينكه نمي‌خواهيم پول نفت به شكل سيب‌زميني به مردم داده شود خاطرنشان كرد: مي‌خواهيم پول نفت را به عنوان سرمايه مردم و در راستاي گسترش تامين اجتماعي و رفاه مردم به كار گيريم.
عضو سابق جبهه مشاركت ايران با بيان اينكه شعار احياي حقوق شهروندي كه از سوي مهدي كروبي مطرح شده است از اهميت بالايي براي ملت برخوردار است تصريح كرد: براي ما كرد، ترك، بلوچ، فارس و آذري تفاوتي نمي‌كند از خوزستان تا آذربايجان براي ما فرقي نمي‌كند و معتقديم خسارت‌هايي كه از تفاوت‌هاي مذهبي به وجود مي‌آيد بيش از خسارت‌هاي منافع نفتي است و تا وقتي كه نتوانيم برابري مذهبي، جنسيتي و ديني به دست آوريم نمي‌توانيم آينده اميدبخشي را رقم بزنيم.
وي با تاكيد بر اينكه ما مي‌توانيم رئيس‌جمهوري داشته باشيم كه دروغگو نباشد تصريح كرد: ما رئيس‌جمهوري مي‌خواهيم كه حتي اگر خواست دروغ بگويد عرق شرم بر پيشاني‌اش بنشيند رئيس‌جمهوري مي‌خواهيم كه با مرام باشد و اگر نمي‌تواند زنداني‌اي را آزاد كند لااقل دل بسوزاند نه اينكه در پس پرده خوشحال باشد.

عبدي در پايان تاكيد كرد: اين انتخابات فارغ از هر نتيجه‌اي گامي موثر و مفيد براي پيشبرد دموكراسي مي‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟