بازدید 5750

موسوی: همه شهروندان يكسانند

موسوي تاكيد كرد:« اعتقادي به مسايلي مثل شهروند درجه يك و دو ندارم. همه شهروندان دربرابر قانون يكسان هستند.حفظ حقوق شهروندي همه شهروندان كشور لازم است و درصورتي كه راي بياورم براي تحقق اين امر معاونتي براي حقوق شهروندي در رياست جمهوري ايجاد مي‌كنم.»
کد خبر: ۴۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲ 27 May 2009
ميرحسين موسوي كه به اروميه سفر كرده است، درحضور جمعي از نخبگان استان آذربايجان غربي اهميت شوراهاي شهر و روستا را يادآورشد و با بيان اينكه ظرفيت‌هاي شوراها بسيار بيشتر چيزي است كه درحال حاضر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گفت كه اگر راي بياورد با كمك وزارت كشور لايحه‌اي را درباره اختيارات شوراها تقديم مجلس مي‌كند.

به گزارش ايسنا، موسوي وجود تنوع قوميتي و همزيستي مردم با فرهنگ‌هاي مختلف در كشور را روال منطقي دانست كه دولت‌ها بايد آن را درك كنند.

موسوي توجه به نگاه حاكم در قانون اساسي را در اين زمينه راه‌گشا دانست وگفت:« قانون اساسي كشورمان متاثر از ديني است كه كرامت انساني را براي همه به رسميت مي‌شناسد و ما هم براي دستيابي به امنيت پايدار بايد همواره به اين مفهوم رجوع كنيم.»

رييس فرهنگستان هنر در ادامه درباره موسيقي‌هاي محلي گفت:«موسيقي وسيله پيام‌رساني و گفت‌وگو است و بسياري از قوميت‌ها فرهنگ‌شان را اينگونه منتقل مي‌كنند.هنگامي كه براي موسيقي ملي اهميت قائل نشويم، فضا را براي بازار سياه داغ كرده‌ايم. بايد با احترام به فرهنگ اصيل مان بازگرديم تا بتوانيم فرهنگ و سياست را درخدمت هم به كاربنديم.»

موسوي همچنين لزوم توجه به اهميت وجود زبان‌هاي مختلف در كشور را مورد اشاره قرارداد و زبان را پديده‌ا‌ي زنده توصيف كرد كه بخش مهمي از ذخاير ارزشمند انساني و فرهنگي در لابه‌لاي واژه‌ها و صرف و نحوهاي آن پنهان است.

موسوي گفت:« اينطور نيست كه زبان‌هاي مختلف فقط مربوط به يك قوم باشد. اين زبانها سرمايه‌ ملي است. اگر معتقد به اصالت كرامت انساني باشيم، بدون وحشت از تنوع فرهنگ‌ها، به آنها به عنوان فرصت نگاه مي‌كنيم.»

موسوي تاكيد كرد:« اعتقادي به مسايلي مثل شهروند درجه يك و دو ندارم. همه شهروندان دربرابر قانون يكسان هستند.حفظ حقوق شهروندي همه شهروندان كشور لازم است و درصورتي كه راي بياورم براي تحقق اين امر معاونتي براي حقوق شهروندي در رياست جمهوري ايجاد مي‌كنم.»

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درادامه گسترش برخوردهاي امنيتي را مردود دانست و با تاكيد به نياز انسان‌ها به فضاي آزادي از ترس، گفت:« جامعه هرچه به سويي برود كه آزادي از ترس بيشتري در آن باشد، شاداب‌تر است و در چنين جامعه‌اي قطعا مشكلات امنيتي نيز كمتر مي‌شود.»

ميرحسين موسوي در سخنان خود همچنين با اشاره به افتتاح پروژه‌هايي مانند ميان پل ميان‌گذر درياچه و انتقاد از كساني كه در سخنان خود زحمات مديران و كارشناسان قبلي را در به انجام رسيدن اين پروژه‌ها ناديده مي‌گيرند، گفت:« اگر اينگونه با مسائل مواجه شويم، ضرر خواهيم كرد. به نفع ماست كه دستاوردهاي ملي به نام ملت ثبت شود.»

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ميرحسين موسوي همچنين سه‌شنبه شب پس از ورود به شهر اروميه درجمع اقشار مختلف مردم اين شهر، بر لزوم حل مشکلات استان‌هاي شمال غربي تاكيد كرد و با اشاره به امکانات فراوان اين منطقه گفت كه بايد پروژه بزرگي براي رفع مشکلات منطقه شمال غرب کشور تعريف و جايگاه اين منطقه احيا شود.

موسوي گفت:« مشکلات کشور با تکيه بر ملت حل مي‌شود. آينده ما در گروي حركت كردن به سوي نگاه‌هاي نو، عقلانيت و برنامه‌ريزي است.»

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود داشتن اقتصاد و سياست نيرومند را از شروط اصلي اقتدار يك كشور دانست و تاكيد كرد كه براي رسيدن به اين هدف بايد از امکانات و ظرفيت‌هاي زياد كشور و همچنين منطقه استفاده شود و به جاي تعريف پروژه‌هاي کوچک در سفرهاي استاني به پروژه‌هاي بزرگ و اساسي توجه شود.

ميرحسين موسوي در ادامه با انتقاد از سياست‌هاي اقتصادي دولت به ويژه تورم 25 درصدي، به زبان ترکي از آنچه «وعده‌هاي غيرعملي دولت نهم» مي‌خواند نيز انتقاد كرد و اظهارداشت:« هرجا مي‌روم با گلايه مردم از وعده‌هاي سطحي مواجه مي‌شوم؛ امروز کشور با اقتصاد غيرکارشناسي، تورم 25 درصدي و مشکلات فرهنگي مواجه است. بزرگترين ايراد ما به دولت اين است که به مشورت اعتقاد ندارد.درحالي كه امروز عصر بازگشت به دانش و نسل فرهيخته است، اما متاسفانه از اين سرمايه‌ها درست استفاده نمي‌شود و به همين دليل است که با تورم 25 درصدي مواجه هستيم. اگر به نظرات کارشناسان گوش مي‌کردند، امروز اين مشكلات را نداشتيم.»

ميرحسين موسوي در ادامه با يبان اينكه «اگر به ايران علاقه داريم بايد دلمان به حال اقتصاد ملي بسوزد» گفت كه نبايد با برخي سياست‌ها در شب انتخابات عزت ملت را نشانه گرفت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت:« دولتي مي‌خواهيم که دانشگاه‌ها پشتيبان آن باشند، نه اينكه برخي با تفكر خاص پشت آن صف بکشند و با هر فکري مخالفت کنند. هيچ کس نمي‌تواند يک شبه بخواهد جهان را مديريت کند، جهان را همگان مديريت مي‌کنند؛ اول بايد وضع خودمان را سامان دهيم و بعد برجهان تاثيرگذار باشيم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
امیدوارم اقای موسوی بعد از انتخابات این سخنان را به فراموشی نسپارند.
درود بر میر حسین موسوی امیدوارم که در تمام زندگی مانند همیشه پیروز وسربلند باشید.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح