بازدید 7937
۲

شاه کلید وام بانکی در دست چه کسانی است؟+ صوت

نبود سیستم انضباط مالی در نظام عرضه و تقاضای تسهیلات بانکی موجب شده است تا این بازار سیاه در شهرهای کشور رشد قارچ گونه ای داشته باشد. این سیستم به قدری قابل دسترس است که حتی بسیاری از بنگاه های املاک کشور ...
کد خبر: ۴۹۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 07 May 2015
هزینه های انتخاباتیدریافت وام و تسهیلات بانکی به قدری سخت و عذاب آور است که غالباً افراد پس از چندین ماه تلاش برای دریافت آن، سرانجام از دریافت تسهیلات انصراف می‌دهند. اگر کسی هم شانس داشته باشد و با هر زحمتی موفق به دریافت تسهلات شود، شرایط بازپرداخت به قدری سخت است که وام گیرنده تا مدت‌ها باید به فکر بازپرداخت آن باشد.

به گزارش «تابناک»، البته این سختی دریافت وام برای افراد عادی است و بسیاری از افراد می‌توانند به راحتی هر میزان وام که لازم دارند دریافت کنند و مافیای مرتبط با بانک‌ها هستند که می‌توانند در چشم بر هم زدنی، هر میزان بانک که نیاز باشد فراهم آورند و سهم خود و رابط بانکی را پیش از آنکه پول به دست شخص درخواست کننده برسد، بردارند.

نبود سیستم انضباط مالی در نظام عرضه و تقاضای تسهیلات بانکی، موجب شده است تا این بازار سیاه در شهر‌های مختلف کشور، رشد قارچ گونه‌ای داشته باشد؛ این سیستم به قدری قابل دسترس است که حتی بسیاری از بنگاه های املاک کشور هم در کنار کار رهن و اجاره به کار معامله پرسود وام می‌پردازند.


تعداد بازدید : 13
گفت و گوی یکی از رسانه ها با یک دلال بانکی

حسین علی دلیگانی در خصوص این موضوع اظهار داشت: این یک بیماری سیستم اداری است و نمی‌تواند جز این چیز دیگری باشد. حتی من می‌خواهم بگویم این تنها مختص به سیستم بانکی نیست و در جاهای دیگر و ادارات دیگر هم مواردی از این دست داریم.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها نیز وضع همین گونه است؛ برای نمونه، در بحث ثبت یا گرفتن نوبت از بعضی از کمیسیون‌ها نیز همین گونه است و افرادی هستند که چنین اقداماتی را برای شما به راحتی انجام می‌دهند. به نظر بنده، این افراد مجرم هستند و دستگاه قضا باید با آنان برخورد جدی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پیگیری‌های نمایندگان در خصوص این موضوعات نیز گفت: سؤالات نمایندگان از وزرا در مجلس آنقدر زیاد است که دیگر فرصت به این نوع سؤالات که بسیار هم مهم هستند نمی‌رسد، و کمتر در صحن مطرح می‌شود و یا در نوبت‌های طولانی قرار می‌گیرد.

حاجی دلیگانی درباره قدرت عمل این افراد و اینکه چگونه این افراد می‌توانند به راحتی وام دریافت کنند، ولی مردم عادی نمی‌توانند نیز گفت: دو دلیل وجود دارد؛ نخست اینکه ضوابط بانک‌ها، سخت است و دلیل دوم آن هم بیماری در سیستم بانکی کشور است.

وی گفت: ضوابط را به گونه ای پیچیده کرده‌اند که تنها خود کارمندان بانک می‌دانند از چه روش‌ها و کدام مسیر‌ها می‌توانند به خواسته‌های خود برسند. از طرف دیگر، مدیر و رئیس مربوطه هم به راحتی به این افراد پاسخ مثبت می‌دهند، ولی به افراد معمولی و کسانی که مسیر را نمی‌شناسند، جواب سر بالا می‌دهند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: شاید دلالان برای برخی از این مسئولان سهمی هم در نظر بگیرند که این نیز برمی‌گردد به سیستم بیمار ما. معمولا کسانی که این کار را انجام می‌دهند، کمتر ردی از خود بر جای می‌گذارند اما اگر اراده‌ای باشد که این افراد را شناسایی کنند، حتما امکان پذیر است.

این نماینده در پاسخ به اینکه آیا ممکن است برخی مراجع بالا‌تر هم با این گونه افراد متخلف همدست باشند تا قابل شناسایی شوند، گفت: احتمال این هم هست.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲
بال اخره كسى نست به فسادهاى بانك رسىدگى كند
معنی این یعنی خدا به دادمان برسد!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات