بازدید 2651

افتتاح مرکزی فرهنگی عراق در تهران

کد خبر: ۴۹۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 07 May 2015
مرکز فرهنگی جمهوری عراق در تهران با حضور چهره های فرهنگی داخلی و خارجی افتتاح گردید.

در این مراسم وزیر فرهنگ عراق  گفت: ما تهران را به عنوان پنجمین کشوری که مراکز فرهنگی عراق را در آن راه اندازی کردیم بدلیل این بود که ایران کشور بزرگ و قدرتمندی در منطقه است و تمدن این کشور دارای ریشه های عمیقی است و تمدن ایران خدمت بزرگی به تمدن بشری نموده است. ریشه های تمدن ایران در تمدن عراق و بین النهرین نیز مشخص و آشکار است و به همین دلیل تهران را شهری یافتیم که باید در اسرع وقت در آن مرکزی راه اندازی می کردیم.

وی افزود: روابط ایران و عراق روابطی محکم و بسیار تاریخی است و این مرکز کمک خواهد نمود تا فرهنگ ایران و عراق بیش از پیش به یکدیگر شناسانده شود. این مرکز تنها به ترویج فرهنگ عراق خواهد پرداخت و به عنوان نوری برای روشن کردن فرهنگ عراق برای ایرانیان خواهد بود.

وزیر فرهنگ عراق اظهار داشت:من شخصا در مکتب سیاسی پرورش یافتم که با ایران روابط بسیار دوستانه ای داشت و من شخصا بسیار علاقمند به فرهنگ ایرانی هستم لذا مستقیما برنامه های این مرکز را تحت نظر خواهم داشت.

مظفر الربیعی؛ مدیر مرکز فرهنگی عراق در تهران نیز  در این مراسم،ضمن تشکر از وزارت خارجه، وزارت فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد که تمامی کمک های لازم را برای راه اندازی این مرکز ارائه دادند ابراز امیدواری نمود تا بتواند در انجام ماموریتش برای نزدیک کردن هر چه بیشتر ایران و عراق در زمینه های فرهنگی اقدامات موثری انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات