بازدید 35735
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

شایعه برکناری یک وزیر/ معرفی ناخدا و ۲۹ سرنشین کشتی انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ اعلام نکته مهم هسته‌ای توسط لاریجانی/ پیام آلن ایر برای درگذشت سپانلو/ خط و نشان برای آقای وزیر پس از پایان نمایشگاه

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «زیرمیزی پزشکان هزار میلیارد تومان بالاتر رفت»، «احتمال اسارت چهارده ملوان ایرانی در سومالی»، «از ابتدا مذاکره در اسلام مشکل داشت» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 13 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

زیرمیزی پزشکان هزار میلیارد تومان بالا‌تر رفت!


محمد حسین میردهقان، ‌مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت، رقم جدیدی برای زیرمیزی پزشکان اعلام کرده و گفته: آماری که ما داریم نشان می‌دهد حجم پولهای زیرمیزی سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که پیش از این، وزیر بهداشت حجم این رشوه دریافتی توسط اقلیتی از پزشکان متخلف را هفت تا ده هزار میلیارد تومان دانسته بود.

رونمایی از تریبون رسمی ریاست جمهوری ایران


تصاویر جدید منتشر شده از کنفرانس مطبوعاتی سران ایران و عراق در کاخ سعدآباد تهران نشان می‌دهد تریبون جدیدی با عنوان تریبون رسمی ریاست جمهوری استفاده می‌شود. در بسیاری از کشور‌ها، رئیس یا عالی‌ترین مقام حکومت یا دولت، دارای تریبون ویژه و مخصوص است که تنها در پشت این تریبون حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند. معمولا نیز هیچ فرد دیگری به جزء شخص رئیس جمهوری پشت این تریبون قرار نمی‌گیرد.

شایعاتی درباره برکناری وزیر صنعت

روزنامه آرمان از احتمال برکناری نعمت‌زاده وزیر صنعت خبر داده و نوشته: از جمله نقدهایی که به نعمت‌زاده وارد شده است، می‌توان به این مورد اشاره کرد که در این وزارتخانه نتوانست مطابق انتظارات دولت، برنامه و اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات حوزه تجارت بالاخص تنظیم بازار انجام دهد. برخی نه‌ تنها از عملکرد وی راضی نیستند و کارنامه وی را موفق نمی‌دانند، بلکه چشم‌انداز رشد صنعت و بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی را هم در حد مطلوب ارزیابی نمی‌‌کنند. مهم‌ترین ضعف‌های مدیریتی و انتقادات جدی وارده به نعمت‌زاده این است که در کنار افزایش نامناسب واردات و گرانی‌ کالاهای اساسی و عدم کنترل بازار و قیمت‌ها، وجود رانت در برخی حوزه‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم توجه و نظارت مناسب و دقیق نعمت‌زاده و مدیران تحت امر وی نسبت به این مسأله است.

دولت به مخفی کردن آمارهای اقتصادی روی آورده؟


در حالی که تا مدتی پیش بانک مرکزی به وعده انتشار منظم آمار‌ها، پایبند بود، چند ماهی است که آمارهای خاصی که مورد توجه منتقدان دولت قرار دارد، منتشر نشده است. در گزارش‌های سه‌ماهه‌ بانک مرکزی که با عنوان نماگرهای اقتصادی منتشر می‌شود، یک بخش مربوط به ارقام تولید و صادرات نفت است. آخرین آمار اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی درباره تولید و صادرات نفت کشور مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۱۳۹۲ است. یعنی بیش از یک سال است که آمار مربوط به تولید و صادرات نفت کشور منتشر نشده و جلوی آن خالی گذاشته شده است.

مشرق در این باره نوشته: آخرین ترازنامه بانک مرکزی که منتشرشده مربوط به سال ۱۳۹۰ است که آن هم در دولت یازدهم منتشر شده است. با این حال، انتظار می‌رود گزارش اقتصادی و ترازنامه بانک مرکزی مربوط به سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ زود‌تر منتشر شود. این گزارش حاوی اطلاعات مهمی در خصوص شاخص‌های مختلف اقتصادی کشور است که مورد استفاده کار‌شناسان و اهل فن قرار می‌گیرد.

گزارش ماهانه مربوط به عملکرد مالی و بودجه‌ای دولت هم چند ماهی است به‌روز نشده است. آخرین گزارش منتشره در این حوزه مربوط به آذرماه سال گذشته است. بدین ترتیب با گذشت حدود ۵ ماه از آخرین گزارش وضعیت مالی و بودجه‌ای دولت، هنوز آمار این بخش به‌روز نشده و نمی‌توان درباره عملکرد دولت در اجرای بودجه سال ۹۳ به درستی قضاوت کرد.

اهدای کتاب کیسینجر به رهبر انقلاب


رهبر انقلاب در جریان بازدید امروز خود از نمایشگاه کتاب با حضور در غرفه انتشارات فرهنگ معاصر، کتاب‌های «چین» اثر هنری کسینجر، فرهنگ معاصر «عربی به فارسی»، «آسمان جان» و مجموعه کتاب‌های نصر الله پورجوادی را تورق کردند که این کتاب‌ها توسط مسئولین انتشارات به ایشان اهدا شد.

مسئول غرفه این انتشارات اظهار داشت: در انتشارات ما اگر کتاب خارجی داشته باشیم حق رایت را پرداخت می‌کنیم. که رهبر معظم انقلاب از این اقدام فرهنگ معاصر، تشکر کرده و آن را کاری ارزشمند دانستند.

معرفی ناخدای کشتی انتخاباتی اصلاح‌طلبان


جمشید ایرانی عضو جبهه اصلاح‌طلبان و دبیر جبهه اعتدالگرایان از سرلیستی محمدرضا عارف در لیست جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان خبر داده و گفته: ما برای سرلیستی آقای عارف با آقایان ناطق نوری، رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مشورت نشسته‌ایم. عارف امروز ناخدای کشتی اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و هدف وی این است که مجلسی هماهنگ در جهت تقویت دولت یازدهم شکل دهیم.

عرضه قلیان هم در مشهد ممنوع شد

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد از ممنوعیت عرضه قلیان در مشهد خبر داده است. عبدالله ارجاعی گفته: موضوع مبارزه با قلیان در چهار سطح در دستور کار قرار گرفت، این امر در برنامه یک ساله بررسی شد و در این راستا آخرین مهلت واحدهای عرضه قلیان یا چایخانه‌های سنتی غیر مجاز در سطح شهرستان ۱۵ خرداد ماه خواهد بود. با هر گونه تبلیغ، تشویق و گسترش مصرف دخانیات برخورد خواهد شد و در این راستا طرحی که از حدود یک سال پیش در دست بررسی بود، در کارگروه بهداشت از امروز به صورت رسمی در مشهد اجرا خواهد شد. در راستای ممنوعیت عرضه قلیان دستگاه‌های زیادی مانند نیروی انتظامی به خصوص پلیس اماکن، ‌ دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، صدا و سیما، شهرداری و … نقش داشته‌اند.

دلواپس‌ها با عقب‌نشینی تاکتیکی مخالف نیستند


روح‌الله حسینیان نماینده تهران در مجلس گفته: مردم و مسئولان هیچ گاه با مذاکره مخالف نبوده و نیستند، حتی با عقب‌نشینی تاکتیکی، انعطاف‌پذیری موقت برای بازسازی قدرت و کسب آمادگی هم مخالف نیستیم؛ ما با تسامح و تساهل و کوتاه آمدن از اصول به ‌عنوان برنامه استراتژیک مخالف هستیم.

اعلام نکته مهم هسته‌ای توسط لاریجانی

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور چهارشنبه خود با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی «موظف هستند نتایج مذاکرات را با نمایندگان مجلس در میان بگذارند» گفته که تصمیم‌گیری در مورد این نتایج «در یک هماهنگی عملیاتی بین قوای کشور» صورت خواهد گرفت.

نامه به رئیس‌جمهور در‌باره وزرای فرتوت!


محسن رنانی اقتصاددان اصلاح‌طلب در همایشی در باره بررسی اقتصاد پساتحریم گفته: دولت خیلی کار‌ها را شاید نتواند به ‌تنهایی انجام دهد اما می‌تواند پیکر فرتوت مدیران خود را اصلاح کند. این را قبلا در نامه‌ای برای آقای روحانی نوشتم که دولت با ژنرال‌های فرتوت کارایی نخواهد داشت. مدیران دولت ریسک‌پذیر نیستند. البته شکی در بحران‌های به‌ جای مانده از دولت قبل وجود ندارد اما باید ریسک‌پذیر‌ بود. متأسفانه وزرای دولت، به اندازه رییس دولت هم جسارت ریسک را ندارند. نگرانم بعد از تحریم‌ها با یک آشفتگی بی‌نظیر در واردات روبه‌رو شویم. زیرا هر‌گاه که درآمد ارزی بالا رفت با آشفتگی واردات رو به‌رو شدیم و هرگاه واردات آشفته شد یک بخش یا بخش‌هایی از تولید ملی از بین رفت. دولت تاکنون هیچ بسته‌ای برای مکانیزم واردات در دوران پساتحریم ارایه نداده است. اگر برای واردات هیچ بسته‌ای نداشته باشیم، رمقی که می‌تواند به وضع اقتصاد یاری کند، از دست می‌رود. نگرانم بازار ارز مدیریت نشود.

اتمام‌حجت اینستاگرامی استاندار با مدیران ‌اجاره‌ای!

سید محمد احمدی، استاندار استان فارس در دولت یازدهم پستی درباره اتمام حجت با مدیران اجاره‌ای در اینستاگرام منتشر کرد. وی نوشته: «اتمام حجت مشاور عالی استاندار فارس با مدیران؛ دولت هنوز میراث دار استفاده از مدیران اجاره‌ای گذشته است/فرصت آزمون و خطا برای انتصاب مدیران به پایان رسیده است/استاندار فارس پیشنهاد برکناری ٢۵مدیر و مدیرکل را به وزرا ارائه داد‌».

تیتر

پای ماکیاولی هم به مذاکرات هسته‌ای باز شد!

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با فرارو استفاده از جعل امضا برای طرح موضوع توقف مذاکرات هسته‌ای در مجلس را نوعی منش ماکیاولیستی نامیده و گفته: شاهدیم‌‌‌ همان کسانی که غربی‌ها را به بی‌اخلاقی سیاسی متهم می‌کنند، برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای استفاه کرده و با منش ماکیاولی عمل می‌کنند. این عده همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مذاکرات هسته‌ای را از ریل خارج کنند و برای این کار از بهره‌گیری از روش‌های غیر اخلاقی، تخلف و تقلب نیز ابایی ندارند.

اولین لیست اصلاح‌طلبان منتشر شد

این روز‌ها گمانه زنی‌های متعددی در ارتباط با افرادی که احتمال کاندیداتوری آن‌ها در انتخابات مجلس دهم می‌رود صورت می‌گیرد، به ویژه آنکه این انتخابات نیز از جنبه‌های مختلف برای جریانهای سیاسی کشور مهم است. سایت گفت‌وگو نیوز متعلق به اصلاح‌طلبان لیستی را منتشر کرده و مدعی شده لیست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در تهران خواهد بود.

محمدرضا عارف، علی اکبر ناطق نوری، سید محمود دعایی، رسول منتجب نیا، محمد علی نجفی، علی مطهری، محسن هاشمی، کواکبیان، علیرضا محجوب، جواد حق‌شناس، رحیم ابوالحسنی، محسن مهرعلیزاده، عبدالله جاسبی، احمد پورنجاتی، رضا حجتی، مسعود پزشکیان، بدرالسادات می‌رموسوی، فاطمه راکعی، داریوش قنبری، کاتوزیان، طه هاشمی، فیاض زاهد، مجید فراهانی، مسیح مهاجری، فرجی دانا، سهیلا جلو دار‌زاده، جواد اطاعت، احمد حکیمی‌پور، الیاس حضرتی، هادی خانیکی

اوگاندا هم وارد ماجرای «مذاکرات هسته‌ای با ۱+ ۵» شد!


حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس در مخالفت با لایحه موافقت‌نامه دو جانبه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اوگاندا گفت: با این لایحه به این علت که مهم‌ترین توافقنامه بزرگ در حوزه هسته‌ای به استقلال، حقوق فرزندان و آزادی‌مان گره خورده را نمی‌توانیم در مجلس تصویب کنیم اما برای این موافقتنامه در مجلس وقتی می‌گذاریم مخالفم. وی با اشاره به اینکه دولت می‌خواهد پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کند اما برای همکاری با اوگاندا لایحه می‌دهد تصریح کرد: برای اینکه با این تناقض مخالفت کنیم به این لایحه رأی منفی می‌دهیم. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب عنوان داشتند که من مخالف مذاکره زیر سایه تهدید هستم بنابراین مجلس باید به این موضوع ورود کند.

پیام آلن ایر برای درگذشت شاعر ایرانی

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به زبان فارسی آشنایی دارد، در پستی در صفحه فیس بوک خود درگذشت شاعر ایرانی، محمدعلی سپانلو را تسلیت گفته است. آلن ایر با انتشار متنی درگذشت شاعر ایرانی را تسلیت گفته و شعری از وی را نیز منتشر کرده است. متن پیام تسلیت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این شرح است؛

درگذشت محمدعلی سپانلو شاعر و مترجم ارزنده ایران را تسلیت عرض می‌کنم ـ روحش شاد و یادش بخیر.

و گل‌‌ همان گل است

کسی که هدیه فرستاد‌‌ همان مسافر نیست

مسافری که حوصله می‌کردی از حدیث سفر‌هایش

و با دهانش، حلقه‌های نوازش

به انگشت التماس تو می‌بخشید

و گل‌‌ همان گل است، ولی این بار

رفیق بی‌فاصله‌ای هدیه می‌دهد

که سرگذشتش بی‌ماجراست

چراغ همسایه در آن طرف کوچه

به شیشه‌های تو چشمک زد

و تو‌‌ همان تویی

فقط زمستان نیست

که در برودت آن فرصت مقایسه نداشته باشی

و هدیه را

بدون رقابت، بدون سبقت، بدون شک

هشدار ابتکار به کیسه دوزان

معصومه ابتکار در فیسبوکش نوشت: امروز در جریان اعتراض کارکنان سازمان به وضعیت معیشتی و حقوق و مزایای خود، از اینکه دیدم آنان بدون لکنت زبان و نگرانی از مشکلات بعدی اعتراض، مطالبات خود را بیان کردند خشنود شدم. دلیل اینکه فضا برای گفت‌و‌گو فراهم شده و مطالبات صنفی با القاب منفی و اتهامات مختلف روبرو نمی‌شود بی‌شک وجود دولتی است که رویکردی متفاوت نسبت به گذشته دارد. تاکنون بار‌ها در جمع کارکنان حاضر شده‌ام و یا در بازدید از واحد‌ها و دفا‌تر سازمان از نزدیک با پرسنل صحبت کرده‌ام. امروز نیز به میان آنان رفتم و توضیح دادم که ما برای بهبود شرایط آنان تلاش کرده‌ایم و به این تلاش ادامه خواهیم داد. البته از کارکنان به این خاطر عذرخواهی کردم که دولت قبل به ایشان وعده‌های توخالی داد و به صورت نمایشی و تلویزیونی احکامی غیرقانونی صادر کرد، ولی ما قصد فریب نداریم و واقعیت را می‌گوییم. قول می‌دهیم تا آنجا که اختیارات قانونی و مجوز داریم تلاش کنیم تا کارکنان سازمان زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند. اتفاق امروز نکات مثبت و خوبی داشت، ولی حیف که کج اندیشان برای این حرکت صادقانه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کیسه‌های دروغین سیاسی می‌دوزند و البته رسوا هم می‌شوند. خبرگزاری فارس عکسی دست کاری شده از حضورم در دانشگاه صنعتی شریف را در کنار خبر امروز منتشر کرده تا این تصور را ایجاد کند که با اعتراض کارکنان برخوردی خشن داشته‌ام. در تصویر بزرگ شده این عکس به خوبی دست کاری در صورت مشهود و چهره شاد مخاطبان نیز خود دلیلی بر تناقض در عکس است. این در حالی است که همین خبرگزاری عکس حضورم در اعتراض امروز داشته و درکنار خبر استفاده نکرده است.

خط نشان برای آقای وزیر پس از پایان نمایشگاه کتاب


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر که کتاب‌های مسأله دار و ضد دین موجود در نمایشگاه کتاب توسط مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است توضیح داد: آقای صالحی که مسئولیت برگزاری نمایشگاه را عهده‌دار است، اعلام کرد که تعداد زیادی از عناوین کتاب را جمع آوری و یا اینکه برخی از غرفه‌ها را بسته‌اند. حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با راه دانا، درباره حضور برخی کتب مساله‌دار در نمایشگاه کتاب گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب، حدود ۸ اصل را به عنوان اصول نظارتی مجلس به مسئولین برگزاری این نمایشگاه اعلام کردیم که مسئولین برگزاری نمایشگاه موظفند این اصول را طبق ضوابط قانونی رعایت کنند. وی در پاسخ به این سؤال که «در طول چند روز برگزاری نمایشگاه، فروش برخی فیلم‌های زمان طاغوت و اختصاص غرفه به چند ناشر مسأله دار، حاشیه‌های زیادی را به راه انداخت»، متذکر شد: مجلس تا کنون به مواردی هم رسیدگی کرده و تذکرات لازم را داده است، ‌اما جمع بندی مجلس از نمایشگاه کتاب این است که بعد از بازدید از نمایشگاه کتاب، قطعاً جلسه‌ای تشکیل داده و از وزیر ارشاد دعوت کنیم تا در این جلسه حاضر شده و به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توزیع برخی از کتب و حضور بعضی نویسندگان و انتشارات مساله‌دار در نمایشگاه، افزود: مسائل زیادی در رابطه با نمایشگاه کتاب وجود دارد که قابل دقت است، انتشاراتی مانند انتشارات چشمه، نقره و... با وجود سابقه قبلی خود نباید در نمایشگاه حاضر می‌شدند، در حال حاضر لیست انتشارات مسأله دار حاضر در نمایشگاه در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد. سالک با توضیح اینکه استیضاح وزیر ارشاد در مجلس چندین بار مطرح شده است، اما فعلا این موضوع قطعی نشده، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف سؤالات زیادی از وزیر ارشاد شده و حتی کارت زردهایی هم در همین خصوص گرفته است که به برخی از انتقادات هم در این وزارت خانه رسیدگی شده اما هنوز بخشی از مسائل وزارت ارشاد به صورت حل نشده باقی مانده است.

از ابتدا مذاکره در اسلام مشکل داشت


حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، طی سخنانی در مدرسه حقانی قم، نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای ابراز نگرانی کرد و گفت که «مذاکره» از‌‌ همان صدر اسلام مشکل داشته و به همین دلیل چندان به مذاکرات خوشبین نیست. به نوشته خبرگزاری فارس، حیدر مصلحی با تأکید بر اینکه مذاکرات با کشورهای غربی به مسائل هسته‌ای محدود نمی‌شود، گفت: «دشمن فتنه بزرگ‌تری از فتنه ۸۸ را برای ایران اسلامی برنامه‌ریزی کرده است‌». او اضافه کرد: «در یکی از جلسات مذاکرات طرف انگلیسی سخنی به میان آورد که مذاکرات را به نتیجه مطلوبی می‌رساند اما نماینده آمریکا با استفاده از کاغذ کوچکی اجازه سخن دادن به او را نداد که آن کاغذ در اختیار ایران اسلامی قرار گرفت. خواسته مسئولان آمریکایی سبب شد که در ژنو دوم نماینده کشور فرانسه از به نتیجه رسیدن مذاکرات جلوگیری کند و این حرکت‌ها تقابل ایران و آمریکا را در مذاکرات به خوبی اثبات می‌کند‌». مصلحی همچنین اعلام کرد: «ما دلواپسیم زیرا مذاکرات از ابتدا در اسلام با پایه مناسبی بنا نگذاشته شده و این حقیقت به خوبی در تاریخ اسلام قابل مشاهده است‌».

نارضایتی از بدحجابی غرفه‌داران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بازدید امروز اعضای این کمیسیون از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد. حجت الاسلام سید علی طاهری نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب فرصتی برای دسترسی آسان‌تر مردم به کتاب است البته طی سال‌های گذشته بالارفتن قیمت کاغذ موجب افزایش قیمت کتاب شده در حالی‌که توان خرید مردم افزایش نیافته است. وی افزود: دولت باید راهکاری برای این مشکل پیدا کند از جمله می‌توان با پرداخت یارانه بخش کتاب کاری کرد که کتاب با قیمت مطلوب‌تری در اختیار مردم قرار گیرد. طاهری بدحجابی غرفه‌داران خانم نمایشگاه کتاب را از نقاط ضعف نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: ‌ مسئولان برگزاری نمایشگاه در سال‌های گذشته درباره بدحجابی مراجعین می‌گفتند که نمی‌توان مراجعه کننده را کنترل کرد، در حالی که ما امسال در اکثر غرفه‌ها شاهد پوشش‌های بد خانم‌های غرفه‌دار بودیم. به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: قرار است نقاط ضعف نمایشگاه کتاب از دید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه‌ای جمع بندی شود و سپس از وزیر ارشاد و یا معاون مربوطه ایشان دعوت شود تا این نکات به آن‌ها گوشزد شود و ما در سال‌های آینده شاهد ضعف‌های کمتری در این زمینه باشیم.

جمعیت مسیحیان آمریکا کاهش یافت


نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌هایی که خود را مسیحی می‌دانند، در یک دوره هفت ساله تقریبا هشت درصد کاهش یافته است. مرکز تحقیقات پیو، موسسه تحقیقاتی آمریکایی، می‌گوید ۷۱ درصد آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۴ خود را مسیحی دانسته‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۰۷، این رقم، ۷۸ درصد بود. در همین دوره، شمار آمریکایی‌هایی که خود را متعلق به هیچ مذهبی نمی‌دانند، از شانزده درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است. ۵۶ میلیون آمریکایی به هیچ دین و مذهبی تعلق ندارند که پس از مسیحیان انجیلی، بزرگ‌ترین اجتماع در آمریکا هستند. ایالات متحده آمریکا هنوز بیش از هر کشور دیگری، جمعیت مسیحی دارد. تقریبا از هر ده نفر، هفت آمریکایی خود را وابسته به شاخه‌ای از مسیحیت می‌دانند.

توصیه به دولت برای تغییر استانداران به جای وزرا


یک نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با تغییر کادر وزرا و استانداران دولت‌ می‌گوید: شخصا فکر می‌کنم که در حال حاضر برای ایجاد تغییر در سطح وزرا زمان خوبی نیست و بعید می‌دانم که دولت هم وارد این داستان شود. به نوشته آفتاب احمد شیرزاد ادامه می‌دهد: هرچند اگر شرایط عادی بود و دولت با یک مجلس متعادل و عادی روبه‌رو بود، این تغییرات مشکلی ایجاد نمی‌کرد. اما در حال حاضر به محض اینکه وزیری بخواهد از قطار کابینه پیاده شود میدان تاخت و تاز جناح تندرو مجلس فراهم می‌شود و دوباره مانند قضیه وزیر ورزش یا وزیر علوم چند بار باید کاندیداهایی فرستاده شود. در واقع دوباره میدان برای رفتار نامعقول مجلس باز می‌شود. بنابراین به نظر من تا عمر مجلس فعلی دولت باید تحمل کند. شاید دو سه ماه آخر را بتوان با سرپرست اداره کرد اما فکر می‌کنم الان برای ایجاد تغییر در سطح وزرا زمان مناسبی نباشد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌افزاید: اما درباره استانداران و مدیران میانی دست دولت باز است و می‌تواند تغییرات لازم را ایجاد کند. استانداران هم نقش مهمی دارند و کم از وزار ندارند به خصوص در حال حاضر که در آستانه انتخابات قرار داریم اگر استاندارانی که ضعیف‌تر عمل کرده‌اند جایگزین شوند، مناسب است. فرماندارن هم که بسیار مهم هستند اما با این وجود همه این کار‌ها باید با دقت و مطالعه انجام شود.

میلیاردر یهودی، پشت‌پرده لابی تازه علیه ایران


سازمان جدیدی با نام «فیلوس پروژکت» تشکیل شده که هدف خود را گسترش آموزش‌های مسیحی و تقویت نقش مثبت مسیحیت در منطقه خاورمیانه اعلام کرده است. با این حال، «الی کلیفتون» پژوهشگر امریکایی که در زمینه ارزیابی لابی‌ها و چهره‌های موافق تحریم علیه ایران فعال است در افشاگری تازه خود به حضور یک میلیاردر یهودی مشهور امریکا در پشت‌پرده این گروه اشاره کرده است؛ پائول سینگر. به گزارش خرداد، این پژوهشگر امریکایی با انتشار مقاله‌ای در این‌باره در سایت «لوب لاگ» می‌نویسد: «این گروه در توئیتر پیامی را گذاشته مبنی بر آنکه ایران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند و خواهان دستیابی به سلاح هسته‌ای است. نگاهی گذرا به این سایت نشان می‌دهد که تأکید اصلی نویسندگان آن بر این مدعا است که ایران» جاه‌طلبی «هسته‌ای دارد، این موضوع را دنبال می‌کند و باید نگران از افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه بود‌». او با اشاره به حضور قدرتمند «سینگر» میلیاردر یهودی امریکایی در پشت‌پرده این گروه تازه‌تاسیس می‌نویسد: «فیلوس پروژکت» به نام یک نهاد حقوقی در نیویورک ثبت شده است. اما چه کسی باید صورتحساب‌های آن را پرداخت کند. در ماه مه گذشته نام «میشل پاکمن» به عنوان ثبت‌کننده مرکز به چشم می‌خورد. جستجوی نام او در گوگل نشان می‌دهد که وی مدیر منابع انسانی خانواده «سینگر» است. تحقیقات بیشتر نشان داد که بنیاد «پائول سینگر» حامی اصلی این گروه است و وب‌سایت گروه است. همچنین تبلیغ این گروه در سایت کنفرانس بین‌المللی شبکه حامیان یهودی «قرار داده شد است کنفرانسی که قرار است اواخر ماه جاری در تل آویو برگزار شود‌». او در پایان اشاره می‌کند که سینگر رئیس ائتلاف یهودیان جمهوریخواه و از حامیان اصلی نئومحافظه‌کاران در تعقیب سیاست‌هایشان علیه ایران است. او تنها در فاصله سال هیا ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ میلادی ۳.‌۶ میلیون دلار کمک مالی به بنیاد دفاع از دموکراسی یکی از اصلی‌ترین اندیشکده‌های وابسته به نئومحافظه‌کاران ارائه داد که حامی تحریم و بمباران ایران است.

همسر بنان: خانه ما به دست بساز و بفروش‌ها افتاده است


در برنامه این هفته انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند که به بررسی فیلم مستند «برسد به دست آقای بنان» اختصاص داشت، پیام همسر زنده‌یاد غلامحسین بنان که به ‌دلیل کسالت در این برنامه غیبت داشت برای حاضران قرائت شد. وی در پیام خود ضمن تشکر از مردمی که هیچ‌ گاه او را تنها نگذاشته‌اند، از کوشش‌های خود برای روشن نگه ‌داشتن چراغ خانه بنان و حفظ آثار او گفت. در این پیام، پریدخت آور هم‌چنین از اینکه توسط سازمان اوقاف مجبور به تخلیه خانه بنان شده است و از سپرده شدن آن به ‌دست بساز بفروشان گلایه کرده و از مدیرانی که تنها در ظاهر ادعا دارند و در عمل کاری انجام نمی‌دهند انتقاد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی