بازدید 1509

سازمان هاي بشردوستانه به دنبال کمک 500 ميليون دلاري براي عراق

یونیسف اعلام کرد:«در نتیجه،‌ مجموع سازمان های بشردوستانه فعال در عراق پنجشنبه در بروکسل درخواست کمکی به مبلغ حدود 500 میلیون دلار برای تامین هزینه مداخلات امدادی در طول شش ماه آینده،‌ مطرح خواهند کرد.»
کد خبر: ۵۰۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 01 June 2015
صندوق کودکان ملل متحد روز دوشنبه در آستانه نشست بین الملل پاریس درباره عراق و سوریه اعلام کرد سازمان های بشردوستانه آماده می شوند درخواست کمکی را به مبلغ 500 میلیون دلار (454 میلیون یورو )‌ برای پاسخگویی به بحران عراق اعلام کنند.

فیلیپ هفینک Philippe Heffinck نماینده یونیسف در عراق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :« بدون این کمک ما به سمت فاجعه عظیمی می رویم که برای جامعه بین المللی بسیار گران تمام خواهد شد.»

به گفته او ،‌هشت میلیون و 200 هزار عراقی براثر درگیری ها در این کشور آواره شده اند و به کمک بشردوستانه فوری به ویژه چادر،‌خدمات بهداشتی اساسی، آب و مواد غذایی نیاز دارند.

هفینک گفت:« با ادامه درگیری ها بین ارتش و گروه داعش ما فکر می کنیم دست کم یک میلیون نفر دیگر تا پایان سال آواره خواهند شد.»

یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد دسترسی سازمان های بشردوستانه بر اثر درگیری ها با مشکل مواجه شده است و کمبود منابع مالی حفظ برخی از مداخلات بشردوستانه را تهدید می کند.

به گفته هفینک، کاهش قیمت نفت و پیشروی های داعش منابع دولت عراق را که در بحران مالی قرار دارد و نمی تواند با افزایش نیازهای آوارگان مقابله کند ،‌کاهش داده است.

یونیسف اعلام کرد:«در نتیجه،‌ مجموع سازمان های بشردوستانه فعال در عراق پنجشنبه در بروکسل درخواست کمکی به مبلغ حدود 500 میلیون دلار برای تامین هزینه مداخلات امدادی در طول شش ماه آینده،‌ مطرح خواهند کرد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هفینک گفت :« ما امیدواریم این مرحله موقت باشد و دولت منابع لازم را به دست آورد.»

به گفته وی،‌ این نیم میلیارد دلار واقعا حداقل است و فقط اقدامات ضروری را پوشش می دهد.

آخرین درخواست کمک برای عراق در یک سال پیش دو میلیارد و 200 میلبیون دلار بود که 60 درصد آن جمع آوری شد.

نماینده یونیسف در عراق گفت:«ما باید واقعگرا باشیم ،‌ما می دانیم که مناطق دیگری با نیازمندی ها مانند سوریه ،‌یمن و نپال وجود دارد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم