بازدید 2230

فرهادی به مجلس فراخوانده شد

کد خبر: ۵۰۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 07 June 2015
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان این هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر می‌شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که قرار است سه شنبه هفته جاری (19 خرداد) در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شود، گفت: زمانی که وزیر علوم قصد جلب رأی اعتماد نمایندگان مجلس را داشت تعهد داد که از عوامل افراطی سیاسی در دانشگاه ها استفاده نکند.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عزل و نصب های سیاسی در دانشگاه ها، عنوان کرد: علیرغم تذکر داده شده در صحن و کمیسیون مجلس، همچنان جریانات سیاسی افراطی در دانشگاه ها مدیریت می کنند در حالی که نباید دانشگاه ها که محل تدریس و آموزش است را محلی برای سوءاستفاده جریانات سیاسی خاص قرار داد.

عدم احداث دانشگاه صنعتی کردستان بعد از 8 سال

محسن بیگلری نیز در بیان سوال خود از وزیر علوم به خانه ملت گفت: سوال من پیرامون دانشگاه صنعتی کردستان است که هشت سال است رئیس جمهور وقت مصوبه احداث آن را تصویب کرده اما همچنان کار ساخت آن به اتمام نرسیده است.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: مدیریت ناکارآمد دانشگاه کردستان که به عنوان قطب علمی کشور محسوب می شود نیز بخش دیگری از سوال من از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را شامل می شود.

وضعیت نابسامان مدیریتی دانشگاه پیام نور

سید فتح الله حسینی نیز در گفت و گو با خانه ملت در خصوص سوال خود از وزیر علوم اظهار کرد: متأسفانه وزیر علوم از زمان شروع به کار خود به طور کامل به واقعیات این وزارتخانه پی نبرده و مشکلات آن را برطرف نکرده است.

نماینده مردم قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مشکلات بسیاری در دانشگاه پیام نور سراسر کشور وجود دارد که ریاست این دانشگاه با حبس کردن خود در اتاق مدیریت قادر به پاسخگویی به این مشکلات نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: موج منفی شدیدی علیه ریاست دانشگاه پیام نور وجود دارد که با وجود درخواست نمایندگان به برخی مشکلات اساتید و دانشجویان این دانشگاه رسیدگی نشده است لذا مجبور شدیم در این خصوص از وزیر علوم سوال کنیم تا پاسخگوی رفتار ایشان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم