بازدید 2180

طالبان پاکستان خواستار جهاد در ميانمار شد

تحریک طالبان پاکستان در مبارزه خونین خود با دولت پاکستان از سال 2007، هزاران نفر را کشته ولی به ندرت علاقه چندانی برای کشاندن نبرد خود به فراتر از مرزهای این کشور نشان داده است. با این حال، مسئله روهینگیا در حال تحریک افکار عمومی پاکستان است.
کد خبر: ۵۰۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 09 June 2015
طالبان پاکستان روز دوشنبه با درخواست از مسلمانان میانمار برای قیام و مبارزه با حاکمان این کشور، اعلام کرد امکانات آموزشی و منابع ستیزه جویان برای کمک به آنها به منظور «در دست گرفتن شمشیر» آماده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، احسان الله احسان سخنگوی گروه تندروی «جماعت الاحرار» وابسته به جنبش «تحریک طالبان پاکستان» اعلام کرد در غم و اندوه اقلیت مسلمانان روهینگیا میانمار سهیم است.

میانمار از به رسمیت شناختن بیش از یک میلیون و 300 هزار روهینگیا به عنوان شهروندان این کشور خودداری و یک رشته محدودیت ها علیه آنها اعمال می کند.

ایالت فقیر راخین در غرب میانمار به کانون تنش بین اکثریت بودایی ها و اقلیت روهینگیا که بسیاری از آنها پس از وقوع ناآرامیهای مرگبار سال 2012 در اردوگاه های آوارگان زندگی می کنند، تبدیل شده است.

احسان با ارسال پیامی صوتی برای رسانه ها اعلام کرد: «من خطاب به جوانان برمه (میانمار) می گویم: شمشیر به دست بگیرید و در راه خدا، بکشید. شکی نیست که خدا با ماست».

وی افزود: «مراکز (آموزشی) ما، منابع ما، آموزش، افراد، همه چیز برای راحتی شما، مهیا است».

تحریک طالبان پاکستان در مبارزه خونین خود با دولت پاکستان از سال 2007، هزاران نفر را کشته ولی به ندرت علاقه چندانی برای کشاندن نبرد خود به فراتر از مرزهای این کشور نشان داده است.
با این حال، مسئله روهینگیا در حال تحریک افکار عمومی پاکستان است.

بر اساس گزارش ها، نواز شریف نخست وزیر پاکستان یک کمیته ویژه به منظور بررسی این که چه کاری این کشور می تواند برای کمک به اقلیت روهینگیا انجام دهد، تشکیل داده است و روز یکشنبه، معترضان پرچم میانمار را در شهر مرکزی ملتان آتش زدند.

احسان افزود: «تظاهرات اعتراض آمیز، راهپیمایی ها، قطعنامه های محکومیت» تاثیر چندانی ندارد و فقط جهاد باعث خواهد شد حاکمان میانمار به این مسئله توجه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم