بازدید 1433

الجزيره: داوطلبان آمريکايي در بخش کردنشين عراق عليه داعش مي‌جنگند

این افراد به نمایندگی از ارتش یا دولت آمریکا نمی جنگند، بلکه چند ماه پیش داوطلبانه به شمال عراق بازگشته‌اند تا پیامی به دولت آمریکا بدهند که به چکمه های آمریکایی روی زمین عراق برای شکست داعش نیاز مبرم احساس می‌شود. کردهای عراقی نیز که به هر کمکی که دریافت کنند احتیاج دارند، از این گروه کوچک سربازان سابق آمریکایی استقبال کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 14 June 2015
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: داوطلبان آمریکایی در بخش کردنشین عراق علیه گروه داعش می‌جنگند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، زینا خضر، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از کرکوک درباره نیروهای نظامی سابق آمریکایی که به صورت داوطلبانه در استان کردستان عراق علیه داعش می‌جنگند گفت: این افراد به نمایندگی از ارتش یا دولت آمریکا نمی جنگند، بلکه چند ماه پیش داوطلبانه به شمال عراق بازگشته‌اند تا پیامی به دولت آمریکا بدهند که به چکمه های آمریکایی روی زمین عراق برای شکست داعش نیاز مبرم احساس می‌شود. کردهای عراقی نیز که به هر کمکی که دریافت کنند احتیاج دارند، از این گروه کوچک سربازان سابق آمریکایی استقبال کرده‌اند.

کورت، تفنگدار دریایی پیشین آمریکایی، گفت: من که قساوت و شناعت گروه داعش - مانند سربریدن‌ها و تجارت بردگان - را دیدم، به خودم گفتم این کاری صحیح است که باید انجام دهم و از اینرو به عنوان داوطلب برای جنگ علیه داعش به اینجا آمده‌ام.

این گروه از نیروهای سابق آمریکایی می‌گویند: سلاح‌هایی که ما در اختیار داریم برای جنگِ شهری خوب است، اما به‌ درد میدان‌های بزرگ جنگی نمی‌خورد. نیروهای داعش تا بنِ دندان به سلاح‌های سنگین مسلح‌اند، ولی ما تجهیزات کافی در اختیار نداریم و حداکثر تیررسِ سلاح‌های ما تا دویست متر بیشتر نیست.

خضر افزود: این داوطلبان آمریکایی فقط در جنوب کرکوک، که تحت کنترل اتحادیه وطن‌پرستی کردستان است، عملیات انجام می‌دهند. این اتحادیه، یکی از دو حزب اصلی کرد در شمال عراق به حساب می‌آید.

دولت مرکزی عراق که مخالف ورود چکمه‌های خارجی به سرزمین عراق است، حضور نیروهای خارجی را نمی‌پذیرد و از اینرو، این نیروهای داوطلب آمریکایی نمی‌توانند در سایر صحنه‌های درگیری با داعش در مناطق مختلف عراق شرکت داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار