بازدید 18498
نماینده سردشت در گفت‌وگو با «تابناک» افشا کرد؛

اطلاعات جدید از ماجرای واردات شبانه پرتقال با مجوز استانداری

وی در پاسخ به اینکه عاملین این قضیه دقیقا چه کسانی هستند، گفت: مستقیم‌ از سوی مجموعه وزارت کشور مسئول هستند و گمرک در این خصوص نتوانسته ‌کاری کند و استانداری و فرمانداری باید در این خصوص پاسخگو باشند. من همان روز با گمرک صحبت کردم و رئیس گمرک گفت من اجازه ورود محموله را نداده ام، اما فشار آورده اند که از استانداری نامه داریم.
کد خبر: ۵۰۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 15 June 2015
چندی پیش، ماجرای واردات شبانه پرتقال مصری از مرز سردشت منجر به بهت و حیرت همگان شد؛ ماجرای واردات شبانه و غیر قانونی پرتقال و پاره کردن فنس های مرزی گمرک، جاده کشی با لودر و در نهایت سه شب عملیات تخلیه محموله. در حالی که هیچ یک از عوامل این جریان هنوز نه تنها مشخص ‌و حتی نام آنها افشا نشده است، گویا مسئولان استانداری و فرمانداری سردشت‌ و همچنین وزارت کشور قصد دارند با بی توجهی به این ماجرا، موضوع را به سکوت خبری بکشند.

به گزارش «تابناک»، این در حالی است که طبق اسناد موجود استانداری آذربایجان غربی راسا در این باره دخالت داشته‌ و مجوز واردات این محموله از سوی استانداری صادر شده است.

در این رابطه بخوانید: ماجرای اسفناک واردات شبانه 800 تن پرتقال مصری

اما در حالی که مسئولان وزارت کشور چندان تمایلی به پرداختن و توضیح شفاف در خصوص این ماجرا ندارند، پیگیری های تابناک از نماینده سردشت در مورد آن واقعه، ابعاد دیگری از این ماجرا را مشخص می‌کند.

اطلاعات جدید از ماجرای واردات شبانه پرتقال با مجوز استانداری

نماینده سردشت ‌در گفت‌وگو با خیرنگار «تابناک» گفت: همان روزی که این اتفاق افتاد، ما تذکری در این رابطه نوشتیم و ‌به هیأت رئیسه تقدیم ‌و تقاضای برخورد و اشد مجازات برای عاملین این قضیه کردیم.

خضری ادامه داد: بابت این قضیه موضوع تخریب فنس های مرزی کار بسیار زننده و غیر قانونی و غیر اخلاقی است. در حالی که رئیس گمرک منطقه عملا مخالف واردات پرتقالی بوده ‌که مشخص نیست به لحاظ بهداشتی چه وضعیتی دارد و بحث بیو تروریسم در آن مطرح است.

وی ادامه داد: دقیقا مشابه این ماجرا را در پیرانشهر داشتیم که فرماندار با درایت بررسی کرده ‌و متوجه آلوده بودن میوه های وارداتی شده ‌و دستور بازگشت محموله را داده بود که در اینجا عملکرد مثبت فرماندار پیرانشهر را شاهد بودیم، ولی همزمان با این ماجرا، متأسفانه در سردشت این قضیه بغرنج روی داد که مستقیم‌ مجموعه وزارت کشور در این خصوص دست داشتند.

وی گفت: برگه مجوز واردات از استانداری که دست چند فرد مشخص و معین قرار داشته به قصد سوء استفاده این افراد صادر شده بود که از قبل تهدید سلامت مردم در صدد زدن پول به جیب خود بوده اند. این مسأله جای سؤال دارد و از دو منظر قابل پیگیری است: یکی در خصوص بحث سلامت محموله وارده که مدعی العموم و دادستان باید پیگیر آن باشد و دخالت کند و دوم از منظر قانونی که باید وزرات کشور دخالت کند و در این خصوص توضیح دهد.

تصویر نامه درخواست تذکر کتبی رسول خضری که تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده؛

اطلاعات جدید از ماجرای واردات شبانه پرتقال با مجوز استانداری

وی ادامه داد: باید حتما با عاملین برخورد شده، دادگاهی شوند و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود. همچنین از منظر قانونی هم وزارت کشور موظف است ‌در خصوص این قضیه ورود جدی داشته باشد و این بحث را مدیریت کند تا باعث رفع دغدغه مردم شویم تا حداقل برای مردم همه چیز مشخص شود. اگر قرار است مسئولین دولتی خود ‌‌چنین کاری کنند باید فاتحه همه چیز را خواند.

وی در پاسخ به اینکه عاملین این قضیه دقیقا چه کسانی هستند، گفت: مستقیم‌ از سوی مجموعه وزارت کشور مسئول هستند و گمرک در این خصوص نتوانسته ‌کاری کند و استانداری و فرمانداری باید در این خصوص پاسخگو باشند. من همان روز با گمرک صحبت کردم و رئیس گمرک گفت: من اجازه ورود محموله را نداده ام، اما فشار آورده اند که از استانداری نامه داریم.

خضری گفت: آقایی به نام «عباسی» از استانداری نامه داشتند و جالب اینکه دو سه نفر هستند که با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند؛ واردات مستقیم پرتقال و مسأله نفوذ این محموله به عمق کشور است؛ از خود شهرستان سردشت تا تهران که مشخص نیست وضعیت سلامت این میوه ها چگونه است.

وی گفت: من تعجب میکنم که سمت وزارت کشور و فرمانداری و استانداری، ‌سمتی سیاسی است که باید به لحاظ امنیتی و سیاسی مراقب باشیم، در حالی که بحث بیو تروریسم ما را تهدید می‌کند و این محموله پرتقال از مصر و از مسیر تحت تسلط داعش وارد کشور شده است. چرا بدون بررسی بهداشتی مجوز واردات آن داده شده؟ در حالی که همین ماجرا در پیرانشهر اتفاق افتاد و با آزمایش‌هایی که در این خصوص فرماندار دستور آنها را داد، این محموله برگشت داده شد، ولی متأسفانه در سردشت علاوه بر اینکه به حرف گمرک گوش نداده اند خود در ‌سه شب عملیات شبانه، افراد فنس های گمرک را پاره کردند و این ماجرا دقیقا مصادف با روزهای 14 تا 15 خرداد بوده است.

وی گفت: وقتی در چنین روزهای‌ مهمی، مسئولان دولتی کار غیر قانونی انجام می‌دهند، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که چه وضعیتی پیش آمده است. در راستای منتفع کردن دو یا سه نفر افراد مشخص، کل مرز را بدنام کرده اند و ‌باعث اضافه شدن چندین گره به گره های کور این منطقه (سردشت) شده اند.

بنا بر این گزارش، گفته می‌شود ‌کل حجم این محموله وارداتی 2 هزار تن بوده ‌که طی این عملیات شبانه رقم 800 تن از آن وارد کشور شده ‌و بعد از آن با پیگیری تیم بازرسی از تهران، عملیات شبانه واردات متوقف شده است.

حال پرسش اینجاست که مسئولان وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی چه توضیحی درباره این ماجرا دارند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۶۰
این کار بدتر از اختلاس است جراکه با جان مردم بازی میکنند خدا یا خودت به دامان برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
بدتر از همه اینها بی حجابی است که در جامعه مشاهده میکنیم صلوات
امیر علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
کلا تو کله کشور فساد ریشه دوونده فساد از هر نوعش بده چ اختلاس چ قاچاق و...امیدوارم یکی پیدا شه برای خوشکوندن فساد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
مجوز واردات اصلا در استانداری داده نمیشود بلکه از تهران صادر میشود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دردم اگر یکی بودی چه بودی
هر دم از این باغ بری میرسد. دولب تدبیر و امید برای رانتخواری اختلاس و ارتشاء
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
قانون گریزی و قانون شکنی آن هم در روز روشن و توسط افراد بانفوذ ، در دولت آقای دکتر باب شد!!!
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دوست عزیز!
این گروه در دولت قبل چون همینجوری و بی قانون و تحت حمایت دولت وارد میکردند عادت به نه شنیدن نداشتند که با پیگیری دولت انشاالله مله های زندان را لمس میکنند
ای بابا دولت احمدی نژاد فقط خرابکاری داشت این دولت که اصلا ................
هر کس هر چی دلش می خواد انجام می ده از فردا منم می رم سر کارای خلاف که پول بیشتری داره و خیلی زود ثروتمند می شم اگه کسی خوست چوب لای چرخم بزاره با رشوه خفش می کنم
پاسخ ها
امیر حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
الانشم همینه دوست عزیز پس فکر میکنی یه سری چ جوری پولدار میشن با معلمی یا کارمندی یا با کارگری...؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
از فردا نمیشه شروع کرد اونا سالهای سال دارن تمرین میکنن فکر کردی به همین راحتی میشه از این کارا در روز روشن انجام داد دوست عزیزناشناس15:13
قوانین برای استانداری مثل صفحه ورزشی تابی جون دیر آبدیت میشه.
تایناک مجبورم از اینجا بگم بابا آبدیتش کنید.مستقلش کنید.هنوز بازی با لهستان صدر خبراته
هدف این وارد کنندگان کاهش قیمت میوه بوده است، الان که همه دارن به اونا حمله می کنن مردم باید ازشون حمایت کنن، چون به خاطر معیشت مردم این سختی و ریسک بزرگ رو انجام دادن.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
چقدر انسان دوست هستند این قانون گریزان!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
معلومه که تو هم تو این مورد همدستی.
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
پرتقالهای وارداتی پنداری اسرائیلی باشند که به نام کشور دیگری به ایران فروخته شده اند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
و بحث بیو تروریسم هم که اسرائیل استادشه
انشاالله با برخورد مناسب. و مجازات خاطیان دولت تدبیر نشان خواهد داد که خود سرمشق قانون مداری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دولت تدبیر و قانون مداری؟؟ جوک بود این جملتون؟؟ دولت تدبیره و مذاکره و تحریمیم. میفهمی تحــــــــــــــــریم!!!!!! خخخخخ
وقتی قیمت برتغال داخلی از موز ی که از اون سره دنیا وارد میشه بیشتره قاچاق برتغال هم صورت میگیره
همه خو ابند ولی ! دنبال چه می گردید
چرا نباید اینها دلواپس سلامت مردم باشند و فقط باید دلواپسی هسته ای دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
این دیگه از اون چرندیات بود که گفتیااا! هر نگرانیی سر جای خودش! میتونی نگران شکم بچت باشی اما نگران تربیتش نباشی؟ میتونی فکر خونه باشی اما فکر سلامتیت نباشی؟ هر چیز سر جای خودش درسته
کمترین حکم این خلاف کاران اعدام در ملع عام است تا شاید دیگرئ جسارت انجام چنین کار جنایت کارانه ای در حق این ملت مظلوم ننماید
متاسفانه در این شرایط اقتصادی قاچاق کالا از مرزهای غربی ضربه سنگینی به تولید کشور می زند و باعث بیکار شدن بیشتر نیروی کار می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
تا زمانیکه تولید کننده داخلی اقدام به ارتقا تکنولوژی، افزایش بهره وری و کاهش بهای تمام شده کالا نکند قاچاق هم بخاطر سود دهی سرشار آن توسط برادران قاچاقچی صورت می گیرد
مشکلی دارم زدانشمند مجلس باز پرس- توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند؟-فنس های مرزی سردشت پاره می کنند-پرتقال مصری الوده وارد می کنند.
طبق سوابق گذشته این موضوع با جمله هایی مثل در حال بررسی است ، عوامل در حال شناسایی هستند و غیره به مرور به فراموشی سپرده می شود . بهتر است به نحوی جلوی توزیع این محموله در کشور یا ضبط محموله و معدوم کردن آن و غیره انجام پذیرد تا حداقل سامت مردم به خطر نیافتد و شاهد انتشار بیماریهای عجیب و غریب در کشور نباشیم .
حالا اين پرتقالها كجا هستند بخورد ما مردم بيچاره رسيده.آيا بايد انتظار يه فاجعه داشته باشيم.
به قول سردار احمدی مقدم پول معجزه میکنه
عشق تجارت در ژن ایرانیان و ضدیت با تولید هم در
DNA به هر قیمتی باید یک شبه تیلیاردر شد
کار وتولید ماله تراکتوره نه ما
چون نیک نطر کرد پر خویش در آن دید
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
شكستن فنس بالاتر از قاچاقه
يعني واقعا استاندار اينقدر ...
این گمرک حتماً با هماهنگی کارکنان استانداری آغربی هماهنگ بودن،و گرنه از مرزها بدون رضایت مسئولین کار به دست پشه هم رد نمی شه!
اختلاس را باید از استانداری آغربی پیگیری کنید...
تاسف بیشتر فایده ندارد اینها که کاری نیستندبه کارهای اساسی فکر کنید....
پول کثیف...
محافظت فنسها به عهده چه کسی است؟
عجب هرج و مرجی تو کشور بوده جاناااااا
متاسفانه آنقدر مردم از عملکرد مسئولین حکومت بیزار شده اند که اعتراضات خود را در قالب جملات طنز و کنایه بیان می کنند . من از سایت تابناک خواهش می کنم این مسئله پرتقال ها رو با جدیت و شفاف سازی به اطلاع مردم برساند . متشکرم
با تدبیر و امید وارد شده البته بدون مذاکره!

مذاکره با خارجی هاست فحش و زور

چاپونی برای داخلی ها!

احمدی نژاد ها خواهند امد
حالا قاچاق میوه آلوده پیش کش . فنس مرزی را پاره کردن آنهم سه شب پشت سرهم جرم نیست ؟؟ ومرزبانان عزیز این سه روز چه کار میکردند .
فقط برو دنبال آفتابه دزد
چون مسئولان مربوطه همگی به نماز شب مشغول بوده اند این عمل زشت که در دنیا شاید بی نظیر باشد در شب انجام گرفته و تاجران این کار هم همان کسانی هستند که در گذشته کنار خیابان نمایشی زنجیر پاره میکردند و حالا سیم خار دار مرز را پاره میکنند . خدا کند مدعی العموم را با خودشان به نماز شب نبرند تا بتواند جواب خون شهدائی را که در مرزها ریخته شده را بدهد
پرتقال رو 3000تومن ازترکیه لب مرز وارد کردن تو میدون بار 4500تومن به عمده فروش دادن .مردم هم تا کیلویی8000تومن خریدند.یک بارفروش شب عید تعریف میکرد محموله پرتقال وارداتیش رو به همین طریق با 45میلیون رشوه رسونده به کرج.فساد گسترده ای کشور رو فرا گرفته اما افسوس که مسوولین بی توجهن .این مورد خطرش از امریکا و داعش و اسراییل خیلی بیشتره اما دریغ از ذره ای توجه.
اینها بد تر از تروریستهایی که در جنوب غرب وشمال شرق ایران مملکت را تهدید میکنند هستند. چرا با اینها بر خورد نمیشود؟
این مو ضوع برمیگردد به پاک ترین دولت که 8 سال تمام ادای پاک ترین دولترا داشت ولی فقط تا توانست دورغ . دزدی و فساد را رواج داد دذد های میلیاردی که براحتی دزدیشانرا انجام مدهند و کسی با انها کاری ندارند این اقایان بیچاره که با مجوز پرتقال وارد کرده اند . اگر با ذرد ها بر خوردی شد شاید با این اقایان محترم هم برخورد شود.
بنده کارمند گمرک هستم در استان بوشهر از کلیه اسکله های مجاز در حضورمرزبانی شبانه میوه وارد و در کامیون بارگیری و به تهران ارسال میشود مخصوصا عسلویه و نخل تقی و کنگان ودیر
حتما پرتغال بود؟
متاسفانه بهضي از كارشناسان وزارت كشور حتي در خود ساختمان وزارت كشور كارمنداني هستند كه با وجود كار دايم مرتب دنبال كسب پول و گرفتن طرح از سازمانها و ارگانهاي مختلف هستند حتي از ايده و نظر ديگران و بدون اجازه آنها استفاده از آنها دريغ نمي رزند. جاي تاسف است كه انسانهايي بدون در نظر گرفتن شان موقعيتي كه در آن قرار گرفته اند دست به چه كارهايي مي زنند
وزير كشور بايد مسئوليت را به عهد و استعفا دهد.
واردات برای یک نهاد خاص دولتی بوده
اقای رییس جمهور شما که در قضیه نایب قهرمانی تراکتور وارد شدید و قول مساعدت دادید اکنون کجایید که این مساله بسیار مهم تر است. اگر واقعا پرتقالها الوده باشند بحث امنیت ملی است .
این هم از تدبیر و امید !!!!
وقتی اگر وزیری برای ورودش نامه میدهد ؟؟ اگر چنین باش د مشخصه پرتقالفروش !!!
جهت استحضار دوستان عرض بكنم كه اين موضوع صرفا مربوط به سردشت و اذربايجان غربي نيست. عصر ايران لطفا واردات از مرز پرويز خان و كرديتان نيز پيگيري كنيد كه چه رانتهاي داره در دولت تدبير و اميد برخي افراد ميگيرن
هر روز از این باغ بری میرسد
ورود کمپوتآناناس زیر نظر وزارت کشاورزی ممنوع است ولی داخل کارتنهای پفک با برند امریکن برند در بازار توزیع میشود.
ولی به شرکت های دارای نمایندگی مجاز و با GMP و نشانگر رنگی سازمان غذا و دارو اجازه ثبت سفارش نمیدهند.
ای بابا مگه تولیدی مونده که ضربه بهش بزنن اون از واردات کالاهایی بی کیفیت چینی که تیشه به ریشه تولیدکنندگان اندک داخلی زده اینم از واردات با عملیات راهسازی و فنس پاره کردن ... واقعا خدا قوت دست مریزاد
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری