بازدید 69316
از اتفاقی که خشم هندوستان را برانگیخت تا اتفاقی مشابه در ایران؛

برای کودکان کار ایرانی، «تجاوز» روزمرگی و بخشی از آمار شده!

بخوانید و درد بکشید؛ مثل راوی ماجرا که برای تعریف مشاهداتش از تجاوز چند معتاد زیر یکی از پل های سطح پایتخت به دختری یازده ساله، درد می‌کشند و روایتشان را برای اثبات با عکس هایی که گرفته‌اند، مستند می‌کنند اما خبر ندارد که چنین روایت هایی برای مسئولان نیاز به اثبات ندارد، زیرا گزارش های نهادهای مرجع در این باره به صراحت به تعدد و تکرار هر روزه این فجایع اشاره دارد!
کد خبر: ۵۰۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 17 June 2015
تا می‌گویی هند، سفر کردگان به این کشور از شکاف عمیق فقیر و غنی در آنجا می‌گویند و از کمبودهایی که مثل تیغ در چشم هر گردشگری در این دیار فرو می‌رود و آزارش می‌دهد، ولی هرچه اوضاع هندی ها در این مؤلفه ها از ما بدتر باشد، در یک چیز ثابت کرده‌اند که از ما پیش‌ترند.

ابتدا

به گزارش «تابناک»، شانزدهم دسامبر سال 2012 اتفاقی در دهلی رخ داد که تأثیراتش در پرجمعیت ترین کشور جهان باور کردنی نبود؛ تجاوز عده‌ای به یک دانشجوی دختر 23 ساله در اتوبوس که مردمان شاد دیار بالیوود را به چنان خشمی رساند که آن حادثه را سرآغاز نهضتی جدید در این سرزمین می‌خوانند.

هنوز هند همان هند سابق است؛ با همان فقر و نداری ها، همان جمعیت لبریز و مشکلاتی که از آن نشأت می‌گیرد، همان فقدان بهداشتی که برای رفعش پیش از توجه به مقوله های درمان، باید به ساخت سرویس بهداشتی توجه کرد و تلاش داشت با فرهنگ سازی در این زمینه، یکی از حیاتی ترین امور زندگی آدمیزاد را به سامان کرد تا شاید بیماری اندکی از جامعه هند دورتر شود، همان کشور هفتاد و دو ملتی که در آن به مانند سایر نقاط جهان گاه به گاه تجاوز هم رخ می‌دهد.

البته از آن روز شوم به بعد آمار و اخبار تجاوز در هند به شدت در کانون توجه مردم قرار گرفته و حتی آوازه واکنش عمومی ایشان به انتشار خبر تجاوز به قدری زیاد شده که همه دنیا درباره آن شنیده و اطلاع یافته‌اند، ولی چه می‌شود کرد که گاه برخی با شنیدن هیچ چیزی یاد نمی‌گیرند و انتظار دارند که ببینند تا باورشان شود!

بعد

روز سه‌شنبه گزارشی در روزنامه قانون منتشر شده که حتی خواندنش هم دردناک است؛ اینقدر درناک که ترجیح می‌دهیم نعل به نعل برخی قسمت های آن را بازگو کنیم تا واسطه انتقال آن درد به شما باشیم، شاید که این درد کشیدن زمینه سازی تدبیری برای خلاصی از وضعی شود برای عده‌ای که در آن قرار دارند و گویی در لبه حیات دست و پا می‌زنند.

«...روایت خردادماه امسال است؛ شبانه با جمعی دیگر در شهر پرسه می‌زدند. در جریان بازدید به یکی از پل های یکی از بزرگراه ها رسیده‌اند. توانی برای تعریف آنچه دیده، ندارد. برای بیان هر کلمه مکث می‌کند تا ببیند با چند واژه می‌تواند عمق فاجعه را بگوید. 6 نفر بودند كه تجاوز كردند. 6 معتاد شیشه‌ای که شرایط و قرائن گواه آن بود که در جریان ارتکاب عمل شنیع خود در شرایط طبیعی نبوده‌ و از حالت عادی خارج شده بودند. قربانی 6 مرد، دختری 11 ساله بوده است. راوی مي‌گوید: شاهدان حالشان بد شد و شوک آنچه مقابل چشمانشان رخ داده بود، هنوز هم با ایشان است. نمی‌تواند بيشتر بگوید...».

البته این گزارش ادامه دارد؛ ادامه‌ای دردناک از ملاقات با دخترکی 7 ساله که شبیه هفت ساله‌هایی که اغلبمان می‌شناسیم نیست، زیرا گزارش های پزشکی حاکی از آنند که بارها و بارها و بارها شکنجه شده است.

ادامه

نمی‌دانیم چرا ولی هر چه دوست داریم این گزارش ها را باور نکرده و سیاه نمایی بدانیمشان و یا دست کم بگوییم این ها موارد استثنایی هستند و با این استدلال با آنهایی که می‌گویند رسانه نباید به استثناها بپردازد همسو شویم، نمی‌شود؛ نمی‌شود چون نه داستان وحشتناک بلایی که بر سر آن دختر یازده ساله رفته و نه تجاوزهای متعددی که دخترک هشت ساله با گوشت و پوستش لمس کرده، هیچ یک متأسفانه استنثا‌ نیستند!

این را گزارش های معتبر مراکز مرجع می‌گوید. مثل گزارش مرکز تحقیقات ایدز که در نمونه اخیرش با مطالعه‌‌ای که روی یک هزار کودک کار در تهران صورت داده، دریافته «بیشترین میزان شیوع ایدز در کودکان کار و خیابان بین سنین 10 تا 18 سال است و بیشترین راه ابتلا در بین این کودکان، تجاوز جنسی هم بین دختران و هم بین پسران بوده است».

یا نتیجه پژوهش «سنجش رفتارهای پر خطر در کودکان کار و خیابان در ایران» که توسط «سازمان بهزیستی» انجام شده و حاکی از آن است که این کودکان از سنین پایین با روابط جنسی آشنا می‌شوند، به گونه ‌ای که میانگین سن شروع روابط جنسی در دختران، 12/5 و در پسران 13/7سال است و در مجموع، ٢١ درصد این کودکان رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند.

پژوهشی که تأکید دارد، «اهانت و خشونت از سوی مردم»، «کتک خوردن»، «خفت شدن» و «آزار جنسی» از جمله تجربه‌های کودکان کار در زندگی خیابانی‌شان است.

فرجام

اینکه چرا مواجهه با تجاوز چند مرد معتاد به یک دختر نوجوان در کشورمان به واکنشی شبیه آنچه هند را تکان داد ختم نشده، یک سؤوال است و چرایی بی تفاوتی انبوه نهادهای گوناگون به این آمار و ارقام دهشتناک، انبوه سؤالاتی دیگر.

انبوه سؤالاتی بی پاسخ که اگر قرار باشد پرسیده شوند، از بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی تا ناجا و دیگر نهادهای قانونی، تا شهرداری، وزارت کار، وزارت بهداشت و... مخاطب آن هستند، ولی هیچ یک برایشان پاسخی ندارند که اگر داشتند، تجربه آزار جنسی تجربه دائمی کودکان کار لقب نمی‌گرفت و به اینجا نمی‌رسیدیم که فعلی به سنگینی تجاوز در ملأ عام به یک دخترک در پایتخت کشور رخ دهد و آب از آب تکان نخورد! 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۴۴۱
انتشار یافته: ۱۰۲
... من اگه بودم حتی با دستهای خالی از اون دختر دفاع میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
این گزارش را به مسئولین بدهید (که مسلما میدانند.) و بگویید که علیت خشکسالی این امور و بی توجهی مسئولین به آن است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
مسئله ی گزارش شاهدان نبودن مسئله ریشه ی بوجودآمدن این فقر و پایین افتادن طبقات وسط به زیر وزیر ورفتن طبقات بالا به بالاتر وبه بالاتر در سال های گذشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
حالا هم دیر نشده من خودم سال 79 در یک مرکز مردم نهاد به صورت افتخاری به این بچه ها کمک میکردم فجایعی دیدم که نگو و نپرس البته زور زیادی هم زدیم ولی وضع روز به روز بدتر شد اگر دوست داری کمکی به این مساله بکنی به یکی از این گروههای مردم نهاد مراجعه کن و هر کاری از دستت برمیاد انجام بده البته فقط پول و وقتت رو نباید بذاری این از اون کارهای ثواب است که دل شیر میخواهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
آقا شما دلت خوشه! الآن مشکل جامعه ما این است که خانم ها نباید والیبال نگاه کنند! این ها که شما می گی سیاه نمایی است و درد جامعه به حساب نمیاد! تا وقتی استقلال و پرسپلیسی هستند که باید پول میلیاردی براشون خرج کنیم توجه به کودکان کار حرام است؟ برگزاری کنسرت و گوش دادن به موسیقی در جامعه معضل محسوب می‌شود نه آمار بالای کودکان کار و اعتیاد و بی کاری جوانان!
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
ناشناس 14:47هزار لایک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
مرگ بر آمریکا
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
4 5 ماه پیش در ترکیه مشابه این اتفاق افتاد در همه شبکه های اجتماعی و تلویزیون شدیدا سر و صدا و جنجال کرد و در چند تا جا مردم تظاهرات اعتراضی کردند ولی ملت ما همیشه موبایل به دست دنبال فیلم گرفتن هستند... وای که جامعه ما به کجا داره میره!!!
پیشنهاد می کنم از دختر فوق الذکر یک گزارش کامل تهیه کنید تا این معضل که خود ناشی از چندین معضل دیگر (بیکاری، فقر مالی و فرهنگی، اعتیاد و...) است برای عده ای که رگ غیرت ایرانیشان هنوز خشک نشده باعث دلواپسی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
اره گزارش تهیه کنند تا اون دختر بیچاره مجبور باشه تمام اون صحنه های فجیعو دوباره دوباره یاداوری کنه
یه چیزی میگیا
اون دخترو باید ببرن پیش روانپزک تا شاید ...شاید کمی بهتر بشه که البته بعیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
روان پزشك كجا بود تو اين مملكت فقط مدركش وبگير و بذار توكمد و كار هم نيست برو لا دست مادرت بشين سبزي پاك كن داداش.
انقدر برخی مشغول به اختلاس و دزدی بیت المال هستند که دیگر وقتی برای فکر کردن به این ناهنجاریها ندارند
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
علاوه بر اینکه خندیدم از کامنت زیبایت هم بسی حظ وافر بردم
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
کمی خلاقیت داشته باش، خیلی لوس و کلیشه ای شده این بحث اختلاس، به یارو میگی نماز بخون و روزه بگیر، میگه ای بابا، این همه اختلاس کردن انتظار داری من روزه بگیرم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
آقای محمد جعفر لوس وکلیشه ای شده یا نشده مسئله انبوهی از بودجه ی کشور که اگه وارد جامعه می شد از این کودکان کار کمتر می شد قطعا..مگه عروسک بازی و خاله بازی که شما میگید کلیشه ای شده دیگه بحثش نکنیم وبحث را عوض کنیم مسئله خون عده ی زیادی که به اختلاس رفته
فقط می تونم بگم یا خدااااااااااااااا
آدمیزاد داره چی به سر خودش میاره . اتفاقی که پستترین حیوانات هم به سر هم نوعان خودشون نمیارن .
مسئولین کجایید ؟؟؟؟؟؟؟ دلواپسا کجاییییید؟ ...
شاهدان ماجرا باید به جای نظاره کردن، درگیر میشدند و کودک را نجات می دادند که اگر در این راه کشته می شدند، به حق بود.
این معنی واقعی نهی از منکر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
خودت بودی این کارو میکردی
جام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
شما می دونید اگه به کسی که تصادف کرده کمک کنی و اون رو به بیمارستان برسونی خودت تا یه سال گیری ؟
شما می دونی که اگه یه دزد به خونت بیاد و باهاش درگیر بشی و مثلاً یه جاییش زخمی بشه اون دزد حق شکایت از تو رو داره و اگه هم از این حقش استفاده نکنه خود قانون خرت رو می گیره ؟
شما می دونی که ...... ؟
این که جای خود داره . اگه دخالت بکنی و خدای ناکرده ، خدای ناکرده زبانم لال یه آسیبی به یکی از این متجاوزها وارد بشه ممکنه تا سالها گرفتار این رخداد عظیم باشی .
بنا براین اگر شما این چیزها رو بدونی احتمالاً که نه حتماً شما هم مثل همون رهگذران نگاهی میندازی و فوقش چند بار نچ نچ میکنی و رد میشی و تو مغزت این مطلب میگذره که سری که درد نمی کنه رو دستمال نمی بندن .
بله عزیزم اینه مشکل .
دولت مردان کلاهشان رابالا ترببرند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
دلواپسها چی؟
برای اینکه خودمون را تبدیل به آدمهای درجه 2 و 3 کردیم
خدا لعنت کند هر آنکو مقصر است
تمام پل ها عابر پياده كه توسط ورق ها ي تبليغاتي از دو طرف پوشانده شده در شبها براي همه خطرناك است مخصوصا اگر زني ويا نوجواني مثلا خواسته باشد حدود ساعت يازده شب ودر جاهها خلوت حتي سر شب عبور از ان خطرناك است بايستي براي امنيت انها را كاري پيدا كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
پس همه كوهها جنگلها و ساختمانها خطر ناكند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
... من خودم خیلی با احتیاط از این پل ها گذر می کنم چون اگر خفت گیری شوم کسی مرا نمی بیند و مرا کمک نمی کند.
آقایون انقدر گرفتار ..... و ..... هستن که وقتی برای رسیدگی به امورات مملکتی نمیمونه ................
تنفر برانگیزه جوونامون رفتند و شهید شدند که اجنبی به ناموس ایرانی تعرض نکنه حالا یه مشت آشغال که یه جورایی خودی هستند زیر پل این کار کثیف رو انجام میدن اونایی که به جای ترمیم و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور مشغول دعوا های سیاسی و سهم خواهی قدرت هستند کلاهشون رو بالا تر بذارن اون کودک خیابونی هم خدایی داره که انتقامش رو از همگی عاملین میگیره
اگر مسلمانی بشنود خلخالی را بزور ......... مولا علی (ع)
من که باور نمی کنم . در تهران ...شاید شوخی تون گرفته !!!!!!!!!!
این حیوانات را صد بار باید اعدام کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
برادر من اگه با اعدام درست میشد که ایران باید بهشت بشه الان!
اعدام فقط پاک کردن صورت مسئلست...
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
با اعدام این حیوانات کاملا موافقم. برای چنین حیواناتی تنها راه مقابله اعدام است. دوست عزیز! فکر می کنی کار فرهنگی روی چنین افراد از خدو بیخودی اثر دارد؟ کار فرهنگی (که حتما باید انجام شود) سالها زمان می برد تا جواب دهد ولی تا آن زمان (و حتی پس از آن زمان)باید جلوی آسیب رسانی این حیوانات به جامعه را گرفت. درست مثل میکروب خطرناکی ی که وارد بدن شده است و باید با آنتی بیوتیک از بینش برد و اگر فقط به فکر تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با آن باشیم، آسیب های جدی به بدن وارد می کند.
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
در این جور موارد ما نمی خوایم صورت مسئله را پاک کنیم.ولی کثافتهایی مثل اینها باید اعدام بشن و هیچ راه دیگه هم نداره.
خدا نابود کنه مقصران این طور وقایع رو.
قابل توجه آنهایی که می خواهند برای حضور تماشاچیان زن در ورزشگاه حضور خونین داشته باشند.بهتر نیست در مورد محل مأموریتتان کمی تجدید نظر بفرمایید.
پاسخ ها
مهدی
| United States |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
وای که این کامنتتت باید آتشی در دلهاشان روشن کنه که نمیکنه و نخواهد کرد! ...
خدا .... كنه مسوليني كه فقط مي شنوند و براي حفظ موقعيت خودشون و پست خودشون سكوت مي كنند
تاسف کمه.بایدبه حال خودمون اشکها بریزیم
چه میتوان گفت جز سکوت به این بی مسئولیتی!؟
چرا کودکان کار؟ چرا نبودن حمایت از آنها؟ چرا نبودن امنیت برای آنها؟ چرا نبودن سازمانی جهت پاسخگویی برای آنها؟ طفلهای معصوم...؛
شهدا شرمنده ایم .................
در این هوا نفس کشیدن شرم آور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
هزاران آفرین
خیلی وحشتناکه، اونایی هم که سکوت کردند کمتر از متجاوزان نیستند...
سقوط فرهنگی ما بسیار فجیع است. اندکی در شهوت ثروت اندوزی و اغلب در پی قوت لایموت. شرافت در شریان حیات انسانی ما همچون مرگ یخ زده است.
نویسنده محترم. تا زمانی که شما و همکارانتان تجاوز جنسی را آزار و اذیت و یا شنکنجه بنامید وضع همین است. آزار و اذیت که دیگر هر خواننده ای می داند از نظر نویسنده یعنی تجاوز جنسی به تدریج به جای تلطیف نوشته تجاوز را کم اهمیت نشان می دهد. از سوی دیگر در بسیاری از موارد ادعاهای تجاوز با واقعیتهای محیطی و شرح ماجرا همخوانی ندارد و اتفاقی که روی داده را تجاوز نمی توان نامید. در خبرهای بسیاری می خوانیم که دختری جوان به شکلی با مردی آشنا شده و به منزل او یا باغی که او را دعوت کرده رفته و بعد مدعی شده که مورد تجاوز قرار گرفته است. این گونه موارد که کم هم نیست شاید در بدترین حالت بتواند اغفال یا رابطه نا مشروع نامیده شود اما از نظر حقوقی تجاوز نیست. در مورد کودکان خیابانی که همه ما آنها را می بینیم عجیب اینجاست که بهزیستی که متولی امر است چشم بینا ندارد!! چرا در خبرهایتان از ابتدا نامی از این سازمان عریض و طویل که مسوولیت دارد تا این مناظر و اتفاقات را کنترل کند نمی برید؟؟ نیروی انتظامی در مقابل اینکه کودکی در انظار مورد تجاوز قرار گرفته چه پاسخی دارد؟؟ آیا این حادثه اهمیتی کمتر از .... از اینجا به بعد را اگر خواستید قیچی کنید: ...
....باید عکس ها در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد و بعد پیگیری کرد که نیروی انتظامی و قوه قضاییه با این افراد پست تر از حیوان چه می کند
متاسفانه اولین بار نیست! ولی همه باید قیام کنیم! باید هر طوری که شده به آسیب دیدگان کمک کنیم. باید متجاوزین را شناسایی و حذف کنیم.
آقایونی که.....به مشکل این زنهای بی سرپرست که برای سیر کردن شکم بچه هایشان مجبورند دست به هرکاری بزنند .به مشکل این بچه های بی سرپرست و کودکان کار برسید .اگر برایتان مهم هست ، که نیست .
هیچوقت برنامه ای برای حمایت از افراد آسیب پذیر در خصوص تامین مسکن غذا و پوشاک وجود نداشته و این قبیل افراد همواره در معرض هرگونه آسیبی هستند. این مورد فقط یکی از نتایج عدم حمایت از سوی دستگاههای مسئول است.
این مشکلات بیشتر ناشی از بدحجابی است. وقتی بدحجابی در جامئه گسترش پیدا کرد و ما کاری نکردیم باید منتظر پیامدهای آن می ماندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
ایکاش اینجا بودی تا با کفش پاشنه بلندم میکوبیدم تو سرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
مهندس، دخترک یازده ساله دختر کاره! کودک کاره! می فهمی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
نمی فهمه
خوب اگه اینقدر درک و فهمش بالا بود که این موضوع رو با یه چیز دیگه قاطی نمی کرد هزار رحمت به جیگر تو کلاه قرمزی
این چرندیات را فقط تابناک می گوید، برای سیاه نمایی، چون کار تابناک فقط سیاه نمایی ...
به همان علت که من در کشور خود شهروند درجه دو شمرده می شوم. به همان علت که فقط باید تملق گفت و ازقدرت تعریف کرد. به همان علت که قدرت حاکمه پاسخگوی اعمال خود نیست.
اخبار صدا و سیما : یک سیاهپوست در آمریکا مورد شکنجه قرار گرفت. نظامیان صهیونیست ... . فرانسه ورشکست شد. انگلیس نابود شد و ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
هیس.....اینجا کسی فریاد نمی زند!!!
واااااااااااااااااااااااااااااای
چه بر ما میگذرد
ما کجا داریم میریم
ما چجور میخوایم جواب گو باشیم
کجایند دلواپس های دلواپس
و دلواپس چی هستن
داریم کجا میریم
شرم بر ما ... بر همه ما... ای کاش به جای تجمع خیابانی برای طرفداری از یک تیم ... همه با هم برای اعتراض به این فجایع جنبشی می کردیم
ببینید این معتادان چقدر خیالشان راحت است که هم با خیال راحت میرسند موادشان را در مکانهای عمومی (حالا اینجا زیر پل بوده) استفاده نمایند هم به عمل شنیعشان بپردازند. واقعا متاسفم . ...نیروهای امنیتی فقط در جاهای خیلی راحت مثل جلوی استگاههای مترو، مراکز خرید و غیره انجام ماموریت می کنند این کار نفی نمی شود ولی جاهای مهمتر که خود مسولین مطمئنا آگاه تر هستند وجود دارد چرا ماموریتهای ضربتی را به اینجور مکانها منتقل نمی کنند و یا کمتر انتقال می دهند؟
چرا شاهدان سریع با نیروی انتظامی تماس نگرفتند؟؟
شاید 4 نفر نبودند و ترسیدند که شهادت بدهند.
کابر محتزم نظر شما قابل انتشار نیست،من گفتم هر چی بگم تابناک اینو برام میفرسته خودم نوشتم براش،خاک
اینکه شما همت کردیدو منعکس کردید امیدوارم نتیجه بدهد ولی من نگرانم که فرداجامعه معتادان اعلامیه صادرکنند که ( به این جماعت توهین شده ) و عده ای هم بیفتند دنبال شما که چرا........مثل جریاان سریال آقای مهران مدیری
حالا ما یک شوخی کردیم، چرا اینقدر جدی گرفتید بابا
بایستی بنده و شما و مسیولین و ... ونیروی انتظامی و قضات و..بر خود و بر جامعه گریه کنیم و سر هایمان را زیر بیاندازیم که....
آخه اگرکسی بره جلوودرگیربشه وباعث مثلا"شکستن دندان طرف بشه مردم آذارمیشه شاکی
اگر بچه خود مسئولین بود باز هم به همین راحتی از کنار قضیه رد می شدن؟
...
این بی تفاوتی را بگذارید کنار سیل واکنش عده ای تند رو به مساله حضور زنان در ورزشگاه ها ! من نمیدانم چرا در این موارد این عده کور و کر میشوند . کدام یک شنیع تر و زشت تر است حضور زنان در ورزشگاه ها یا تجاوز به زنان واقعا باعث تاسف است .
بیاییم برای کودکان کار دعا کنیم........
بياييم تا دير نشده واقعيت هاي جامعه را ببينيم و راه علاج ان را با همدلي پيدا كنيم اينجا ميهن و خانه همه ايرانيان است بني ادم اعضاي ...... چو عضوي به درد ......... ديگر عضوها...... براي من وتوست صدا وسيما فقط ... را بيان ميكند بايد درد را بگويد و درمانش و قانون و حمايت اجتماعي و دولت و مردم و فرهنگ كه الحمداله همه علامه ايم ..... چرا بي تفاوتي زياد شده و..... چرا چرا
به تهران افتخار کند ایران!!
اگر جنگی اتفاق افتاد در درجه اول و اولویت اعزام امثال این آشغالهای نجس به خط مقدمه چرا که لا اقل خیالها راحته که یک مشتی مرد رفتن بجنگن لا اقل ناموسشون از دست اینها امنیت داره چون دیگه به درک واصل شدن. دریغ از این همه کشته جنگ و این همه جوون بی غیرت امروز
اگر به دادگاه مراجعه شود خواهند گفت که باید شهود باشد یا برای ما حتما محرز شود حیف که دوربین نیست اگر هم باشد فیلم قابل قبول نیست خداوند همه نوامیس ما را حفظ کند
شایداین هم تقصیر دولتهای قبلی بوده!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
دقیقا ... اگر اون سه هزار ملیاردی که ... دزدین صرف مملکت می شد. شاهد اینجور خبرها نبودیم.
اگه شاهدان واقعه عکس العملی نشان دهند و عاملان را مورد ضرب و شتم قرار دهند در دادگاه مقصر شناخته خواهند شد. قوانین اشتباه کشور باعث می شود که شاهدان عکس العملی نشان ندهند.
دلیل اصلی اش آن است که در هند رسانه ها آزادند که مردم را از این فجایع مطلع کنند، اما در ایران به محض انتشار چنین اخباری عده ای... رسانه منتشرکننده خبر را متهم به سیاه نمایی می کنند و خواستار توقیف آن می شوند.
آب از آب تکان نخورد!
من همونم که الان نظر دادم باز چاپش نکردی اومدم ی مرور گر دیگه....میدونم میخونی سلاااممممممم اینو چاپ کن خدایی دلمو نشکون دیگه.......منکه هرچی میگم چاپ نمیکنی ازین به بعد سلام میکنم بهت
خبر بسیار غم انگیز و وحشتناک است مسلما عده ای در قبال این مسائل مسئولیت مستقیم وبیشتری دارند ،اما آنچه نباید فراموش شود مسئولیت تک تک ماست .
ما که در این شهر وکشور زندگی می کنیم وهنگام خرید،سفر و... به این مسائل فکر نمی کنیم مگر علت بسیاری از این مسائل فقرنیست اگر شش میلیون مسافر ترکیه به جای سفر خود مبلغی را برای سفرداخلی خرج وبخشی را به فقرا کمک می کردند نه ترکیه برای ما شاخ وشونه می کشید نه این تعداد فقیر داشتیم ایضا این همه مسافر حج عمره (بیش از یکبار) و مسافران دور اروپا وتایلند و..
اگر هنگاه خرید ماشینهای گرانقیمت ،پوشاک و... برند با قیمتهای بسیار زیاد به این مسائل فکر می کردیم الان اینگونه نبود اوضاعمان ،اگر در هنگام خرید ویلا وآپارتمان و... در شمال وکیش ومشهد و... به این مسائل فکر کنیم ودین خود را به فقرا وتولید کنندگان جامعه ادا کنیم اینگونه نخواهد شد ،هیچگاه // پس بیایید به کارهای خودمان ونقشی که میتوانیم در رفع این گونه مشکلات وفجایع ایجاد کنیم نیز توجه نمایید بااحترام به همه نظرات
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
کاملا موافقم. وقتی نهادهای مربوطه پاسخگو نیستن ما باید برای حفظ شرافت خود و هموطنان اقدام کنیم.
ایراد از فرهنگ غلطی است که حفظ آبرو را به شرافت انسانی ترجیح می دهد.
هیس ... دخترها فریاد نمی زنند!
چون در کشور ما عدالت برقرار است و در هند نیست. تمام
اين دفعه اول و آخر اون دختر و ساير اين بجه هاي بيجاره نيست . چرا سرمايه هاي اين كشور را به باد دادند كه به اين روز بيفتيم ؟ همه مقصرند
سلام
با تشکر از شما بابت بازنشر این موضوع ، لطفا به سادگی از آن عبور نکنید .
اینکه چنین اعمال دهشتناکی در جامعه بروز پیدا میکند یک درد است و بی تفاوتی جمعی نسبت به این رفتار هزار و یک درد.
تو را به خدا فریاد بزنید که با این شرایط دیر یا زود سیل ناهنجاریهای اجتماعی ما را نیز با خود خواهد برد.
دو طرف پل های عابر پیاده رو کامل با تبلیغ پر کردن و وقتی کسی بالای پل باشه و خدای نکرده همچین مشکلی براش بوجود بیاد هیچ راه فراری نداره و کسی هم نمیبینه که چه اتفاقی داره می افته .
لطفا پیگیری کنید که شهرداری این تبلیغات پل های عابر پیاده رو جمع کنه
باید به شدت متاسف بود....
لطف کردید که با مردم صادق بودید و این مطلب را نوشتید . کاش میشد این موضوع را رسانه ای کرد .تا قطره قطره تلاش های مردم دریا شود . کاش بهزیستی بیاد و نیازهاش رو برای تامین امنیت کودکان کار بیان کنه تا شهرداری و نیروی انتظامی و وزارت بهداشت به جای توجیه و مساله را به گردن یکدیگر انداختن ، سهم خودشان را انجام دهند .
واقعا باید گریست اما دوستان به دو نکته توجه کنند که اولا بیشتر این کودکان از اتباع غیر ایرانی هستند و بعضا تحت باندهای مافیایی اداره میشوند که پیگیری و جمع آوری آنان برای نهاد های امنیتی کار ساده ای است . دوما بیشتر آنها با میل شخصی و در ازای دریافت پول تن فروشی میکنند و تجاوزی در کار نیست .
پاسخ ها
پرتو
| Romania |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
خجالت بکش.
pesare afghan
| United States |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
شما از چه منطقی پیروی میکنید ؟ چون اتباع غیر ایرانی هستند تجاوز به انها مجاز است ؟ در ضمن بیشتر کودکان کار و حتی اکثریت انها کودکان ایرانی هستند
با تشكر از سايت تابناك كه به اين قظيه پرداخت اي كاش صدا و سيما هم وارد شود
قبل از اینکه مسئله تجاوز مورد سوال واقع شود باید پرسید که چرا این همه کودک خیابانی داریم که تحت ولایت و سرپرستی هیچ کسی نیستند براستی در جامعه ما اگر روزی فرزندانمان به هردلیلی خانواده خود را از دست بدهندچه کسی آنان را عهده دار خواهد بود ؟؟؟ آیا بی تفاوتی در باره کودکان بی پناه و سپردن آنان به سیلاب حوادث گوناگون است ؟؟؟
سایت محترم تابناک
اگر ویدوی این موضوع رو پخش کنید و به راحتی از کنار این موضوع رد نشید به رسالتتون عمل کردید.
باتشکرازتابناک جهت انتشاراین خبرکه آمار ان گویاکم هم نیست، باشد بی خبران اطلاع حاصل کنند.
من نمی دونم چرا می گن اعتیاد یک بیماریه و جرم نیست . آخه یه بیمار که به خواسته خودش مریض نشده ولی تمام معتادها با اراده خودشون معتاد شدند. و با این اعتیادشون تمام جنایتها و جرم ها رو مرتکب میشن آخرشم میگن تو حال طبیعی نبودیم. به نظر من تا نگاهمون به یه فرد معتاد به عنوان یک بیمار باشه وضعیتمون همینه. معتاد یک مجرمه که نه به خودش ، نه به خانوادش و نه به بقیه مردم رحم نمیکنه. اگه یه نگاهی به اخبار حوادث بکنین 80 درصد جرم و جنایت ها را این معتادها انجام میدن . آخرشم میگن اینا افراد بیمار هستن.
من دیروزازپنجره اشپزخونم جوانی راتوماشین پارک شده دیدم که سیگاربه دست داشت وتمام وسایل کشیدن مواد را روی صندلی جلوریخته بود وموادرا داخل زرورق ریخت وبا فندک گرم میکرد وسیگارش را درموادمیزد ومیکشید. اونم تویکی ازمحلات مرفه نشین کرج خیلی متاثر شدم کارازریشه خرابه چه کسانی این همه مواد را به اسونی دردسترس جوونا قرارمیدن من وشمای نوعی میتونیم اینکاررا بکنیم دختروپسرای کم سن وسال سیگاربه دست دارن اکثرا با مواد مختلف استفاده میکنن حالا این کم سن وسالها وقتی بزرگترمیشن فساد بیشتری راگسترش نمیدن یه وقتایی ادم باور نمیکنه اینجا ایرانه دلواپس چی باشیم گرونی فقر فساد بیکاری انحراف جوونا. خدابه دادمون برسه
آیا کسی هست که حق این دختر بچه را از اون کثافتها بگیره؟
باید این 4 تا ...رو بندازی جلوی کفتارها تا زجرکش بشن
بنده چند سال پیش برای حل یک مسئله برای یک فرد معتاد نزدیک میدان ونک با شهرداری و پلیس تماس گرفتم بعد از یک ساعت و ربع اومدند ... و مورد دیگه ای در مورد دزدی از یه ماشین سمت پیروزی چهل دقیقه بعد ... در واقع تو این فاصله زمانی هر فردی می تونه فرار کنه یا اتفاق افتاده رو جور دیگه ای نشون بده ...
هر دختر دانشجو و یا زن باید بره یه اسلحه کوچلو بخره و بزاره تو کیفش تا وقتی با چند حیوان انسان نما روبرو شد دخلشون در بیاره برای دنیایی که به لجن تبدیل شده این تنها راه حله وگرنه اون دختر و یا زن قربانی میشه و بعدش دستش به هیچ جایی بند نیست .شما تصور کنید دزد بیادتوی خونه دزدی و تجاوز کنه و هیچ دفاعی شخص نتونه از خودش بکنه این تنها راه حله داشتن اسلحه چون هر کسی جودو و کاراته بلد نیست .
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری