بازدید 24919
حاشیه‌نگاری «تابناک» از مراسم تشییع با شکوه شهدای غواص؛

غواص‌ها دیدند ما داریم غرق می شویم، خودشان را رساندند+فیلم

ما دریافتیم که غواص ها آمده اند ‌ما را از غرق شدن دیگری نجات دهند و برایمان دوباره خط شکنی کردند. آنها خود را به خط مقدم مقاومت رساندند و اظهار کردند ‌ما پای میز مذاکره هم خط شکنانی به پهنای همه ملت ایران داریم که حاضرند از دریای پرتلاطم تحریم عبور کنند و دست بسته تا عمق دشمن نفوذ کنند و نگذارند ‌پرچم عزت این مملکت به زیر افتد؛ باشد که غواصان و خط شکنان ما در پای میز مذاکره رستگار و پیروز باشند.
کد خبر: ۵۰۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 17 June 2015
دیروز که به تشییع 270 شهید دفاع مقدس رفتیم، با صحنه هایی مواجه شدیم که شاید تا به حال در تشییع شهدا ندیده باشیم. در این بین، می اندیشیدیم که این تمایز از آنجاست که بین این شهدا 175 شهید غواص و خط شکن وجود دارد که عده ای از آنان دست بسته و زنده به گور شده اند؛ البته ‌این دلیل محکمی بود بر این مدعا و فضای رسانه ای و مجازی که در روزهای اخیر نیز این امر را تایید می کرد.

اما وقتی که سخنرانی فرمانده روزهای دفاع مقدس سردارسرلشکر محسن رضایی به پایان رسید، دریافتیم که این ماجرا دلیل دیگری نیز‌ دارد؛ حین سخنرانی بود که شعارهای «مرگ بر آمریکا» جمیعت حاضر میدان بهارستان را در برگرفت و رضایی نیز با استقبال از این شعار اینچنین گفت: این صداها جدی و واقعی است و از عمق دل جوانانی برمی‌خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای استقلال و سربلندی ایران اسلامی کنند. این سخنان رضایی با استقبال حضار و فریاد «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» همراه شد.

آری مردم آمده بودند‌ به استقبال دلاورانی که در عملیات به اصطلاح شکست خورده کربلای 4 به شهادت رسیده بودند و هرچند این عملیات با کمک اطلاعاتی آمریکایی ها لو رفته بود، ‌خط شکنان ما تا کیلومتر‌ها در عمق دشمن نفوذ کرده بودند تا ثابت کنند اگر همه دنیا برای جنگ با ما متحد باشند، با دادن خون های خود از مرزهای آنان عبور خواهیم کرد و در برابر آنان تسلیم نخواهیم شد. آنان به ما آموختند که شکست در مظاهر دنیوی برای ما تعیین کننده نیست و آنچه ‌ما را حفظ خواهد کرد و به سعادت خواهد رساند، عمل به تکلیف الهی است.

کربلای 4 امتحان تکلیف بود برای 175 شهیدی که عملیات شکست خورده را تا عمق مرزهای دشمن پیش بردند و خود را به پیروزی حقیقی رساندند و این درسی بود که دیروز این شهدا برایمان قرائت کردند. آنان به ما آموختند که غرق شدن وقتی است که ترسیده باشیم و برای دشمن دست بالا برده باشیم و نجات از آنجایی شروع می شود که با شجاعت تا آخرین قطره خون در برابر متجاوز و زورگویان بایستیم و اگر دستهایمان را نیز با اهرم هایی همچون تحریم بستند، خم به ابرو نیاوریم و در انجام تکلیف کوتاهی نکنیم و همچون امروز مذاکره کنندگان ما در دل دشمن، با زبان منطق و عقل و با شعار مقاومت، حتی بر سر آنان فریاد حق خواهی و عدالت طلبی سر می دهند.

ما دریافتیم که غواص ها آمده اند ‌ما را از غرق شدن دیگری نجات دهند و برایمان دوباره خط‌شکنی کردند و خط مقاومت در برابر دشمن را برایمان خط کشی کردند. آنها خود را به خط مقدم مقاومت رساندند و اظهار کردند ما پای میز مذاکره هم خط شکنانی به پهنای همه ملت ایران خواهیم داشت که حاضرند از دریای پرتلاطم تحریم عبور کنند و دست بسته تا عمق دشمن نفوذ کنند و نگذارند ‌پرچم عزت این مملکت به زیر افتد؛ باشد که غواصان و خط شکنان ما در پای میز مذاکره رستگار و پیروز باشند.

فیلمی که در ادامه می بینید، گوشه‌هایی از حاشیه نویسی در تشییع 270 شهید گلگون کفن دفاع مقدس است.

تعداد بازدید : 10
دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری