بازدید 2941

پلیس هند به دنبال جوانترین بمب گذار انتحاری

پلیس هند تحقیقات خود را در ایالت گجرات برای یافتن سرنخ و احتمال ارتباط جوانترین بمب گذار انتخاری انگلیسی عضو داعش با خانواده های خود در روستاهای کاوی و کامبی در غرب هند آغاز کرده است .
کد خبر: ۵۱۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 20 June 2015
پلیس هند تحقیقات خود را در ایالت گجرات برای یافتن سرنخ و احتمال ارتباط جوانترین بمب گذار انتخاری انگلیسی عضو داعش با خانواده های خود در روستاهای کاوی و کامبی در غرب هند آغاز کرده است .

به گزارش ایرنا- طلحه اسمال و حسن منشی در سن 17 سالگی با پیوستن به داعش به عنوان جوانترین بمب گذاران انتخاری انگلیسی شناخته شدند.

بر اساس عکس های منتشر شده توسط داعش در فضای مجازی، اسمال در اوایل ماه جاری در عراق خود را در یک خودرو بمب گذاری شده در استان صلاح الدین به همراه چهار نفر دیگر در نزدیکی یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت عراق منفجر کرده است.

خانواده حسن منشی و اسمال در روستاهای کامبی و مسراد ساکن بودند که سالها پیش ازاین منطقه به انگلیس مهاجرت کرده اند .

یک گروه ویژه پلیس امروز – شنبه - برای تحقیقات در مورد اقوام و خانواده اسمال به روستای کامبی در ایالت گجرات سفر کرده است .

انوپام سینگ گلت، فرمانده این گروه ویژه پلیس گفت:ما به دنبال احتمال ارتباط این افراد با خانواده های خود در هند هستیم هر زمانی که اطلاعاتی درخصوص پیوستن افراد محلی به داعش و یا حضور آنها در عملیات های تروریستی بدست اید، گروه ویژه پلیس هند برای تحقیقات به محل زندگی خانواده های آنها در روستا ها و شهر های هند می رود.

بر اساس تحقیقات پلیس، آخرین دیدار اسمال و خانواده وی از روستای خود در غرب هند در سال 2003 بوده است اما نزدیکان و خویشان این فرد از پیوستن وی به گروه تکفیری داعش بی خبر بوده اند.

خانواده حسن منشی نیز از سال 1980 به انگلیس مهاجرت کرده اند و پس از ان به هند باز نگشته اند. منشی برادر کوچک حمد منشی است که در سال 2005 در سن 16 سالگی دستگیر شد و سه سال بعد به اتهام تلاش برای جمع آوری اطلاعات ساخت بمب به زندان محکوم شد.

اسمال و منشی در ماه مارس سال جاری به صورت مخفیانه خانواده های خود را در انگلیس ترک کردند و پس از سفر به ترکیه، وارد عراق شده و به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند.

در حالی که کشته شدن اسمال در عراق تایید شده است، هنوز از سرنوشت منشی اطلاعی در دست نیست .
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات