بازدید 3918

اسارت چند سرکرده داعش در سامراء

پلیس فدرال عراق اعلام کرد در عملیات آزادسازی اطراف سامراء در استان صلاح الدین چند سرکرده گروهک تروریستی داعش اسیر شدند.
کد خبر: ۵۱۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 21 June 2015
پلیس فدرال عراق اعلام کرد در عملیات آزادسازی اطراف سامراء در استان صلاح الدین چند سرکرده گروهک تروریستی داعش اسیر شدند.

به گزارش «تابناک»، فرماندهی پلیس فدرال عراق تاکید کرده که منطقه جزیره در غرب سامراء از وجود تروریست های تکفیری داعش و متحدان بعثی آن پاکسازی شد و نیروهای عراقی توانستند بر مسیر استراتژیک لوله های نفت در منطقه مسلط شوند.

رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال (بغداد) در گفت و گوی مطبوعاتی گفت که نیروهای یگان پنجم ارتش عراق توانستند منطقه جزیره در غرب سامراء را از سلطه تروریست های داعش پاکسازی کرده و پس از چندین ساعت درگیری با تروریست ها، کنترل خطوط انتقال نفت را در این منطقه به دست گیرند.

وی افزود: نیروهای وابسته به لشکر شمال بغداد نیز حملات گسترده ای را علیه تروریست های داعش در منطقه البوجواری در حومه بیجی در استان صلاح الدین انجام دادند که به پاکسازی منطقه منجر شد.

شاکر تصریح کرد: تروریست ها در دو منطقه البوجواری و خط اللاین خسارات مالی و جانی سنگینی متحمل شده اند.

حاکم الزاملی رییس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق نیز در خصوص دستگیری سرکردگان گروه تروریستی داعش و توقیف 150 خط تلفن سیار که در تله های انفجاری در حومه سامراء از آن استفاده می شد، گفت: افراد دستگیر شده مسوول عملیات بمب گذاری و ترورها هستند و از آنان تعدادی بمب های چسبنده، دستگاه موبایل و سیم کارتهای تلفن سیار مورد استفاده در عملیات بمب گذاری به دست آمده است.

تروریست های داعش با عبور از مرز سوریه در ژوئن سال گذشته (20 خرداد) وارد عراق شده و در پی خیانت و فرار فرماندهان نظامی، شهر موصل را تصرف کرده و بر بخش هایی از خاک این کشور مسلط شدند.

در پی این حملات نیروهای نظامی عراق با حمایت نیروهای مردمی و عشایر این کشور توانسته اند بخش هایی از خاک عراق از جمله شهر تکریت را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

عملیات نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش همچنان ادامه دارد.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم