بازدید 1579

رژيم نظامي مصر به شدت به اسرائيل نزديک است

روابط رژیم نظامی مصر و اسرائیل بسیار نزدیک است. رژیم السیسی به اسرائیل کمک می کند تا محاصره غزه را تکمیل کند. اسرائیل به ارتش مصر اجازه می دهد تا در مناطق الف و ب صحرای سینا جابجا شود حال آن که براساس پیمان کمپ دیوید حضور ارتش مصر در این مناطق ممنوع بود.
کد خبر: ۵۱۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 22 June 2015
کارشناس انگلیسی تصریح کرد رژیم نظامی مصر به شدت به رژیم صهیونیستی نزدیک است و با آن همکاری می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، علی العکبانی روزنامه نگار و نویسنده انگلیسی در گفتگو با این شبکه از لندن گفت: «پس از چند سال مصر اولین سفیر خود را در اسرائیل منصوب کرد. این مسئله نشان می دهد دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به سمت اسرائیل بسیار گرایش دارد. اسرائیل می گفت حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر، گنجی راهبردی برای اسرائیل است. حالا مقامات اسرائیلی می گویند عبدالفتاح السیسی حتی از حسنی مبارک نیز بهتر است. عبدالفتاح السیسی نوعی منطقه حائل برای اسرائیل در مرز مصر بوجود آورده است. اسرائیل از پانزده سال پیش چنین خواسته ای داشته است. با وجود فشارهای وارد ازجانب آمریکا برای تحقق این خواسته اسرائیل، حسنی مبارک نمی توانست این کار را انجام بدهد اما السیسی و رژیم نظامی او این کار را انجام داده و این منطقه حائل پنج کیلومتری را بوجود آورده است. روابط رژیم نظامی مصر و اسرائیل بسیار نزدیک است. رژیم السیسی به اسرائیل کمک می کند تا محاصره غزه را تکمیل کند. اسرائیل به ارتش مصر اجازه می دهد تا در مناطق الف و ب صحرای سینا جابجا شود حال آن که براساس پیمان کمپ دیوید حضور ارتش مصر در این مناطق ممنوع بود.»

وی در ادامه افزود: «رژیم حسنی مبارک و دیگر رژیمهای عربی در حوزه خلیج فارس روابط نزدیک خود را با اسرائیل مخفی می کردند و در این زمینه شرم داشتند. اما عبدالفتاح السیسی و افرادی شبیه او، این روابط را علنی می کنند و به آن افتخار می کنند. کار به جایی رسیده است که عبدالفتاح السیسی در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی آلمانی و آمریکایی می گوید به هیچ وجه اجازه نخواهد داد کسی از خاک مصر علیه اسرائیل حمله ای صورت بدهد. درواقع، ارتش مصر مسئول تامین امنیت اسرائیل شده است. همکاری رژیمی عربی با اسرائیل هرگز تا این اندازه نزدیک نبوده است. در کنار مصر باید به این مسئله نیز توجه داشت که هواپیماهای جت شکاری اسرائیل به هواپیماهای عربستان سعودی در بمباران یمن کمک می کنند. روز گذشته بیست افسر اسرائیلی در پایگاه نظامی شاهزاده خالد در عربستان سعودی دیده شدند. بنابراین می بینیم که در حال حاضر ارتش اسرائیل با اکثر رژیمهای عربی منطقه بسیار بسیار نزدیک است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم