بازدید 2142

سناریوهای سقوط پهپاد صهیونیستی در بقاع غربی لبنان

کد خبر: ۵۱۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 22 June 2015
یک روزنامه لبنانی سناریوهای سقوط مبهم یک هواپیمای شناسایی در ارتفاعات صغبین در بقاع غربی لبنان را بررسی کرد. 

به گزارش «تابناک»، روزنامه البناء لبنان با اشاره به سقوط یک پهپاد رژیم صهیونیستی به بررسی سناریوهای این ‌تحول امنیتی مبهم پرداخت و نوشت: دیروز در ارتفاعات صغبین صدای انفجاری به گوش رسید که هم ‌زمان با پرواز جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی بر فراز این منطقه بود، بعدها مشخص که این انفجار در نتیجه سقوط یک هواپیمای ناشناس بین منطقه صغبین و جبل باروک صورت گرفته است. افسران ارتش لبنان برای شناخت ماهیت این هواپیما تحقیقات بر روی لاشه آن را آغاز کرده ‌اند.

منابع مطلع به البناء گفتند که هواپیمای شناسایی به احتمال فراوان متعلق به رژیم صهیونیستی بود که مجهز به تکنولوژی‌ های بسیار پیشرفته تصویربرداری بوده و تصاویر دقیق و حساسی را با استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای کشف مناطق مهم نظامی و پناهگاه‌ها و مراکز مبارزاتی تهیه می‌کرده است.

بنابراین گزارش فعالیت این پهپاد منحصر به منطقه معینی نبوده و به سرعت در مناطق متعدد تردد کرده و می‌ تواند مناطق وسیعی را مورد تصویربرداری خود قرار دهد. به این معنا وقتی که این هواپیما در صغبین سقوط کرده،‌ می‌ توانسته تصاویر مساحتی بالغ بر 40 کیلومتر را دریافت کند.

منابع مذکور دو احتمال برای سقوط این هواپیما مطرح می ‌کنند: اول اینکه هواپیمای مذکور بعد از تسلط اتاق عملیات حزب ‌الله بر آن و ایجاد ارتباط اعضای این حزب توسط یک جنگنده اسرائیلی ساقط و منهدم شده است. احتمال دوم ایجاد اختلال فنی در داخل این هواپیما یا انفجار آن در هوا از سوی هدایت کنندگان آن است. این کار برای جلوگیری از افتادن پهپاد به دست حزب ‌الله و ارتش لبنان صورت گرفته است، به ویژه اینکه هواپیماهای مذکور مجهز به سیستم بی ‌سیمی هستند از ایجاد اختلال در آنها جلوگیری می‌ کند.

منابع نظامی نیز این احتمال که هواپیمای مذکور متعلق به حزب ‌الله باشد را بعید دانستند و تأکید دارند که احتمالاً این هواپیما مشابه هواپیمای شناسایی است که در زمان ترور رفیق حریری بر فراز کاروان وی پرواز می کرده است.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم