بازدید 2479

ضرورت اختصاص بودجه مناسب به ورزش‌های مدال‌آور

کد خبر: ۵۱۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 22 June 2015
عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه بیشتر مدال‌های ما در تورنمنت‌های بین‌المللی از رشته‌های کشتی٬ رزمی و وزنه‌برداری کسب می‌شود بر اختصاص بودجه بیشتر به فدراسیون‌های مربوطه تأکید کرد.

حسین گروسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: اعتباراتی که برای فدراسیون‌های مدال‌آور مثل کشتی٬ وزنه‌برداری و تکواندو درنظر گرفته می‌شود باید  مدیریت شده باشد و این مدیریت هم باید براساس مدال‌هایی که این رشته‌ها کسب می‌کنند صورت گیرد.

نماینده مردم شهریار٬ شهرقدس٬ ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید اعتبارات ویژه‌ای را به رشته‌های کشتی٬ تکواندو و وزنه‌برداری تخصیص دهیم زیرا در مدال‌آوری بسیار موفق بوده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، تصریح کرد: رشته‌های مدال‌آور ما مشخص است در بازی‌های آسیایی گوانگجو ما 20 مدال طلا به دست آوردیم که از این تعداد 9 مدال برای هنرهای رزمی، 7 مدال برای کشتی و 4 مدال برای دیگر رشته‌ها بود. در بازی‌های اینچئون هم 21 مدال طلا داشتیم که 9 مدال را ورزش‌های رزمی‌ و 6 مدال را کشتی کسب کرد٬ این نشان می‌دهد بیش از 50 درصد مدال‌های طلای ما در مسابقات مهم برای این رشته‌ها بوده است، البته در المپیک هم همین‌طور بوده است.

گروسی تاکید کرد: اگر 2 الی 3 دوره بازی‌های آسیایی و المپیک را کنار هم بگذاریم قطعا بیشترین مدال‌ها را رزمی٬کشتی و وزنه‌برداری کسب کرده‌اند یعنی ما در این رشته‌ها موفق بوده‌ایم.

نماینده مردم شهریار٬ شهر قدس و ملارد در مجلس نهم، تصریح کرد: از همین حالا باید برای المپیک ریو این رشته‌ها را مدیریت و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، به نوعی هدفگذاری و برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی و المپیک باید در دستور کار این رشته‌ها قرار گیرد.

گروسی درخصوص بودجه فدراسیون‌های این رشته‌ها، گفت: باید این فدراسیون‌ها بودجه‌هایی پیشنهاد داده و وزارت وزرش و جوانان نیز لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد تا بودجه بیشتر علاوه بر بودجه سالیانه در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم در خصوص اهدای پاداش به این رشته‌ها نیز گفت:  باید مدال‌آوران این رشته تحت پوشش وزارتخانه‌ها قرار گیرند٬ یعنی هر وزارتخانه اهدای پاداش به یک رشته ورزشی را متقبل شود تا همه مشارکت کنند و به همه تیم‌ها ‌پاداش داده شود. وزراتخانه‌ها هم می‌توانند از طریق شرکت‌های دولتی تحت پوشش خود این‌کار را انجام دهند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که کمتر از 15 ماه تا المپیک ریو 2016 زمان باقی مانده است٬ بیان داشت: باتوجه به این‌که ما تنها در چند رشته می‌توانیم سهمیه المپیک کسب کنیم از رشته‌هایی که این توانایی را دارند باید حمایت بیشتری شود . رشته‌های المپیکی باید از صفر تا صد تحت پوشش قرارداده شوند و باید از همین الان اقدام کنیم.

به گزارش خانه ملت٬روز گذشته جلسه کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک با محور توجه مالی بیشتر به سه رشته وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو برگزار شد. در این جلسه همچنین مسئولان کمیته اجرایی در کنار بررسی مسائل مالی و اعتباری که باید به فدراسیون‌ها تخصیص داده شود، برای توجه بیشتر به رشته‌های مدال‌آور در المپیک بحث و گفت‌وگو انجام دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات