بازدید 2111

اشتغال باید به گروه‌های در حال تحصیل تسری یابد

کد خبر: ۵۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 22 June 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت ارایه سازوکار مناسب جهت توجه به اشتغال جوانان، گفت: اشتغال باید به لایه های میانی و در حال تحصیل تسری یابد.

مجتبی رحماندوست در گفت وگو باخبرگزاری ملت در خصوص وضعیت اشتغال جوانان و ارائه ساز و کار مناسب برای اشتغال، گفت: اشتغال در کشور ما به دو صورت است یا بعد از فراغت از تحصیل از دانشگاه هاست و یا اشتغال آنانی که ترک تحصیل کرده و ادامه تحصیل نداده‌اند که این دو گروه ممکن است در نهاد یا ارگان دولتی یا به صورت خصوصی مشغول به کار و خدمت شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می‌رسد اشتغال باید به لایه‌های میانی و در حال تحصیل تسری یابد، گاهی ایرادی ندارد که جوان دبیرستانی در کنار تحصیل به صنعتی یا مهارتی مشغول شود تا تبحر لازم را در آن صنعت و مهارت پیدا کند و بعد از ممارست‌های زیاد متخصص آن عرصه شود، مگر جنگ هشت ساله را نوجوانان و جوانان 16 تا 23 ساله اداره نکردند؟ چرا در حال حاضر باید فقط مسیر همه دانش‌آموزان به سمت دانشجویی و تحصیل در دانشگاه ها و سپس به سمت فارغ التحصیلی و سپس به سمت پشت میزنشینی پیش برود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: باید در مسیر جریان این رود، انشعاباتی زد و آنانی را که در مسیر اشتغال در رشته و حرفه ای خاص موفق می‌شوند به سمت همان رشته رهنمون ساخت تا به جای ادامه تحصیل و اخذ دیپلم و لیسانس بیکار به یک حرفه مؤثر و درآمد زا شاغل شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای پیش رفته است که فقط آنانی می توانند از راه مدرک تحصیلی خود به شغل مناسبی دست یابند که واقعا در آن رشته متخصص وکاربلد باشند و دیگر مدرک بدون تخصص به کار نمی‌آید.

رحماندوست در ادامه خواستار تشکیل تعاونی اشتغال دانشجویان، تعاونی اشتغال دبیرستانی ها و یا تعاونی اشتغال کارمندان لبریز شده در دستگاه های اجرایی کشور شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لازم است تا وزارت کار سازوکاری را دنبال کند که بتواند از صاحبان مشاغل خصوصی، حتی در حد یک مغازه موفق بخواهد تا غیرشاغل را شاغل کنند، اتحادیه های اصناف می توانند بهترین کانال اجرای این طرح باشند و بخشودگی‌هایی هم برای صاحبان این گونه مشاغل در نظر گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات