بازدید 2761

تولید مقالات علمی همراه با کاربردی نمودن آنها باشد

کد خبر: ۵۱۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 22 June 2015
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تولید مقالات علمی همراه با کاربردی نمودن آنها باشد، گفت:تولید مقالات علمی همراه با کاربردی نمودن آنها باشد.

به گزارش خانه ملت، محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی –کاربردی امروز (دوشنبه 1 تیرماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به روند علمی رو به رشد کشور، گفت: باید در کنار رشد کمی تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی به کیفیت آموزش در کشور نیز اهمیت داده شود چراکه نمی‌توان تنها از افزایش تعداد دانشجویان انتظار رشد علم را داشت.

وی یکی از مشکلات کشور را مدرک گرایی دانست و تصریح کرد: تولید مقالات و پایان نامه‌ها و چاپ آنها در مجلات علمی – پژوهشی داخلی و خارجی باید با رویکرد کاربردی و استفاده آنها در صنعت و بخش‌های مختلف کشور باشد نه آنکه تنها به چاپ آنها بسنده شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: یکی از مشکلات دانشگاه و دانشجو به ویژه در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی این است که دانشجویان متناسب با نیاز بازار کار جذب دانشگاه‌ها نمی‌شوند.

وی نداشتن برنامه برای آمایش سرزمین را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: متاسفانه گسترش آموزش عالی در کشور نیز بر اساس آمایش سرزمین صورت نگرفته است.
جلالی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی – کاربردی به خوبی توانست در برخی رشته‌ها ارتباط مناسبی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کند اما باید تلاش شود تا این روند با استفاده از تجربیات گذشته تقویت شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به روند همکاری‌های پژوهشی این مرکز و محیط‌های علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با هدف ارتقا مطلوبیت امر قانونگذاری در کشور و استفاده هرچه بیشتر از نظر نخبگان صاحب علم و تجربه در این زمینه به دنبال ایجاد همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس تاکنون با چند دانشگاه‌ و مرکز علمی همچون دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه امضا کرده است و به دنبال این است تا این روند همکاری را با سایر دانشکاه‌ها نیز ادامه دهد.

جلالی خاطرنشان کرد: همه باید برای توسعه همه‌جانبه کشور و ایجاد فضای ادبیات توسعه‌ای در کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به روند فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: گزارش‌های این مرکز به طور نوبه‌ای در حوزه‌هایی همچون بازار کسب و کار، انرژی و نفت به صورت نوبه‌ای تهیه و منتشر می‌شود که در اختیار نمایندگان و جمعی از مسئولان کشور قرار می‌گیرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ابراز امیدواری نمود تا این نشست سرآغاز تعامل و فصل مشترک همکاری‌های پژوهشی میان مرکز پژوهش‌های مجلس و دانشگاه جامع علمی-کاربردی باشد.
دکتر محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی –کاربردی نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت این دانشگاه در شیوه آموزش و پذیرش دانشجو ارائه کرد و از آمادگی خود برای همکاری علمی – پژوهشی با مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

وی همچنین با اشاره به آموزش مهارت و فناوری را از ماموریت‌های اصلی دانشگاه جامعه علمی – کاربردی دانست و گفت: تلاش داریم تا با استفاده از تجربه تربیت دانشجو در سال‌های گذشته، افزایش کیفی دانشگاه و دانشجو را در دستور کار قرار دهیم.

اخباری تصریح کرد: با استفاده از بررسی‌ نیازهای بازارکار در حال ساماندهی و راه‌اندازی رشته‌ها و تربیت دانشجویان مورد نیاز بازار کار و هستیم.

رییس دانشگاه جامع علمی –کاربردی در پایان یادآور شد: تربیت دانشجو در این دانشگاه تقاضا محور بوده و براساس نیاز بازارکار صورت می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات