بازدید 2088

تسلط القاعده بر گذرگاه وديعه، رابطه تنگاتنگ عربستان را با القاعده برملا کرد

این حقایق را تا دیروز برخی ها باور نمی کردند تا اینکه ویکیلیکس اسناد رسمی از عربستان منتشر کرد که نشانگر طمع ورزی ریاض به ایجاد گذرگاهی از یمن یا سلطان نشین عمان به عربستان است.
کد خبر: ۵۱۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 24 June 2015
تسلط گروهک القاعده بر گذرگاه وَدْیعِه در استان حَضَرْمُوت یمن که از حمایت شبه نظامیان وابسته به رژیم آل سعود و هم پیمانانش برخوردار است، رابطه تنگاتنگ القاعده را با این رژیم بر ملا کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، تسلط القاعده با حمایت آل سعود بر گذرگاه ودیعه نشان می دهد ریاض به طور مستقیم از شبکه تروریستی القاعده برای اجرای برنامه هایش در یمن استفاده می کند.

گزارشگر المسیره در گزارشی گفت: شهر مُکَلاّ در استان حضرموت پس از تسلط القاعده بر آن به پایگاه گروههای تکفیری تبدیل شده است. با چشم پوشی جهانیان بر این موضوع و کمک سعودی ها به القاعده که اویل ماه گذشته میزبان هیئتی از القاعده با پوشش شورای شهر مکلا بود، حقایق یکی پس از دیگری روشن می شود. مشخص شده است که هدف اساسی از تجاوز به یمن تسلط بر تصمیم گیریهای سیاسی یمن بر مبنای رؤیاهای ریاض است تا «کشور حضرموتی» که شاید منطقه المِهْرَه را نیز شامل شود تحقق یابد.

حمایتهای ریاض از عبد ربه منصور هادی [رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن] که توافقنامه های احداث خطوط لوله را از عربستان به مکلا تا آبهای بین المللی در اقیانوس هند امضا کرد در حمایت از شخص منصور هادی نبود بلکه حمایت از طرح تجزیه یمن بوده است.

از همین روست که عربستان نه تنها نظاره گر تسلط القاعده بر شهر مکلا بود بلکه از آن حمایت نیز کرد تا زمینه جداسازی این شهر را از پیکره یمن فراهم آورد چرا که ریاض از طریق منصور هادی و همچنین طرح فدرالی شدن یمن نتوانست به این هدف خود برسد. عربستان در برابر تسلط القاعده بر گذرگاه ودیعه سکوت کرده است.

از طرف دیگر عربستان حمله به مکلا را از فهرست حملات خود حذف کرده است و یکی از اهداف ریاض در حملات هوایی به یمن نیز تثبیت حضور القاعده در جنوب و به ویژه در شهر مکلاست.

یک منبع در وزارت راه و ترابری یمن چند روز پیش فاش کرده بود رژیم آل سعود به یک فروند کشتی حامل فرآورده های سوختی دستور داده بود به بندر مکلا برود و سوخت خود را در آنجا خالی کند.

این در حالی است که هشدارها درباره وقوع فاجعه انسانی به علت پایان سوخت در بیشتر استانها افزایش یافته است.

این منبع گفت کشتی «شط العرب» حامل هشت هزار تن فرآورده های نفتی بود و این محموله به دست القاعده افتاده است.

این حقایق را تا دیروز برخی ها باور نمی کردند تا اینکه ویکیلیکس اسناد رسمی از عربستان منتشر کرد که نشانگر طمع ورزی ریاض به ایجاد گذرگاهی از یمن یا سلطان نشین عمان به عربستان است.

این گذرگاه به ریاض امکان می دهد طرحهای تجزیه طلبانه خود را به اجرا در آورد و انحصار تنگه هرمز را در خلیج فارس بشکند اما رسیدن به این هدف با توجه به وحدت یمن شاید کار دشواری باشد به همین سبب جنگ را به راه انداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار