بازدید 82007

برای چه کالاهایی مالیات بر ارزش افزوده نپردازیم؟

گروه دیگری از کالاها نیز از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند. این گروه شامل محصولات کشاورزی فرآوری نشده دام و طیور زنده، آبزیان، زنبور عسل و نوغان است.
کد خبر: ۵۱۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 27 June 2015
براساس قوانین مالیاتی کشور تمام کالاها مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده شناخته نشده و برخی از محصولات از پرداخت این نوع مالیات معاف هستند اما فروشندگان بسیاری وجود دارند که با استفاده از ناآگاهی مشتری ٩‌درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت می‌کنند.

به گزارش شهروند، نمونه این تخلف، گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از دارو است که به وفور اتفاق می‌افتد و چندی پیش سازمان امور مالیاتی این تخلف را اعلام و به مردم اطلاع‌رسانی کرد. این سازمان همچنین با اشاره به قانون معافیت‌های مالیاتی، گروه‌های کالایی معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد. مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده آرد نانوایی، نان، گوشت، قند، شکر، برنج، حبوبات، سویا، شیر، پنیر، روغن‌نباتی، شیر خشک مخصوص تغذیه کودکان، انواع دارو، لوازم مصرفی درمانی، خدمات درمانی و بسیاری اقلام دیگر از این مالیات معاف هستند.

بر همین اساس یکی از موارد تخلفی که در زمان اجرای طرح سبد کالا گزارش شد دریافت مالیات بر ارزش افزوده از دریافت‌کنندگان سبد کالا بود که با رجوع به قوانین مالیاتی موجود در این زمینه به راحتی می‌توان متوجه شد که سبد کالا معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و عوامل توزیع نمی‌توانند با دستاویز قرار دادن این قانون از مشمولان این طرح، مالیات دریافت کنند.

علاوه بر این طبق ماده ١٢ فصل دوم قانون مالیات بر ارزش افزوده، گروه دیگری از کالاها نیز از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند. این گروه شامل محصولات کشاورزی فرآوری نشده دام و طیور زنده، آبزیان، زنبور عسل و نوغان است. به جز این انواع کود، سم، بذر و نهال و خوراک دام و طیور نیز شامل پرداخت این نوع مالیات نمی‌شوند. بخش دیگری از گروه‌های کالایی معاف از مالیات بر ارزش افزوده به این شرح است: فرش دستباف، کتاب، مطبوعات، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریری و مطبوعات. همچنین کالاهای اهدایی به صورت بلاعوض به وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی دسته دیگری از کالاها و محصولات معاف از مالیات شناخته می‌شوند.غیر از این کالاهای همراه مسافر که برای استفاده شخصی خریداری شده‌اند البته به شرط رعایت سقف تعیین شده در قوانین گمرکی هم از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده


در قانون مالیات بر ارزش افزوده دسته‌ای از خدمات ارایه شده نیز معاف از مالیات بر ارزش افزوده شناخته شده‌اند. به‌عنوان مثال خدمات درمانی (انسانی، حیوانی و گیاهی) و خدمات توانبخشی و حمایتی، خدمات حمل‌ونقل عمومی، مسافربری درون و برون‌شهری جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی معاف از این نوع مالیات هستند.

 دسته دیگری از این نوع خدمات عبارتند از: خدمات بانکی و اعتباری بانک‌ها، موسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه مجاز و خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس، انواع خدمات پژوهشی و آموزشی با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری علوم اقتصادی و دارایی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰۳
من پزشک آزمایشگاه هستم وپیوسته کیت آزمایش وتجهیزات آزمایشگاهی میخرم.9%ارزش افزوده پیوسته ازمادریافت میشود والبته ماحق دریافت آن را از مراجعان نداریم.برابرخبری که شما گذاشته اید لوازم مصرفی درمان معاف میباشند.ممکن است بفرمایید کدام بخشنامه ملاک خبرشماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده
http://www.intamedia.ir/Laws/ShowLawsV.aspx
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
بر طبق ماده ١٢ فصل دوم قانون مالیات بر ارزش افزوده،
ناشناس
| - |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
کاملا درسته در تمام خریدهای مواد مصرفی و کیت های آزمایشگاهی مالیات بر ارزش افزوده گرفته میشه/ جریان چیه؟؟
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
شما که چند برابر از تجهیزات سود می بری دیگه چرا؟
همین الان روی خیلی از اقلام مخصوصا لبنیات داره از مصرف کننده مالیات دریافت میشه
پاسخ ها
محمد عظیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
تا آنجا که می دانم مالیات ارزش افزوده به همه انواع لبنیات تعلق نمی گیرد. مثلا به شیر معمولی تعلق نمی گیرد ولی به شیر کاکائو تعلق می گیرد.
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
اقلام لبنیات که بر روی آنها فراوری اضافه شده مشمول مالیات هستند مثال شیر خام مشمول مالیات نیست اما شیر کاکائو شامل مالیات است و ...
ناشناس
| - |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
آقای پیمان همه شیرهای موجود بازار به نوعی فراوری شده محسوب میشه. بنابراین باید بریم مستقیما از دامدار بخریم تا مالیات ندیم
قیمت اجناس فوق در بازار بقدری متفاوت است که مالیات در آن ناچیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
همين حرفهاي بيربط و ميزنيد كه اين طوري شده است
ارزش افزوده مالیاتی که پشت مارو خم کرده
چه اشتباه فاحشی... هیچ وقت مالیات بر ارزش افزوده را صفر نکنید و معاف نکنید.
مالیات 9 درصد را یک درصد کنید اما صفر نکنید.
دولت نباید مجوز ورود خود در ارزیابی های اقتصادی را باطل کن.
بکمک یک در صد مبلغ اصل 100 درصد قابل شناسایی و درآمد فروشنده مشخص خواهد شد که نهایتا" مالیات بر درآمد راحت تر محاسبه خواهد شد.
چگونه شیر و پنیر معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند ولی روی بسته بندی تمام آنها قیمت بهمراه ارزش افزوده درج شده است.
چگونه شیر و پنیر معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند ولی روی بسته بندی تمام آنها قیمت بهمراه ارزش افزوده درج شده است.
به مرده سال قبل موقع دفن در بهشت زهرا هم مالیات بر ارزش افزوده گرفتن امسال را نمیدونم
یکی از مهمترین عوامل رکود صنایع و معادن در شرایط اقتصادی کنونی، همین مالیات بر ارزش افزوده است.
رستورانها و فست فودها مجازند علاوه بر مبلغ فاکتور مالیات بر ارزش افزوده نیز از مشتریان بگیرند یا خیر؟ بعضی جاها تو فاکتور مالیات قید شده و به مبلغ فاکتور اضافه شده ولی بعضی جاها نه. تکلیف چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
والا نه تنها مالیات میگیرند بلکه برای یک ساندویج ساده 5000 تومان مالیات از ما گرفتند
وارد کننده مواد خام 9% پرداخت میکنه . میفروشه به تولید کننده دوباره 9% پرداخت میکنه . کارخونه باهاش جنس تولید میکنه دوباره 9% پرداخت میکنه پخش کننده همون جنس دوباره 9% پرداخت میکنه مغازه دار باز دوباره 9% . که البته تمام این مالیات بر ارزش افزوده از جیب مردم پرداخت میشه . بعد تعجب میکنیم که چرا کسی جنس ایرانی نمیخره ... چرا قیمت اجناس ایرانی گرونه .... چرا نمیتونیم رقابت کنیم ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مالیات بر ارزش افزوده تنها به اون بخشی از قیمت تعلق میگیره که باعث بالا رفتن قیمت نسبت به ماده خام شده( مثلا رستوران ها نباید نسبت به تمام قیمت غذا دریافت کنند تنها باید نسبت به ارزش افزوده مالیات از مردم بگیرند و یا در طلا فروشی ها باید فقط نسبت به کارمزد و سود فروشنده مالیات پرداخت بشه) اما متاسفانه بازاریها از این بی اطلاعی مردم دارن حداکثر سوء استفاده را میکنند و پول را از مردم می گیرند و توی جیب خودشان می گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
آقا اگه از مطلبی اطلاع نداری لطفااظهار نظر نکن.
خودم طلا فروشم. واحد ارزش افزوده از کل فروش ما مالیات بر ارزش افزوده رو میگیره و ما هم به همین گونه از مشتری میگیریم.
بنده دکتر داروساز هستم
جهت اطلاع عرض میکنم بر روی هیچ دارویی مالیات بر ارزش افزوه دریافت نمی شود ولی از مکملها 9 در صد دریافت میگردد که این هم فاکتورهایش در تمام داروخانه موجود است.
این دریافت مصوبه رسمی دولت میباشد
مالیات ارزش افزوده اساسش برای کشورهای غربی است که درآمد نفت ندارند و حقوق بالا دریافت می کنند. ضمن اینکه در بسیاری از آن کشورها هم مانند کانادا برای کالاهای ضروری و اساسی مثل شیر و پنیر و آب و نان مالیات دریافت نمی شود. واقعاً در ایران با این سطح درآمد پایین، گرفتن چنین مالیاتی که نهایت مصرف کننده باید بهای آن را بپردازد، منصفانه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
چیزی که تو ایران مهم نیست همون " انصاف " هست عزیز من
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
در ضمن اون دولتها در عوض گرفتم مالیات از مردم سطح بالایی از خدمات رایگان بهداشتی رفاهی آموزشی و ....به ملت ارائه میکنند
واقعا قانون ماليات بر ارزش افزوده در كشور ما مثل ساير كشورهاي دنياست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
نه نیست
فقط ما رو بیچاره کردید
من داروساز هستم و داروخانه دارم اينجوري كه شما خبر را نوشتيد براي تمام داروخانه ها دردسر درست ميكنيد دارو ماليات ندارد ولي مكملها مثل ويتامينها ماليات ارزش افزوده دارد خواهش ميكنم درست اطلاع رساني كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
آخه شما هم از بی اطلاعی مردم سوء استفاده میکنین و حتی بهشون میگین که دارو ها همش مکمله ؛ ما هم از کجا بفهمیم که چی مکمله و چی داروئه
اصل این اجحاف به خود اداره مالیات بر می گرده که می گیره و صداش هم در نمی یاد .مگر ممکنه شرکت های بزرگ رسما مالیات را بگیرند و به اداره مالیات تحویل ندهند ؟ البته کلا این مالیات بر ارزش افزوده در این شرایط تحریم ظلم مضاعف است بر مردم
چرااین مبلغ ارزش افزوده رو دولت از ابتدا تولید دریافت نمی کنه که مصرف کننده چندین بار پول ارزش افزوده رو پرداخت نکه و مردم وفروشنده ها دچار مشکل نشنوند
باز هم مظلوميت معلمان
در فروشگاه مصرفی فرهنگیان از نان وشیر وپنیر و ....مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند ولی.......
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
این همه جایی هست مختص شما نیست جو گیر نشو
مرجع پیگیری جهت اعلام تخلف کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
تعزيرات
ارز چی؟
این مالیات بر ارزش افزوده محل درامدی شده برای خیلی ها مخصوصاً رستوران ها یعنی مالیاتی که بعد به دارایی پرداخت میکنن یک رقم خیلی ناچیزی از کل مالیات دریافتی از مشتری هاشون هست.
این قانون اگه کمکی به دولت نکنه و باعث سود حرام بیشتر برای کسبه بشه چه فایده ای برای مردم داره !؟
سیستم مالیاتی این مملکت مثل خیلی جاهای دیگه دچار مشکلات عجیب و غریبی ست که به راحتی توسط یک فرد عادی قابل حل هست اما نمی دونم چرا دولت در جهت حل این مشکلات یه قدم درست بر نمی داره ...
البته این چیزیه که مکتوب شده. حالا اگر در عمل رعایت نشه ما چیکار می تونیم بکنیم؟
مثلا بخاطر 100 تومن شیر و پنیر نخریم؟ یا با فروشنده دعوا کنیم و کار به کتک کاری برسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
تعزيرات
مالیات اساسا ضریب ویا درصدی از درآمد مکتسبه فروشنده و صاحب درآمد فروش است که باید به دولت بپردازد .
پرداخت مالیات توسط خریدار و مصرف کننده کاملا بی معناست . واگر هزینه ای به هر شکل شامل مشتری میباشد باید قبل از نهایی شدن قیمت تمام شده وفروش محاسبه وبه مشتری یکجا ارایه گردد .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اینجا ایرانه.
برادر من اینجا ایرانه
داروهای مکمل و ویتامین ها مالیات می خوره،
بهای تمام شده کالاها فقط براساس ارزش افزوده بسته میشه؟
املاکیهای شهر برای تنظیم قرارداد اجاره ازمردم مالیات ارزش افزوده دریافت میکنند
پاسخ ها
mehran
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
یعنی کسی خونه نداره هر سال باید مالیات نداشتنش هم بده
من نمي فهمم چگونه ماليات بر ارزش افزوده به دست دولت ميرسد. به نظر بسياري از اين مبالغ در جيب خود فروشندگان مي رود. بسياري از فروشندگان جزء فاكتور هايي كه صادر مي كنند آن چنان معتبر و قابل پي گيري نيست.
سلامیه سوال از همه
لطفا همه جواب بدهید
آیا مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه اجباری شخص ثالث اون هم برای تاکسی که وسیله عمومی و خدماتیست, درست است یا نادرست؟!؟!؟!
اگرمالیات ارزش افزوده حذف شود مشکل گرانی وتورم تا 80 درصدحل میشود
بنده كارگر يك مرحله در دريافت حقوق ماليات داده ام دليلي ندارد براي خريد از همان حقوق دوباره ماليات بدهم .مراجع اگر واقعا مرجع هستند جلو دزدي هاي آشكار را بگيرند .ضمنا توليد كننده هم در زمان خريد مواد اوليه وتوليد ماليات داده است اين چه پول گزافي است كه از مردم ميگيرند
رستورانها هم نباید ارزش افزوده بیگیرند اما اکثرا اینکار رو میکنند
رو بلیط هواپیما که مالیات ارزش افزوده رو میگیرن!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
خب مدل هواپیماهامون نکه آخرین هست تو دنیا باید مالیاتشو بدیم دیگگگگگگگگه
با سلام کتاب قوانین و مقررات برگزاری مناقصه و مزایده گردآوری علی قره داغی بهار 93 کاملا زیر نظر باشگاه کارشناسان و روزنامه کاملا شفاف نوشته شده
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
مگه شما شیر و پنیر و... رو تو مناقصه یا مزایده میخری؟؟؟؟
فعلا که همه چی زوریه، هر کی زورش برسه نمیده، هر کی هم زورش نرسه باید بده، قانون جنگل
از دفتر پست تمبر خریدم از من مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرد در صورتیکه ارزش هر تمبر بر روی آن چاپ شده است و مانند اوراق بهادار است
بر روي تمامي بليط هاي هواپيما ٩٪ ارزش افزوده گرفته ميشود
بر خلاف برنامه بلند مدت دولت برای تشویق ورزش متاسفانه این مبلغ از باشگاههای ورزشی طلب میشود. هر چند بسیاری از باشگاهها از این مطلب بی اطلاع میباشند
باسلام
لطفآ بفرماییدمالیات ارزش افزوده به چه کالاهایی تعلق می گیرد.
ضمنآ طبق گزارش فوق،درصورت مشاهده مالیات ارزش افزوده روی برخی کالاهایی که نبایستی این مالیات دریافت شود،به چه مرجعی بایستی گزارش کرد.با تشکرازاطلاع رسانی خوب شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
تعزيرات
آیا رستورانها هم میتوانند در صورت حساب خود ارزش افزوده بیاورنند؟
این قانون باید بازنگری شود بواسطه عدم اجرای صحیح .و شناسایی دقیق مصادیق بسیاری از صنایع مثل صنعت لاستیک کشور دچار بحران است این فرایند با روح اقتصاد مقاومتی منافات دارد
بسیاری از صنایع در نهاده ها بشدت وابسته هستند
قیمتهای تمام شده محصول بالا بوده وفدرت رقابت را سلب کرده است
لاستیک خارجی بدون اخذ هزینه حمل. با قیمت رقابی در انبار مشتری تخلیه میگردد
ارزش افزوده ومالیاتی هم ندارد
از اینروبازار بدان سمت حرکت میکند
اما در خریدلاستیک خودروی ایرانی .هزینه حمل وپرداخت ارزش افزوده ومالیات آن نقدی دریافت میشود حاشیه سود لاستیک خارجی۲۰٪ وداخلی کمتر از ۳٪
لذا همین عامل مشتریان را سوق میدهد به فعالیت پنهان غیر قابل رصد
راهکار
ای قانون مطابق با اقتصاد مقاومتی باز نگری شود
پاسخ ها
سید مصطفی ضیایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
چشم استاد گرامی
طبق قانون تمام کشورها مالیات بر ارزش افزوده بر میزان مصرف بسته می شود ولی در قبض گاز برق و آب دقت کنید بر آبونمان هم مالیات بر ارزش افزوده بسته اند آیا آبونمان مالیات دارد ء؟ عجبا
این وامونده رو از کجا درآوردن ما حقوق بگبرا که قبل ازدریافت حقوقمون 10درصد از ما مالیات برمیدارن هر جنسی هم که میخریم دوباره باید مالیاتشو بدیم
من کارمند دولت هستم و هرماه خدا تومن مالیات از حقوق ما کسر میشه مالیات بر ارزش افزوده دیگه چه کوفتیه
چرا طلافروش ها مالیات زورکی از مردم میگیرن ؟
فعلا كه اين قانون به نفع كاسبان است يك سود اضافه به انها ميرسد مثلا از يك ميليون فروش نود هزار سود اضافه بر سود خودشان كه حداقل ٢٥٪ ميباشد و بعد دنبال عامل گراني ميگردند
به عنوان يك شهروند چند جا بايد ماليات بدهم؟
مگر قرار نبود وقتي ماليات ارزش افزوده به٨در صد رسيد ماليات بر درامد حذف شود؟
يادتون رفته رجوع كنيد به سالهايي كه اين بدعت رو باب كرديد.
هر شهروند بايد فقط وفقط يكجا ماليات بدهد نه هم ماليات بر درامد و هم براي خريد هر چيز مايحتاجش ماليات.
ايا دولت بفكر حلال وحرام بودن اين قوانيني كه براي صاحب شدن درامد بيشتر وضع ميكند است؟
تابناك منتشر كن
من فکر می کنم رجال سیاسی از هر طیفی که بر سر کار آمده اهتمام جدی در این قضیه داشته اند که تحقیق و بررسی شود که در تمام کشورها چه پیشرفته و چه میانه جدول و چه جهان سوم چطوری و با چه عنوانی می شود از مردم پول گرفت ؟!
کاش منم کارمند دولت بودم خودم به خودم مالیات میدادم همه هم به من
مدیریت محترم سایت تحلیلی خبری تابناک سلام
لطفا در خصوص قول وفرمایشات وزیز محترم اقتصاد ودارایی مبنی بر معافیت بخش بیمه ارزش افزوده بیمه نامه های اتومبیل وضعیت اجراء بکجا رسیده است وحق بیمه نامه های بالا موجب عدم گرایش صدور بیمه گزاران شده ودر نهایت مشکلات آتی بر دوش دولت خواهد بود .
فقط محض اطلاع بگم که مالیات بر ارزش افزوده فقط بازی با کلماته!!
اسم اصلیش هم مالیات بر مصرفه اما چون براشون مشکل می شد این اسم رو روش گذاشتن
مالیات بر مصرف هم یعنی هرکی بیشتر مصرف کنه باید مالیات بیشتری بده و از کل مبلغ جنس مالیات حساب میشه، اما گه مالیات بر ارزش افزوده بود باید فقط از افزوده مالیات حساب بشه مثل کارمزد طلا
من فروش بدلیجات دارم وسنگهای اتمی آیا من هم باید ارزش افزوده پرداخت کنم
اقایانی که نشستید برای کشور قانون وضع می کنید مالات برارزش افزوده تولید کنندگان را فلج کرده کارخانه ای که بیش از 15 نوع مواده اولیه می خره وبرای هر کدام مالیات بر ارزش افروده پرداخت می کنه چطور می تونه با تولید کنند گان خارجی رقابت بکند بس مجبور است یا دروغ دفاتر بده و....... بس ارزش افزوده یک اشتباه بزرگی بود که قانون شد .
شركت مواد غذايي آماده لذيذ ( اليت) در فاكتور هاي خود ماليات را نمي گيرد آيا اين كار تخلف نيست؟ به تازگي ادويه گلها نيز همين كار را انجام مي دهد
سلام آيا اين ماليات به خريد و فروش باطري فرسوده خودروها هم تعلق ميگيرد؟
سلام آيا اين ماليات به خريد و فروش باطري فرسوده خودروها هم تعلق ميگيرد؟
دوستان من کارمند اداره مالیاتی هستم. داروخانه ها دروغ میگن!!
هم دارو، هم مکملها و هم ویتامینها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. لطفا اطلاع رسانی و پخش بشه.
سلام
ایا کیسه زباله و کیسه فریزر و از این دست کالا ها هم شامل مالیات بر ارزش افزوده میشوند؟؟؟
سلام چرا بعضی از کالا ها معاف از مالیات هستند وبعضی نیستند
من خودم ازمعافیتها خبردارم ولی رستورانها اکثرا مالیات برارزش افزوده میکشن رو فاکتور یا از معافیتها خبر ندارن ویا اینکه دارن مردمو تیغ میزنن بنظرم ماها که خبر داریم باید به مراجع قانونی اظلاع بدیم
سلام لطفا بفرمایید که مالیات به تولید کنندگان کودهای غنی شده هم تعلق میگیرد ؟
سلام
آیا به چاپ سیلک مالیات تعلق میگیرد
سلام
آیا به چاپ سیلک مالیات تعلق میگیرد
سلام من تو یه شرکتی کار میکنم که یکسری لوازم الکترونیکی رو به صورت دسته دووم به مشتری میفروشه و به مشتری هم اعلام میکنه که دسته دوم هستن با این حال بازا مشتری ها مالیات دریافت میکننن بابت خریدشون.ایا مالیات به اجناس دسته دوم تعلق میگیره؟و اینکه بابت هزینه نصب اون اجناس هم علاوه بر هزینه نصب مالیات میگیرن مثلا پول نصب مودم میگیرن بعلاوه پول مالیات هزینه نصب.ایا این موارد شامل مالیات میشن؟
سلام . تولید کننده مواد غذایی هستم ، زمانیکه مواد اولیه اصلی شرکت جزء اقلام معافیت از ارزش افزوده است محصول نهایی که تولید میشود به چه صورت باید ارزش افزوده پرداخت کند. آیا به قیمت تمام شده محصول نهایی ارزش افزوده تعلق میگیرد ، یا از فراوری و تولید محصول ؟؟
آیا قطعات داغی که در نمایندگی ها در خودرور تعویض می شود ارزش افزوده دارد
سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم که آرد برنج نیز معاف از ارزش افزوده و مالیات نقدی هست یا نه.؟؟؟
سپاسگذارم.
لیست جامع ارزش افزوده اشخاص حقیقی کجاست
دود این قانون های مالیاتی به چشم مردم بیچاره ایی میره که درامدشون حداقل هست که شامل بیشتر از 70% مردم میشه . کسانی که تصمیم های این مملکت رو میگیرن تنها دقدقشون اینه که پول هاشونو چطوری خرج کنند و اما ما باید با حقوق 800.000 تومان پول کرایه خونه خوراک مسکن ماشالله پول اب برق و گاز و .. ماشالله پول کرایه ماشین و هزار و یک مصبیت رو پرداخت کنیم.
دود این قانون های مالیاتی به چشم مردم بیچاره ایی میره که درامدشون حداقل هست که شامل بیشتر از 70% مردم میشه .
مصرفاب منزل مسکونی منصفر امده ایا مالیات بر ازش افزوده تعلق میگیرد
باید شفاف سازی بکنین که چقدر هر چیزی مالیات داره ، من رستورانی میشناسم که برای غذایی که پخش میکنه ( دلیوری ) 5000 تومان مالیات بر ارزش افزوده میگیره ؛ در حالیکه مالیات بر ارزش افزوده حداکثر باید نزدیک هزار تومان باشه نه برای هر خرید 5000 تومان مالیات بدهی ،،،
ایا کالاهای دست دوم مالیات برارزش افزوده دارند؟
باسلام
سوال من درباره پرداخت ارزش افزوده به گمرک برای اولین واردات شرکتها میباشد.
دراین مورد که ما وقتی برای اولین بار واردات انجام میدهیم برای فروش آن کالاها ارزش افزوده از مشتری دریافت میکینم.
و چون اولین واردات ما بوده دیگر نیاز به پرداخت ارزش افزوده های دریافتی به اداره مالیات نیست . آیا درست است؟
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.
باتشکر
ایا هزینه خدمات نمایندگی های مجاز جهت تعمیرات ماشین یا تعویض روغن شامل ارزش افزوده میگردد.
من چند وقت پیش چندتا کالا اساسی منزل از قبیل یخچال کولر لباسشویی و تلویزیون به صورت اقساط خریداری کردم که کل کالا ها خارجی میباشد مغازه دار از من ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرد میخواستم بدونم این مبالغ دریافتی از من قانونی بوده یا نه؟
با تشکر
ایابه صادرات خرما مالیات وارزش افزوده تعلق می گیرد یا نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی