بازدید 1493

حفظ منافع ملی اولویت است نه تمرکز بر زمان

کد خبر: ۵۱۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 28 June 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ نباید منافع ملی را فدای زمان کنیم اگر چه مدت دار شدن مذاکرات هم به سود ما نیست و برخلاف منافع ملی ماست اما حفظ منافع ملی حتی در شرایط تمدید زمان مذاکره ضروری است.

عباسعلی منصوری آرانی درگفتگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: نقد سازنده و سالم قطعا کمک کننده است و می تواند نقاط مخفی که از دید تیم مذاکره کننده و دولت پنهان مانده است را روشن کند در واقع نقد سازنده درجهت خدمت به نظام و منافع ملی است.

وی درعین حال با اشاره به اینکه بین نقد و تخریب فاصله وجود دارد، تصریح کرد: آنچه درماههای اخیر شاهدیم توهین و تخریب بوده است به این معنی که عده ای منافع ملی را در قبال منافع گروهی و جریانی فدا می کنند،بنابراین این گروهها آسیب رسان هستند.

نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس افزود:‌ کسی که در میدان تلاش می کند مشکلاتی هم سر راهش  وجود دارد بنابراین باید با علم بر آن مشکلات پیشنهادات سازنده ارایه دهیم.

به گفته وی نقد تسهیل کننده ست اما تخریب بازدارنده بوده و عملی است که اجازه نمی دهد افراد به نقطه مطلوب برسند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای به نقطه بسیار حساسی رسیده است گفت: با توجه به روزهای پایانی بدیهی است احتمال دارد فشارهای بسیاری به تیم مذاکره کننده در ارتباط با اینکه به هر شکلی توافق امضا شود صورت گیرد.

 وی تاکید کرد:‌ منافع ملی ما از هر چیزی مهمتر است و نباید منافع ملی را فدای زمان کنیم اگر چه مدت دار شدن مذاکرات هم به سود ما نیست و برخلاف منافع ملی ماست.اما اینکه الزاما به هر قیمت و طی چند روز توافق امضا شود به نظرمی رسد به دور از منافع ملی است.

منصوری آرانی گفت: اگرمذاکرات در روال خود انجام شود بهتراست اما در صورت انتخاب میان سرعت و منافع ملی،نباید منافع ملی را فدای سرعت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست