بازدید 2335

بيش از 3000 نفر به دست داعش در سوريه اعدام شده اند

در بین افراد اعدام شده 1787 غیرنظامی از جمله 74 کودک وجود دارند. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد داعش این هفته دست کم 223 نفر را اعدام کرده است.
کد خبر: ۵۱۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 28 June 2015
یک سازمان غیردولتی اعلام کرد داعش از یک سال گذشته و همزمان با اعلام خلافت خود در سوریه و عراق، بیش از سه هزار نفر را - که اکثر آنها از غیرنظامیان هستند- در سوریه اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه شمار اعدام های داعش از 29 ژوئن 2014 را 3027 نفر شمارش کرده است.

در بین افراد اعدام شده 1787 غیرنظامی از جمله 74 کودک وجود دارند.

بنابراعلام این منبع، اعضای قبیله سنی شعیطات نیمی از غیرنظامیان کشته شده را تشکیل می دهند. داعش سال گذشته پس از آنکه این قبیله علیه داعش قیام کرد، 930 عضو این قبیله را در دیرالزور در شرق سوریه کشت.

این آمار کسانی را که اخیرا در عین العرب (کوبانی)- شهر کرد سوری هم مرز با ترکیه- کشته شده اند دربرمی گیرد. پس از آنکه ستیزه جویان داعش ماه ژانویه از این شهر رانده شده بودند بار دیگر این هفته وارد کوبانی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد داعش این هفته دست کم 223 نفر را اعدام کرده است.

این منبع همچنین اعلام کرد 216 شورشی و جنگجوی کرد و همچنین 900 عضو نیروهای حکومت سوریه به دست داعش کشته شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد داعش همچنین 143 تندرو از اعضای خود را -که به جاسوسی متهم بودند و یا داعش آنها را هنگامی که برای فرار تلاش می کردند، اسیر کرده بود- اعدام کرده است.

بنابراعلام این منبع، داعش دستکم 8000 تن از اعضای خود را در درگیری ها و بمباران های ائتلاف بین المللی علیه داعش از دست داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل