بازدید 3367

20 میلیون ایرانی گرفتار بازی‌های رایانه‌ای اند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است، گفت: 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازی‌های رایانه‌ای هستند.
کد خبر: ۵۱۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 01 July 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است، گفت: 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازی‌های رایانه‌ای هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر شریفی صبح امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری در اردبیل اظهار داشت: باید با روش‌های کمی و کیفی و تعیین درست و دقیق شاخص‌ها به سمت اصلاح و بهبود فرایند برویم تا با یک رویه اصلاحی بتوانیم وضعیت خدمات‌دهی به بانوان و پر کردن اوقافت فراغت آنها را به بهترین شکل مهیا کنیم.

وی ادامه داد: باید بدانیم که برنامه‌ریزی‌ها و هدایت اهداف در این مسیر درست اتفاق افتاده است یا نه، که با درک این اصل می‌توان دریافت که نقاط ضعف و قوت در کدام حوزه‌ها است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه سالانه بیش از 3 هزار و 500 تقاضای طلاق در استان اردبیل اتفاق می‌افتد که این خود اسباب نگرانی بیشتری را فراهم کرده است، افزود: ما در کاهش این آسیب‌ها باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و سعی کنیم تا تهدید نظام اجتماعی و خانوادگی را به حداقل برسانیم.

شریفی با بیان مشکلات متعدد اجتماعی تصریح کرد: یکی از این مشکلات بحث اوقات فراغت و عدم برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه‌ها است، به طوری که برخی خانواده‌ها به دختران خود اجازه نمی‌دهند در طول تعطیلات تابستانی حتی برای برنامه‌های مناسب معنوی از خانه خارج شوند چه برسد به اینکه این بانوان بتوانند در طرح‌های مختلف مشارکت کنند.

این مسئول از فضای مجاری به عنوان یک معضل بزرگ و تهدید جدی یاد کرد و گفت: سرگرمی ایجاد شده برای نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی نه تنها سبب از بین رفتن وقت و فرصت گرانمایه می‌شود، بلکه ناراحتی‌های روحی و روانی و عدم تعادل شخصیتی را به بار می‌آورد که خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اظهار تأسف از اینکه 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازی‌های رایانه‌ای هستند، یادآور شد: ما جزو کشورهای ممتاز در این زمینه هستیم که بیشترین وقت جوانانمان در فضای مجازی سپری می‌شود.

* خشونت علیه مردان در کشورمان کمتر است

شریفی با اشاره به پایلوت قرار گرفتن استان اردبیل در بحث خشونت خانگی بیان کرد: در گذشته تحقیقات وسیع و گسترد‌ه‌‌ای در این حوزه انجام شده، اما در دولت گذشته نتایج آن به صورت عجیب نابود شده و از بین رفته است.

وی با بیان اینکه باید در یک تحقیق و بررسی مجدد علل و عوامل این خشونت به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: در قالب همایش‌های علمی می‌توانیم به نتایج موفقی در این حوزه دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به ریشه‌های تاریخی خشونت علیه زنان اشاره کرد و یادآور شد: جای تعجب اینجاست که بخشی از زنان نیز مایل به این خشونت بودند و حتی اعلام کردند که اگر مردان خشونت نداشته باشند جای تعجب است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر