بازدید 4765

کلاهبرداری یک زن با وعده ویزای شینگن

کد خبر: ۵۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 02 July 2015
رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری زنی خبر داد که به بهانه اخذ ویزای شینگن اقدام به کلاهبرداری 250 میلیونی از متقاضیان دریافت ویزا کرده بود.

به گزارش فرهیختگان، سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، در این باره گفت: «بیست‌وپنجم خرداد امسال مردی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت که از ماه‌ها قبل به دنبال دیدن آگهی اخذ ویزای شینگن در فضای اینترنت وارد آن سایت شدم. پس از صحبت با مدیر سایت او به من اعلام کرد که زنی به نام «زهره» که نمایندگی امور مربوط به ایرانیان را برعهده دارد می‌تواند طی مدت زمان کوتاهی نسبت به اخذ ویزای شینگن برای من اقدام کند. من هم پولی را به حساب این زن ریختم اما با گذشت چند ماه خبری از اخذ ویزا نشد.»

 کاکوان ادامه داد: «طی مدت چند روز پنج مالباخته دیگر به پلیس فتا مراجعه کردند که همگی به همین شیوه با زنی به نام زهره آشنا شده بودند، اما شماره تلفن مربوط به یکی از کشورهای خارجی به آنان داده شده و از سوی مدیر سایت اعلام شده بود که از طریق اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی امکان ارتباط با زهره را دارند. این افراد پس از ارتباط مکاتبه‌ای با زهره در شبکه‌های مجازی هرکدام مبالغ مختلفی جمعا 250 میلیون تومان را به حساب او واریز کرده و منتظر رسیدن ویزایشان مانده‌ بودند اما هربار که با زهره تماس می‌گرفتند وی ادعا می‌کرده در کشوری اروپایی مشغول رایزنی و انجام اقدامات لازم برای اخذ ویزای شینگن است.»

 او با بیان اینکه متهم تا ماه‌ها مالباختگان را به همین شیوه معطل نگه داشته بود، ادامه داد: «تمام این افراد اعلام کردند که در سال 93 پول را به حساب زهره واریز کرده‌اند و چون بعد از گذشت ماه‌ها از ویزا خبری نشده است، تصمیم به شکایت از او گرفته‌اند.»

 با توجه به شکایت مالباختگان شناسایی و دستگیری این زن در دستور کار پلیس قرار گرفت و سرانجام ماموران پلیس فتا با انجام  کار اطلاعاتی و با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای پلیسی این زن 33ساله را هفتم تیر امسال در تهران دستگیر کردند. در بررسی سوابق این زن مشخص شد که نامبرده پیش از این نیز یک‌بار به اتهام خیانت در امانت دستگیر شده و دارای سابقه کیفری است.

 به‌گفته کاکوان، زن جوان تاکنون به پنج فقره کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کرده اما به نظر می‌رسد تعداد مالباختگان بیشتر باشد. تحقیقات در این مورد ادامه دارد و آن دسته از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند به مقر پلیس فتا مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم