بازدید 2112

تقویت روابط ایران و بلغارستان به نفع دو کشور است

کد خبر: ۵۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 12 July 2015
در دیدار سفیر بلغارستان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان از توسعه و گسترش روابط دو کشور تاکید و تقویت روابط ایران و بلغارستان به نفع دو کشور اعلام شد.

به گزارش خانه ملت پولنداکوف سفیر بلغارستان در تهران امروز -21 تیر- با عباس مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقتدایی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات ایران و بلغارستان از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و بلغارستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار به نفع دو ملت خواهد بود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در تمامی زمینه‌ها را دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها از جمله انرژی هسته‌ای، نانو، تکنولوژی زیستی و هوافضا پیشرفت‌های چشمگیری داشته که می‌توان از آن‌ها به عنوان بسترهای توسعه همکاری‌های فیمابین بهره برد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن ارزیابی مثبت سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی ایران به بلغارستان از گسترش رفت و آمدها میان دو کشور در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور استقبال کرد.

پولنداکوف نیز در این دیدار ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند و خواستار گسترش ارتباطات فی‌مابین به ویژه همکاری های میان کمیسیون‌های مجالس دو کشور شد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت های موجود از برداشتن گام‌های عملی در روابط فی‌مابین از جمله ایجاد اتاق بازرگانی مشترک، تسهیل رفت و آمد، توسعه و گسترش ارتباطات مردمی، سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه کشاورزی و تقویت سیستم حمل و نقل استقبال کرد.

سفیر بلغارستان در تهران در پایان با ابراز خرسندی از دیدار گروه دوستی پارلمانی از بلغارستان از افزایش رفت و آمدهای میان مجالس دو کشور استقبال کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری