بازدید 42242

مشارکت بی‌سابقه ایرانیان مقیم انگلستان در انتخابات + تصاویر

ایرانیان پس از پاکستانی‌ها و هندی‌ها با داشتن 500000 نفر که مقیم انگلستان هستند، به جز اهالی ایرلند، ولز و اسکاتلند بیشترین اقلیت ملی در این کشور به شمار می‌روند.
کد خبر: ۵۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۳ 12 June 2009
ایرانیان مقیم انگلستان با شور و حرارت بسیاری در انتخابات امروز ریاست جمهوری دوره دهم شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» از لندن، از صبح امروز 12 شعبه اخذ رأی از هموطنان ایرانی در بریتانیا فعال بوده که مشارکت بیش از انتظاری را به همراه داشته است.

بنا بر این گزارش، بیشترین محل حضور ایرانیان در مدرسه رستم لندن و همچنین کنسولگری‌های ایران در این منطقه است که با شور و شوق فراوانی برای شرکت در این انتخابات حاضر شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: کشور انگلستان به همراه ولز و اسکاتلند که پس از آمریکا با داشتن 51000 ایرانی بیشترین جمعیت ایرانیان خارج نشین را در دنیا دارد، امروز شاهد شور و هیجان وصف‌ناشدنی انتخاباتی بوده تا جایی که نه تنها در مراکز علمی و فرهنگی، که در اتوبوس‌ها و مکان‌های عمومی، بحث انتخابات ایرانیان و مشارکت آنها در این انتخابات به شدت میان مردم افزایش یافته است.

همچنین اکنون در این شعب رأی‌گیری صف‌های طولانی ایجاد شده که تاکنون در انتخابات گذشته بی‌نظیر بوده و شمار بسیاری از ایرانیان در این انتخابات که به نظر می‌رسد از هر سلیقه سیاسی نامزد وجود دارد، دیده می‌شود.

گفتنی است، ایرانیان پس از پاکستانی‌ها و هندی‌ها با داشتن 500000 نفر که مقیم انگلستان هستند، به جز اهالی ایرلند، ولز و اسکاتلند بیشترین اقلیت ملی در این کشور به شمار می‌روند.





تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات