احمدی‏نژاد: آزادی در ایران فراتر از مطلق است

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران هوشمند است، گفت: ملت ایران دست آنان را خوانده است و در افقی بالاتر از آنها حرکت می کند و به دنبال ساختن ایران و رساندن ایران به جایگاه شایسته و طراز شایستگی ملت است.
کد خبر: ۵۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۷ 14 June 2009
رئیس جمهور گفت: حرکت ملت ایران نقطه عطفی در تاریخ معاصر و الگویی از حاکمیت انسانها بر سرنوشت خود بود به گونه ای که این حرکت بر اساس دوستی، عشق، احترام و عدالت پایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران داخلی و خارجی عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم که یک بار دیگر عزت و شکوه ملت ایران را در معرض دید جهانیان قرار داد.

وی افزود: انتخابات در ایران واجد مفاهیم و معانی فراوانی است چرا که انتخابات در ایران یک امر اصیل است و حقیقتا در ایران ملت حاکم است.

احمدی نژاد ادامه داد: رای ملت در ایران حاکم است و انتخاب ملت یک انتخاب آزاد و واقعی است و پرشکوهترین انتخابات معاصر روز جمعه در ایران رقم خورد.

رئیس جمهور همچنین گفت: در ایران تصمیم می گیرند که به چه کسی رای بدهند و احدی نمی تواند مردم را تابع خود بداند. لذا رای مردم تابع جریانات و گرایش ها نیست بلکه تابع اراده و خواست ملت است.

وی تصریح کرد: ماه های اخیر سراسر ایران سرشار از شور و نشاط و آگاهی بود و تک تک مردم هم رای را متعلق به خود می دانستند و حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی و اجتماعی می دانستند.

احمدی نژاد اضافه کرد: برای مردم ما حضور پرشور مهم بود به گونه ای که با حضور خود در صحنه پایه های اقتدار ملی و تقویت امید به آینده را افزایش دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم با حضور خود در صحنه مردم سالاری متکی بر اخلاق بر ارزشهای انسانی و الهی را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: دموکراسی لیبرال بریده از اخلاق است و عناصر اساسی مردم و نقش آنان را از جامعه می گیرد و مشاهده می کنیم در کشورهایی که تابع دموکراسی لیبرال هستند چند حزب با اعضای محدود بر مردم حاکمند و مردم حق انتخاب دیگری را ندارند به گونه ای که مردم از صحنه کنار گذاشته می شوند و سیاست یک امر کاملا حرفه ای و منحصر به افراد معدود می شود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در دموکراسی لیبرال ارزش ها و اخلاق کنار گذاشته می شوند و انسانیت و اخلاق می میرد و ظلم ها، تجاوزات و اشغالگری ها شکل می گیرد لذا ریشه مشکلات امروز جهان کنار گذاشتن اخلاق در مناسبات دموکراسی لیبرال است و در ایران مردم سالاری مبتنی بر اخلاق و برآمده از آن و مقوم آن است به همین دلیل مشاهده می کنید که پس از 30 سال از گذشت جمهوری اسلامی حضور و اثرگذاری مردم بسیار بسیار عمیق تر و گسترده تر از روز اول است.

رئیس جمهور اخلاق در جامعه ما را عمیق تر و با شکوه تر از 30 سال گذشته دانست و گفت: ملت ایران ملتی با اهداف و آرمانهای بلند است و به ارزش های الهی و انسانی، مومن و پایبند می باشد.

وی افزود: ملت ایران مستقل و طرفدار راستی، درستی، حق و عدالت است و ملت ایران از دروغ، تجاوز، بی عدالتی گریزان است و به حق خود قانع است.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران هیچ گاه چشم داشتی به کشورهای دیگر نداشته و در عین حال در برابر خودخواهی ها با قامتی برافراشته ایستاده و می ایستد و ملت ایران شجاع است و لاابی های سیاسی و اقتصادی برکناری است.

رئیس جمهور همچنین گفت: ملت ایران عزیز و مقتدر است و عزت خود را با چیزی عوض نمی کند و خواهان تعالی برای خود و همه ملت هاست و البته در برابر کسانی که می خواهند جلوی او را بگیرند خواهد ایستاد.

رئیس قوه مجریه افزود: نظامات برآمده از جنگ دوم جهانی، نظامات پوسیده و ضد حقوق بشر است و باید به بایگانی تاریخ سپرده شود و امروز باید همه دست به دست هم نهیم و برای برپایی یک نظام انسانی در جهان تلاش کنیم چرا که دوران اینکه چند کشور بنشینند و برای سرنوشت کشورهای دیگر تصمیم بگیرند به پایان رسیده است.

احمدی نژاد ادامه داد: دوران اینکه برخی ملت ها خواست خود را به ملت ها تحمیل کنند به پایان رسیده است و اداره جهان بدون مشارکت همگانی ممکن نیست و لذا باید عرصه ها را باز کنیم تا همه بتوانند مشارکت سازنده داشته باشند.

وی همچنین گفت: امروز شیوه مدیریت ایران الگویی از مردم سالاری دینی و متکی بر اخلاق و ارزش های انسانی است و این الگو قابل ارائه به همه جهان می باشد و در این انتخاب ملت با یک جنگ رسانه ای گسترده طرف بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: برخی رسانه ها از گذشته عبرت نگرفتند و خاطرم هست که 4 سال قبل هم برخی رسانه هایی که وابسته به نظام سلطه بودند و علیه ملت ما موضع می گرفتند سعی کردند با جنگ روانی ملت را از مسیر روشن و نورانی خود منحرف کنند و حتی تا مدتها پس از انتخابات هم تلاش کردند اقدام بزرگ و تاریخ ساز ملت ما را مخدوش جلوه دهند. لذا بعضی ها خیلی اشتباه کردند چرا که آنان انتظار داشتند با تبیلغاتی که می کنند ملت به آن تن در دهد اما اشتباه کردند لذا به آنان توصیه می کنم که بفهمند، جهان نیازمند تغییر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران هوشمند است، گفت: ملت ایران دست آنان را خوانده است و در افقی بالاتر از آنها حرکت می کند و به دنبال ساختن ایران و رساندن ایران به جایگاه شایسته و طراز شایستگی ملت است.

وی اضافه کرد: ملت ایران به دنبال اصلاح محیط سیاسی جهان برای رسیدن به احترام و عدالت است و دنبال امنیت پایدار و صلح پایدار بر اساس احترام، عدالت و پاکی می باشد و روشن است در چنین شرایطی نظام یکجانبه گرایی مبتنی بر زورگویی را به رسمیت نمی شناسد.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: انتخابات ملت ایران نشان داد که حرکت آرمانی و تمدن ساز ملت ایران بسیار ریشه دار و عمیق است و نسل های سوم و چهارم صحنه گردان اصلی انتخابات بوده اند و بیداری و اعتماد به نفس و خودباوری که 30 سال پیش در نسل اول انقلاب بوجود آمد امروز عمیق تر و گسترده تر در اندیشه، اراده و عمل نسل سوم جاری است.

احمدی نژاد تصریح کرد: حرکت ملت ایران نقطه عطفی در تاریخ معاصر و الگویی از حاکمیت انسانها بر سرنوشت خود و بر اساس دوستی، عشق، احترام و بر اساس عدالت پایه گذاری شده است.

وی افزود: انتخابات ایران که با بیش از 84 درصد واجدین شرایط برگزار شد یک حماسه بزرگ و ضربه اساسی بر پایه های نظام حاکم بر جهان است چرا که ملت ایران نشان داد امروز مصمم تر، پایبند تر و معتقد تر به مسیر امام، شهیدان و آرمانهای بلند انقلاب است.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: ملت ایران نشان داد همچنان اهل منطق، تعامل سازنده و گفتگو در شرایط عادلانه و احترام است و صد البته اجازه نخواهد داد که دیگران برای سرنوشت او تصمیم بگیرند.
 
رئیس جمهور فضای آزادی در کشورمان را فراتر از مطلق توصیف کرد و گفت: در ایران همه با هم دوست هستند و هیچ کس درباره رای دیگری سئوال نمی کند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد در پاسخ به این سئوال که تفاوت رویکرد دولت دهم و نهم چه خواهد بود، گفت: امروز همه به ظرفیت های عظیم و گسترده ملت ایران باور داریم. در دوره اول ریاست جمهوری بنده تمرکز دولت بر توسعه زیر ساخت ها بود و در دور دوم به سمت توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: دولت برآمده از ملت باید جایگاه رفیعی را برای ملت ایران در جهان رقم بزند. ساخت ایران بر اساس عدالت و پیشرفت، پافشاری بر عدالت در همه عرصه ها و تحقق عدالت برای همه در هر رنگ، لباس و جایگاه رویکرد دولت آینده جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
احمدی نژاد در واکنش به القائات رسانه های غربی علیه ایرانیان، خاطر نشان کرد: در انتخابات قبلی آنها نیز چنین تلاشی داشتند و طی 30 سال گذشته نیز به همین شکل بوده است. اگر نتیجه انتخابات در ایران دلخواه آنان نباشد نتیجه را زیر سئوال می برند و از آن ناراحت می شوند.
رئیس جمهور ادامه داد: نظام انتخاباتی در ایران دقیق و شفاف است و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن از سوی مردم صورت می گیرد و سلسله مراتب انتخابات به همین شکل است. ستاد انتخابات کشور هم تنها برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران از آن مردم است، تصریح کرد: سئوال من از آنها این است که در انتخاباتی که قریب به 40 میلیون از واجدین شرایط در آن شرکت کردند و خودشان تصمیم گرفتند چه چیزی را می خواهند زیر سئوال ببرند؟ بنده هنوز هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای آنها ندیده ام اما می گویند نتایج خلاف نظر آنها بوده است باید خطاب به آنها اعلام کنیم که شما نظر و خواسته خودتان را باید درست کنید.
رئیس قوه مجریه ادامه داد: مسیر ملت ما مسیری بسیار روشن است و این حرف های دشمنان برای زیر سئوال بردن نتایج انتخابات مربوط به سه دهه قبل بود. 40 میلیونی که در انتخابات شرکت کردند و قریب به 25 میلیونی که به بنده رای داده اند هم اکنون حاضر هستند و مطمئنم که به مداخله خارجی ها در انتخابات ایران "نه" می گویند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره سیاست خارجی دولت دهم اظهار داشت: ما مواضع خود را قبلا اعلام کرده ایم در حال حاضر ما در حال بررسی موضع کشورها درباره انتخابات جمهوری اسلامی ایران هستیم. بنده هم یک ماه پیش اعلام کردم آماده مناظره با اوباما هستم فکر می کنم که موضوع هسته ای ایران مربوط به گذشته است و ما در موضوع هسته ای جز اینکه یک مشارکت جهانی برای خلاء سلاح هسته ای خواهیم داشت موضوع باقیمانده دیگری را درست نمی دانیم.
احمدی نژاد اضافه کرد: در دنیا موضوعات دیگری وجود دارد که باید با مشارکت و احترام حل شود ملت ایران در معادلات سیاسی منطقه و جهان موثر است و بسیار توانمند. ما آمادگی حل چالش های جهانی بر اساس صلح، امنیت و احترام را داریم.
رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاری که نامه اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب را ساختار شکنانه توصیف کرد و به مقایسه این نامه با آنچه ماجرای خیانت بار منتظری به امام می خواند پرداخت، گفت: در انتخابات جمعه ملت ایران پیروز شد. من مطمئنم اگر بقیه 70 میلیون هم امکان حضور در انتخابات را داشتند شرکت می کردند همه می دانند که ملت ایران اجتماعی ترین و سیاسی ترین ملت های جهان است اینکه بعضی اعتراض کنند و نتایج انتخابات را زیر سئوال ببرند طبیعی است چون آنها از مدتها قبل تبلیغ کرده بودند و امید به انتخاب شدن داشتند.
وی خاطر نشان کرد: در دوره قبلی برگزار کننده همین افرادی بودند که امروز به انتخابات اعتراض می کنند اما به آن نتایج هم اعتراض داشتند طبیعی است که این تحرکات در حد یک مسابقه فوتبال است 40 میلیون نفر در این مسابقه شرکت کرده اند این حد از تحرکات مهم نیست چون آزادی در ایران نزدیک به مطلق است و دولت با سماجت این موارد را پیگیری می کند.
احمدی نژاد با بیان اینکه آنچه از طریق قانون از سوی ملت پیش می رود برای ما مهم است، تاکید کرد که اگر کسی اعتراضی دارد می تواند تا پایان وقت امروز آن را به شورای نگهبان اطلاع دهد. شورای نگهبان هم نشان داده که نهادی مستقل است و اینگونه موارد را با جدیت پیگیری می کند وگرنه دادن اطلاعیه و جمع شدن در خیابانها دردی را دوا نمی کند فاصله آنقدر زیاد است که کسی نمی تواند آن را زیر سئوال ببرد خود انتخابات هم گویای این گونه مسائل است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید گویا امروز اغتشاش گران با همکاری اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند نوعی تحصن در مناطقی خاص را راه بیندازند، گفت: بعید می دانم در ایران کسی پیدا شود که با اتکاء به بیگانه کار خود را پیش ببرد این کار مطمئنا اثری نخواهد داشت. در انتخابات آنقدر فضا باز بود که همه دیدند 3 نفر در برابر یک نفر قرار گرفتند و بیش از 3 برابر از رسانه ملی نسبت به بنده استفاه کردند.
 
رئیس جمهور افزود: مدت تبلیغات ریاست جمهوری بیست روز بود اما رقبای بنده فعالیت خود را از 3 ماه قبل از انتخابات آغاز کرده بودند و تحرکات دولت به دلیل آنکه تبیلغات محسوب نشود منعکس نمی شد. حتی بعضی ها اخبار خلاف و تهمت زدن را پیگیری کردند. به نظر بنده همه اینها تمام شده است و الان وقت همکاری است.
 
وی یادآوری کرد که این طبیعی است که تا چند روز این گونه حرف ها و تجمعات وجود داشته باشد این کارها از دید بنده قابل توجه نیست و قطعا دستگاه قضایی با کسانی که با مشارکت بیگانه بخواهند کاری در کشور انجام دهند برخورد خواهد کرد.
احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره امکان وجود تهدید از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران تصریح کرد: بنده از شما می پرسم امروز چه کسی جرات دارد این کار را بکند هیچ قدرتی حتی قادر نیست که ایران را تهدید کند شرایط جهان عوض شده است امروز دوران ملت ها، اندیشه و منطق، تغییر و تحولات بزرگ است. ضمن اینکه ملت ایران ملتی مقتدر است.
رئیس جمهور اعلام کرد: اگر چه ملت ایران طرفدار صلح و برادری است اما تهدید کننده را به شدت پشیمان خواهد کرد و هیچ احتمالی نمی دهیم که کسی چنین حماقتی بکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان