بازدید 2908

31خلبان عراقي در جمهوري چک دوره آموزش خلباني مي گذرانند

این قرارداد که ماه مارس در پراگ به امضا رسید ،‌ درباره تحویل 13 فروند هواپیمای تک نفره و دو فروند هواپیمای دونفره است. چهار هواپیما از هواپیمای نیروی هوایی جمهوری چک و 11 فروند هواپیما نیز از هواپیماهای اضافی ارتش تامین خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 30 July 2015
یکی از مقامات بلند پایه ستاد مشترک ارتش جمهوری چک پنجشنبه اعلام کرد حدود 30 خلبان عراقی اکنون در جمهوری چک دوره آموزش خلبانی هواپیماهای جنگی ال-159 را که ساخت این کشور است، ‌می گذرانند.

اوایل مارس ،‌دولت جمهوری چک موافقت خود را با فروش حدود 15 فروند هواپیما از این نوع که با معیارهای ناتو مطابقت دارد ، ‌اعلام کرد . هدف از فروش این هواپیماها کمک به بغداد برای مبارزه با افراطیون گروه (تکفیری صهیونیستی)‌ داعش اعلام شده است .

فرانتیسک مالنیسکی Frantisek Maleninsky جانشین رئیس ستاد ارتش ارتش جمهوری چک گفت 31 خلبان عراقی دو هفته پیش وارد جمهوری چک شدند.

وی اعلام کرد « دوره آموزشی قرار است تا زمانی که خلبانان به خوبی خلبانی این نوع هواپیما را فرا بگیرند ،‌ادامه یابد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پراگ ، ‌این قرارداد که ماه مارس در پراگ به امضا رسید ،‌ درباره تحویل 13 فروند هواپیمای تک نفره و دو فروند هواپیمای دونفره است. چهار هواپیما از هواپیمای نیروی هوایی جمهوری چک و 11 فروند هواپیما نیز از هواپیماهای اضافی ارتش تامین خواهد شد.

مبلغ این قرارداد که در آن تحویل تجهیزات ، ‌قطعات یدکی ، ‌مهمات و تسلیحات آن پیش بینی شده است ،‌حدود 780 میلیون کرون (‌28 میلیون و 800 هزار یورو ) ‌است.

شرکت هواپیماسازی آرئو ودوچودی ( حومه پراگ)‌ در دهه 1990 برای ارتش جمهوری چک 72 فروند از این نوع هواپیماها را به ارزش 51 میلیارد کرون ( یک میلیارد و 880 میلیون یورو) ‌ساخته است .
ارتش جمهوری چک در عین حال به سبب کاهش هزینه های بودجه ای خود حدود 30 فروند از این هواپیما را نگاه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی