بازدید 1605

نباید برای مردم مشکل ایجاد کرد

کد خبر: ۵۲۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 04 August 2015
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از دستور گرانی ۶ درصدی برخی اقلام اساسی گفت نمایندگان سعی می‌کنند از اجرای این طرح جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش فارس: حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با دستور گرانی 6 درصدی 18 مورد از اقلام اساسی از سوی دولت اظهار داشت: این موضوع به طور قطع در هفته بعد از تعطیلات مجلس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی مشکلات موجود در حوزه کشاورزی را مورد بحث قرار داد و افزود: این طرح اگر به دنبال مشکلات موجود در کشاورزی به ویژه در حوزه گندم و قیمت پایین آن برای تولید کننده باشد معقول به نظر می‌رسد چرا که کشاورزان سالیان متمادی درگیر مشکل خشکسالی و قحطی بوده و همچنان در قیمت‌های تضمینی برخی محصولات از سوی دولت به آنها اجحاف شده است.

نماینده مردم میاندوآب،‌ شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی اگر این افزایش قیمت چیزی غیر از توجه به اقشار زحمت‌کش از جمله کشاورزان باشد منطقی و معقول به نظر نمی‌رسد.

بیگی اجرای این طرح را ایجاد فشار اقتصادی بر روی مردم خواند و ادامه داد: اگر قیمت اقلام بالا برده شود برای توده مردم مشکل‌زا خواهد بود و این پسندیده نیست؛ مردم به اندازه کافی در تهیه مخارج زندگی خود در مشکل به سر می‌برند و شرمنده خانواده خود هستند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کردن چنین طرحی را نقد کرد و یادآور شد: بالا بردن قیمت اقلام فشار زیادی را خانواده‌ها متحمل می‌کند؛ مردمی که سالیان سال صبر کردند تا توافقی صورت گیرد که از آن طریق تحریم‌ها برداشته شود.

وی در ادامه مطلب ضمن تشریح مشکلات و انتظارات مردم از دولت خاطرنشان کرد: در این صورت، معادله گرانی برای مردم قابل حل نخواهد بود چرا که با وجود تحمل فشارها و مشکلاتت متعدد در طول سالیان متمادی توقع پایین آمدن قیمت‌ها را دارد.

نماینده مردم میاندوآب،‌ شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح برای افکار عمومی و توده مردم قابل هضم و صحیح نیست تأکید کرد: با بالا بردن نامعقول قیمت‌ها آرامش و امنیت به وجود آمده در جامعه را به هم نزنیم.

بیگی سرانجام اجرای این طرح را آشفتگی در بازار عنوان کرد و گفت: بالا رفتن قیمت کالاها باعث ایجاد مشکل در بازار و همچنین تورم می‌شود که به طور قطع پس از آن دولت‌ها معمولا نمی‌توانند کنترل آن را به دست گرفته و نظارت فراگیر و مستمر داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با گریزی به پول‌های بلوکه شده یادآور شد: دولت باید از خود مایه بگذارد و کسری‌ها و کمبودهای اقلام را طریق مختلف مانند پول‌های بلوکه شده جبران کند. هرچند این مقدار اندک باشد ولی به طور قطع در دیگر اقلام تسری پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بالا بردن هر قلم جنس باعث بالا رفتن فشار اقتصادی بر معیشت خانوارها می‌شود،‌ خطاب به دولت گفت: اگر هنوز تصمیمی برای این طرح گرفته نشده است زین پس انتظار داریم تصمیمی هم گرفته نشود و اگر هم این دستور داده شده است مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

بیگی در پاسخ به واکنش مجلس در مقابل این طرح مطرح کرد: به نظر من مجلس هم سعی می‌کند افکار عمومی و معیشت مردم را در نظر بگیرد. همه درگیر این موضوع هستند.

نماینده مردم میاندوآب،‌ شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: مردم از جمله قشر بی‌بضاعت،‌ فقیر و فقرا و پابرهنگان هستند که به پاخواسته و انقلاب کردند و همین‌ها در محضر انقلاب و ولایت هستند و نباید آنها را فراموش کنیم.

وی در پایان با اعلام موضع کمیسیون اقتصادی در این رابطه با این طرح تصریح کرد: طرح افزایش 6 درصدی اقلام اگر به کمیسیون‌ها ابلاغ شود نمایندگان تمام تلاش خود برای عدم افزایش قیمت‌ها به کار خواهند گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی